Ja de moed erin houden is een mooi streven.
Steven Kruijswijk helaas nog niet top. Clement en Tolhoek zijn toch de pluspunten in dit veld. Clement 1 plaats gestegen en Tolhoek komt er aan.
De Tier en Bouwman zijn ook goed bezig in deze zware rit. Olivier moet nog bekomen van zijn val.
Lindeman is ook bezig aan een degelijke Vuelta. Die is als knecht toch niet verkeerd.
'@mooiman, je plaat hangt. Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt, maar hij heeft al 2 keer bewezen wel bij de beste 3-4 man te horen in de Giro en was één keer de sterkste. Als er dan dit jaar 2 keer iets mis gaat in de voorbereiding, dan is dat volgens mij geen reden om aan te nemen dat hij nooit meer een podiumplek gaat halen.
De OVO Energy Tour of Britain is niet goed begonnen voor TLJ.
Groenewegen kon de laatste beklimming niet meer mee en werd niet door een collega teruggebracht. Dus de kans om te sprinten was verkeken.
Jan Boven is er niet blij mee. Maar ja met renners als Boom en Van Emden, die toch voor eigen kans willen gaan mag Gijs Van Hoecke het kennelijk opknappen.
Gegokt en verloren zegt Kruijswijk zelf in een interview met WF. in elk geval kan hij het in 17 en 20 nog een keer proberen wie weet valt het dan wel de goede kant op.
Ik vind dat we Kruijswijk volgend jaar nog een kans moeten geven, voordat er door sommige hier al gezegd wordt dat hij zijn enige kans op een grote rondewinst door een duik in de sneeuw. Ik denk als hij met een prima voorbereiding zonder een val of ziek te worden en daardoor altijd achter de feiten aanloopt. Ik denk dat een Kruijswijk die in topvorm is het nog steeds moet kunnen. We moeten volgend jaar Giro(Ik neem aan dat ze in de tour weer voor Groenewegen gaan en Gesink zijn doel wil afmaken) weer op een Kruijswijk in topvorm moeten hopen en dan dit jaar met een val in de voorbereiding en tijdens de Giro en ziek worden of starten moeten vergeten.
Ja, dat Kruijswijk nog niet klaar is met de Giro lijkt mij wel duidelijk. In deze Vuelta komt hij nog wat te kort; maar door de aanval te kiezen kan hij alleen maar sterker worden. Clement zegt 't weer heel goed. Steven gedraagt zich als echte leider. Hij zorgt er voor dat 't team sterker wordt en 't team zorgt er voor dat Kruijswijk mee kan doen in de finale.
Het zag er enige tijd goed voor hem uit en dat moet hij meenemen naar de komende week.
De reactie op het afhaken van Groenewegen in de TOB, of eigenlijk het niet terugbrengen door zijn ploegmaats, vind ik een beetje vreemd. Als je daar met 4 tijdrijders start en er zit een tijdrit op hun maat in het etappeschema, dan zullen die hun kansen niet opofferen in dit stadium. Gijs Van Hoecke in zijn eentje zou daarin natuurlijk nooit zijn geslaagd. Dan moet je als ploegleider ballen hebben om andere slachtoffers aan te wijzen. Zou dat gebeurd zijn? Dylan moet daar in de eerste plaats vooral niet lossen.
'@koel
In elk geval 1 keer, ik dacht nog een keer maar misschien was dat een lekke band. Vergeef me, ik volg het niet zo heel nauw. Maar vallen hoort bij Kelderman de renner, daar kunnen we het toch wel over eens zijn? Er is geen koers waarin die jongen niet valt.
@jessevdalen
Tsja, dan zijn je verwachtingen toch wel laag... van met name Kruijswijk kon je toch wel wat meer verwachten. Hij doet z'n best, en hij is natuurlijk ook verkouden geweest, maar dit hele jaar rijdt hij zo matig dat men hem al als eendagsvlieg ziet. Dat is hij natuurlijk niet, daar heeft hij al te vaak een hoog niveau voor laten zien, maar dit jaar hebben we de beste Kruijswijk geen moment gezien. Dat is zorgelijk.
Hoewel hij op zijn echte gebied (grote rondes) nog niet echt het geluk aan zijn zijde heeft gehad dit jaar, is dit wel het eerste jaar in tijden dat hij in rondes van 1 week weer meedoet met de beteren. Dat lijkt toch te wijzen op een mentaliteitsverandering, en met zijn leeftijd zie ik hem nog wel 3 tot 4 jaar mee kunnen doen in de grote rondes.
Ook in Catalunya reed hij top 10, in 2014 deed hij dat in Langkawi en verder heeft hij nooit die vorm getoond zo vroeg in het seizoen. Wel enkele malen top 20, maar de stap van top 20 naar top 10 is toch hoopgevend.
Zwitserland heeft hij wel eens beter gereden, maar ook vaak genoeg een stuk slechter. Die ene keer dat hij beter reed in Zwitserland, was overigens in 2011...
De keren dat hij (ook in de grotere wedstrijden met een sterk veld) top-3 of top-6 rijdt vind ik wel bemoedigend voor een sprinter van 24 jaar. Hij mag dan niet zoveel gewonnen hebben maar dat toont aan dat hij vaak echt op de eerste lijn zit. Dan komen die overwinningen met de jaren wel.
Uiteindelijk dus 2e vandaag en eigenlijk een prima sprint... moest ook nog even inhouden door Hagen. Vindt dat hij een redelijk seizoen rijdt, met een paar mooie overwinningen. Moet dit jaar vaker tegen de absolute sprinttop rijden en dan kan je dus ook wel eens verliezen. Die sprinttop lijkt ook groter dan ooit. Hij gaat nog wel stappen maken, maar de concurrentie zal ook niet stilzitten. Ook een sprinter zal steeds vaker gaan pieken. Kijk maar naar Kittel is echt top in de Tour maar heeft ook periodes dat hij er niet staat.
Groenewegen heeft nu voor 't eerst de trein met Gijs van Hoecke en hij zegt, dat hij samen met Jos van Emden elkaar goed hebben gevonden in de rit van vandaag. Groenewegen zegt, dat de voorbereiding van de sprint met die twee goed gaat en hem vertrouwen geeft voor de komende ritten.
@Fanny
Heb jij al iets gehoord uit je vertrouwde wandelgangen wat betreft nieuwe aanwinsten en of het goed gaat komen met Danny Van Poppel?
'@koel
Bij Kelderman werd de ploegleiding er kriegel van dat hij steeds een beetje zat te dromen en dan weer in een lullige valpartij belandde. Gesink heeft inderdaad de naam vaak te vallen, maar bij hem is het vooral zo dat als hij een keertje valt, het gelijk serieuze gevolgen heeft. Dat is bij Kelderman gelukkig minder, anders zou hij geen koers uitrijden.
Het hoort bij het karakter van de renner Kelderman dat hij er soms met z'n gedachten niet helemaal bij is.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.