Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 356 ... 440 441
Klootje Kriekeljon

Hummeltje, Hummeltje..

Picoo

Jacobsen naar Quick Step. Halvorsen naar Sky. Erg jammer nieuws! Benieuwd waar TLJ straks mee aan komt zetten!

EmPeHa

Misschien Danny van Poppel dan een mogelijkheid?

Timocycling

Geweldig werk weer Plugge!!!

jvh93

Pfffff vervelend nieuws dit. Ben heel benieuwd waar ze dan mee gaan komen

stijnlah

'@Timocycling tegen het grote geld van sky en quickstep kan je weinig doen.

ghostwriter

Als Halvorsen naar Sky gaat zou het mij niet verbazen als Van Poppel daar mag vertrekken. In dat geval hoop ik dat LottoNL hem weet te contracteren. Met Groenewegen en Van Poppel zou LottoNL de twee beste Nederlandse sprinters (die beide hebben aangetoond op het hoogste niveau én zelfs in grote rondes etappes te kunnen winnen) in huis hebben. Met Groenewegen in de Tour en Van Poppel in de Giro en Vuelta maakt LottoNL in elke grote ronde een goede kans om etappes te winnen. Met moet LottoNL dan twee sprinttreinen vormen die op het hoogste niveau meekunnen. Jansen lijkt mij een prima sprintaantrekker voor Van Poppel maar Groenewegen heeft iemand nodig die in die rol wereldtop is.

Ik heb al eerder gezegd dat Mezgec mij de ideale man lijkt daarvoor aangezien hij zelf explosief genoeg is om op WorldTour niveau massasprints te winnen maar vooral ook omdat hij een hoge snelheid lange tijd vast kan houden. Misschien kan Roglic een goed woordje voor LottoNL doen bij zijn landgenoot. Dan kunnen die ook meteen een koppeltje vormen in het Nationale Kampioenschap van Slovenië. Een sprinttrein met Van Emden, Leezer en Roosen als hardrijders voor Mezgec als lead-out sprinter van Groenewegen zou in mijn ogen voor geen enkele sprinttrein onder hoeven te doen. Als Groenewegen zich zo blijft ontwikkelen hoort hij volgend jaar bij de absolute top maar dan moet zijn sprinttrein ook van dat niveau zijn.

Wielerfan1987

Erg zuur dat TLJ nu naast zowel Jakobsen als Halvorssen grijpt...

Heel erg jammer....

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De enige 2 opties op dit moment als alternatief van Halvorsen lijken me Van Poppel en Wippert... mijn voorkeur zou dan gaan naar de eerste. Maar anders gewoon investeren in de trein en toch nog een renner voor de bergen halen. Maar dit is echt gewoon flink balen.

Yeez

Als ploeg uit het rechter rijtje is het gewoon moeilijk concurreren met de toppers.

tendam

'@jessevdalen
Dat vind ik wat te simpel. Voor zo'n Jakobsen gaat het echt niet om het geld. Feit is dat zelfs de grootste Nederlandse talenten bij voorkeur niet voor LottoNL kiezen, dat kan die ploeg zich aanrekenen. Ze hebben niet zo'n goed imago qua talentontwikkeling, hoewel je (als je kijkt naar de feiten) als Nederlands talent nog altijd vrij goed zit bij die ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam de ploeg doet het juist ontzettend goed met talentontwikkeling, dat wordt juist in het peloton erkent. Halvorsen heeft ook echt heel lang getwijfeld... het was echt close en hij vond het enorm moeilijk om een keuze te maken. En dat dus TLJ en SKY de laatste 2 waren terwijl er 4 of 5 ploegen in hem geïnteresseerd waren zegt toch heel veel. Dat beide jongens uiteindelijk kiezen voor de 2 grootste ploegen uit het peloton is dat wat misschien de doorslag geeft en daarin moet ik dat Jessevdalen gelijk geven. Maar dan heeft het minder met geld te maken en meer met de randvoorwaarden. En dan heb je nog het feit dat Halsvoren bij SKY heeft kunnen afdwingen de nr1 sprinter te zijn (balen voor Danny) en hij bij TLJ toch achter Dylan zou komen te staan. Maar het is niet anders.

tendam

'@rahimns
Ik hou niet van de term 'Rabobril' maar jij hebt die toch wel degelijk op. 'Het wordt in het peloton erkend'... door wie dan? En wat klopt er dan niet aan mijn bewering dat de grootste Nederlandse talenten elders rijden?

Ik zeg niet dat ik zelf dat imago helemaal terecht vind, maar voor een ploeg die zich zegt te richten op jong talent halen ze weinig echt talent binnen.

kelderfan

TLJ wauw geen Halvorsen en geen Jakobsen, dat is een misrekening. Danny van Poppel zal als hi niet kan blijven bij Sky, dan gaat naar Trek, want Theuns gaat daar weg en zijn broer rijdt bij Trek. Hopelijk geen Wippert, want dat wordt weer miskoop.
Dan maar investeren in 2 klimmers lijkt mij, een renner als opvolging van Jurgen en een renner voor de ondersteuning van Bennett e/o Roglic.

nietram

Misschien een gekke gedachte, maar is Jetse Bol niet een geschikte optie? Past in het treintje voor Groenewegen en heeft dit jaar laten zien goed mee te kunnen in de heuvels/bergen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam jij hebt het over talentontwikkeling en gaat toch niet dan alleen over de nederlanders.... dat er Nederlandse talenten ook voor andere ploegen kiezen heeft toch meerdere redenen toch niet het feit dat renners zich daar niet ontwikkelen. Er zijn genoeg Nederlandse talenten die zich ontwikkelt hebben bij de ploeg.

mooiman

Sky en QS zijn voor talenten blijkbaar interessanter dan TLJ, dat is pijnlijk voor TLJ dat talentontwkkeling als missie heeft.
Ook voor de 2e lijn zal het lastig zijn op te boksen tegen de grotere ploegen. Toevalstreffers zoals Roglic komen maar zelden voorbij.
Het zal puzzelen zijn voor Plugge.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En vergeet niet dat je merkt dat het Nederlandse wielrennen in de lift zit...dan gaan buitenlandse ploegen ook automatisch meer aan onze renners (talenten) trekken. Daarnaast heeft de ploeg geen eigen opleidingsploeg meer waardoor de grootste talenten niet automatisch meer richting de Nederlandse ploeg gaan....

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

de andere ploegen hebben zich al flink versterkt, en wij moeten het vooralsnog alleen doen met Eenkhoorn?

we zullen het moeten doen met de restjes. en wat gaat er dan gebeuren met het verhoogde budget? in een spaarpotje voor volgend jaar?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Ik ben 't met je eens, dat die MEZGEC, Luka {SLO} een goede keuze zijn om 't Groene treintje te versterken; die kan voor Groenewegen werken in de TdF en ook zelf voor ritzeges gaan in andere koersen.
Wat Danny van Poppel betreft, denk ik, dat hij nog goed zit bij SKY, omdat Halvorsen nog niet toe is aan 't grote werk of hij gaat Theuns opvolgen bij Trek, waar ook nog zijn broer zit.
TLJ kan zich nu beter richten op 't grote en kleine ronde werk.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik heb al eens gezegd, dat je kunt wachten tot oktober; maar dan weet zeker dat de kans klein om echte versterkingen te halen.

nietram

'@koel
Ja, daar ben ik van op de hoogte. Lijkt me niet dat hij met ruzie o.i.d. is vertrokken. Hij is nu beter dan toen.

FritsvanHoefelen

Toch wel twee doffe dreunen vandaag.

TheArt

Klinkt gek, maar waarom halen ze Minnaard niet? Is zich flink goed aan het ontwikkelen de laatste maanden, is einde contract en zal weinig verdienen.

Loek de Rooij

Jammer man, hier kan ik echt van balen. Het is echt absurd wat er allemaal naar Sky gaat en dat naast wat ze al hebben, bizar. Ik snap de keuze voor Sky ook niet echt goed voor een sprinter. Helaas, maar het is niet anders. Ik hoop toch nog wel op goed/onverwacht nieuws m.b.t transfers. Met Halverson en Boswell zijn er al 2 belangrijke slagen verloren.

1 2 ... 356 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.