Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 384 ... 440 441
kelderfan

'@rahimns
De toekomst is toch ook belangrijk.
Clement geeft aan dat hij een betere tijdrit had kunnen rijden, maar door deze zware Vuelta kreeg hij de grote plaat niet meer rond.
Dat komt omdat nu Bennett is uitgevallen en dat Jurgen van den Broeck een miskoop is gebleken en derhalve . Dus Kruijswijk had vorig seizoen een goed punt, dat hij twee ervaren klimmers nodig heeft. Volgend jaar komt de Giro weer voorbij en dan wil hij een sterk team hebben om weer mee te kunnen doen.

Koosr1946

'@rahimns
Je hoeft geen helderziende te zijn om te constateren dat jullie ploeg in 2020 niet meer bestaat.
Iedere renner met een gezond verstand ziet nu toch wel dat er bij een andere ploeg veel meer rust heerst.
Ik ben geen insider, maar lees bijna nooit van een vertrokken renner een positief geluid.
Waar waren de sterren vandaag, ik heb ze letterlijk en figuurlijk niet gezien.
Misschien gespaard voor de rest van de week.
Nog opvallender: Sportjournaal noemde helemaal niet over TLJ en dat zal zeer gedaan hebben bij Herbert
in zijn gele outfit

Laatste man

Hoe lang krijgt deze onzin nog een plaats hier.

Denkya

'@laatste man

Ben het volledig met je eens hier discussiëren en terechte kritiek leveren dat hoort.
Maar deze onzin die continue zonder enige toegevoegde waarde en puur de ploeg belachelijk maken daar horen de moderators actie op te ondernemen is mijn mening.

TLJCAMPS

Pascal Eenkhoorn is zeker een goede aanwinst voor TLJ! Hij maakt een zéér sterke indruk in de proloog van Olympia's Tour!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan natuurlijk is de toekomst belangrijk maar het heeft toch weinig zin om in deze discussie nog verder te kijken dan 2018. Het wordt steeds abstracter. Gaan we dan nu al kritiek geven op renners die de ploeg nog niet gehaald heeft voor 2019. Het belangrijkste is dat Plugge werkt aan continuïteit en er dus zekerheid komt dat de ploeg nog een paar jaar verder komt, dat is namelijk de basis om renners aan je te kunnen binden. Blijkbaar is die er gezien de 3 jarige overeenkomst die met Eenkhoorn is afgesloten.

@Tendam als Nederlandse ploeg ben je dan ook afhankelijk van het aanbod aan Nederlandse talenten. En die zijn op dit moment wat dun bezaaid. Wie weet wat er de komende jaren weer boven komt drijven. Maar met de huidige groep jonge renners (als je kijkt naar de groep onder 25 die de ploeg heeft) kunnen ze voorlopig wel vooruit. Talentontwikkeling houdt natuurlijk niet alleen in de absolute wereldtop.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Ik ben alleen maar blij dat Kelderman weer presteert, of dat aan Sunweb ligt? Is niet te zeggen.

Ja, voorstanders zullen wijzen naar voorbeelden als Matthews, Dumoulin, Barguil, Degenkolb en Kittel.. ik vraag mij echter af of dat aan de begeleiding ligt aangezien dit stuk voor stuk renners zijn die in voorgaande leeftijdscategorieen al uitzonderlijke dingen lieten zien en waarvan al bijna vaststond dat het toppers zouden worden, afgezien van Kittel misschien die door Zeeman (nu TLJ) van een middelmatig tot subtop tijdrijder naar topsprinter werd omgetraind.
Ik zou het dus eerder gooien op overtuigingskracht (de gewenste talenten overtuigen naar je ploeg te komen en er liefst te blijven)
Dat laatste overigens is ze bij Sunweb ondanks hun 'beleid' niet gelukt met Kittel nadat Zeeman er vertrok.

Ik zou het een sterker punt van Sunweb vinden als ze buiten hun toppers of toppers in spé andere minder voor de hand liggende renners boven hun niveau zouden laten presteren.
Een jongen als Bouwman die nooit veel heeft gewonnen bij eerdere categorieen en altijd maar middelmatig tot subtop (at best) was WT koersen laten winnen zoals een etappe in de Dauphiné.
Of als hun hele ploeg door het goede beleid zichzelf zou overstijgen in de tijdritten.
Dit zie ik namelijk niet bij Sunweb buiten de paar talenten waarvan iedereen wist dat ze het wel zouden gaan maken (Dumoulin, Kelderman, Oomen)

Bij TLJ zie ik daarintegen jongens steeds sterker presteren waar de meeste mensen en zelfs andere ploegen het niet in zagen zitten, dat noem ik beleid.
Dat er weleens beloftevolle renners als Kelderman tussenuit vallen omdat ze het geestelijk niet meer zien zitten na veel tegenslag is te begrijpen.

De mensen echter die nu naar TLJ wijzen als de ploeg waar Kelderman niet presteerde zou ik willen wijzen op zijn betere jaren bij de ploeg waar Kelderman opeens het NK tijdrijden van HET tijdrittalent Dumoulin won en nog voor gearriveerde renners als van Emden etc.
Waar kelderman 7e werd in de Giro en 4e in de Dauphiné waar hij als enige in de zware etappes de toppers kon volgen en hen zelfs durfde aanvallen.
Die tijden heeft Kelderman ook bij de ploeg gekend.

Laatst gewijzigd
Raafje

Nu we het toch over Nederlandse talenten hebben, werd Kruijswijk in z'n beginnersjaren ook een 'toptalent' genoemd? zoals Kelderman, Oomen en Dumoulin .

mooiman

Mijn zorgen zijn de NL stakeholders in een NL ploeg. Daar zie ik op bijna alle fronten: klassementen / klassiekers/ etappes, op Groenewegen na ( alhoewel) grote uitdagingen voor de toekomst ( nabij en iets verder weg).

kelderfan

'@gardeyn
!) de coaches en trainers kregen de motor van Kelderman niet meer aan de praat;
dat is toch onzin zie het verhaal van @wielerfan1987
2) hij kreeg een lager contract omdat zijn prestaties onvoldoende waren;
dat verhaaltje klopt toch niet; want hij heeft veel pech gehad, maar zijn prestaties waren beter dan die van zijn collega's
3) hij wilde een andere omgeving;
ja dat klopt wel, omdat 't team keuzes moest maken; hetzelfde gebeurde met Sep Vanmarcke bijv. Of de goede keuzes waren is de vraag.
Want op 't moment dat 't team een Terpstra en Van Baarle in 't vizier krijgt, dan is er opeens een spaarpotje.

kelderfan

'@rahimns
Met 't talent Pascal Eenkhoorn {een tijdrijder in de dop} heeft TLJ ook naar de toekomst gekeken en terecht, want die jongen {scouting BMC} doet 't goed in de proloog van Olympia's Tour.

Romāns Vainšteins

Hoe zou Pascal Eenkhoorn de Angliru verteren vraag ik me ineens af ?

Vliegend als een unicorn ? Klimmend als Knabbel & Babbel on speed ? Of halverwege stoppend om in de berm een hartverscheurende brief aan zijn moeder te schrijven ... ? Vragen man, vragen.

ti-raleigh

Lotto en Jumbo hebben eigenlijk alleen maar belangen in NL. De nieuwe sponsor, Friesland Campina heeft ook belangen in het buitenland. Dat deze ploeg er na 2018 anders uit zal zien, dus met meer buitenlandse renners ligt mede daarom voor de hand. Ze zullen sowieso er achter zijn gekomen dat je heel erg beperkt bent als je alleen maar Nederlandse renners wilt. Een heleboel Nederlanders willen niet. Degenen die wel willen, zijn niet altijd de grootste talenten. Buitenlandse renners hebben ook niet altijd interesse omdat ze geen trek hebben in de pure Nedrlandse cultuur in de ploeg etc... Een kleine ommezwaai, naar een internationale identiteit zou ik niet verkeerd vinden. Iets zoals Rabo in haar beste jaren.

tendam

'@jvh93
Je noemt Roglic en Bennett, dat zijn inderdaad naast Groenewegen de renners met nog het meeste groeipotentieel binnen deze ploeg... maar dat zijn dus geen Nederlanders. En volgens mij is dat toch het doel, jonge Nederlanders naar de top helpen. Maar behalve Groenewegen hebben die jonge Nederlanders niet de potentie om naar de top toe te groeien.

jvh93

Ho ho, het doel is talentontwikkeling. Daarin wordt niets gezegd over Nederlanders. Dat de ploeg een Nederlandse identiteit heeft zorgt er wel voor dat ze extra naar Nederlandse talenten kijken, maar daar worden ze ook toe geacht door het publiek. Goed voorbeeld van een buitenlands talent is jansen (ondanks zijn half Nederlandse naam) en wat te denken van Vermeulen?

gardeyn

'@kelderfan: dan nog: een andere omgeving willen is een argument dat niets met geld te maken heeft. (of het moet een excuus zijn om een lagere aanbieding niet te hoeven accepteren).
Dus had TLJ niets kunnen doen om Kelderman te behouden. Of de gehele staf en alle renners vervangen, maar dat was met de resultaten van Kelderman ook niet te rechtvaardigen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan dat potje was er wellicht ook voor Kelderman, de ploeg heeft hem gewoon een aanbieding gedaan... hij hoefde niet weg. Dus de verandering van omgeving lijkt de meest belangrijke motivatie geweest te zijn voor hem.

kelderfan

'@gardeyn
Volgens mij had en heeft elke renner een toegewezen trainer/coach toch. Dus het vervangen van de gehele staf lijkt mij een beetje overdreven.
Dat excuus lijkt mij iets beter om de lading te dekken. Maar dan had 't potje uitkomst kunnen bieden. Het hele verhaal zullen wij wel nooit te weten komen.
Wat @rahimns zegt, Kelderman hoefde niet weg.
Hij was wel de zoveelste topper, die zelf is vetrokken of zich gedwongen voelde te vertrekken. Het begon al met Bauke Mollema.
@rahimns
Dat extra potje was en is er dus. Dat brengt 't vertrek van Sep Vanmarcke ook in een ander daglicht.
Dat ging dus niet om te weinig geld of keuzes maken voor klimtrein en sprinttrein.
Sep wilde gewoon een sterke renner erbij hebben en dat ging de leiding te ver.

S. Morgenstern

Wat is het bestaansrecht van een ploeg waar Groenewegen, Olivier, Roosen, Tolhoek, Bouwman en straks Eenkhoorn en Van Poppel zich op het hoogste niveau in een professionele omgeving kunnen ontwikkelen tot betere wielrenners? Vreemde vraag. Best mogelijk dat de discussie eromheen wel interessant is, maar dat 'bestaansrecht'-punt ontgaat me volledig.

Een Nederlandse WT-ploeg met jonge Nederlandse sprinters die ritten in grote rondes kunnen winnen, een Nederlandse klassementsrenner die de Giro kan winnen, een Nederlandse publieksfavoriet die mooie bergritten kan winnen, die daarnaast de ruimte biedt aan jonge Nederlanders om (vroeg) de stap naar de WT te zetten om daar betere wielrenners te worden. Ja, van zo'n ploeg moeten we natuurlijk aan hun bestaansrecht twijfelen. Want dat ontleed je uiteraard enkel aan je toptalenten, niet aan degene die dankzij de kans bij jou ploeg tot volwaardige WT-renners zijn uitgegroeid. Wat een bullshit.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Wielerfan1987
Quote: 5 september 2017 om 19:48
Keurig verhaal opgeschreven waar ik achter sta.
Is het niet, wie de jeugd heeft de toekomst ?
@vlek
Quote: Een Nederlandse WT-ploeg met jonge Nederlandse sprinters die ritten in grote rondes kunnen winnen, een Nederlandse klassementsrenner die de Giro kan winnen, een Nederlandse publieksfavoriet die mooie bergritten kan winnen en die daarnaast de ruimte biedt aan jonge Nederlanders om (vroeg) de stap naar de WT te zetten om daar in ieder geval tot waardevolle knechten uit te groeien. Ja, daarvan moeten we natuurlijk wel aan hun bestaansrecht twijfelen. Wat een bullshit.
Ik ben het met het vorenstaande volledig eens.

Wat veel mensen hier vergeten is dat TLJ een van de teams is die een van de laagste budgets heeft in de onderste legionen van de WT ploegen.
Het wordt dan moeilijk om de echte toppers aan te trekken (als je dat al wilt) want als men echt goed betaald (i.c hogere budget) en redelijk goed team heeft en navenant presteert komen er heus wel goede kopmannen bij deze ploeg.
Ik vindt daarom dat de ploeg TLJ gezien het budget naar hun mogelijkheden presteert en dat zal het ene jaar meer zijn dan het andere jaar.
Het ene jaar zit alles mee en het andere jaar hebben de toprenners meer pech met bijvoorbeeld valpartijen of een ziekte net voor de koers enz.
Wij kunnen ons TLJ toch niet qua uitslagen en navenant budget vergelijken met bv een Belgische ploeg als QS.
Als TLJ een etappe of een ronde wint is dat toch extra mooi voor de TLJ fan omdat dit niet zo snel gebeurd.
Voor de fan van QS, die dit jaar veel overwinningen heeft geboekt, wordt het een beetje als normaal gezien en zal men als fan ook niet zo euforisch op een behaalde overwinning zijn want is alweer de zoveelste.
Dan liever een niet verwachte overwinning van TLJ met een klein budget.
Dat is hetzelfde als een club uit de onderste regionen onverwacht wint van de top 3 bij het voetbal.

Niklas

Niet zo kortzichtig, mensen. Er wordt door het Nederlandse bedrijfsleven enorm veel geïnvesteerd in sportsponsoring. Een klein deel daarvan gaat naar de wielersport. Bedrijven investeren bovendien vooral in evenementensponsoring. Dat is veiliger. De sponsoring van teams (renners) heeft een groter risico van reputatieschade. Dat is wel gebleken bij Rabobank. Dit probleem speelt overigens niet alleen in Nederland.

Plugge staat voor de opdracht om het vertrouwen terug te winnen. Hij sluit op dit moment kleinere contracten met meer tussentijdse 'evaluatiemomenten'. Daarmee spreidt hij het risico. Het doel is waarschijnlijk om op langere termijn grotere contracten voor langere perioden te sluiten. Het lijkt erop dat de overeenkomst met Campina Friesland dat illustreert.

In vind de strategie van TLJ en Plugge slim. Er wordt langzaamaan gebouwd aan een sterker team. Daarin speelt ook de visie op scouting en begeleiding van jong talent een rol. Als het volgens planning verloopt, zal het zich op een dag uitbetalen en zal de ploeg daar ook de waardering voor krijgen. Nu: lekker doorgaan, ondanks het gemopper van stuurlui aan de wal.

tendam

'@koel
Zo'n avontuur is Plugge eerder aangegaan, met Belkin, en dat was natuurlijk een mislukking. De basis is toch die Nederlandse identiteit, niet dat ik dat nou per se belangrijk vind, maar dat is wel waarom die ploeg überhaupt nog bestaat. Er werd de noodzaak gezien dat er tenminste één echt Nederlandse WT-ploeg zou zijn.

@vlek
Met 'bestaansrecht' bedoel ik niet of ze het verdienen te bestaan, maar of je interessant bent voor de (sponsor)markt. Als sponsor wil je ook 'n beetje resultaat zien van die jonge Nederlanders, en dat helpt 't als ze talent hebben.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik snap die aantrekkelijkheid voor de (wieler)sponsormarkt van de Lotto en de Jumbo eigenlijk niet zo goed. beiden alleen actief op de Nederlandse markt, en van beiden is de naamsbekendheid al 100%. zouden er dan echt mensen zijn die daar puur klant worden omdat die bedrijven een Nederlandse wielerploeg sponsoren? of is het de bedoeling dat we die bedrijven 'sympathieker' vinden omdat ze sport sponsoren?

Laatst gewijzigd
hartstikkebedankt

Populariteit, marketing, sympathie en vereenzelviging gaat het natuurlijk om bij sponsoring he

S. Morgenstern

Met ‘bestaansrecht’ bedoel ik niet of ze het verdienen te bestaan, maar of je interessant bent voor de (sponsor)markt.

Oké, het was het oude stokpaardje in een afgeslankt pakje. Prima!

Als sponsor wil je ook ’n beetje resultaat zien van die jonge Nederlanders, en dat helpt ’t als ze talent hebben.

Volgens mij heeft leeftijd in de context van resultaten die voor sponsoren belangrijk zijn niet zoveel gewicht. Winnen op de Champs Elysees zal ook met een wat oudere Nederlandse sprinter even veel aandacht krijgen, zoals de aandacht voor het meedoen voor de winst in de Giro met een Nederlander ook niet afhankelijk is van de leeftijd van de renner. Wat is nu werkelijk het bestaansrecht van dit punt? Ik vind het nogal gezocht eerlijk gezegd.

1 2 ... 384 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.