Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 346 ... 440 441
tendam

'@koel
Voor rust in de gelederen hadden ze Boom beter juist wel kunnen meenemen, dus daar ontgaat je logica me 'n beetje. Boom blijft wel hun enige kans op succes in het Vlaamse voorjaar, tenzij Groenewegen wint in Kuurne of zoiets. Als je als ploeg geen vertrouwen hebt in je kopman kun je je afvragen of je hem gewoon niet moet laten vertrekken naar Roompot of zoiets.

kelderfan

'@wiler4live
Nee het 2.HC.
@tendam
Gaat 't hele verhaal niet over Terpstra.

112522

Adriaan Janssen rijdt tijdens de Veenendaal classic zijn eerste race in het shirt van TLJ. Echter staat op procyclingstats dat hij tijdens de GP stad Zottegem rijft in het shirt van SEG. Dit is toch vreemd? Je kan toch niet voor twee verschillende teams gaan rijden?

robertowilco

'@rahimns de gehele BB Tour gezien was ook niet slecht, maar wat mij vooral opvalt en dat had ik erbij moeten zetten, dat je als team in een etappe die veel weg heeft van de Vlaamse ééndagswedstrijdn in het voorjaar, er niet veel meer overblijft, dan zullen ze in deze wedstrijden weer anoniem meerijden het volgend voorjaar, hopenlijk laat Boom dan zien wat hij werkelijk in zich heeft.

Ik neem aan dat Roglic de Canadese klassiekers gaat rijden, weet jij daar iets van.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@robertowilco een etappe is natuurlijk ook wat anders dan een klassieker. Ze waren nog maar met 6 waarvan je met 1 sprinter rijdt die hier niet zo veel te zoeken heeft maar er tot zo'n 50 km voor de finish er geloof ik nog wel bij zat. Dat je dan in de finale er nog maar met 2 bent vind ik dan niet zo vreemd. En het beeld wijkt toch ook niet verder af van wat ze hebben laten zien dit jaar in de Vlaamse klassiekers. Ik vraag me dan echt af wie je nog meer verwacht had in de laatste 25km.

Geen idee wat voor programma Roglic nog heeft dit jaar. Tot nu toe is het in ieder geval niet een renner die gemaakt lijkt voor het eendaagse werk. Volgens mij had Robert daar normaal de kopman geweest. Ik denk dat je nu eerder moet denken aan Battaglin.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Ik denk dat Lars misschien wel naar canada gaat

Kelderman Rules

Volgens de Telegraaf blijft Terpstra bij Lefevre en gaat Slagter aan de slag bij Dimension Data!

Laatst gewijzigd
Yeez

Column in De Telegraaf van onze vriend Raymond. Lotto en Boom ver op elkaar uitgekeken dan ooit. Zou dit jaar zelfs al kunnen verkassen (Dimension-Data en Bahrain-Merida volgen hem).

Kelderman Rules

'@Sephiroth En ik wordt een beetje Boommoe, verdere uitleg overbodig lijkt me!

Adrie Kuiper

Ik word een beetje ik wordt moe want dat is echt een gevalletje door de ondergrens

Niklas

Heeft iemand de volledige tekst van de column van Raymond Kerckhoffs in De Telegraaf? Ik lees die krant niet en wil dat graag zo houden, maar ben nu toch wel nieuwsgierig...? ;-)

Barttej

Ja.

Voor het oog van de wereld maakte hij zijn team belachelijk. Totaal onacceptabel was het zegegebaar van Lars Boom in de BinckBank Tour. Gebalde vuist omhoog, hand op zijn bovenarm. ’Fuck You’, was de boodschap die aan zijn Lotto-Jumbo ploeg gericht was. Het was zijn gefrustreerde antwoord nadat hij de avond ervoor te horen kreeg dat hij ondanks halve toezeggingen de Vuelta a España niet mocht rijden.

De UCI-jury beboette het obscure gebaar met 1000 Zwitserse francs (879 euro), maar van een disciplinaire straf van de ploeg was geen sprake. Met een Twitter-bericht dat Boom berouw heeft van zijn daad, werd de zaak afgedaan. Juist door geen zware straf uit te spreken, heeft het management van de ploeg zichzelf te kijk gezet en gebrek aan leiderschap getoond. Wie laat zich zo in het openbaar beledigen? En welke daad of renner kunnen ze in de toekomst wel nog bestraffen?

Natuurlijk heeft Boom vooral zichzelf te kijk gezet. Op basis van zijn uitslagen van de afgelopen jaren heeft hij sowieso geen recht meer om een startplaats waar dan ook op te eisen. Gezien zijn talent heeft de Brabander veel te weinig uit zijn carrière gehaald. Zijn voorjaar was een absoluut dieptepunt met een 97ste plaats in Gent-Wevelgem als beste resultaat. Zelfs de mensen die het dichtst bij hem staan, gaven hem een goed bedoelde trap onder zijn kont.

Hij leek hierdoor wakker geschud. Wilde Boom als 31-jarige zijn carrière niet als een nachtkaars zien doven, dan moest het roer om. Een drieweekse trainingsstage in juli in Oostenrijk en deelname aan de Vuelta a Espańa zag hij als de mogelijkheid om de nodige hardheid op te doen. Dat hij buiten de Vuelta-selectie viel, voelde voor hem als een dolk in de rug.

Dat Boom zijn streken toont, is geen nieuwigheid voor de leiding van Lotto-Jumbo. Twaalf jaar lang kwam hij voor Rabobank, Blanco en Belkin uit, totdat hij in 2015 naar Astana verkaste. Van de huidige ploegleiding was destijds iedereen opgelucht dat hij vertrok. Toch haalde de ploeg hem afgelopen winter terug.

Het gedrag van Boom mag Lotto-Jumbo dan ook zichzelf aanrekenen. Zij zijn bekend met zijn fratsen en weten dat je hem continue achter de veren moet zitten. Juist nu de renner de weg naar de top terug lijkt te vinden, botst het harder dan ooit met het team. De afgelopen week demonstreerde Boom met o.a. zijn ritzege in de BinckBank Tour weer zijn ongekende mogelijkheden. Als het ooit goed valt bij hem, dan is hij tot heel veel in staat.

Of er nog een toekomst voor Boom bij Lotto-Jumbo is, lijkt ondanks een doorlopend contract tot eind 2018 onzeker. Beide partijen zijn eigenlijk op elkaar uitgekeken. Het verstandigst zou zijn wanneer Boom naar een nieuwe ploeg uitkijkt (Bahrain-Merida en Dimension Data volgen hem) en dat geel-zwart hem laat gaan wanneer de renner een alternatief heeft. Anders zou het weleens een héél lang jaar lang kunnen worden.

jvh93

wederom een stuk van de telegraaf dat enorm negatief doet tegenover lotto jumbo en bijna geen feiten noemt. Vind t een zwak stuk dat gebaseerd is op speculaties

Sandy Casar

Ach als Lotto Jumbo wel harde maatregelen had genomen had Kerckhoffs een column geschreven met precies de tegenovergestelde boodschap. Het is voor hem alleen belangrijk om een zo negatief mogelijk stuk over Lotto Jumbo te kunnen schrijven.

Niklas

Dank, @Barttej!

Netraam

De selectie is bekend, laat het bekritiseren maar beginnen!

Poeksel

Van Feltet.dk (vertaald met Google translate):

Kristoffer Halvorsen has the opportunity to sign a contract with Team Sky.

Last year Kristoffer Halvorsen became world champion for U23 riders, but the Norwegians chose to become one more year at Team Joker continental level.

Among other things, there has been a victory in the prominent Handzame Classic, and among other things, there is a bid for the sprinter from almost all WorldTeams.

However, Norwegian TV2 can tell that Halvorsen has narrowed it down to a choice between Team Sky and Dutch Team LottoNL-Jumbo.

"Becoming a professional is something I've dreamed of since I started cycling, so it will be crazy fun. I think it will be good no matter what. It's a luxury problem, "Kristoffer Halvorsen told TV2.

Although it is generally advised that sprinters go to Team Sky because they exclusively bet on the class, the newly-elected European champion, Alexander Kristoff, believes that it may be a good move from his countryman.

"He will not be able to drive Tour de France for the first couple of years. Then he can concentrate on a little less race and be a captain with a good team, "says Alexander Kristoff to TV2.

This winter Kristoffer Halvorsen was in training camp with Team Sky and Quick-Step Floors.

Kristoffer Halvorsen is 21 years old.

Laatst gewijzigd
Netraam

Klinkt toch positief voor LottoNL.

Onbekende gebruiker

Denk dat het TLJ gaat worden voor Halvorsen. Als je er geen training/stage rijdt en toch de ploeg overweegt, dan moet je wel enthousiast zijn over het aanbod. Ook is het natuurlijk fijn thuiskomen met land- en leeftijdsgenoot Grondahl Jansen.

kelderfan

'@Fanny
Jouw wandelgangen-verhaal wat betreft de Vuelta klopt als een bus; leuke club met jonge kleppers en de oudere klimmers.
Kruijswijk, Bennett, Clement, De Tier, Olivier, Bouwman, Tolhoek, Lindeman en Lobato wordt 't dus.
Met Grisha Niermann op de bok moet 't toch leuk worden met een aanvallend ingesteld team.
Dan heeft ook @Wielerfan1987 zijn zin, omdat Olivier de kans krijgt om te laten zien, wat hij in huis heeft.

Wat Halvorsen betreft hoop ik, dat TLJ hem snel kan brengen als nieuw lid van 't team. Weet je al wat meer over nieuwe aanwas.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan die had jij toch zelf ook al lang bedacht... die was toch niet zo lastig meer na het wegvallen van Boom.

Timocycling

Steeds meer transfers bekend en nog altijd geen enkele versterking voor LTJ. Opvallend...

kelderfan

'@rahimns
Ja dat klopt. Maar theoretisch had Keizer ook wel gekund. Kruijswijk wil hem er altijd wel bijhebben. Alleen vorig jaar gaf Keizer zelf aan dat de Vuelta 1 grote ronde teveel was voor hem.
Ik hoop voor Lars Boom, dat hij toch nog een leuk programma krijgt van N. Verhoeven. Die twee hadden toch nog een gesprek na afloop van de bewogen Binck Bank koers.
@Timocycling
Je hebt gelijk. Het is elk jaar 't zelfde verhaal. Halvorsen? Vanendert?
Van Baarle, Terpstra, Slagter zijn geen optie meer.

Yeez

'@kelderfan @timocycling het is ook een kleine ploeg die vooral achter de schermen werkt.

Timocycling

Klopt maar er vallen al zoveel opties weg nu... Halvorsen zou natuurlijk heel goed zijn. Vanendert is echter lang niet goed genoeg meer. Ben bang dat de beste opties (moscon, Terpstra, Baarle ) al weg zijn.

1 2 ... 346 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.