Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 363 ... 440 441
kelderfan

'@rahimns
Eens dat Lindeman zich goed van zijn taak bewust is. Dus 't was toch niet verkeerd om hem mee te nemen. Clement lijkt mij in uitstekende vorm.

robertowilco

'@Rahimns Lindeman verbaast mij positief en neemt soms het werk van Clement over op het vlakke, hij is op het eind vaak voorin te vinden met kruijswijk in de buurt die vandaag toch als 22ste eindigt.

tendam

'@veld
Vorig jaar won Gesink nog een Vuelta-etappe door o.a. Bennett er kinderlijk eenvoudig af te rijden. Dus tsja... het is maar wat je 'veel minder' noemt. Dit jaar is het helemaal niks, maar zonder valpartij in de Tour komt hij daar ook heel dicht bij een ritoverwinning, sterker nog, dat was hij al.

Wat betreft Kruijswijk: die wordt nu alweer als eendagsvlieg gekenschetst, terwijl hij dat absoluut niet is en al jaren heel sterk rijdt in de Giro. Soms vraag ik me af waar bepaalde wieler'kenners' naar kijken, alleen de uitslagen wellicht. Want daarin kwam zijn niveau niet altijd naar voren.

Romāns Vainšteins

waan van de dag heet dat

FritsvanHoefelen

Over LottoNL-Jumbo: "Ze hebben mij twee jaar afgebroken"
Tom Van Asbroeck werkt zijn eerste seizoen bij Cannondale af. De voorbije twee seizoenen bij LottoNL-Jumbo vielen onder meer door blessureleed helemaal in het water.

"Ik ben daar alle vertrouwen in mezelf kwijtgeraakt", vertelt Van Asbroeck in Het Nieuwsblad over zijn periode in Nederlandse loondienst.

"Ik kende veel pech en kreeg weinig steun van de ploegleiding. Ze hebben mij twee jaar afgebroken, mentaal zat ik aan de grond."

Romāns Vainšteins

In zak en Asbroeck

Niklas

Dit is het verhaal van Tom. Wat is het verhaal van de ploeg? Niet verrassend dat het weer uit de pen van Kerckhoffs komt naast alle positieve verhalen over fietsende vriendjes uit Limburg.

Poeksel

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170822_03029755

Daar staat het toch iets genuanceerder.

jvh93

typisch weer een stuk van Kerckhoffs over TLJ. Wat Poeksel al zegt staat het in het Nieuwsblad al een stuk genuanceerder. Kerckhoffs is er altijd op gebrand TLJ af te kraken. Zou hij familie van Koos zijn?

ti-raleigh

Tom is vol lof over Cannondale omdat hij nog geen contract heeft. Depressies komen vaak omdat je voor jezelf de lat te hoog legt en soms zoek je daarvoor de schuld bij anderen.
Neemt niet weg dat TLJ ongetwijfeld fouten heeft gemaakt mbt Van Asbroeck.

kelderfan

'@Poeksel
Het ligt zeker wat genuanceerder; hij had te veel pech en dan verlies je al snel het vertrouwen van de ploeg en de volgers.
Hopelijk kan hij zijn vorm van 2014 weer terugvinden.
Hetzelfde was Lobato bijna ook overkomen. Pech en het ontbreken van de vorm is niet goed voor het vertrouwen.
Gelukkig heeft Lobato het juiste pad gevonden. Hij komt er steeds beter in; het was jammer, dat hij 't niet kon afmaken.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Ach ja, Kerckhofs.......
Van Asbroeck heeft helemaal niets laten zien bij TLJ en ook dit jaar bij Cannondale is maar mager.
Hij is nogal snel tevreden als hij meent dat hij met een 3e plaats na Trentin en Lobato 'terug' is.

Delamauser

Met alle rexpect voor Trentin en Lobato..... het is geen wereldtop.
Dus 3e plaats zegt niet zoveel....

xistnc

Van Asbroeck heeft allerlei kansen gekregen en het bijna nooit waargemaakt. Ook dit jaar is het gewoon heel erg matig en dat is nog schappelijk verwoord. Kennelijk is die 3e plaats reden om zijn vinger op te steken?

En hoezo maakt Kerckhoffs zich opeens druk om Van Asbroeck?

assen

VOORdat Tom v As vij TLJ kwam haalde hij goede resultaten. Bij TLJ niet meer. Was voor mij een grote teleurstelling, want ik verwachte veel van die gast. Hopelijk voor hem komt het er nu wel uit.

xistnc

Voordat Tom Van Asbroeck bij TLJ kwam, reeg hij 5e en 6e plaatsen aaneen in kleinere koersen met af en toe een uitschieter. Op die manier win hij de Europe Tour, waar hij tot aan de laatste meters van het seizoen een zwaarbevochten doel van maakte. Op enkele puntjes klopte hij Colbrelli.

Bij TLJ werd hij logischerwijs ook in WT-koersen opgesteld maar hij gaf nooit thuis, ondanks (nog steeds) af en toe een 4e of 7e plaats. Aan de steun die hij in finales kreeg lag het niet, altijd aan hemzelf. Het viel me juist op hoe lang hij het vertrouwen hield, o.a. ten koste van Mike Teunissen.

Laatste man

Hij haalde best aardige resultaten. Alleen vooral ereplaatsen en nauwelijks overwinningen.

Yeez

Is Jetse Bol niet toe aan een nieuwe kans bij TLJ? Rijdt geweldig de laatste tijd. Klimt goed (40ste in rit 3 bij renners als buchmann en de clerq) en is erg sterk op het vlakke.

klassementsrenner

Ik krijg de in druk dat Team LottonL niet zo'n populaire ploeg in het peloton is. Daar bedoel ik niet de renners die voor de ploeg rijden, maar de ploeg zelf. Deze ploeg staat niet op het lijstje droomploegen voor renners. (zoals quickstep voor Morkov). Er maar heen gaan anders werkloos? De reden is mij niet echt duidelijk. Is het de begeleiding, het materiaal, dat het een Nederlandse ploeg is, De grote namen van de ploeg, de prestaties van de ploeg of is het wat anders?????
o.a cannondale heeft daar ook last van. Veel neoprof kiezen liever voor een andere ploeg en als een renner een contract van Lottonl en een andere ploeg krijgt, wordt er eerder voor die andere ploeg gekozen.....

klassementsrenner

Hier bedoel ik niet mee dat ik anti Lottonl ben, juist andersom. Ik hoop dat deze ploeg nog heel veel gaat presteren.

Yeez

'@klassementsrenner iets dat mij ook opvalt ja. Veel internationale namen zullen niet snel voor lottonl kiezen. Het heeft naar mijn inzien de status van het kleinste team in de worldtour heb ik altijd het idee...

assen

Misschien komt het omdat vrijwel geen enkele buitenlandse renner echt blij was bij TLJ.
Misschien zullen wat Belgen, Duitsers, en een oude Spanjaard evt reclame maken voor TLJ. Hoewel, Van Marcke, Van Asbroeck, Campenaerts, VdB, zullen die de loftrompet afsteken over TLJ?

xistnc

Ga je die laatste post nog onderbouwen?

Rick Uiterloo

Wellicht te maken met de financiën?

Niklas

De opmerkingen over de status van TLJ in het peloton lijken mij niet terecht. Typisch Nederlands. Het viel mij juist op dat renners die de overstap naar TLJ maakten - met name de buitenlanders! - onder de indruk waren van de professionaliteit en de prima ondersteuning van de renners.

1 2 ... 363 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.