Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 344 ... 440 441
Spruch

'@tendam
Ik ben wel benieuwd wie ze dan meenemen. Ik hoop niet enkel renners die bergop goed mee kunnen. De Vuelta heeft ook veel vlakke stukken. En de Vuelta is de laatste jaren vreemd genoeg vaak op vlakke stukken beslist. Dus renners due bergop een eind mee kunnen en tussendoor op het vlakke ondersteuning kunnen bieden, lijken me ook nodig. Valt me op deze site altijd erg nadruk op klimknechten wordt gelegd, terwijl in grote rondes het vaak toch om 1 op 1 gevechten tussen kopmannen gaat op de momenten dat het er daadwerkelijk om gaat. Dus als Bennett er nog bij zit op dat soort momenten, is dat al een luxe voor Kruijswijk of andersom.

horsm

Het lijkt me dat vooraf is besloten dat alle Vuelta-ballen op Kruijswijk gaan. Ik kan me voorstellen dat hij liever een extra knecht in de bergen heeft.

Ik vind het zelf jammer. Boom in vorm blijft een klasbak, en Kruijswijk heeft ook echt steun nodig op het vlakke.

kelderfan

'@Spruch
Gek is dat in Nederlands-Belgische koers het wel bergop beslist wordt. Er zijn in deze Vuelta 2 vlakke tijdritten en er zijn 2 vlakke ritten te melden.
De rest is van heuvelwerk tot bergwerk. Kruijswijk heeft meer aan mensen, die de heuvels wel goed verteren. Een Bouwman bijv. kan heuvels, tijdrit en ook vlakke ritten aan. Er staan nog steeds 10 man bij de selectie en daarbij Keizer en Lindeman.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Horsm op het vlakke ??? de profielen al eens bekijken, er is bijna geen meter vlak. Ik denk dat die rol dan voor Lindeman,Keizer of Bouwman zal zijn... mannen die vooral op het heuvelachtige terrein uit de voeten kunnen en minder op het echte klimwerk.

Spruch

'@rahimns
Heb jij de profielen al eens bekeken? Van de zogenaamde heuvelritten zijn rit 4, rit 7 en rit 13 behoorlijk vlak. Dat zullen ritten zijn die iemand als Boom prima kan verteren.

Als ik kijk hoe hij vandaag zich als enige TLJ-renner handhaaft in een lastige heuvelrit, dan zou hij ook in de ritten 5, 6, 18 en 19 van behoorlijke waarde kunnen zijn voor de ploeg en Kruijswijk.

Verder hebben de ritten 8, 9, 10, 11, 14 en 17 een vrij vlakke aanloop tot de laatste beklimming(en). Ook de ritten 12, 15 en 20 hebben een aardig lange vlakke aanloop. Neem daarbij de twee vlakke ritten, de teamtijdrit en individuele tijdrit en ik denk dat je best veel hebt aan goede knechten op het vlakke.

Dan tel ik 17 van de 21 ritten waar je wat kunt hebben aan mannen zoals Boom in de ondersteuning van het team. Ik zou als TLJ toch kiezen voor een evenwichtige selectie die daar ook rekening mee houdt en wel wat mannen meenemen die wat meer voorkeur voor vlakkere wegen hebben. Er zitten wellicht niet veel etappes voor de echte sprinters tussen, maar etappes voor renners zoals Boom zitten er genoeg tussen. Spanje is wellicht vlakker dan je denkt...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch als je de afgelopen jaren de Vuelta hebt gevolgd weet je dat de meeste vlakke profielen juist nog heuvelachtiger zijn dan ze op papier lijken. Maar het gaat erom of je Boom nodig hebt om Kruijswijk in die etappes te beschermen, dan zeg ik nee... dat kunnen Bouwman, Lindeman of Keizer ook. In de etappes met een vrij vlakke aanloop tot aan de beklimmingen zou ook Lobato nog een rol kunnen hebben in dat opzicht. Was Boom wel mee gegaan denk ik dat dit niet ten koste was gegaan van een klimmer maar eerder van Lindeman of Keizer. Persoonlijk had ik Boom ook wel graag aan de start gezien, maar het besluit is nu eenmaal genomen en dan moet je kijken of zijn rol ook door een Lindeman bijvoorbeeld kan worden ingevuld en dat lijkt me wel.

Franco Bitossi

Voor volgend jaar ook even kijken naar die August Jensen.

Fanny

'@Robertowilco
Quote: Zou het niet passen als TLJ eens openheid van zaken geeft, omtrent het niet deelnemen van Boom aan de Vuelta
Wat wil je horen dan ?
Dat Boom als kopman volgens TLJ het hele jaar al niet goed rijdt in met name het voorjaar waar hij zou moeten gaan doen.
Dat Boom meer voor zichzelf rijdt en de dus de teamafspraken niet nakomt.
Dat hij tussen de wedstrijden door te weinig voor zichzelf traint en in de testen het ook niet goed doet.
Dat hij zich niet goed heeft voorbereid in de winter voor het belangrijke voorjaar.
Ik moet zeggen dat hij in de rit van gisteren een mooi overwinning pakte in de Binck Bank Tour maar dat hij daar ook het nodige geluk had dat BMC, nadat Küng een wiel moest verwisselen hem weer terugbracht naar het 1e peloton.
Maar dat is denk ik voor de TLJ ploegleiding te weinig geweest en daar kwam ook nog een dat onvoorstelbare gebaar richting de leiding van de ploeg waar hij overigens net als op het NK zijn excuus weerom aanbood.
De TLJ leiding zal best afgelopen donderdag of eerder al een grond hebben gevonden waarom ze hem niet (meer) meenemen naar de Vuelta.
Hij was ook maar 1 van de 11 voorgeselecteerden.

Fanny

'@Spruch
Quote: De Vuelta heeft ook veel vlakke stukken. En de Vuelta is de laatste jaren vreemd genoeg vaak op vlakke stukken beslist
Waarschijnlijk vorig jaar de Vuelta niet gezien.
Volgens verschillende media was het een van de zwaarste Vuelta's ooit.
Dit wordt het nog extremer met in de 17e rit een stijgingspercentage van liefst 26% waar door o.a. de ploegleiders al aangegeven is dat het onmenselijk was.
Het is geen meter vlak en daarom zijn er ook vaak weinig sprinters.
Het zijn vaak steile heuvels die dan weer niet zo hoog zijn.
Dus ik denk dat Boom hier niet had kunnen excelleren behalve in de TTT.

tdola

Roosen op best grote achterstand, heeft hij veel gedaan voor Boom of gewoon niet goed genoeg?
Zou zo'n jongen graag een stap zien maken, en dit resultaat is dan niet super.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Ik denk dat die rol dan voor Lindeman,Keizer of Bouwman zal zijn… mannen die vooral op het heuvelachtige terrein uit de voeten kunnen en minder op het echte klimwerk.

Rahimns, ik heb gisteren al aangegeven dat ik uit redelijk betrouwbare Belgische wandelgangen heb gehoord dat ook Keizer naast Boom niet meegaat naar de Vuelta.
Dus nogmaals de selectie zou dan moeten zijn.

Kruijswijk, Clement, Bennett, Lobato, Lindeman, De Tier, Olivier, Bouwman en Tolhoek.

Dus hoofzakelijk klimmers en enkele tijdrijders.
Ik denk dat TLJ er ook voor heeft gekozen om de jonge renners een keer in een grote ronde te zien en ja, dat kan dan het beste in de Vuelta met ploegleider Niermann en ik denk Frans Maassen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny ik heb uit redelijk betrouwbare bron.... niet van TLJ dus. Voorlopig hou ik het dus op Lindeman of Keizer. Ik weet wat jij gisteren hebt gezegd maar dat betekent nog niet dat het zo is, of je zou dan eens moeten uitleggen wie de bron is of waar hij die info vandaan heeft. Iedereen kan hier wel beweren dat hij een bron heeft. Op basis van wat moet ik daar geloof aan hechten dan. Je bent zelf anoniem, je bronnen hou je anoniem maar je gaat er mij op wijzen dat ik Keizer niet mag noemen omdat jij iets beweert. Ik zeg ook niet dat je niet gelijk hebt, maar ik ga ervan uit dat je mij kant ook begrijpt. Blijkbaar heeft die bron niet de ploegleiders weten te achterhalen ??

Laatst gewijzigd
Spruch

'@rahimns
Ik weet dat vlak in Italië, Spanje en zelfs Frankrijk niet hetzelfde betekent als vlak in Nederland en Vlaanderen. Ik heb zelfs in Spanje gewoond. Het ging mij er vooral om dat je aangaf dat de profielen zouden aangeven dat er nauwelijks vlakke etappes zijn. En dat klopt wat mij betreft niet.

Verder ben ik benieuwd naar de definitieve selectie van TLJ. Het lijkt erop dat er aardig wat renners die uit de Ronde van Polen komen, meegaan. Ik vraag me af of de ploegleiding wat dat betreft niet iets te snel de renners heeft geselecteerd. Maar ik hoop op een overwinning of podium voor Kruijswijk in de Vuelta. Dan maakt het uiteindelijk niet veel uit wie er mee gaan, als Kruijswijk maar goed ondersteund wordt.

@Fanny
Ik volg al jaren de Vuelta. Zoals gezegd ik heb in Spanje gewoond, dus de Vuelta heeft voor mij altijd wel iets speciaals. Wat de Vuelta van vorig jaar en wat jij daarover aanvoert met deze Vuelta heeft te maken, is voor mij een raadsel.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch denk dat we er samen dan wel eens zijn, dat in dat opzicht het niet zoveel verschil maakt of het Boom, Keizer, Bouwman, Lobato of Lindeman is die Kruijswijk uit de problemen moet houden op het min of meer vlakkere deel van het parcours. Zou je denken aan een overwinning in wat meer vlakkere etappes vanuit een ontsnapping dan zou Boom misschien het meest in aanmerking komen als het gaat om talent. Al zie ik (kijkend naar de Dauphine) daarin ook wel mogelijkheden voor bijvoorbeeld een Bouwman want die heeft mij toch wel verrast met zijn sprint daar. Ik blijf erbij dat er genoeg mogelijkheden zijn voor een goed klassement en een eventuele etappezege zonder Boom.

Spruch

'@rahimns

Jahoor daarover zijn we het eens. Al denk ik dat een Boom in vorm toch een streepje voor heeft op de andere renners die jij noemt op het vlakke en heuvelachtige. Vraag is wel in hoeverre Boom dan geschikt is om zich in een ondersteunende rol te schikken. Maar volgens mij heeft hij dat in het verleden ook gedaan. Persoonlijk had ik iemand uit het rijtje Bouwman, Olivier, De Tier en Tolhoek thuisgelaten ipv Boom.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Blijkbaar heeft die bron niet de ploegleiders weten te achterhalen ??
Heb ik ook niet gevraagd.
Maar mijn eigen inschatting is dat het Niermann en Frans Maassen zullen zijn.
We zullen het waarschijnlijk vandaag wel zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Niermann is zeker idd... de 2e heb ik ook niet gevraagd ;)

robertowilco

Dit is dan het laatste wat ik hier over zeg, de laatste jaren zijn de grote rondes beslist met klein verschillen. Een Boom in deze vorm is in een ploegentijdrit van 13,8 km goud waard en zeker, secondes. Uitgaan dat hij 3 minuten kopwerk doet en dan 3 a 4 km sneller rijdt dan degene die voor hem naar de Vuelta gaat, scheelt dat een 300 tot 400 meter, dat zijn dan toch 20/25 sec, het zijn kleine details maar zijn wel soms beslissend.

xistnc

'@robertowilco
3 a 4 kilometer per 60 minuten sneller, dus 3/20 a 4/20 km per 60/20 min sneller => 150 a 200 m per 3 minuten sneller. Dan hebben we het maar over 10 seconden.

mooiman

'@xistnc

Klopt! + Daarbij nog de kanttekening dat het theoretisch de maximale tijdwinst die in de praktijk niet of zeer waarschijnlijk niet gehaald gaat worden.

robertowilco

'@xistnc klopt je hebt gelijk, de fout dat ik ergens 2 maal dus verdubbeld heb. waarom ik dat gedaan weet ik niet , Maar Okee.

Rawolf

Nog voor de transfers van tlj, mannen die mij positief opvielen in de Eneco tour die misschien haalbaar zijn:

Mats Pedersen
Dion Smith
Huub Duyn

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik moet zeggen dat Boom mij vandaag niet overtuigd heeft. Moest ook op dit terrein toch elke keer een gaatje laten als het omhoog ging. Van Emden reed een degelijke finale. Had op iets meer gehoopt, maar met de etappezege en een top 10 klassering voor Boom in het AK mag TLJ het een geslaagde Binckbanktour noemen.

Spruch

'@Rahimns
Ik vond hem juist attractief aanvallend koersen. Dat de benen er nog niet helemaal zijn, toont maar weer aan dat een grote ronde in de benen voor hem essentieel is om die laatste paar procenten te pakken. Hij rijdt hier ook naar een nette 8e plek en ritwinst in een WT-koers toe. Er zijn er niet veel binnen TLJ die dat kunnen zeggen. Als de ploegleiding slim is, goed evalueert en leert, dan durven ze terug te komen op de eerdere beslissing en nemen ze hem alsnog mee naar de Vuelta.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@rahimns, boom reed op de muur het hele peleton uit elkaar eerder in de wedstrijd, was later in de wedstrijd toch wat vermoeid denk ik.

1 2 ... 344 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.