'@rahimns
Lars Boom is er nog niet, maar hij was in ieder geval goed bezig en het is altijd leuk om een TLJ-renner mee te zien doen. Het is jammer, dat op 't moment dat hij in de aanval ging er niet werd doorgereden en derhalve wel Jos van Emden en Timo Roosen weer konden aansluiten.
Bram Tankink was er wel heel snel af. Ik vind juist een man als Van Emden in deze niet sterk overkomen. De aanval die hij plaatste was niet echt overtuigend te noemen.
In deze begrijp ik wel dat @Spruch hem wil meenemen in de Vuelta-ploeg.
Het zou zomaar een verschil kunnen zijn maar een vaststaand gegeven lijkt me dat zeker niet.
Hij mag van mij overigens mee hoor, ik kan moeilijk inschatten wie wel of niet mee mag. Maar het is altijd wel weer iets bij Boom.
'@klootje
Tuurlijk, daar heb je gelijk in, een vaststaand gegeven kan zo iets nooit zijn. Maar Boom en zijn begeleiding van TLJ hadden samen eerder bepaald dat de Vuelta nodig was voor volgend jaar als we Boom moeten geloven. Hij geeft zelf aan dat de ervaring hem leert dat hij dat nodig heeft. Daar hecht ik toch wel enige waarde aan. En ik geef nergens aan dat dat als excuus kan worden gebruikt voor de komende jaren. Dus die bewering lijkt me onzin.
'@robertowilco
Jij zegt 't tenminste. In de breedte blijft er zeker niet veel over. Teunissen wilde weg en bij Sunweb laat hij toch wel zien, dat hij een talent is voor 't Vlaamse werk. Hij en Kragh hebben toch veel werk moeten doen, maar hij komt wel met Lars Boom over de streep.
Lars Boom in 2014 reed hij de TdF met zijn zege over de kasseien. Toen was 't hoera.
robertowilco is natuurlijk ook niet heel vreemd, ze hebben geen renners voor de heuvelklassiekers dan mag en kan je ook niet verwachten dat ze hier met 3 man in de top 10 staan. En Boom laatste grote ronde was de tour in zijn eerste jaar bij Astana. En zijn er dan zoveel ploegen die hier in de breedte sterk zoveel beter zijn. Bora moet het toch ook alleen van Sagan hebben. Kijk naar Cannondale zijn in de breedte dan misschien iets sterker maar staan wel met lege handen zonder etappezege en Sep op plek 12 in het AK.
'@rahimns
Het was een mini Ronde van Vlaanderen. Dus had je de sterke mannen van TLJ voor 't Vlaamse werk toch wel mogen verwachten.
Gisteren was 't te zwaar voor de mannen, maar vandaag had ik die jongens toch voorin verwacht. Vorig jaar won ene Terpstra nog dit rondje.
Het is wel jammer, dat bijv. Roglic er niet bij was. Een klassementsman erbij zou in deze leuke ronde niet verkeerd zijn geweest.
ach, je moet het maar zo zien, Lars Boom heeft een grote ronde nodig om goed te zijn, en die heeft hij al heel lang niet meer gereden. dus wint een slechte Boom een rit in de BinkBanck en rijdt toch nog een mooi klassement.
benieuwd wanneer Boom dan wel een grote ronde gaat rijden en ook benieuwd welke zeges hij na die ronde aaneen gaat rijgen. ;)
'@Kelderfan ik trok hem meer over de hele ronde, ik ging ervan uit dat RobertoWilco dat bedoelde en niet specifiek vandaag. Ik heb vandaag toch tot aan de finale TLJ het nog redelijk zien doen met ook Van Emden er nog bij. Maar kijkend naar het resultaat in de etappes en het AK hebben ze zich tot redelijk laten zien. Denk dat er ploegen bij zitten die het een stuk minder gedaan hebben. Maar het is toch verder het beeld van TLJ in de klassiekers dit jaar alleen met een iets betere Boom. De ploeg heeft ervoor gekozen minder te investeren in het 1 daagse-werk en dat zien je dan terug in 2 etappes die je mag typeren als een mini-LBL en een mini-RVV. Ik weet niet wat jij er meer van had verwacht??
'@rahimns
Het gaat ook over keuzes in deze. In de ZLM mocht Roglic opdraven. Dan denk ik, dat er in deze te veel op Groenewegen wordt gegokt.
Een Roglic erbij en 't wordt een ander verhaal.
Van Emden heeft 't zeker vandaag 2x geprobeerd; helaas zat er niet veel op; want hij was dolblij, dat Nils Politt aansloot.
Maar is 't niet wat voor TLJ om naast de klimknecht Jelle Vanendert? de renners Dion Smith {NZL} en Robert Power {AUS} te halen.
Dion Smith zou ik wel een goede pion vinden, die is ook nog niet zo oud volgens mij, hij reed gisteren en vandaag top tien en toont daarmee aan op dit terrein goed te zijn. Zal zeker een goede man zijn in de ondersteuning van boom en later voor zichzelf. ik vind vanendert dan wel weer een beetje matig.
'@8.6
"dat Boom een grote ronde nodig heeft om te kunnen presteren heb ik alleen gehoord van Boom zelf, en zeker niet van de begeleiding."
Ik dacht dat uit een interview met de telegraaf op te maken van een paar dagen geleden waarin hij aangeeft dat 'we' weten waaraan het ligt en dat 'we' het anders gaan doen. Hij heeft het dan over de Vuelta en WK rijden en niet veldrijden deze winter. Maar die 'we' kan natuurlijk ook zijn familie of entourage zijn.
'@robertowilco
En die 'eigen ploeg' is toch inclusief Boom? Beetje zinloos om dan te stellen dat je die moet wegdenken.
De (andere) speerpunten waren Groenewegen in de sprints en Van Emden in de tijdrit. Dat kwam er niet helemaal uit vanwege pak 'm beet na-Tour-decompressie en één of ander groen mannetje.
Met een ritzege en een top-10 is de BinckBank Tour gewoon geslaagd, linksom of rechtsom. Met een beetje meer mazzel en/of minder 'pech' pak je zomaar nog één of twee ritten. Die mazzel hebben ze dan hopelijk in bijvoorbeeld de Vuelta weer wel.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.