Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 402 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tdola klopt, het gaan we waarschijnlijk in totaal 27 of 28 worden. Maar theoretisch mogen er nog 4 bij. Even nog afwachten wat de ploeg met Vermeulen gaat doen.

achtpuntzes

@ kelderfan:
mijn ????????????????????? betrof:

Stef Clement komt weer met Stefan Denifl aanzetten; wat mij betreft zou hij ’t plaatje compleet maken. Die komt juist uit ’t gebied, waar TLJ zijn trainingscamp had opgeslagen in juli jl.

Wielerfan1987

'@kelderfan

Begrijpend lezen:

Het door de UCI toegestane aantal renners per ploeg is 30 waarvan er dan verplicht 2 neo moeten zijn.

Volgens de regels heeft TLJ dus zoals Rahim terecht constateerd nog ruimte voor 4 renners.
We weten echter allemaal dat Plugge al heeft gezegd in te gaan krimpen maar er op dat moment nog niet uit te zijn op hoeveel renners hij uiteindelijk zou uitkomen gezien de bekende 8 per ploeg in 1 koers regel van de UCI.

Ruimte zou dus nog zijn 4 in theorie, maar houd er maar rekening mee dat dat er maximaal nog 2 zullen zijn.

Volgens mij ga jij er gemakshalve maar vanuit dat Rahim woordvoerder is van de ploeg en we alles dat hij zegt maar letterlijk moeten opvatten, maar dat is hij niet.

Rahim is fan ambassadeur en daarmee in meer een spreekbuis van de fans naar de ploeg toe in plaats van andersom (ze willen van de ploeg namelijk graag weten wat er speelt en hoe er gedacht wordt over de ploeg door de fans)
Daarnaast kan en mag Rahim soms een nieuwtje verklappen.

Maar je mag niet vergeten dat Rahim hier in eerste aanleg gewoon is en post als fan met een passie voor de wielersport en TLJ in het bijzonder net zoals wel meer van ons.

Dingen die hij zegt zegt hij dan ook vaak uit persoonlijke verwachtingen en hoop en niet als officieel woordvoerder van de ploeg.

Dat is je overigens al vaak uitgelegd inmiddels

robertowilco

Sterk rijden van de stagiair Jansen bij TLJ in de GP de Wallonie. Ik denk dat hij de beste renner was van TLJ, hij moest de Belgische kanshebbers voor het WK laten gaan, dat is geen schande.

tendam

Vermeulen reed ook best goed, die probeert waarschijnlijk nog 'n nieuw contract te verdienen.

gardeyn

'@robertwilco: was dat niet de noor Grondahl Jansen ipv stagiar Janssen?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Robertowilco ik vrees ook dat je er nu 2 door elkaar haalt... maar verder reed ook die stagiair zeker niet onverdienstelijk.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@Gardyn

Klopt,

Althans, ik zag op de foto's op twitter een matje in de nek.
De Noorse Jansen heeft al enige tijd een matje terwijl Adriaan jansen kort geknipt is

S. Morgenstern

Jansen beleeft tot nu toe sowieso een heel aardige tweede seizoenshelft. Komende winter nog een schepje erbovenop en dan kijken of hij in het voorjaar een eerste stap richting de subtop kan zetten.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is ook voor dit jaar een van de grote pluspunten, bijna alle jonge gasten (tel ik Olivier daarvoor het gemak ook even bij) hebben dit jaar progressie getoond. Relatief weinig uitval gezien van die jongens en toch ook wel veel WT koersen gereden, dat is gewoon knap. Bouwman reed dan al zijn 2e jaar bij de ploeg en bij hem zie je dat hij toch ook wel progressie toont: zijn tijdrit is sterk verbeterd, heeft overduidelijk meer inhoud gekregen ... dat zag je vooral in de Dauphine en nu ook weer in de Vuelta. En hij is ook aanzienlijk beter gaan klimmen, zal geen topklimmer worden maar heeft zeker nog mogelijkheden om ook daarin te verbeteren. Ik zie binnen die groep nu niet direct een topper in wording, maar wat niet is kan nog komen... maar er zou wel een hele goede 2e lijn uit kunnen voortkomen. Ik ben heel benieuwd naar volgend jaar of je dan alweer meer progressie kan gaan zien.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Een mooi verhaal, maar waar geef ik aan, dat ik @rahimns zie als vertegenwoordiger of woordvoerder van TLJ?
Uit een eerdere bijdrage van hem was al langer duidelijk, dat TLJ {Plugge} het door de maatregelen van de UCI met een kleinere groep gaat doen.
In die bijdrage {na overleg met Plugge} had hij 't over 26 max. 27 renners.
Maar als je dan later op de TLJ-site gaat vermelden, dat er 26 namen bekend zijn incl. Danny Van Poppel, Neilson Powless en dat er in theorie nog max 4 renners bij kunnen komen. Dan mag ik toch zeggen, dat er kennelijk sprake is van een uitbreiding.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb het altijd over 1 of 2 renners minder... dus volgens mij kom je dan uit op 27 of 28 renners ... geloof nooit dat ik het over max 27 heb gehad. En zou Van Baarle binnengehaald worden dan denk ik dat de ploeg inderdaad in dat geval wel eens zou kunnen uitkomen op 29 (al lijkt die kans dus misschien verkeken)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Amund Grondahl Jansen heeft zeker een goede ontwikkeling achter de rug. Het Vlaamse werk gaat hem goed af en ook als er heuvels in 't geding zijn, wordt hij steeds beter en daarom zou 't leuk zijn als Danny van Poppel wordt vastgelegd. Danny kan ook een steile helling bedwingen en zegevieren.
In de Tour de Wallonie 2015 rit 5 reed hij met behulp van zijn broer Boy naar de zege met in zijn wiel Philippe Gilbert.    

EmPeHa

Bouwman geeft in een kort interview in de Gelderlander zelf ook aan meer vermogen te kunnen weg trappen. Wat ambitie betreft, als kopman voor een ronde, denkt hij aan een korte ronde. Verder verkeert hij nu in betere vorm dan ooit en wil nu graag nog veel rijden. Hij hoopt nog een paar wedstrijden aan zijn lijst te mogen toevoegen om te rijden.

kelderfan

Ik weet niet hoe 't met De Tier en Tolhoek is gesteld, maar ik zou die jongens met Bouwman en Vermeulen naar die Italiaanse klassiekers sturen; daarnaast heb je nog voor die jongens een kleine ronde in China. Daar kunnen zij zich ook tonen en stappen maken. Daan Olivier zou ik wat rust gunnen; die moet m.i. eerst weer herstellen.

Fanny

WF gaf bij monde van Youri aan dat van Baarle volgens diverse bronnen niet naar TLJ zou komen.
Destijds had Youri ook ideeën en bronnen voor de potentiele aanwinsten van TLJ.
Er is tot nu toe géén enkele potentiele aanwinst gerealiseerd behalve misschien Robert Power (22 en contract t/m 2017) maar die ernstig langdurig geblesseerd geweest en dus een risico voor TLJ. Was wel een hele goede tijdrijder en klimmer in zijn beloften periode 2014-2016.
Dus wat moet ik dan van zijn stelling van Van Baarle geloven.
Laten we dat even rustig afwachten tot eventueel na het WK.
Van Baarle wil volgens WF ook geen kopman zijn.
Nou, dan kan hij mooi aanvaller, knecht of back-up renner zijn voor Boom.
Het grote probleem is denk ik het salaris dat TLJ moet ophoesten tegenover Cannondale, Sky en DD.

http://www.wielerflits.nl/nieuws/285573/tien-potentiele-aanwinsten-voor-lottonl-jumbo.html?utm_campaign=twitter&utm_medium=twitter&utm_source=twitter

@kelderfan
Nee, ik heb (nog) geen informatie over Castelijns of dat hij naar een andere profploeg gaat of definitief stopt en opnieuw gaat studeren en/of werken.
Maar misschien hebben mensen in zijn omgeving wel nieuws hierover.
Ook over Keizer weet ik niets.

Laatst gewijzigd
tendam

Amund Grondahl Jansen heeft zeker een goede ontwikkeling achter de rug. Het Vlaamse werk gaat hem goed af en ook als er heuvels in ’t geding zijn, wordt hij steeds beter en daarom zou ’t leuk zijn als Danny van Poppel wordt vastgelegd.

Gerrit Hiemstra is een goede weerman en daarom hou ik van pannenkoeken.

Laatst gewijzigd
Fanny

Erg leuk verhaal met korte filmpjes gevonden over de hoogtestage van TLJ in Kuhtai geschreven door Sport-Tirol.
In 2018 is hier in de buurt ook het WK (Innsbruck) en dan zal denk ik TLJ ook weer zijn intrek in dit hoog gelegen hotel in Kuhtai (2020m) nemen.

http://sport.tirol/de/stories/Hoch-hinaus.html

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
"Gerrit Hiemstra is een goede weerman en daarom hou ik van pannenkoeken."
Ik niet omdat die weerman 't vaak mis heeft; alleen slecht weer gaat 'm goed af. Maar misschien is 't je buurman. Kun je de pannenkoeken delen.

kelderfan

'@Fanny
Bedankt hoor; Wederom een hele leuke bijdrage uit Kuhtai; vooral de uitleg van Gr. Niermann was begrijpelijk en duidelijk. Een prima initiatief om daar in de zomer te gaan trainen. Koen Bouwman en Antwan Tolhoek hebben duidelijk laten zien in de Vuelta, dat deze hoogte-stage vruchten heeft afgeworpen.
Jammer dat door die valpartijen Floris De Tier en Daan Olivier dat niet helemaal hebben kunnen laten zien.

ghostwriter

Het zou mij niet verbazen als Jansen de komende jaren zich tot een kopman voor de klassiekers gaat ontwikkelen. Ik zou hem ook graag als de lead-out sprinter van Groenewegen zien fungeren.

Netraam

Balen dat Vermeulen niet verlengd werd.

Maar ik kijk wel vooruit naar de speculatie van Kelderfan over de 2 renners waar LottoNL nog mee in onderhandeling zou zijn voor de laatste plek volgens het wielerflits artikel.

TiesW

Ben benieuwd wie die laatste 2 renners zijn, eentje zal wel Campenaerts zijn. Hopelijk blijft hij of komt er nog een mooie versterking voor het voorjaar.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@Tiesw Campenaerts heeft al bevestigd dat hij naar Lotto Soudal gaat tegen Het Nieuwsblad.

Met Van Poppel erbij dus 26 namen. De zijn ze nog met 2 renners in onderhandeling over die laatste plek. Iemand enig idee wie? ;)

Jellegroot

Sean de Bie lijkt erg interessant nadat de onderhandelingen met Trek-Segafredo zijn stukgelopen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 402 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.