Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 369 ... 440 441
Pietertje2

'@kelderfan

Heel goed.

Het commentaar van JP slaat dus nergens op.

Rawolf

Ryan mullen verdient ook een vermelding als we het over Cannondale hebben ;0.

Fanny

Dylan van Baarle zou inderdaad een uitstekende renner voor TLJ zijn.
Ik zie altijd graag goede Nederlandse (klassieke) renners in buitenlandse dienst bij het Nederlandse WT team LottoNL-Jumbo komen.
Aub géén Vanmarcke (duur, op leeftijd en geen winnaar) en van Asbroeck (ook géén winnaar, maar kort geleden nog wel even afgeven op TLJ) terughalen.
Dan zal vooral Vanmarcke ook weer de nodige eisen gaan stellen zoals bv een eigen trainer.
De nog jonge Van Baarle heeft mij betreft de toekomst om nog te groeien in de belangrijke voorjaarsklassiekers.
Dit is echt een buitenkans voor TLJ en volgens mij moet er snel gehandeld worden.
Zit van Baarle bij makelaar SEG ?
Trouwens ook nog steeds geen definitieve vertrek gehoord van Viktor Campenaerts naar Lotto Soudal.
Heeft hij nog steeds niet getekend ?
Duurt wel erg lang met die bekendmaking.
Zou hij dan toch bij TLJ blijven ?
Hier heeft hij wel een betere tijdritfiets voor zijn specialiteit TT.

Yeez

'@fanny Campenaerts heeft het zelf al bevestigd in een interview.

kelderfan

'@Fanny
Bij Lotto Soudal hebben zij tot nu toe 15 renners onder contract en ik dacht een nieuwe manager. Die zijn net als TLJ met hun huiswerk bezig of speelt daar ook iets.
Wat betreft 't eventueel halen van renners uit de boedel Cannondale zou ik ook voor Nederlandse renners gaan, als die passen in 't plaatje en van toegevoegde waarde zijn. Dat geldt in mijn ogen voor Dylan Van Baarle; alhoewel Lars Boom dat misschien anders ziet.
Bij de klimmers zie ik geen Nederlander; dus moet je kijken bij Amerikanen {vanwege Bianchi}, want de Italianen zijn inmiddels onderdak.
Dus bij renners als Joe Dombrowski,  Andrew Talansky, Nathan Brown e/o Lawson Craddock.  

ti-raleigh

'@ kelderfan
Zou juist goed zijn voor Lars Boom. Dan wordt hij uitgedaagd om zelf beter te worden en in vele koersen kunnen ze elkaar van dienst zijn. Ik zie in dat geval alleen maar voordelen.

kelderfan

'@ti-raleigh
Met Van Baarle erbij wordt 't team in ieder geval beter. Ik hoop dat Lars Boom zich kan optrekken aan 't niveau van Dylan en heeft hij zijn ego onder controle. Cannondale is al bezig met crowdfunding; misschien wat voor TLJ om Dylan binnen te halen.

jvh93

Kelderfan je doet alsof van Baarle al binnen is. Laten we eerst maar eens afwachten tot er nieuwe renners worden gepresenteerd ;)

Netraam

Het moment dat het team 'gered' wordt, zullen de contracten blijven gelden. Je kan dus hooguit een 2e optie nemen op een renner, maar dat gaat wel van je huidige budget af.

Stel, LottoNL weet inderdaad Van Baarle te binden, maar op 15 november gaat Cannondale alsnog door. Dan raakt LottoNL Van Baarle alweer kwijt en kunnen ze geen vervanger meer halen. Als ze wel al een vervanger hadden gehaald, dan kunnen ze het contract van ofwel Van Baarle ofwel die vervanger toch niet honoreren als Cannondale inderdaad stopt. Hou er hierbij ook rekening mee dat een ploeg maximaal 28 renners + 2 neo-profs in dienst mag hebben.

Van elke renner die niet weggaat wordt het contract ook gehonoreerd door Cannondale, enkel kan het dan zijn dat ze niet in actie kunnen komen bij de WorldTour (afhankelijk van licentieproblemen).

Wielerfan1987

'@Netraam,

De renners mogen zelf verder kijken.

Dat wil dus zeggen, dat als een renner zoals bijvoorbeeld van Baarle wel een nieuw contract bij een andere ploeg tekent zijn huidige contract bij Canondale met medwerking van de ploeg zal worden ontbonden.

Pas als er officieel sprake is van een redding en de betreffende renners hebben in de tussentijd geen ander contract elders getekend zullen hun huidige contracten weer van kracht worden en zullen de renners daaraan worden gehouden.

Althans, zo las ik het

Laatst gewijzigd
Netraam

'@Wielerfan1987
Het punt dat alleen renners die niet ergens anders getekend hebben in 2018 verbonden blijven aan het team als het gered wordt, kan ik alleen in het Nederlands vinden. Buitenlandse media melden allemaal hetzelfde verhaal als ik verkondig.
Hoewel bijvoorbeeld het volgende artikel (http://www.cyclingnews.com/news/uran-gives-slipstream-sports-two-weeks-to-save-the-team/) impliceert dat Uran definitief vertrekt als er niet binnen 2 weken een redding is.

Wielerfan1987

Dat lijkt me ook niet meer dan logisch.

Anders is de uitspraak van Vaughters om de renners de vrijheid te geven elders te tekenen een wassen neus.

Bovendien zou dat nog een behoorlijke juridische strijd kunnen worden.

Renner bied zijn diensten aan en tekent ergens een contract om vervolgens contractbreuk te plegen omdat hij terug kan/moet naar zijn oude ploeg.

Ik vermoed daarom dat de helft van de media geen volledige uitleg bij de situatie hebben gegeven.

kelderfan

'@Netraam
Dus dan heeft Wielerfan 1987 een punt. Dus 't is nog even afwachten, maar als de managers al contact opnemen met de overige ploegen, dan kun je er vanuit gaan, dat de zienswijze van WF1987 de juiste is.
On topic:
Ik lees net dat Lars Boom al weer is afgestapt, vanwege buikproblemen? Die ziet de bui al hangen.

Netraam

Ik zou er niet zomaar van uitgaan, je kan bij een contract dat soort voorwaarden inbouwen.

Wielerfan1987

'@ Netraam

En jij denkt dat een ploeg als Astana bewust zo'n risico zal gaan lopen met bijvoorbeeld Uran?
Ik neem aan dat als jouw theorie klopt geen ploeg interesse in die canondale renners zal hebben al was het maar omdat het schier onmogelijk zal zijn om een dergelijke renner alsnog weer te vervangen als hij weer terug zou moeten naar Canondale

Laatst gewijzigd
jvh93

Vaughters heeft zelf aangegeven dat renners vrij zijn om ergens anders te tekenen en als ze nog niets hebben wanneer de toekomst toch verzekerd is dat ze dan pas aan hun contract gehouden worden. Uran heeft ze 2 weken gegeven, verwacht dat de rest ook zoiets doet

kelderfan

Mocht het met Van Baarle niets worden, dan lijkt mij Taco een goed alternatief.
Mooi weer dat Jansen er weer bij zit. Die is echt goed.

Chrys

Goh verrassend

jvh93

Vd hoorn inderdaad enorm sterk vandaag, maar om hem te noemen als vervanger van van Baarle dat kan echt niet. Zover is vd hoorn nog lang niet. Denk dat hij er goed aan zal doen om nog een jaartje bij roompot te blijven en als kopman te starten in dit soort koersen

Yeez

Kruijswijk zag er beter uit vandaag. Tolhoek ook heel knap 23ste op 1.15. Stuur die jongen een keer mee in de vlucht (bergetappe)

klassementsrenner

Wat als Tolhoek niet was gevallen waar had die dan gestaan?? Leuk om te zien dat hij zo goed is. Ook de Tier en Olivier verrassen mij positief. Ben benieuwd hoe ver ze komen als een van die drie in de aanval zit in een bergrit.(of alle drie ;) ).
Verder hopen dat Kruijswijk een goed rustdag heeft en twee goede weken tegemoet gaat. Dat zal geweldig zijn.
Lobato nog een rit winnen, Misschien Kruijswijk of een ander... of ga ik nu hopen op het onmogelijke

tendam

'@jvh93
Die Van der Hoorn is wel sterk hoor, het is niet dat Van Baarle een absolute topper is of zoiets. Hij heeft wel twee keer sterk en slim gereden in de Ronde, dat klopt. Maar LottoNL is dom als ze niet tenminste contact opnemen met Vd Hoorn, voor de eendagskoersen in de lage landen hebben ze een armoedige ploeg en zo'n jongen kunnen ze erg goed gebruiken. Net als Van Baarle natuurlijk.

Klootje Kriekeljon

Tolhoek voor een etappe in de volgende weken! De aandacht gaat naar Oomen maar wat rijdt Antwan sterk zeg. Heel erg leuk, geweldig ventje!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Castelijns bevestigt op de site van TLJ dat zijn contract niet verlengd wordt

Laatst gewijzigd
Chrys

'@tendam
Waarom zou TLJ renners moeten aankopen voor de kleine eendagskoersen? Als WT-ploeg wil je je toch richten op de grote koersen en de ondersteuning van de kopmannen daarin. De kleine koersen daaromheen vul je dan wel in met de overige renners in je ploeg.

1 2 ... 369 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.