Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 377 ... 440 441
Laatste man

Voor een vlakke ttt erg sterk. Zit er bij de ttt net als bij de itt nu een klim in? Zo ja, moeten Jos en Gijs zich eventueel opofferen ervoor.

Overigens ben ik wel een beetje eens met Spruch. Het komt wat ongelukkig over in een paar gevallen. Kwestie Castelijns, Bennett/van Emden starten terwijl niet geheel fit, dingetje met Campenaerts, gedoe met Boom. Allemaal geen grote dingen en zeker niet alleen schuldig aan mensen van de ploeg. Maar wellicht kan dit in de toekomst voorkomen worden of minder ongelukkig naar buiten komen.

Spruch

Spruch: Dat van Bouwman is echt grote onzin.
Dan mag je even aangeven waar dat dan wel staat want ik heb het nergens gelezen en ben er benieuwd naar.

Waarom is dat echte onzin? Omdat jij het interview bij de Gelderlander niet hebt gelezen is het 'grote onzin'? Jij geeft ook wandelganggeruchten aan. Die zijn toch ook geen 'grote onzin'?

Bouwman geeft aan:

Het was best spannend, ook omdat er een sterke voorselectie was. Er waren eigenlijk maar drie renners zeker van deelname. Zondag werd ik ingelicht dat ik mee mag en dat was best een opluchting.

Ook dat van Castelijns kan ik bijna niet geloven

Tja, en toch zegt Castelijns zelf dat het hem koud op het dak is gevallen. Dat jij dat niet gelooft, is aan jou.

Ik heb trouwens het idee dat je een kennis, vriend of familielid van Boom of zijn omgeving bent en je daar de misschien de verkeerde signalen van krijgt.

Nee hoor, ik ken niemand uit zijn omgeving en ik ben ook geen fan. Ik denk wel dat Boom intrinsiek een heel goede renner is, waar TLJ erg veel aan kan hebben als de samenwerking goed van de grond komt. En ik hoop ook echt dat hij volgend voorjaar mooie overwinningen gaat pakken voor TLJ. En ik denk dat hij dat het beste had kunnen doen met een Vuelta in de benen, zoals hij zelf ook aangaf. Daarnaast vond ik dat de Vuelta-selectie gewoon een man als Boom voor het vlakke ontbeerde en hoopte ik dat de ploegleiding na de mooie overwinning van Boom terug zou komen op zijn beslissing omdat ik echt denk dat dat beter was geweest voor de ploeg.

Dat de vier jonge renners het goed doen, ben ik helemaal met je eens.

@vlek

Vier natte scheten bij elkaar opgeteld geeft nog geen dampende drol die serieus geëvalueerd dient te worden.

:) daar valt geen speld tussen te krijgen.

Laatst gewijzigd
EmPeHa

'@Sephiroth: Boom maakte dat gebaar een dag nadat hij te horen had gekregen dat hij niet naar de Vuelta zou gaan. Niet andersom.

xistnc

Als je sec lijkt naar de rugnummers in de Vuelta, dan is het opvallend dat Tolhoek nummer 113 heeft tussen Bennett met 112 en Bouwman met 114.

Wat is er bijzonder aan een voorselectie waarin niet iedereen er vanuit MAG gaan dat hij ook daadwerkelijk geselecteerd zal worden?

In de breedtesport en jeugdteams is het belangrijk dat je iedereen tevreden houdt. Bij topsport zijn dit soort teleurstellingen nu eenmaal niet te voorkomen.

Koosr1946

Wat een hoogmoedswaanzin van deze ploegleiding.
Tenminste dat idee krijg ik als ik deze zin lees in het verslag van het geen nieuw contact aan bieden van Castelijns

Volgens de ploeg is de reden van het vertrek van Castelijns dat hij is ‘blijven hangen in zijn ontwikkeling’. Hij zou niet de stappen hebben gezet die de ploegleiding verwacht had,

Misschien is het dan beter dat ze zelf opstappen, ze blijven al jaren hangen in hun ontwikkeling.
Geen renner die er naar toe wil
Renners die hun kritiek uiten en terecht

Verder succes met de 1e lijn, 2 lijn en leaders

Spruch

'@Koosr

Misschien is het dan beter dat ze zelf opstappen, ze blijven al jaren hangen in hun ontwikkeling.

Vind je dat echt? Volg je de ploeg dan de afgelopen jaren wel? Ze maken volgens mij als ploeg behoorlijke stappen de afgelopen jaren. Kijk alleen al naar het aantal en soort overwinningen wat ze dit jaar tov 2 jaar geleden binnenhalen. En de ontwikkeling van Kruijswijk, Bennett, Roglic, Campenaerts om maar een paar voorbeelden te noemen.

xistnc

Ze maken volgens mij als ploeg behoorlijke stappen de afgelopen jaren.

.
Dat zegt dan toch iets over de ploegleiding...

Rahim Vlasblom
admin

'@Spruch dat het spannend was voor Bouwman en waarschijnlijk ook voor de anderen begrijp ik, maar ze hebben natuurlijk allemaal een optimale voorbereiding gehad dus in die zin komt het niet rauw op hun dak. Alle renners die in de voorselectie zaten hebben zich prima kunnen voorbereiden op een eventuele selectie. En zijn beleving is nog steeds niet uit leggen als kritiek. Dit hoort bij topsport. Voetballers horen ook pas een paar dagen voor de wedstrijd of ze in de basis staan maar zijn wel optimaal voorbereid voor de wedstrijd.

Spruch

'@xistnc
Zeer zeker. Die ploegleiding doet veel dingen goed als ik het zo zie als buitenstaander. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd. Maar ze zullen vast nog dingen kunnen en willen verbeteren.

@rahimns
Dat koud op het dak vallen komt van Castelijns, niet van Bouwman. Moet je kritiek hebben om te kunnen verbeteren? Soms vallen dingen gewoon op, zonder dat dat kritiek is en kun je daar je voordeel mee doen. Dat kun je zien als signalen, kritiek, feedback, etc..

tendam

'@koosr1946
Interessant, jij zou Castelijns hebben gehouden en de ploegleiding eruit hebben gegooid? Ik denk eerlijk gezegd dat die jongen bij geen enkele WT-ploeg had overleefd, maar blijkbaar zie jij dat anders.

De veelbekritiseerde LottoNL-ploegleiding heeft er overigens wel voor gezorgd dat er voor het eerst sinds de vorige eeuw een Nederlander een sprintetappe won in de Tour. Maar dat telt zeker niet, want dat is goed nieuws.

Jotto-Lumbo

Het uitstellen van het complementeren van de selectie heeft natuurlijk ook te maken met het al dan niet wegvallen van Cannondale. Hierdoor kan de transfermarkt in elkaar zakken en zijn betere renners op te vangen voor het salaris van een Castelijns of Vermeulen of Keizer.

Gisteren vertelde Kroon dat er een paar jaar geleden een zelfde situatie was met Ericson. Ogready? Zou daar 1.5 miljoen gaan verdienen, toen bleek het nieuwe team Ericson 3en grapje te zijn en heeft hij een jaar voor 40 a 50k gereden.

Een wielerploeg is een bedrijf dat een zo goed mogelijk team voor zo weinig mogelijk geld probeert neer te zetten. Als gevolg dat je niet duidelijk kan zijn naar je werknemers.. Als van Baarle komt voor een prikkie, praat ik niet meer over Castelijns. Ook al is het super vervelend voor hem.

xistnc

Maar dat telt zeker niet, want dat is goed nieuws.

.
Precies mijn punt. Er wordt hier lekker geschreeuwd als men denkt daarmee een punt te kunnen scoren (bij wie eigenlijk?), maar anders hoor je ze niet.

Ik zit bijvoorbeeld nog steeds te wachten op meer info van schreeuwer assen, onze zelfbenoemde watcher van de buitenlanders bij TLJ en van TLJ in het ploegenklassement van de Vuelta.

Fanny

WK selectie voor de TTT is bekend, althans volgens de Telegraaf.
Lars Boom
Victor Campenaerts
Stef Clement
Jos van Emden
Primoz Roglic
Gijs Van Hoecke

Ongelofelijk dat Van Hoecke hier bij zit.
Lijkt mij geen ITT of TTT renner.
Ik had toch eerder Bouwman verwacht die dit jaar en vorig jaar toch goede ITT en TTT gereden heeft.
Hij werd bv op het NK in Montferland 5e op 1 seconde achter van Emden.
Ook in de huidige en vorige Vuelta reed hij bij de 5 renners die als eersten finishten voor TLJ met Kruijswijk.
Dus voor mij onbegrijpelijk.
Hopelijk heeft de Telegraaf dit niet goed mbt de Tier.
Voor de rest van geselecteerde renners kan ik wel mee instemmen.

Edit: Ik bedoel natuurlijk Van Hoecke (slip of the pen).

Laatst gewijzigd
xistnc

Hopelijk heeft de Telegraaf dit niet goed mbt de Tier.

.
Wat is er met De Tier?

achtpuntzes

'@ fanny:
ehh, van Hoecke wordt ineens de Tier?

verder lijkt ook mij van Hoecke een totaal verkeerde keus voor de TTT.

EmPeHa

De vergelijking met voetballers gaat maar gedeeltelijk op. Echter, ook daar is het algemeen bekend dat spitsen en keepers het beste spelen als ze weten waar ze aan toe zijn en vertrouwen krijgen van de leiding. Daarnaast speelt een elftal het beste in een vaste samenstelling. Er wordt soms gewijzigd als de wedstrijd ervoor het elftal niet goed speelde. Soms wordt er gewijzigd afhankelijk van de tegenstander. Voor dat laatste is niet iedereen voorstander van.

Bij wielerwedstrijden is het parkoers al een half jaar van te voren bekend. De kwaliteiten van de renners zijn bekend. Waarvan laat je het dan nog afhangen kort voor de Vuelta?

Netraam

Van Hoecke is iemand die korte tijd boven zijn omslagpunt kan rijden en daarna vlak onder zijn omslagpunt goed kan herstellen. Hetzelfde soort renner zie je vaak als sprinter/sprintaantrekker (Cavendish en Renshaw waren bizar goed, Leezer kan er ook wel wat van).

Rahim Vlasblom
admin

'@EmPeHa vorm ??? eventuele blessures ?? perfecte samenstelling ??

En ja in het voetbal staat de basis vaak vast (net zo goed dat de kopmannen en bepaalde renners in het wielrennen wel zeker zijn of twijfelde je ook aan de deelname van Kruijswijk en Clement) maar net zoals in elke sport ben je afhankelijk van een aantal factoren. En dan nog heeft dat niets te maken met slecht communiceren van een ploegleiding. In het ideale wielerleven kan je misschien alle wedstrijden van te voren plannen met de juiste renners erbij.... maar dat is echt wel een utopie ook bij Sunweb.

xistnc

Bij wielerwedstrijden is het parkoers al een half jaar van te voren bekend. De kwaliteiten van de renners zijn bekend. Waarvan laat je het dan nog afhangen kort voor de Vuelta?

.
Vorm, gezondheid, motivatie, al dan niet verlengen bij de ploeg, ontwikkeling van renners in de loop van het jaar, ...

Met individuele renners wordt een plan opgesteld aan het begin van het jaar en daar kan de Vuelta een rol in spelen. Maar die puzzel bestaat nooit uit precies 9 stukjes.

Yeez

Van hoecke is in mijn inziens de perfecte 6de man nu gesink wegvalt. Verleden van de baan (achtervolging) komt goed van pas in een ttt. Die andere 5 namen waren uiteraard logisch.

xistnc

Clement is misschien wel de minst logische, ik neem toch aan dat hij de Vuelta gaat uitrijden.

Netraam

Toch heeft Clement in het verleden wel laten zijn een grote motor te kunnen zijn in zo'n TTT, zeker als het een wat zwaarder parcours is. In Valkenburg was hij toen zo sterk (of gefrustreerd) dat hij het hele team uit elkaar trok en ze een positie moesten inleveren.

kelderfan

Daan Olivier kan gelukkig starten na zijn valpartij in de Vuelta-etappe van gisteren. Grisha Niermann heeft zijn auto al ingericht voor deze etappe.
@Fanny
Waarom onbegrijpelijk?
Gijs Van Hoecke met zijn baanachtergrond mag 't laten zien met de grote motoren Van Emden, Campenaerts, Clement en lars Boom.
Roglic heeft zich ook al bewezen met zijn tijdritcapaciteiten.
Bouwman zal na deze zware Vuelta wel wat rust nodig hebben. Zijn hulp wordt extra belangrijk om Kruijswijk te helpen in die laatste week.
Kruijswijk laat zien dat hij er aankomt. Dus ik begrijp wel waarom de keuze op Grijs Van Hoecke is gevallen. Ook Jansen was voor mij een goede keuze geweest.

Loek de Rooij

Waar Fanny Spruch vraagt of hij soms familie of kennis is van Boom krijg ik sterk de indruk dat Fanny familie of een kennis is van Koen Bouwman. Klop dit @Fanny, je focus ligt namelijk wel heel erg op hem. Zou ook je bronnen binnen de ploeg kunnen verklaren.

Ja, die jongen is erg sterk in een ITT, maar hij is ook nog jong en rijdt (zoals je zelf al aangeeft) een zware Vuelta. Topvorm vasthouden tot het WK en niet de mogelijkheid hebben om TTT te trainen met de groep (Clement heeft daar toch meer ervaring mee) maken de keuze om hem niet mee te nemen best acceptabel wat mij betreft. Voor Van Hoecke had ik persoonlijk Leezer verwacht, maar ik denk dat deze switch niet het grote verschil gaat maken. Van Hoecke zou dit door zijn baanverleden inderdaad goed moeten kunnen.

Netraam

Fanny komt uit de regio 'hier', net als Bouwman en Gesink. Wat dat betreft snap ik wel dat je daar extra op let.

Als hij een kennis is, dan wordt het een ander probleem (en als dat Fanny's wandelgangen zijn, dan krijgt Bouwman misschien óók een probleem)

1 2 ... 377 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.