Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 383 ... 440 441
ghostwriter

Met mannen als Wynants, Wagner, Boom, Van Emden, Leezer, Van Hoecke, Roosen en Jansen moet het LottoNL lukken om Groenewegen en Van Poppel (ervan uitgaande dat hij bij de ploeg tekent) beide een goede sprinttrein mee te geven. Leezer, Boom, Roosen en Jansen voor Groenewegen en Wynants, Wagner, Van Emden en Van Hoecke voor Van Poppel lijkt me wel wat.

Fanny

Hieronder de starttijden van de ITT (16e etappe) in de Vuelta 2017.

http://www.biciciclismo.com/es/orden-de-salida-de-la-cri-de-la-vuelta-a-espana-04-09-2017

Hopelijk kan Kruijswijk van Garderen van zich afhouden.
Meintjes vormt denk ik geen gevaar voor hem.
De la Cruz is denk een brug te ver voor hem om deze voorbij te gaan dus zal normaal gesproken Kruijswijk op een 12e plaats
blijven staan na de ITT.
Ben heel erg benieuwd wat Kruijswijk in deze redelijk vlakke tijd van z'n 40km kan presteren want geen plaats in het AK verliezen is al mooi.
Ook ben ik benieuwd of Clement vol voor zijn ITT gaat.
Dan moet er voor hem wel een plaats bij de eerste 10 inzitten.
Van de jonkies schat ik Bouwman (indien hij de benen ervoor heeft) het hoogste in met misschien een plaats bij de eerste 20-25.
Misschien kan TLJ daardoor het dagklassement opnieuw winnen.

achtpuntzes

'@ fanny:
mij lijkt het dat behalve Clement & Kruijswijk de rest de stalorders krijgen om het rustig aan te doen. het heeft voor de knechten geen enkele nut om de tijdrit vol te gaan rijden en die energie later in de week te kort te komen. zo'n ploegen-dagklassement heeft geen enkele waarde en is sowieso niet iets om vol voor te gaan rijden.

Laatst gewijzigd
xistnc

Een dagploegenklassement is zeker in de tijdrit een enorme mentale boost. Tuurlijk gaat Bouwman vol, het is zijn ding en hij is niet voor niets gisteren gaan verkennen.

Maar is Sky met Froome, Moscon en vast nog wel één niet sowieso sterker? En QuickStep is er ook nog met Lampaert, Terpstra en Jungels.

tendam

'@8.6
Als Kruijswijk nou aan de leiding reed had ik je opmerking begrepen... die jonge gasten kunnen hier mooi ervaring opdoen. Natuurlijk gaan er zeker een paar voluit.

Clement is goed in vorm, die kan hier wel top-10 rijden, vermoed ik.

kelderfan

'@ghostwriter
Gezien de voorgeschiedenis zou 't zomaar kunnen zijn, dat Groenewegen 't met Wagner, Roosen en Van Hoecke gaat doen en dat Van Poppel met Boom, Van Emden en Wynants de wat zwaardere koersen gaat doen.

jvh93

'@kelderfan aan waar wil je roosen dan bij plaatsen? Hij was in de tour de sterkste en belangrijkste voor Groenewegen

mooiman

M.i. heeft TLJ als NL-ploeg een groot probleem voor de nabije toekomst: de grootste NLse ronderenners/ rondetalenten/ voor de klassiekers zitten niet bij deze NL-ploeg. De enige NL optie die overblijft is Groenewegen. Maar of dat voldoende basis is

tendam

'@mooiman
Dat is al een tijdje zo, LottoNL haalt niet de grootste talenten binnen. Mede doordat ze een tijdje zonder sponsor zaten en er toen een aantal werden 'gepikt'. Wel hebben ze sindsdien Daan Olivier teruggekregen, waar ik eerlijk gezegd wel iets meer van had verwacht. Maar misschien komt dat volgend jaar nog, als hij een heel seizoen kan meedoen.

De toekomst lijkt inderdaad niet rooskleurig. Ze hebben wel Kruijswijk, in mijn ogen na Dumoulin ons grootste talent voor de grote rondes. Maar dat is geen jonkie meer. En (heel eerlijk) het Nederlands wielrennen kan inmiddels ook wel zonder deze ploeg.

Rawolf

Kruijswijk, boom en gesink

1 van de 3 gaat echt wel wat presteren volgend seizoen

Yeez

Kruijswijk op plek 13 nu, maar op 7 seconden van plek 11. Ik zie hem nog wel 8ste worden met het wegvallen van woods aru de la cruz en van garderen.

FritsvanHoefelen

Maar dan staat hij negende?

kelderfan

'@jvh93
Heb ik 't mis, maar Roosen heb ik toch met Groenewegen verbonden.
@Mooiman
Groenewegen heeft 't helaas op dit moment ook niet en wordt vandaag kansloos 16e. Met jongens als Olivier, Tolhoek en De Tier heb je voor de Waalse klassiekers en AGR leuke aankomende renners, die ook in kleinere rondes mee kunnen doen. Het hoeft toch niet alleen van NLse renners te komen.
M.i. zijn Bennett en Roglic 2 leuke en goede ronderenners. Een man om die jongens te ondersteunen lijkt mij voldoende.
Wat betreft de Vuelta heeft Kruijswijk als niet-tijdrijder zich toch goed laten zien. Ook Clement en Bouwman hebben een keurige tijd neergezet.
Helaas hebben zij mijn favo niet bij de ploeg kunnen houden. Ik snap nog steeds niet waarom.
Kelderman heeft 't helaas moeten afleggen tegen een brommer froome, froome, froome.

Yeez

'@frits ik vergeet chaves. Deze 5 lijken echt tegen hun limiet aan te zitten.

mooiman

'@kelderfan
Ik had het over de NLers in deze enige Nlse-ploeg met oer-NLse Sponsors. Dat is waarom het echt gaat

achtpuntzes

redelijke tijdrit van Kruijswijk

die ruim 4 minuten op Chaves en Woods haalt hij niet meer in, dus 11e maximaal. of er moet er nog iemand letterlijk uit vallen. alleen dan top 10 denk ik.

Raafje

'@tendam

Stel dat Sam Oomen over 4/5 jaar op het niveau van top-GC riders zit en echt mee kan doen om een grote ronde te winnen. En Dumoulin(en misschien Kelderman) is al lang en breed een grote meneer in het peloton en heeft al een paar grote rondes opz'n naam staan. Zou het dan niet kunnen dat Oomen dan uit de schaduw van Dumoulin en Kelderman wil stappen en ergens anders alleen de grote kopman zijn. Dan zou ie tegen die tijd misschien wel bij LottoNL kunnen. En dan heeft ie Olivier, Bouwman en Tolhoek wel redelijke (nederlandse) knechten berg op. Dan moeten die zich natuurlijk en hopelijk ook goed hebben door ontwikkeld tot degelijke klimknechten die bij de laatste 20/25 renners zitten bergop zitten.
Zou dat reëel zijn denk je?

Laatst gewijzigd
jvh93

'@raafje alleen als TLJ zijn budget weet te verdubbelen in die 4/5 jaar, anders zijn ze volstrekt kansloos

kelderfan

'@mooiman
Wat is daar zo mooi aan, dat 't alleen NL-jongens betreft in jouw ogen. In 't huidige wielrennen hebben de ploegen steeds meer "buitenlanders" in dienst.
Eerst moesten de Nederlandse toppers naar andere ploegen om onduidelijke redenen.

tendam

'@jvh93
Omdat ze anders Oomen niet kunnen betalen!?

Het enige bestaansrecht van deze ploeg is dat ze de enige Nederlandse WT-ploeg zijn. Als ze dat niet waren, waren ze allang verdwenen. Dus een scenario als dat wat Raafje hier schetst vind ik wel realistisch. Of ze worden een pure sprintploeg met Groenewegen en Van Poppel als kopmannen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kunnen jullie allemaal in de toekomst kijken, het hele speelveld kan er over 3 jaar wel weer helemaal anders uitzien. Als straks renners stoppen of weer weggaan komen er ook wel weer andere renners bij... jullie maken je veel te druk over wat er in de toekomst allemaal gebeurt. Dat heeft toch allemaal geen zin. Voor volgend jaar heeft de ploeg nog kopstukken genoeg en wat er in 2019 of 2020 gebeurt zien we dan wel weer. Nog even en jullie schieten allemaal in een wielerdepressie.

tendam

'@rahimns
Het is gewoon een interessante discussie. Voor een ploeg die talenten opleiden als voornaamste doel heeft hebben ze erg weinig (grote) talenten, dat heb ik hier al eerder gezegd. Wat is dan nog je bestaansrecht? Behalve dus dat ze Nederlands zijn.

jvh93

'@rahim nouuuuu die wielerdepressie komt er wel aan hoor, de hoogtepunten van het seizoen zijn toch bijna allemaal alweer voorbij nu de vuelta aan zijn laatste week begonnen is ;) hoop dat kruijwijk wederom aan kan tonen dat hij een sterke 3e week rijdt. Hij staat 13e dus zullen ze hem makkelijker laten rijden als hij op een laatste klim zal aanvallen, hoop dat hij een keer kan verrassen en een etappe kan pakken (waarom zeg ik verrassen? omdat kruijswijk over het algemeen heel erg weinig wint)

jvh93

'@tendam daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kijk even hoe Tolhoek, Olivier en Bouwman deze Vuelta rijden. Daarnaast hebben ze met Eenkhoorn een man binnen gehaald die echt geen pannenkoek is in het beloftencircuit. Misschien niet de grootste winnaars en/of sterkste renners bij de beloften, maar stuk voor stuk in staat om prima wielrenners te worden. Als je met talent alleen bedoeld dat iemand een grote ronde moet gaan winnen kan je beter stoppen met kijken, want die zijn er in nederland gewoon niet zoveel. Daarnaast denk ik dat Roglic en Bennett ook nog voldoende groeimarge hebben en heb je met Groenewegen toch ook een sprinter die enorm getalenteerd is en een wereldsprinter kan worden. TLJ heeft het dit seizoen een stuk beter gedaan dan menig Worldtour team, dus hebben al deze team geen bestaansrecht meer? hou toch op man

gardeyn

'@kelderfan: er zijn na je vorige wanhoopskreet over Kelderman drie verschillende redenen genoemd die waarschijnlijk allemaal samenhangen:
1. Hij kreeg een lager contract voorgeschoteld (want niet veel gepresteerd, Kruijswijk leek/is een veiligere investering, en ze zijn nu eenmaal niet zo rijk).
2. Hij wilde na een x aantal wat teleurstellende jaren een nieuwe omgeving.
3. De coaches en ploegleiders kregen de motor niet echt goed aan de praat.

Dus dat je het nog steeds niet snapt ligt tot echt aan jou.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 383 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.