'@luckyloek
Nee, ik ben géén familie of kennis van Bouwman en woon er ook niet in de buurt. Ik woon in een heel ander deel van NL.
Ik vind het wel een leuke jonge renner die alles redelijk goed kan behalve in een peloton sprinten.
Ik ben een fan van TLJ zoals de meeste hier en mijn voorkeur gaat dan vooral uit naar de jonge renners van TLJ waaronder o.a. Bouwman, Tolhoek, Vermeulen, de Tier, Oliver enz.
Daarnaast gaat mijn voorkeur dan vooral uit naar de AK renners, de klimmers en de tijdrijders van TLJ.
Ook vind ik het interessant hoe de individuele renners omgaan met het presteren in teamverband en hoe de oudere renners omgaan met de jonge renners.
Ik heb niet zoveel met sprinters maar als TLJ wint met een sprint vind ik natuurlijk heel mooi.
Ook ben ik in de loop der jaren een enorme fan geworden van Gesink want dat vind ik echt een klasbak van een renner en trainingsbeest die heel veel pech heeft gehad in zijn wielerleven maar ook in zijn privéleven en vind het telkenmale knap dat hij dan weer terug weet te komen.
Daarnaast vond ik het heel jammer als TLJ fan dat de nog steeds jonge Kelderman vertrok bij TLJ omdat hij nmm veel in zich heeft wat betreft ITT en het AK.
Ik ga vaak naar wielerevenementen en -wedstrijden in binnen en buitenland en dan hoor ik wel eens wat uit de vaak Belgische wandelgangen en spreek ik ook weleens renners, ploegleiders en mecaniciens van TLJ tijdens deze evenementen en koersen.
Daarnaast kijk ik veel op internet en lees ik veel wielernieuws in de kranten en tijdschriften.
Ik ben benieuwd naar Kruijswijk de komende dagen. Maakt echt progressie, is ook weer heel attent. Dat is vaak een goed teken bij hem. Daarnaast komende zwaardere ritten aan die hem beter gaan liggen. Scenario lijkt een beetje op die van de Giro van 2 jaar geleden. Daar kon hij de laatste week met de beste mee en werd uiteindelijk 7de in het ak.
Het moet van Kruijswijk komen denk ik, want de kaart Lobato zullen zij niet meer trekken. Door de val van Lindeman vandaag en Olivier gisteren moesten Tolhoek en De Tier kopwerk gaan doen om de sprint voor Lobato mogelijk te maken.
Die jongens konden nu niet meer helpen om Kruijswijk te beschermen in de finale. Die Clement is toch een gouden greep geweest om die binnen te halen. Een extra klimondersteuner a la Stef Clement zou niet verkeerd zijn nu in 2018 de aantallen renners per team worden teruggebracht in WT-koersen.
Als je niet de kwaliteit hebt die van je verwacht werd en je daarom opgesteld word in de mindere wedstrijden is het niet gek dat je zegt dat je slecht behandeld wordt. Een voetballer die bijna geen kansen krijgt omdat hij niet voldoende kwaliteit voor in het team heeft zou ook zeggen dat ze hem slecht behandeld hebben door hem geen kans te geven. Neemt niet weg dat het uiteraard mogelijk is dat hem andere dingen voorgeschoteld zouden zijn. Maar Van Asbroeck terug naar Lotto Jumbo lijkt me wel 1000% uitgesloten.
Het is dit jaar toch opnieuw weer niets bij Van Asbroeck? Zelfs in een Vuelta zonder sprinters komt hij er in de sprints niet aan te pas. Een keertje derde, vijfde en zevende, nou, wauw, jippie. Rest van het jaar: 4e in een ritje in Belgie, 4e in een ritje in Noorwegen.
Het is nu zelfs allemaal nog veel minder dan de twee jaar bij TLJ. In het eerste jaar bij TLJ reed hij ook flink wat grote koersen, inclusief de Vuelta. De ereplaatsen, nog best een aantal, die hij behaalde waren echter weer in kleinere koersen zoals hij ook deed bij TSV. Die ereplaatsen zijn er nu zelfs amper.
Maar waarom is hij nu opeens weer in the picture?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.