Volgens mij is de selectie voor volgend jaar in hele grote lijnen toch al ingevuld? Groenewegen zou nog een echt goede man om zich heen kunnen gebruiken en verder zullen ze bezig zijn (geweest) met enkele echt interessante aanvullingen (o.a. Halvorsen en Terpstra), maar verder lijkt me nergens in de selectie nood aan aanvullingen van het type die hierboven nu voorbij komen. Dit is een ploeg die gericht moet zoeken naar kansen binnen hun (beperkte) mogelijkheden, volgens mij is dat besef nog steeds niet helemaal doorgedrongen.
Groenewegen moest lang in de achtervolging met zijn maten en derhalve moest hij 't weer alleen doen in de finale Cyclassics Hamburg.
Lars Boom en Victor Campenaerst hebben zich uitstekend geweerd in de Napoleon Games; helaas no Glory. Jansen bij 1e. twintig.
In de Vuelta heeft TLJ lang meegedaan in de windetappe; helaas kreeg Kruijswijk toch weer extra tijdverlies aan zijn broek.
Positief was dat Tolhoek na zijn mega crash toch mooi bij Kruijswijk is gebleven.
'@vlek
Heb je 't de laatste tijd gevolgd, wat betreft de ontwikkelingen bij TLJ.
De baas heeft nog niet zo lang geleden zelf aangegeven, dat zij op zoek zijn naar renners voor de 2e. lijn en dan speciaal voor de klimtrein.
De selectie is nog helemaal niet in grote lijnen ingevuld. Dus hoe jij 't weer over de beperkte mogelijkheden kan hebben; snap ik niet helemaal.
Ja, ze zijn gericht op zoek naar renners die binnen hun ploeg passen. Ik denk dat daarbij het 'speciaal voor de klimtrein' niet van toepassing is, mede gezien de namen van de renners waarvan we weten dat ze ermee in onderhandeling zijn geweest (Halverson en Terpstra).
Misschien moet je toch weer eens een bezoekje brengen aan PCS? Neem je daarbij nog even mee dat er nog enkele verlengingen zullen volgen, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat de selectie voor volgend jaar al zo goed als bekend is.
Ik houd het graag bij de werkelijkheid. De kopmannen liggen vast (Roglic is daarvan ook nog een stuk duurder geworden) en onder de vertrekkers zitten geen grootverdieners. Daartegenover staat enkel de komst van een vierde/vijfde sponsor. Welke aanleiding is er dan om te veronderstellen dat de mogelijkheden om de interessante van de genoemde namen te halen niet beperkt zijn?
'@Vlek
Dan nog een keer. Je hebt de grote baas kennelijk niet gehoord. Hij had 't duidelijk over versterking van de klimtrein.
En ja, zij zijn daarnaast met Halverson bezig zijn geweest. Dat doet niets af aan de zoektocht naar versterkingen voor de klimtrein.
Ja Roglic zal zeker duurder zijn geworden. Die zal nu ook wel versterking nodig hebben. Als je met Terpstra gaat onderhandelen, dan doe je dat met een goedkope renner?
De verlengingen van Lindeman, Keizer? en Vermeulen zullen de ploeg toch niet veel meer kosten.
En ja, zij zijn daarnaast met Halverson bezig zijn geweest. Dat doet niets af aan de zoektocht naar versterkingen voor de klimtrein.
Daar zullen ze inderdaad ook (!) naar kijken, maar uit niets blijkt dat dat nu de speciale aandacht heeft. Mochten ze niemand vinden die ze bij de ploeg (en zijn mogelijkheden) vinden passen, dan kunnen ze dat daarnaast ook gewoon intern oplossen. Dat laatste is iets wat volgens mij ook door die grote baas wel eens is aangegeven.
Dat eerste onderkennen en niet willen inzien dat een externe zoektocht voor dat tweede daarmee danig onder druk zal staan? Volgens mij heb je dan gewoon een bord voor je kop.
Ja, blijkbaar was er een mogelijkheid om een redelijk dure extra kopman aan te trekken voor het voorjaar; een Nederlandse kopman voor een periode die voor de sponsoren erg belangrijk zal zijn. Ik zie voorlopig geen aanleiding om te veronderstellen dat die budgettaire mogelijkheid ook geldt voor het aantrekken van ondersteuning van het niveau van Roche en Brambilla. Zulke renners missen tenslotte enkele eigenschappen die in het geval van Terpstra wel aanwezig zijn. Hoogstwaarschijnlijk net de eigenschappen die maakten dat onderhandelingen met Terpstra wel mogelijk waren.
Nee, maar wel het renners aantal brengen richting een selectie waarin hooguit nog plek is voor twee nieuwe renners.
'@vlek
Over bord voor je kop. Dan heb je 't over jezelf.
Omdat Terpstra nee heeft gezegd, is dat extra potje op.;) Terpstra lijkt mij een goede renner voor 't Vlaamse werk; maar 't was geen speerpunt om een renner als Terpstra te halen.
Dus de heer Plugge zegt maar wat. Die heeft geen idee wat er speelt. Hij heeft 't wel gezegd in 't interview.
Precies! Desondanks was er de mogelijkheid om hem als extra kopman te halen, ondanks dat het ook nog eens duidelijk was gemaakt dat een extra kopman halen eigenlijk niet mogelijk was. Welke conclusie zou je uit die gegevens moeten trekken? Het lijkt me dat het betekent dat er vanuit de sponsoren in dit specifieke geval extra ruimte is gecreëerd. Een 'extra potje' dat je vervolgens dus niet naar hartenlust in kunt zetten om totaal andere delen van je selectie mee in te vullen.
Hij heeft gezegd dat ze willen proberen de 'tweede lijn' te versterken. Knechten dus. Tamelijk oninteressant om daar weken over te fantaseren, dus begrijp ik jullie nood aan luchtballonnetjes over allerlei namen en 'enclaves' ook wel, maar mag er ook af en toe iemand wat broodnodige realiteitszin inbrengen? Ze zullen vast bezig zijn met allerlei renners en er zal ook echt nog wel komen, maar echt interessante versterkingen vallen er nu gewoon niet meer te verwachten, daarvoor zijn de mogelijkheden gewoon te beperkt.
'@Kelderfan Richard Plugge heeft nooit specifiek gezegd voor welke 2e lijn er een renner wordt aangetrokken alleen uitgelegd wat hij met de 2e lijn bedoelt. Het is te verwachten dat men ook tijdens deze Vuelta kijkt hoe de jonge renners het doen en er dan voor kiezen om andere beslissingen te nemen. Nogmaals met het binnenhalen van Vifit zijn er geen miljoenen bij gekomen.... de ploeg zal nog steeds in het rechterrijtje staan qua budget. En wil je volgend jaar eventueel weer in onderhandeling met Bennett, Roglic en Kruijswijk dan zal je daar toch ook rekening mee moeten houden. Ik blijf erbij (ook kijkend na vandaag) dat een sterke 2e sprinter erbij het meeste zou opleveren. Zoals al eens eerder gezegd de relatief makkelijkste weg richting overwinningen is via de sprint en dus zal daar waarschijnlijk toch een prioriteit liggen... maar lastig is het wel omdat die niet meer voor het oprapen liggen.
Een derde sprinter for the sake of het hebben van een derde sprinter? Lijkt mij niet noodzakelijk. Uiteraard was het aantrekken van de wereldkampioen bij de beloften heel interessant geweest en zou een talent van het niveau van Van Poppel dat ook zeker zijn, maar in heel veel andere gevallen zie ik ze die kleine koersen dan veel liever invullen met renners als Roosen, Jansen en Van Emden.
Looij is ook niet te duur, vermoed ik en gezien zijn staat van dienst ook een kandidaat voor de zgn "B-koersen waar Groenewegen niet rijdt. Ook incidenteel in een "aankomsttreintje" hebben ze beiden ervaring opgedaan. Het hier alom vaak genoemde "stapje maken" of "niet verkeerd" of "schip strandt"zou ook bij TLJ een positieve wending kunnen krijgen.
'@rahimns
Dat TLJ eerst wil weten hoe 't met die jonge garde gaat in de Vuelta is een relevant gegeven. Ik wil alleen aangeven, dat het wachten tot na de Vuelta kan betekenen, dat het versterken van je 2e. lijn niet meer mogelijk is. Kruijswijk heeft toch echt nog een sterke man bergop nodig.
Wat betreft het zoeken naar een extra sprinter, denk ik, dat de door @Kelderman Rules aangegeven Jakub Mareczko de beste oplossing zou zijn.
Omdat hij 1) Groenewegen kan bijstaan in de WT/Grote Ronde; 2) hij landgenoot is van Roglic; 3) Dat hij zelf ook kan meedoen voor etappewinst.
Dan kun je waar jij op doelt in de Napoleon Games op 2 paarden wedden. Aanvallen met renners als Van Emden, Roosen en Jansen en sprinten met Jansen, Van Hoecke en Mareczko.
Boom moet zo snel mogelijk weer terug bij Groenewegen; die kwam hij nu tekort in de finale. Want dan had hij echt gewonnen in Hamburg.
Eenkhoorn was reeds in het voorjaar getest. Halverson was een traject van zeker anderhalf jaar. Vanwaar de veronderstelling dat ze momenteel wachten en niet met renners bezig zijn?
Twijfelachtige stelling. Volgens mij is het met de huidige renners heel goed mogelijk hem van voldoende steun te voorzien. Een renner voor de Giro selectie zou eventueel nog kunnen, maar is hij echt nodig? Je haalt dan dus iemand die de plek in zal nemen van een jongen als De Tier, Olivier, Tolhoek of Bouwman. Heeft Kruijswijk dat echt nodig? Ik betwijfel dat. Iemand voor de Tour de France selectie gaan ze sowieso niet kunnen halen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.