Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 380 ... 440 441
Fanny

'@xistnc
Ik denk dat Kruijswijk wel aan de betere hand is en zijn ritten komen denk ik nog wel.
Misschien morgen al in de koninginnenrit wanneer er echt hoog geklommen moet worden naar het dak van de Vuelta op meer dan 2500m.
Ik ben het met je eens dat hij de lopers van tegen de 10% beter verteerd.
Overigens een goede Teamprestatie om vandaag in het dagploegenklassement 3e te worden voor Movistar die in het totaalklassement 3e staat.
TLJ staat als ploeg 7e in het totaalklassement wat ik een goede prestatie vind gezien de renners die ze in de Vuelta opgesteld hebben en zonder de afgestapte Bennett.
Maar voor sommige hier niet belangrijk en daar kan ik wel inkomen want het gaat natuurlijk om het AK en een ritoverwinning.

Wildebert

Van mij kan het ploegenklassement gestolen worden. Maar wel happy met het presteren van Tolhoek, Clement, Olivier en De Tier. Maar voor mij liever geen 8e plaats in het AK voor Steven. Maar met Niermann aan het roer geloof ik wel in een etappezege van Steven. Dat beklijft.Jammer dat hij er vandaag niet bijzat. Morgen weer een kans.

klassementsrenner

Ik gok dat Kruijswijk op nummer 12 gaat eindigen deze Vuelta. Hij staat nu op 14. Ik zie hem die twee BMC's Roche en van Garderen nog wel inhalen. Wat verder boven hem staat.... Misschien houden Woods en de la Cruz het niet vol of moet Poels een keer net als Kwiatkowski tot hij witter wordt dan zijn hemd op kop rijden. Maar anders denk ik dat 12 in AK het hoogst haalbare is. Maar ik hoop hoger en nog een top Kruijswijk te zien met misschien een ritzege(lijkt me geweldig en echt gegund). Kom op Kruijswijk!

kelderfan

'@Fanny
Het is nu wel duidelijk, dat TLJ het niet verkeerd heeft gedaan om deze club het vertrouwen te geven. Jammer dat Bennett het niet heeft gered, want dat had 't team sterker gemaakt en niet alle focus op Kruijswijk. Want die moet 't doen voor TLJ. Voor die jonge renners is 't belangrijk om deze Vuelta goed door te komen. Vooral Antwan Tolhoek laat zich heel goed zien en hij heeft vandaag Kruijswijk lang kunnen bijstaan.
Ook Koen Bouwman doet 't steeds beter lijkt wel.

jvh93

Kruijswijk heeft nooit veel gewonnen en is niet echt een winnaar zoals Gesink dat ooit was. Verwacht dan ook geen ritzege van hem. Tolhoek viel vandaag wederom heel positief op, deze jongen kan komende seizoenen wel eens gaan verrassen.

Fanny

'@kelderfan
Ik vond het team vandaag sowieso goed en attent rijden anders haal je ook geen 3e plaats in het teamdagklassement.
Het was knap van de jonge Tolhoek om er zolang aan te kunnen blijven hangen op deze 2 zware cols.
Daar gaat TLJ de komende jaren vooral als klimmer nog wel veel plezier aan beleven.
Eigenlijk weet ik niet of hij ook ritten kan winnen in een klein groepje na een bergrit.
Maw kan hij ook een beetje sprinten.
Zijn ITT zal nog wel verder verbeterd moeten worden indien hij in de toekomst een AK renner wil worden in de kleine rondes van 1 week.
Maar als jonge klimmer en als knecht doet hij het erg goed.
Ook Clement doet het als superknecht van Kruijswijk tot nu toe goed.
Hij staat zelfs op een 22e plaats in het AK, al zal hem dat waarschijnlijk niets doen.
Wat betreft Bouwman die op zich nu goed rijdt en dus net als Kruijswijk in de 1e week qua gezondheid niet goed in orde was denk ik dat als hij zich goed voelt hij voor de tijdrit (40km) van aanstaande dinsdag gaat.
Ook Clement zou een goede ITT kunnen rijden, maar of hij dat ook doet met het oog op het knechten voor het AK van Kruijswijk, weet ik zo net nog niet.
Gefeliciteerd trouwens met jouw favoriete renner Kelderman, helaas ex TLJ, die het tot nu toe erg goed doet met nu een 3e plaats in het AK en dat met zijn altijd sterke ITT in het vooruitzicht.

veld

'@fanny e.a. Als Kruiswijk langere regelmatige beklimmingen van 10-- % beter verteerd dan die steiltegraden van 15+% ( en ik denk ook dat dat zo is), dan kan hij beter de Tour rijden dan de Vuelta en ook dan de Giro dunkt mij.Volgend jaar maar weer eens proberen.

kelderfan

'@veld
Ik denk juist, dat Kruijswijk er goed aan doet om de Vuelta te doen en om te kijken hoever hij kan komen. De reden m.i. is dat hij in de Giro bergop alleen maar sterker en explosiever kan worden van het rijden in de Vuelta.
@Fanny
Dank je wel. Die Kelderman hadden zij bij TLJ nooit mogen laten gaan. Zij maken wel meer foutjes met het halen van Jurgen van den Broeck, maar dit was natuurlijk niet goed. Maar ja, Sunweb is wel blij natuurlijk en zij zijn Plugge wel dankbaar.
Hopelijk komen de klimmers Olivier en De Tier in de derde week over hun probleempjes heen.

Fanny

'@kelderfan
Quote: Die Kelderman hadden zij bij TLJ nooit mogen laten gaan
Kan ook zijn dat Kelderman ook een keer in een andere keuken wilde kijken en dus ook zelf wegwilde.
Misschien moest hij wel salaris inleveren bij TLJ van wege het mindere presteren of wilde hij juist meer hebben bij TLJ cq wilde Sunweb die over een groter budget beschikt dan TLJ en een ook een goede NL renner zocht naast Dumoulin, meer betalen.
Wij weten het niet, althans ik niet.
Maar ik vind het vooral mooi als Nederlanders van welke ploeg ze ook zijn goed presteren in de grote rondes waar ik het liefst naar de klimmers en de AK kijk.
Natuurlijk gaat mijn voorkeur dan uit naar TLJ.

gardeyn

'@Kelderfan: Kelderman ging weg bij TLJ omdat hij volgens zichzelf een nieuwe omgeving nodig had.
Niet omdat TLJ hem weg wilde doen.

Rahim Vlasblom
admin

Interview met Lars Boom:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/02/je-moet-soms-een-klootzak-zijn-12771716-a1571995

xistnc

Kelderman ging vooral weg bij TLJ omdat hij na 2 jaar op de grond liggen behoorlijk wat salaris moest inleveren.

mooiman

Prachtig interview met Lars. Maakt veel duidelijk. Maar als je een winnaar bent moet je ook eens winnen zou ik zeggen. Dus Lars?

kelderfan

'@xistnc
Dus 't was een misrekening van TLJ. Hij was in dat jaar mede-kopman en door valpartij enz. misschien in de ogen van TLJ stil bliven staan.
En kijk hoe hij nu vliegt.

ti-raleigh

Lars leert het dus nooit, helemaal nooit. Wat een zelfingenomen bak vreten is dat zeg. Ik was al geen fan, maar ik krijg een erg sterke hekel aan die vent.

xistnc

'@kelderfan
Nee, geen misrekening. Volgens mij heeft Zeeman ooit eens verzucht, dat ze bij TLJ helaas Kelderman niet 'aan de praat' kregen, letterlijk en figuurlijk. Dan kun je ook maar beter afscheid nemen. Na afloop van de Vuelta kunnen we kijken of dat bij Sunweb beter is gelukt. Er kan immers nog van alles gebeuren,

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns Bedankt voor de link.
Ja, dat is een mooi verhaal en natuurlijk mag hij af en toe een klootzak zijn. Maar ja, hij heeft zelf een heel slecht voorjaar gereden en dat telt.
Ik denk, dat de knop nog niet helemaal om is bij Lars Boom. Hij moet nu toch ook zien, dat Kruijswijk niet roept, dat hij Lars Boom erg mist in de Vuelta.
De teamleiding mag zich ook achter de oren krabben, want in de voorbespreking moeten alle in en outs op tafel. Die aanval van Lars was nu een verrassing en weg trein. Daarbij vallen de plannen van mede kopman Groenewegen in duigen.

Laatst gewijzigd
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan wie mist Boom in de Vuelta? Steven in ieder geval niet hoor. En verder was de ploegleiding toch vrij duidelijk geweest voorafgaande aan het NK, alleen Boom dus blijkbaar niet... dan moet die zich nog even achter de oren krabben.

kelderfan

'@rahimns
Ik bedoelde dat Kruijswijk "niet" roept ik mis je Lars in de Vuelta. Heb ik inmiddels aangepast.
Wat betreft het NK had de teambespreking duidelijker moeten zijn; er was nu kennelijk ruimte om 't anders in te vullen.
@xistnc
Zeeman kreeg Kelderman dus niet aan de praat. Dat wist ik nog niet, want jij had 't over een "vallende" Kelderman. Knock on wood.
In de Ruta, Parijs-Nice, Pays Vasco, Romandie en TdS reed hij toch erg goed kan ik mij nog herinneren.

kelderfan

Ik lees net, dat bij Sunweb een virus heerst. Na Sam Oomen hebben Chad Haga en Sören Kragh Andsersen ook al last van 't virus gekregen.
Maar de Telegraaf heeft 't ook over TLJ, waar 't virus zou heersen. Quote:"Ook Bora, Dimension Data en LottoNL-Jumbo hebben problemen, hoorde ik’’, aldus de Brabander,Teamleider Arthur van Dongen."

xistnc

De Telegraaf zegt niet dat het virus ook bij TLJ heerst. Ook Van Dongen niet.

Jij vult dat geheel zelf in. What's new?

Lobato had gisteren wat klachtjes. Daar zal hij op doelen. Van Dongen wil het vermoedelijk vooral downplayen, maar dat is dan weer mijn invulling.

Fanny

'@Rahimns
Dank je wel voor posten van dit interessante interview waar mij een aantal bekende dingen over Boom naar voren komen.
Mooi realistisch geschreven interview door Dennis Meinema van het NRC zoals Boom denk ik in werkelijkheid ook is.
Namelijk koning Boom die gewoon zijn eigen dingen doet die hij altijd gedaan heeft en dus zoals ik altijd al dacht meer een voorkeur heeft voor het veldrijden ipv het wegwielrennen.
Ik denk dat het slechte voorjaar, het niet opvolgen van de afspraken op o.a. het NK en het eerder na huis gaan met de eigen auto op het hoogtestagetrainingskamp in Kuhtai, voor de ploegleiding de doorslag hebben gegeven om hem daardoor niet mee te nemen naar Vuelta.
E.e.a. zal ongetwijfeld ook doorgesproken zijn met kopman Kruijswijk die samen Clement 1 week later nadat Boom weer naar huis was ook op dezelfde hoogtestage in Kuhtai ging met denk ik dezelfde ploegleider(s) en trainers.
Nu maar hopen dat Boom zijn leven als beroepswielrenner voor TLJ een goede wending geeft en dmv goede lange eigen trainingen in de winter daardoor een goed voorjaar voor TLJ rijdt maar ik heb er een hard hoofd in.
Overigens wordt Boom inderdaad niet gemist in de Vuelta waar naast Clement vooral de jonge renners het goed doen.
Jammer dat Kruijswijk als kopman in de 1e week ziek was anders had hij denk ik al veel hoger in het AK gestaan. Daarnaast was er natuurlijk de pech in de TTT.
Maar goed, beter in de eerste week dan in de laatste week zullen we maar zeggen.

tendam

'@koel
Kelderman heeft bij LottoNL ook een aantal keer hoog gestaan in klassementen, tot hij er weer doorheen zakte/viel/ziek werd etc. Het hele 'Kelderman is terug'-verhaal is dus wat opportunistisch. Maar als hij het nu tot het einde toe uitzingt is dat alleen maar mooi natuurlijk.

Dat interview met Lars Boom heeft hij volgens mij gedaan om jou te tarten. Heerlijk, zo'n B-renner die zichzelf ziet als absolute vedette.

Koosr1946

'@xistnc: Kelderman ging vooral weg bij TLJ omdat hij na 2 jaar op de grond liggen behoorlijk wat salaris moest inleveren.

Is weinig verandert dus, ze liggen nog regelmatig bij LTC

@ti-raleigh : Lars leert het dus nooit, helemaal nooit. Wat een zelfingenomen bak vreten is dat zeg. Ik was al geen fan, maar ik krijg een erg sterke hekel aan die vent.

Je hebt ook een vreseijke hekel aan mij, wat zal jouw leven er zwart uitzien, straks de bladeren weer van de bomen, toch maar pilletjes halen tegen depressies

Koosr1946

'@xistnc

als iemand dit leest: bij Lennard Kämna ook al raak. Gelukkig is die weer opgeknapt. We zijn overigens niet de enige ploeg in het peloton. Ook Bora, Dimension Data en LottoNL-Jumbo hebben problemen, hoorde ik’’, aldus de Brabander

Als jij dan wat anders leest en er ook nog een draai aan probeert te geven, zegt meer over jou.
Blijf lekker in sprookjes geloven die jij en je consorten de wereld in blaast.

1 2 ... 380 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.