Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 375 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny Olivier was te veel bezig met zijn resultaten en te perfectionistisch en minder met het genieten van zijn sport.... nu fietst hij weer voor zichzelf en probeert minder bezig te zijn wat anderen van hem verwachten. En dat gaat hem prima af tot nu toe en dat voor iemand die pas weer 5 maanden echt koerst na bijna 2 jaar stilstaan.... of hij ooit klassementen kan gaan rijden zal nog moeten blijken maar ik denk dat hij zich prima voelt in de rol die hij nu heeft.

Fanny

Liefst 6 renners bij de eerste 60 waarvan de 4 jonkies en waarbij er 1 ook nog eens in een ontsnapping heeft gereden.
Erg knap in deze regenachtige zware bergrit met finish bovenop in deze tot nu mooi Vuelta 2017.
Helaas Kruijswijk nog niet top maar dat gaat misschien nog komen.
Ik hoop in ieder geval dat er voor het goede en nog betere moraal een etappe gewonnen kan worden in deze voor mij prachtige Vuelta.
Zoveel mooier om te zien dan de TdF.
Ook Stef Clement lijkt het goed naar de zin te hebben met de jonkies gezien het interview met Filemon.

https://static.rtl.nl/embed/?uuid=85baf83a-426e-466a-951d-c8381de24669&publicatiepunt=rtlsharenl&autoplay=false

@Timocycling
Overigens ook alle credits voor toptalent Sam Oomen en ex TLJ renner Wilco Kelderman.
Kelderfan je zult vandaag wel erg in je nopjes zijn met jouw grote favoriet.
Nederland was voor mij vandaag top.

@Rahimns
Bedankt voor de toelichting want ik kende Olivier niet zo heel erg goed.
Overigens lijkt hij mij in eerste instantie wel weer voor een klassement te rijden en dus wel bezig is met zijn resultaten met het oog op volgend jaar.
Maar goed, het belangrijkste is dat hij zich goed voelt bij deze ploeg omdat hij eerder bij Sunweb (Giant-Alpecin) heeft gereden

jerteg

'@chrys, koel. Hij zegt dat hij zich niet goed voelde, maar dat hij wel aan de beterende hand is, vandaar.

kelderfan

'@Timocycling
Sam Oomen is natuurlijk het talent van Nederland; na Kelderman is er gelukkig weer een snel groeiende Sam Oomen. Die wordt steeds beter.
Hij had een slechte dag, volgens eigen zeggen. Dus Sunweb heeft niet te klagen.
Wat de jonge clan bij TLJ betreft zijn die jongens nog op ontdekkingstocht. Die Antwan Tolhoek heeft echt mogelijkheden om verder te komen.
Ook de klimmers De Tier en Olivier doen 't goed. Koen Bouwman heeft mij vandaag verrast. Toen Clement even op achterstand kwam door iets, is Koen opgestaan en heeft de taken van Clement overgenomen, dat hij later moest lossen is te begrijpen.

jvh93

de jonkies ontwikkelen zich heel sterk en daarom is het ook een geweldige zet om ze hier ervaring op te laten doen in de vuelta. Hier gaan we de komende jaren zeker nog plezier van krijgen

kelderfan

Ik lees net dat de positieve verhalen van Cannondale over een crowdfundingactie gaat om 5,9 miljoen euro, waarbij de Fairly Group al een kleine sponsor bij Cannondale heeft beloofd, dat het alle donaties tot 2 miljoen dollar zal verdubbelen.
Dat zal het tekenen van Dylan Van Baarle bij TLJ niet in de weg staan. Dus er is nog hoop, dat hij toch naar TLJ zal komen.

robertowilco

Voorlopige lijst Tour of Britain.
Groenewegen, Campenaerts, Boom, Roglic, Van Emden en Van Hoecke. Sterk team toch.

Netraam

Een tijdrit van 16 kilometer en Campenaerts, Boom, Roglic én Van Emden als kanshebbers aan de start. Dat gaat nog een leuke dag worden voor het teamklassement.

Denkya

Bericht dat er aan zat te komen

DNS George Bennett

robertowilco

Ja dit zag je aankomen, ik vond het al een verkeerde beslissing, ze hadden hem nooit mee moeten nemen, daar hebben ze gewoon een risico genomen. En ik weet dat achteraf praten makkelijk is, maar met zo'n zware ronde als deze hadden ze beter moeten weten, er is geen tijd voor herstel, Maar wie was er dan meegegaan, Keizer toch dacht ik. Ik denk dat Bennett geen trap meer moet zetten dit jaar en zich voorbereiden op de TDU in januari en dan hopelijk het volgend jaar verschoont blijft van ziektes of blessures, dan kunnen we weer genieten van hem. Maar dit is niet goed geweest voor zijn tenger lichaam.

FritsvanHoefelen

Misschien volgend jaar al die vage koersjes in Belgie overslaan. Dan kan je je renners beter spreiden

kelderfan

'@robertowilco
Grappig dat Groenewegen het zonder trein gaat doen in de Tour of Britain.
Goed dat zij voor Roglic, Campenaerts en Boom hebben gekozen. Wat kan Van Emden in die tijdrit.

Wat betreft George Bennett is 't gewoon jammer, dat hij zo vroeg moet afhaken. Het was natuurlijk wel te verwachten.
Maar waarom dan geen Vermeulen meegenomen of is die ook ziekjes.

Romāns Vainšteins

Gewoon een glijer van jewelste om Bennett hier op te stellen, een beetje met schietgebedje en gekruisde vingertjes, dom.

tendam

Nounounou, als dat al een glijer van jewelste is, wat is het opstellen van bad boy Barguil dan wel niet? Bennett was ziekjes, Kruijswijk ook. Kruijswijk lijkt er overheen te komen, Bennett niet.

achtpuntzes

stelletje captain hindsights. :p

Jotto-Lumbo

Tuurlijk was het een risico om Bennett mee te nemen. Maar als het echt niet kon dan hadden ze hem wel thuis gelaten. Misschien was de gedachte gang dat de jonge gasten (Olivier, de Tier, Tolhoek en Bouwman) het eerste gedeelte van de Vuelta Kruijswijk zo veel mogelijk moesten helpen. Tot op dit moment doen ze dat denk ik boven verwachting. Logischerwijs worden zij in het tweede gedeelte en stuk minder. Dit hadden ze kunnen opvangen met een beter wordende Bennett. Helaas is dit niet het geval. Daarnaast was er ook niet echt een alternatief in de selectie. Gesink die eruit ligt, Roglic die andere doelen heeft en dan houdt het eigenlijk wel op. Een man voor het vlakke had dit ook niet op kunnen vullen (Wynants, Boom, Keizer etc..).

Daarom ben ik ook een voorstander om nog een stabiele knecht voor in de bergen te halen die de kopmannen de gehele ronde bij kan staan, a la Clement. Echter zijn er daar natuurlijk niet veel van. Die jonge gasten zullen zich zeker gaan ontwikkelen en ik zie ook de potentie van uitstekende knechten, maar daar gaat denk ik nog wel wat tijd in zitten. Als TLJ volgend jaar Bennett en Roglic (en Olivier in kleine rondjes) als kopmannen wil gaan uitspelen, dan zijn ervaren luitenanten in de bergen erg belangrijk denk ik. Clement kan dat niet allemaal alleen en ik denk dat Gesink ook nog voor zijn eigen kansen wil gaan.

Jotto-Lumbo

Ben ik met je eens Sephiroth, ik was ook een voorstander van Boom. Maar dan had ik die meegenomen in plaats van de Tier, Tolhoek of Olivier en niet voor Bennett (achteraf de Tier denk ik).

Chrys

'@Jotto-lumbo
Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Kruijswijk uiteindelijk mede de knoop heeft doorgehakt om De Tier mee te nemen boven Boom.

kelderfan

'@Jotto-Lumbo
Ben ik blij, dat De Tier uit de bus is gekomen, want die heeft wel een toptien {7e.} gescoord in de Vuelta in rit 7.
Hopelijk gaat de Clement vandaag die uitslag verbeteren.

kelderfan

Clement heeft 't inderdaad beter gedaan. Hij is toch mooi 5e. geworden in deze rit van de Vuelta.

FritsvanHoefelen

Castelijns heeft dagen niet kunnen slapen

EmPeHa

Castelijns zag het niet aankomen. Communicatie blijft moeilijk.

Spruch

Tja, dat zegt nu toch wel wat over de ploegleiding. Het lijkt erop dat de communicatie in de ploeg niet altijd even duidelijk is. En dat is in een goed functionerend bedrijf dat aan de top wil meedoen van levensbelang. Van iemand als Plugge zou je gezien zijn vorige beroep verwachten dat hij inziet hoe belangrijk duidelijke en tijdige communicatie is. Daar valt nog wel wat verbeteren, wat dan op zich mooi is, want dat kan betekenen dat de ploeg weer beter kan worden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch je hebt wel weer snel je oordeel klaar op basis van 1 bericht in het AD en dan nog zonder echt alle achtergronden te weten. Alleen al het feit dat iedereen hier op WF dit zag aankomen en Twan zelf blijkbaar niet, zegt misschien meer over hem dan over de ploegleiding. Maar verder is dit iets wat elke wielrenner kan gebeuren, je bent toch nooit zeker van een contractverlenging... je moet altijd rekening houden met een situatie waarin je op zoek moet naar een andere ploeg. En ik weet niet wie de Twan begeleid maar die had toch al lang zijn voelsprieten moeten uitsteken.

xistnc

Twan zag niet aankomen dat zijn contract afliep? En hij zag niet aankomen dat hij bij de minst functionerende 5 TLJ-ers zit?

Primaire verantwoordelijkheid ligt hier bij de renner en zijn persoonlijke omkadering.

Tja, dat zegt nu toch wel wat over de ploegleiding.

Op het moment dat je jezelf betrapt op zo'n populistische uitspraak, is het dan niet tijd om ergens tussen je eigen oren op een rem te trappen?

1 2 ... 375 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.