Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 347 ... 440 441
Fanny

'@Rahimns
Quote:
@kelderfan die had jij toch zelf ook al lang bedacht… die was toch niet zo lastig meer na het wegvallen van Boom.

Rahimns, jij wist het in ieder geval niet want jij noemde nog Boom en Keizer bij de selectie.

Van veel genoemde renners voor TLJ door WF kan een streep door althans volgens Cyclingfever tw Van Baarle, Terpstra en Slagter.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Sephiroth
Ik denk ook dat de keuze voor Bouwman, Olivier, Tolhoek en De Tier te maken heeft met de Giro 2018. Volgend jaar mogen er waarschijnlijk maar 8 renners worden opgesteld; dan moet je een zo sterk mogelijk team samenstellen voor Kruijswijk. Er zullen dan wel 2 van die jonge garde meegaan, omdat er ook weer een ToC wordt gereden met Bennett en Gesink?; daar heb je toch ook weer een paar klimmers nodig.
@Fanny
Dus nog geen nieuws in de wandelgangen?

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny of ik werd geacht mijn mond nog te houden... ;)

Misschien dat iedereen ook veel te ongeduldig is en een te hoog verwachtingspatroon heeft over eventuele aanwinsten. Verder presenteerde TLJ vorig jaar veel van hun aanwinsten pas in oktober. Heb geduld.

tendam

'@kelderfan
Wie zegt dat Kruijswijk volgend jaar de Giro rijdt? Volgend jaar wordt het toch weer tijd voor een klassement in de Tour, en dan is Kruijswijk eigenlijk de enige die dat in zich heeft... of Roglic moet een Dumoulin-achtige ontwikkeling doormaken.

@koel
Ik weet niet of Kruijswijk wel zo'n hekel heeft aan Boom? Beiden Brabo's, dat is altijd nogal dik met elkaar, heb ik het idee. Maar misschien heeft Kruijswijk ook wel ingezien dat Boom als knecht eigenlijk vrij nutteloos is, dat kan. Hij kan goed sturen, maar doet dat vrijwel nooit met een ploeggenoot in z'n wiel.

Netraam

In principe is Canada ideaal voor Boom: niet bizar zwaar en ook niet te lang. Aan de andere kant, als ze daar goed doortrekken wint er toch een klimmer.

Ik hoop dat Boom een vol najaar krijgt met de Bretagne classic, Canada, Paris-Tours en nog een rondje of 2. Beetje ruimte daartussen voor een trainingsblok en dan heb je voldoende mogelijkheden om hardheid op te doen, en kansen om te winnen. Moet toch ook goed zijn voor zijn zelfvertrouwen, als hij in dat soort wedstrijden ook om de knikkers mee kan doen.

mooiman

Plugge zoekt volgens eigen zeggen versterkingen voor de 2e lijn. Daar vallen Terpstra, van Baarle, Slagter niet onder, ze zijn dus m.i. nooit optie geweest.

Chaba

Terpstra en van Baarle zie ik ook niet als optie als je op zoek bent naar een versterking voor de tweede lijn maar ondertussen schaar ik Slagter daar wel onder. Ooit een topper in wording maar dat is er nooit echt uitgekomen.

Fanny

'@kelderfan
Nee, nog geen nieuws.
Wordt denk ik angstvallig geheim gehouden.
Had hele goede hoop op de nog jonge Dylan van Baarle maar die schijnt te verlengen bij Cannondale volgens cyclingfever.
Was voor mij de absolute kopman geworden in de voorjaarsklassiekers (nog boven Boom als die tenminste zijn contract uitdient).
Bij hem hadden ze nog een paar jaar mee vooruit gekund. Ik had hem dan ook een 3 jarig contract gegeven als dit mogelijk was.
Er zit volgens mij heel veel potentie in die jongen zeker als hij ook het tijdrijden verder kan aanscherpen.
Ik denk dat bij TLJ alle ballen worden gezet op de gewilde sprinter Halvorsen (helaas ook in beeld bij Sky en QS) en indien mogelijk 1 superknecht voor kopmannen.
Mijn gevoel zegt dat Wippert ook nog in de markt ligt bij TLJ.
Maar misschien rijdt 1 van jonge knechten wel heel goed in de Vuelta om Kruijswijk volgend jaar in een grote ronde als superknecht in het hooggebergte bij te staan.
Ik denk overigens net als Rahimns dat de meeste aanwinsten cq aanwinst pas na de Vuelta bekend worden.
Je hebt dan misschien niet een van de grote renners kunnen binnenhalen.
De renner(s) die komt/komen zullen in ieder geval gezien de tijdsdruk (nog geen ploeg in 2018) dan wat goedkoper zijn.

Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Ik denk ook dat je het in die richting moet zoeken ipv een extra renner van buiten af voor de klimtrein.

tendam

'@netraam
Die koersen in Canada zijn veel te zwaar voor Boom. Gesink wist ze allebei te winnen, juist omdat ze zo zwaar zijn, dan komt die taaie Gesink naar voren. Dan ligt Boom er allang af.

hartstikkebedankt

Boom zal wel de Tour of Britain gaan rijden waar LNL-J dit jaar rijdt, een aardig rondje waar als hij goed is hij om de bovenste plekken mee moet kunnen doen net als in de Binck Bank Tour. Daarvoor wellicht wat eendagskoersen als Hamburg en de Bretagne Classic? Canada is wat te zwaar voor de winst maar misschien rijdt ie ze wel?

kelderfan

'@tendam
Ik denk, dat Kruijswijk nog niet is uitgekeken wat betreft de Giro. De keuze zal wel afhangen van de mogelijkheden in beide koersen.
Roglic heeft 't toch goed gedaan in zijn 1e. TdF. Dus als 't beter voor Groenewegen is om de TdF te rijden, dan zie ik wel weer Gesink, Roglic, Bennett en hopelijk {afhankelijk van zijn Dumoulin-achtige ontwikkeling} Daan Olivier de TdF rijden met Groenewegen, Timo Roosen en Lars Boom.
@rahimns
Je kunt geduld hebben, maar dan is de kans groot dat Halvorsen een ander team heeft gekozen.

kelderfan

'@Fanny
Ik hoop niet dat 't om Wippert gaat, want die moet weg bij zijn huidige team; lijkt mij geen goed teken. Dan liever die jonge Fabio Jakobsen, want die kan wel een paar heuvels aan. Die won Rund um den Finanzplatz Eschborn-Frankfurt (U23). Die kun je opleiden voor 't wat zwaardere werk als sprinter.
Als TLJ wil wachten met het aantrekken van een klimgeit om te zien, hoe die jonge garde 't er vanaf brengen in de Vuelta, begrijp ik dat wel.
Echter Plugge gaf zelf aan, dat hij versterking wilde hebben voor de 2e. lijn. Dus renners die passen in 't plaatje van de klimtrein en de sprinttrein. oech.

Fanny

'@kelderfan
Bij Halvorsen zullen ze denk niet wachten indien het budget het toelaat en hij als natuurlijk wil.
Lijkt mij dat hij ook graag wil weten welke mooie koersen hem in het vooruitzicht gesteld worden bij TLJ behalve het salaris.
Bij Sky en QS zal hij minder zijn eigen koersen kunnen rijden, maar hij zal er denk ik veel meer verdienen.
Daarom weet ik nog niet zo zeker of hij naar deze grote ploegen met een veel hogere budget dan TLJ naar toe gaat.
Ook zijn maatje Jansen kan eventueel een goed woordje voor TLJ bij hem doen.
Quote:
Echter Plugge gaf zelf aan, dat hij versterking wilde hebben voor de 2e. lijn. Dus renners die passen in ’t plaatje van de klimtrein en de sprinttrein. oech.

Helaas heeft mijn favoriete Noorse jonge alleskunner (behalve misschien ITT) Odd Christian Eiking onverwacht gekozen voor PCT Wanty-Group Gobert en dus helaas niet voor TLJ.
Een keuze die ik eigenlijk niet begrijp want hij had volgens mij zo bij een WT terecht gekund.
Dat was dan, als alle renners voor TLJ hadden gekozen, een mooie jonge Noorse connectie geworden. Maar helaas.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan er zijn verschillende fases in het vastleggen van een renner... dus het is niet zo dat een renner die in oktober wordt bekend gemaakt dan ook pas echt is vastgelegd. Er zijn allerlei factoren waarom de communicatie op een bepaald moment wordt gedaan, ook bij renners die de ploeg gaat verlaten. Als je dan gaat kijken naar de samenstelling van de ploeg voor 2018 waar ik nu vanuit ga dat Lammertink, Campenaerts en Castelijns gaan vertrekken en natuurlijk JvdB stopt heb je op dit moment voor 2018 26 renners. Dan denk ik dat er nog maximaal 2 renners bijkomen. '

Als je dan gaat kijken naar de samenstelling zou ik echt kiezen voor de sprint(trein). Dus het liefst nog een echte afmaker erbij naast Dylan en dan zou Halvorsen de beste aankoop zijn waar je denk ik meteen wel wat van kan verwachten in de wat kleinere sprintwedstrijden. Met daarnaast dan ook nog een renner voor de ondersteuning van de sprinters die je ook in het klassieke werk kan gebruiken, maar om daar een naam bij te roepen doe ik maar niet. Gezien de ontwikkeling van de jonge klimmers vraag ik me af (ook gezien de kleinere ploegen voor volgend jaar) of je daar nog een renner voor moet halen.

ti-raleigh

Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat Kruiswijk Tour gaat doen volgend jaar. Ik dacht het een beetje te horen in de woorden van Clement tijdens TdJ, ook al zei hij het niet letterlijk.

Niklas

Eiking was in mijn optiek de enige serieuze kandidaat die circuleerde. Halvorsen schijnt volgens een Deense sportsite te twijfelen tussen Sky en TLJ.

tendam

Waar LottoNL echt nood aan heeft zijn heuvelrenners. Type Tom-Jelte Slagter zeg maar, die dus net elders heeft getekend. Ze zijn vrij schaars, alleen.

Loek de Rooij

Ik verwacht eerlijk gezegd ook dat Floris Gerts gehaald gaat worden. Past volledig in de lijn van het huidige team. Kan voor Dylan eventueel werk doen en kan ook in de voorjaarsklassiekers zijn rol kan spelen. Bovendien kan hij aardig een heuvel over. Ik had eerlijk gezegd na zijn toch wel meer dan behoorlijke eerste seizoen iets meer van hem verwacht, maar wat niet is kan nog komen. Is bovendien een makker van Daan Olivier.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam die wereldtop is niet te betalen... dus wat heeft het voor zin om daar nu in te investeren. Hopelijk ontwikkeld 1 van die jonge gasten zich de komende jaren tot een goede renner voor dat werk. Maar op dit moment heeft TLJ keuzes gemaakt om zich vooral te richten op sprints en het klassementswerk... zie daar nu geen mogelijkheden voor.

jvh93

ik zou Gerts graag zien komen. Sterke jongen die zeker goed in de 2e lijn van TLJ zou passen. Mijns inziens sterker dan Castelijns, kan nog groeien in de klassiekers en heuvelop en kan inderdaad behoorlijk hard doorrijden voor Dylan. Ik zie het wel zitten met Gerts

xistnc

Gerts wordt volgend jaar ook al weer 26. Ik heb nou niet echt het idee, dat hij dit jaar een stap gezet heeft ten opzichte van vorig jaar.

Rahim Vlasblom
admin

Is denk ook een type renner waar de ploeg er al een aantal van heeft, die hem misschien zelfs al zijn voorbij gestoken...

kelderfan

Van Lotto Soudal zijn al enige namen gevallen. Als ik dan kijk naar de ontwikkelingen van Daan Olivier is die Louis Vervaeke ook in dip geraakt. Het is ook een klimmer in spe. Want Daan Olivier is hoe lang bezig om weer terug te komen.
Misschien is 't wat voor Grisha Niermann om die jongen weer op niveau te brengen. Als 't lukt, dan heb je met Daan Olivier en Louis Vervaeke 2 toekomstige kopmannen.
@rahimns
Jij gaat er vanuit, dat Bram ook nog een jaar doorgaat. Ik verwacht, dat hij stopt en misschien wel op een andere manier betrokken wordt bij 't team.
Als je ziet hoe Tjallingii groeit in zijn rol bij bijvoorbeeld de Binck Bank.
Volgens mij werd er ook gesproken over 2 tot maximaal 4 nieuwe renners.

Skedel

Ik vind Gerts persoonlijk de meest overgewaardeerde renner uit de world-tour.
Hij heeft 1x op een goede dag de zege cadeau gekregen in Volta Limburg waar BMC een grote overmacht had en het is ineens een versterking voor TLJ

1 2 ... 347 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.