Dat ik het behoorlijk oninteressante renners vind, waarvan ik betwijfel of ze werkelijk verschil zouden maken. Ik denk dat ze beter kunnen kijken of ze renner kunnen halen die de kansen van de huidige kopmannen in grote koersen kunnen vergroten, dan naar dit soort sprinters voor de kleine koersen.
Ik heb dit seizoen zelf bijvoorbeeld nog geen moment gedacht dat ze vorig jaar achteraf toch echt Dupont hadden moeten halen. Ik heb dit seizoen wel een aantal keer gedacht dat ze vorig jaar misschien toch wat meer werk hadden moeten maken van de ondersteuning van Groenewegen.
Als LottoNL een tweede sprinter haalt moet dat iemand die op het hoogste niveau mee kan of een groot talent is. Mezgec en Van Poppel zijn volgens mij de enige opties die LottoNL heeft. Al zou ik Mezgec liever als lead-out sprinter van Groenewegen zien. LottoNL moet vooral op zoek naar een lead-out voor Groenewegen en één of twee vertserkingen voor de klassementstreinen. Ik zou Van Emden, Leezer, Roosen als hardrijders en Mezgec als lead-out van Groenewegen gebruiken. Mocht het dan lukken om Van Poppel te contracteren zou ik Wynants, Wagner, Van Hoecke en Jansen (als lead-out sprinter) als sprinttrein van Van Popel gebruiken.
Voor de klassementstrein zou ik graag één of twee uit het rijtje Monfort, Pauwels, Roche, Hermans en Kišerlovski zien komen. LottoNL moet toch wel genoeg geld hebben voor Van Poppel én één van die klimmers of voor twee klimmers (en geen Van Poppel). Persoonlijk hebben Pauwels en Roche mijn voorkeur. Als LottoNL volgend seizoen Pauwels, Roche en Gesink als klassementstrein met Kruijswijk meesturen geef ik hem een goede kans om top 5 te rijden. Bennett kan dan als kopman in de Giro en/of Vuelta worden uitgespeeld met Roglic in een vrije rol (waarbij hij als beginsel moet proberen om een zo'n goed mogelijk klassement te rijden).
'@ghostwriter Mee eens dat als je een sprinter haalt, het er ook 1 moet zijn die kwalitatief wat te bieden heeft... daarom begrijp ik de woorden van @Vlek en sta ik daar ook achter. Maar op dit moment denk ik ook dat het een hele lastige klus gaat zijn. Ik wacht de ontwikkelingen wel af....
'@Moski
Het had kennelijk een andere naam onder uitzending gemist, via @hetiskoers
En nu weer on topic:
Pauwels heeft nu de vrijheid om waar hij maar wil aan te vallen. Gaat hij die opgeven?
Roche heeft meermaals top 10 gereden in een grote ronde. Haalbaar?
Hermans heeft interesse ook van Israel Cycling Acadamy, dat zal wel een combinatie kopman/veel geld worden.
Kiserlovski heeft 2x top 10 gereden in de Giro. Haalbaar?
Monfort heeft momenteel wanneer hij maar wil een vrije rol. Wil hij dat opgeven voor een knechtenrol?
Mijns inziens is er meer nodig op het gebied van hardrijders die totdat het oorlog wordt meegaan in het peloton of voor in de vroege vlucht om later te helpen: type Campenaerts, Herrada, Castroviejo
Ik heb het al eerder geopperd, maar zeker als Kruijswijk de Tour gaat doen is hij prima te koppelen aan Bennett als laatste man. Bennett kan dan tot de Tour zijn eigen ding doen en in de Tour schaduwkopman/laatste knecht spelen. Kruijswijk - Bennett - Clement - evt Gesink in een vrije rol of Olivier + tijdrijders/knechten op het vlakke.
Dan kun je de Giro met de sprinttrein doen en Roglic die gaat ontdekken wat hij kan + wat ondersteuning.
In deze Vuelta lijken tot nu toe de knechten voor het vlakke/de hardrijders te missen. Een Froome heeft bijv. ook een Stannard en Knees mee. Bij TLJ hadden ze eerder wat mannetjes te kort om Kruijswijk in de bergetappes te ondersteunen, nu lijkt het er op dat ze weer wat naar de andere kant zijn doorgeslagen. De balans zoeken is blijkbaar een wat ingewikkeld proces. Maar goed, vanaf nu veel bergen, dus hopen dat het gemis op het vlakke wordt gecompenseerd en de vlakke aanlopen/tussenstukken niet teveel schade opleveren.
De bedoeling van project sprinttrein was om in 2018 een overwinning in de tour halen. Dat is echter dit jaar al gelukt. Maar ik verwacht dan niet dat ze dan volgend jaar de sprinttrein ineens niet meer naar de tour sturen. Ik verwacht dan eerder dat ALS kruijswijk naar de tour gaat dat hij clement als knecht mee krijgt en dat dan Gesink en/of Roglic voor etappes gaan met daarnaast een ondersteunende rol vroeg in de etappe mochten ze niet mee zitten.
Voor het vlakke heeft hij dan Clement of kan in het wiel van Groenewegen kruipen tot 3km voor het einde. Maar het lijkt me heel sterk dat ze volgend jaar een volledige ploeg om steven heen bouwen in de tour. Zal dan eerder 50/50 worden als hij al gaat. Maar persoonlijk denk ik dat Steven gewoon weer naar de Giro gaat.
Kruijswijk stelt in een interview, "we moeten er nog inkomen, ik hoop in deze Ronde te groeien, nou daar heeft hij niet meer zoveel tijd voor, dat is toch een teken dat hij zeker nog niet de vorm heeft die hij gehoopt had, dan vrees ik het ergste als de mensen van het klassement vandaag gaan rijden.
Ik heb de etappe van gisteren twee uur lang op het grote scherm bij de finish bekeken. Vermoedelijk waren dit precies dezelfde beelden als via de ene of de andere José in de Nederlandse huiskamers terecht kwamen.
Op die beelden zag ik dat Kruijswijk in een nerveuze windetappe tot in de finale uitstekend werd ondersteund door zijn team. Hij moest pas wat plaatsjes toegeven, toen het in de finale écht op de kant werd getrokken. Dat lag toch echt aan zijn eigen beperkingen. Clement moest bijvoorbeeld een paar keer omkijken omdat Steven zijn wiel niet hield.
Per saldo is het 'verlies' gisteren hoogstens 5 seconden: het verschil tussen de groep met Kruijswijk en de groep met Froome.
Een uitstekende en gemotiveerde Boom had in de TTT misschien zo'n zelfde aantal seconden gescheeld, misschien ietsje meer. Of hij nu 'uitstekend' is, vraag ik me af. En of hij gemotiveerd is: ja, sinds halverwege de BinckBank Tour opeens wel. Maar was hij dat anders ook geweest?
Dus we hebben het over pak 'm beet 10 seconden in totaal. Is dat al die ophef waard? Het lijkt er veel meer op dat allerlei types iets zoeken om hun eigen eerdere geroeptoeter te steunen. Droevig.
Volgens mij hebben we tot dusver gewoon een boeiende Vuelta. De etappe van vandaag zal allicht nog een extra duit in het zakje doen. Vanmiddag weten we hoe Kruijswijk er echt voorstaat. Misschien zijn die paar gemorste seconden dan juist wel heel handig, omdat hij zich daarmee de energievretende leiderstrui bespaart. Of omdat hij daardoor juist wél wat ruimte krijgt in de finale om een gooi te doen naar ritwinst.
'@ti-raleigh ik was er niet op tegen, Ik had alleen begrip voor het feit dat die keuze gemaakt was. Van mij had hij meegemogen naar de Vuelta.
@Kelderfan volgens mij ben jij de kluts een beetje kwijt. Je haalt nu wel heel veel zaken door elkaar.
In ieder geval kwam Ewan niet aan sprinten toe en Mezgec niet aan het aantrekken van die sprint die ook weer vrij hectisch was.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.