Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 350 ... 440 441
ghostwriter

'@fanny
Als Leezer een goede lead-out sprinter was dan hadden ze dit jaar niet Wagner en Roosen in die rol gebruikt. LottoNL heeft een lead-out sprinter van wereldklasse nodig zodat de sprinttrein mee kan groeien met Groenewegen. Ik hoop enorm dat Mezgec en Halvorsen naar LottoNL komen. Met Leezer, Roosen en Mezgec als laatste wagons in de sprinttrein van Groenewegen en Van Hoecke, Wagner en Jansen als drie laatste wagons in de sprinttrein van Halvorsen zou LottoNL dan één van de betere sprintploegen hebben. Lobato kan dan als vrije man in kleine rondes en bepaalde eendaagse wedstrijden wordt uitgespeeld als sprinter zonder vaste sprinttrein.

Ik neem aan dat als LottoNL volgend jaar zowel voor het algemeen klassement als de sprintetappes wil gaan in de Tour de France ze Kruijswijk en Groenewegen beide drie knechten mee zullen geven. In dat geval lijkt een ploeg met Clement, Leezer, Gesink, Kruijswijk, Mezgec, Bennett, Roosen en Groenewegen mij ideaal voor LottoNL. Met Clement, Gesink en Bennett als knechten zou Kruijswijk in het hooggebergte geweldig worden bijgestaan en Groenewegen zou met Leezer, Mezgec en Roosen een redelijke sprinttrein met zich mee hebben. In de Giro kunnen ze Roglic dan als kopman uitspelen met Boom, Battaglin, De Tier, Bouwman, Jansen en Tolhoek als knechten en Lotabo in een vrije rol. Mocht Roglic dan nog geen goed klassement kunnen rijden dan heeft LottoNL een goede ploeg om voor etappeoverwinningen te gaan.

Laatst gewijzigd
tendam

'@random wielerliefhebber
Pa Van der Poel is geen fan van de begeleiding bij LottoNL, en pa's wil is wet. Mathieu VDP komt echt niet naar die ploeg. Bovendien is het eigenlijk een Vlaming, die volgens mij veel beter bij de ploeg-Lefevere past.

Loek de Rooij

Bennett zal niet voor het AK gaan in de Vuelta. Na San Sebastian is hij weer ziek geworden en heeft niet veel kunnen trainen.

http://www.roadcycling.co.nz/bennett-rules-gc-challenge-vuelta/

Rahim Vlasblom
admin

Alle ballen dus op Kruijswijk... die heeft in ieder geval een prima voorbereiding achter de rug... niet gevallen en niet ziek geweest....

Verder toch maar eens stiekem op Jetse Bol letten... hij schijnt 6 kilo lichter te zijn. Ben toch wel benieuwd naar zijn klimcapaciteiten op WT niveau.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Aan Jetse Bol had ik nog niet gedacht. Maar ja, hij is wel een van trainingsmaatjes "De Girona-clan" van Gesink.
Ik dacht al bij Bennett, dat er iets speelde. Hij heeft na San Sebastian geen wedstrijd meer gereden.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat was sowieso ook niet de bedoeling... Bennett is na San Sebastian gaan trainen in Andorra maar ik zie op Strava maar 3 lange trainingen van 200km. Dus dat komt wel overeen met zijn verhaal. Maar hij zou in ieder geval geen koersen rijden voor de start van de Vuelta.

Fanny

Mmm, als ik het goed heb gelezen/vertaald dan gaat Bennett pas in de laatste 10 dagen in de aanval.
Hij heeft gezien het bericht inderdaad niet veel hoogtetrainingen kunnen doen.
Maar hopen dat het tot rit 14 goed gaat met zijn conditie/gezondheid en dat hij Kruijswijk toch goed kan bijstaan om dan vanaf rit 14 voor een etappe te kunnen gaan.
Blijven er toch twijfels omtrent de gezondheid van onze Kiwi.
Dan moeten de andere renners, met als leider Clement, maar een stapje meer doen om Kruijswijk zo hoog mogelijk in het klassement te houden totdat Bennett weer de benen heeft.
De jonge renners zullen dus vol aan de bak moeten.

Fanny

Interview met Bouwman op regionale TV Regio 8 over zijn te rijden Vuelta 2017.

http://www.regio8.nl/bouwman-voor-tweede-keer-aan-start-vuelta/nieuws/item?986414

achtpuntzes

'@ koel:
in huize tendam regeert tendam als een ware dictator die zijn inmiddels volwassen kids voorschrijft wat ze moeten doen en laten en gaat er voor het gemak van uit dat dit ook in huize vd Poel het geval is. :p

Romāns Vainšteins

Volgens mij heeft ten Dam gewoon gelijk.

kelderfan

'@Fanny leuk en bedankt voor de link. Het interview met Koen Bouwman is altijd weer leuk om te volgen. Hopelijk mag hij volgend jaar de Giro rijden.
Het was natuurlijk al de bedoeling, dat Bouwman, De Tier, Olivier en misschien ook Tolhoek mee gaan om Clement te helpen bij de ondersteuning van Kruijswijk. Lobato en Bennett zullen wel een vrije rol hebben in deze aflevering van de Vuelta. Met de Tour de Pologne in de benen moeten die jonge klimmmers e/o aanvallers toch weer de nodige stappen hebben gemaakt.

xistnc

Sowieso vermoed ik dat er in huize Van der Poel dusdanig volwassen wordt gediscussieerd, dat er geen onnodige hoofdletters en andere zwakte verhullende krachttermen over tafel vliegen. De uitkomst van die discussie doet er dan niet eens toe, dat is helemaal aan de VDP's zelf.

Het lijkt mij logisch dat er een fietsenmerk zijn vinger opsteekt om zich aan Mathieu te verbinden en dat dit bepalend is welke ploegen in aanmerking komen - als dat er dan überhaupt nog meer dan 1 zijn.

Raafje

vrijdagavond bij Ziggo om 20:30 een documentaire van Team LottoNL Jumbo, alle ballen op Steven. Deze gaat over de Giro van dit jaar. De trailer:
https://www.instagram.com/p/BX2IjppDNFI/?taken-by=lottonljumbo_road

Netraam

'@xistnc
Canyon schijnt vanaf 2018 MvdP te gaan steunen, Katusha-Alpecin als bestemming?

tendam

'@koel
Je bevestigt dus eigenlijk wat ik zeg :) Hij zal zelf ook geen fan zijn van LottoNL, maar stel papa Van der Poel was enorm pro-LottoNL dan vermoed ik dat z'n toekomstbeeld er toch iets anders had uitgezien. Volgens mij laat hij zijn oor aardig naar zijn vader hangen, of hoe die uitdrukking ook alweer is. Wees blij man, het moet voor jou toch een gruwel zijn om een talent naar die zo gehate ploeg te zien gaan?

@8.6
Mijn volwassen kids!? We zijn hier niet allemaal 50+.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@Koel Mathieu was wel iets genuanceerder, hij zag zich niet direct voor de ploeg rijden. Het zou niet zijn eerste keus zijn. Natuurlijk gaat hij uiteindelijk voor de ploeg die hem het meeste kan bieden (financieel maar ook zeker sportief). Op dit moment lijkt me vooral het eerste het lastigste voor de ploeg.

@tendam ho ho... je hoeft geen 50+ te zijn voor volwassen kids ;)

Laatst gewijzigd
tendam

'@rahimns
Ja ok, dat is waar :) Herstel: we zijn hier niet allemaal 40+.

Ik denk dat het financiele aspect nog wel meevalt, volgens mij gelooft de familie Vd Ploeg gewoon niet zo in die ploeg. Misschien is Koel wel het alias van vader Adri ;)

Netraam

Pa van der Poel vond dat LottoNL talentvolle jongeren teveel liet knechten, wat ik toendertijd al onzin vond: kijk naar Kelderman, Gesink, Groenewegen. Toptalenten hoeven bij LottoNL echt geen dag te knechten.
Aan de andere kant wees hij naar Quickstep, en hoewel die zeker talenten ontwikkelen moeten juist daar de talenten wél vaak knechten hun eerste jaren.

Daarom riep ik toen ook dat ze David moesten proberen binnen te halen. Die heeft zeker talent, kon toen ik dat riep ook de cyclocross groep een extra optie geven buiten Boom en kan dan ook een soort testbed zijn voor zijn broer.

Fanny

Hoe goed is MvP nou eigenlijk op WT niveau ? Wat kan hij dan qua uitslagen ?
Oké, hij rijdt goede uitslagen bij de beloften in vaak 2.1 en 1.1 koersen maar kan hij dit ook waar alléén WT teams en PCT aan de start staan.
Welke WT ploeg wil hem nou hebben als hij de komende jaren ook nog het veldrijden en MTB erbij wil doen ?
Daarnaast moeten ze zijn contract afkopen want hij staat voor 2018 onder contract bij Beobank - Corendon en ze zullen hem niet direct zonder afkoop laten gaan tenzij hij dit heeft bedongen in zijn huidige contract.
Dus heeft het nmm geen enkel zin om te praten over een overgang in2018 naar TLJ buiten het feit of hij dit daadwerkelijk wil (zijn hart ligt nl bij het veldrijden en MTB koersen).
Trouwens hij zal dit jaar in het veldrijden denk ik wel concurrentie krijgen van WK Nieuwenhuis.

Netraam

Ik denk dat het veldrijden meer nog dan vorig jaar om MvdP en Van Aert zal draaien, als Nys in zijn topjaren. Als iemand anders wint zal het zijn omdat de grote jongens naar elkaar zitten te loeren.

Overigens denk ik dat Boom en Stybar goede indicaties zijn voor het kunnen van Mathieu (en van Aert), in dat ze in het begin een beetje zullen moeten wennen aan de echte afstand maar er eigenlijk onmiddelijk staan. (Boom wint in zijn eerste jaar een etappe in de Vuelta en de ronde van België, Stybar in zijn 2e jaar een etappe in Polen en een jaar later de Eneco tour met 2 etappes en 1 etappe in de Vuelta)

kelderfan

Dat gaat snel. Kittel naar Katusha en Viviani naar Quickstep-Floors en Sabatini heeft derhalve verlengd.
Ik ben bang, dat TLJ te laat is met het halen van Halvorsen; die ook op 't verlanglijstje van Sky staat.

achtpuntzes

'@ tendam:
ah, in dat geval ben je een jong-volwassene die zijn pa laat bepalen wat je doet. :p

gelukkig mogen de meeste jong-volwassenen hun eigen route uitstippelen, en ik denk dat dat bij de van der Poeltjes ook het geval is. of tendam moet bewijs hebben dat Pa vd Poel een dictatoriaal type is, dan wordt het anders natuurlijk.

Skedel

Zoals ik het begreep ging het A3 vooral om het kunnen meedoen voor de overwinning, teveel talenten zie je de eerste seizoenen in de worldtour in moeilijkheden komen en daarmee een deel van hun winnaarsmentaliteit verliezen.
En daarin volg ik hem volledig.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan.

Te laat???

Voordat de jongeman Wereldkampioen werd had men bij TLJ hem al een contract aangeboden, het is nu enkel maar afwachten welke keus HIJzelf maakt.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan je doet nu net alsof diegene die als eerste een contract onder je snufferd duwt wint... die jongen maakt zijn eigen afgewogen keuze... en ik hoop natuurlijk nog steeds voor TLJ maar met deze move van Viviani wordt die kans idd wel een stuk kleiner.

1 2 ... 350 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.