Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 404 ... 440 441
klassementsrenner

Zag wel talent in Vermeulen en hij is nog maar 22. Hopen dat nog verbetert bij een andere ploeg. Verder zo'n talent prima seizoen gehad. Misschien krijgt TLJ hier nog spijt van....

Romāns Vainšteins

Zo'n Pauwels, die zou ik als sunweb ook wel willen,.

Yeez

'@klassementsrenner er zijn van zijn leeftijd al zoveel betere renners.

klassementsrenner

'@jessevdalen Ik bedoel ook niet dat dit een nieuwe van Garderen of zo wordt die kans maakt om een weekronde te winnen. Ik zie in hem een goede(super) knecht voor later, dus ik denk dat later wel voor grote waarde kon zijn voor de ploeg. Knechten heb je ook nodig en ook al is dit een amerikaan en geen Nederlander.
Ik hoop dat hij een andere ploeg vindt.

Yeez

'@klassementsrenner dat is zeker waar.

S. Morgenstern

Vermeulen lijkt me een hele aardige gast en is ook zeker geen WT-onwaardige renner. Hopelijk vindt hij een mooie ploeg en (in de toekomst) weer de weg terug naar het hoogste niveau. Vanuit het oogpunt van TLJ vind ik het verder goed te begrijpen dat ze voor hem geen plek meer hebben; het was dat Bouwman zo belabberd uit de winter kwam, maar sindsdien is Vermeulen duidelijk de minste renners van die waaier renners geweest. Doorselecteren was in zijn geval uiteraard niet zo hoognodig als bij Lammertink, maar aangezien Powless voor TLJ heeft gekozen is dit een logische vervolgstap. Waardevol? Zeker. Onderscheidend? Nee. Vervangen door een groter talent? Ja.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met Vlek en waren er geen aanpassingen gekomen in de WT (aantal renners per team) denk ik dat Alexey en waarschijnlijk ook Keizer niet het kind van de rekening waren geweest. Hopelijk krijgt Vermeulen een plekje in de WT, misschien dat Cannondale hem oppikt, lijkt me wel een goede jongen voor die ploeg.

jvh93

Ik verwacht ook dat Vermeulen naar cannondale zal trekken. Die moeten nog flink wat jongens contracteren en zullen dus wel achter dit soort mannen aan zitten

kelderfan

Het is zeker te hopen, dat Vermeulen onderdak gaat vinden bij EF Education. Ik had niet verwacht, dat hij als tijdrijder het veld moest ruimen.
Belangrijker wordt nu wat er nog bijkomt, want met nog een neo erbij {Eg} wordt je als team niet sterker.
Niet dat ik die Niklas Eg {DEN} er niet bij zou willen hebben.

Yeez

'@kelderfan dus Sky gaat er met Bernal, Sivakov, Halvorsen en Lawless achteruit? En Etixx met Knox, Jakobsen en Navarez? Elke ploeg selecteert door met het oog op de toekomst. En dan zijn Powless, Eenkhoorn en eventueel een Eg prima mannen.

kelderfan

'@jessevdalen
Het is goed, dat TLJ Powless en Eenkhoorn heeft gehaald en ja die Eg lijkt mij een prima jongen om erbij te hebben.
Je snapt toch wel, dat die jongens er niet meteen staan. Die hebben echt een half jaar nodig en terecht.
Met Van Poppel en Van Baarle had je het team sterker gemaakt. Nu komt waarschijnlijk alleen Danny van Poppel.
Dus is het belangrijk, dat er nog 1 sterke renner {2e. lijn} bijkomt. Als ik mij goed herinner had Plugge dat ook in mind.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De 2 namen die ik nu de afgelopen tijd het meest voorbij heb zien komen zijn: Sepp Kuss en Niklas Egg. Sepp is 23 en Niklas 22. Beide kunnen bergop goed mee, denk dat Sepp op dit moment iets verder is op dat gebied. Beide zijn geen supertijdrijders... lastige keuze. Toch denk ik dat Kuss op dit moment net iets verder is en al goed inpasbaar is. Mijn voorkeur zou dus nu uitgaan naar Kuss. Maar het is een lastige keuze. (al kan het net zo goed zijn dat de ploeg met totaal andere renners bezig is)

@Kelderfan alleen toen Plugge dat zij was het toen ook al zo duidelijk dat jongens als Tolhoek en Bouwman enz enz die stappen zouden zetten, misschien is die inzicht ondertussen veranderd ??

Laatst gewijzigd
defietser

Lucas Hamilton

Yeez

'@rahimns volgens procyclingstats geen verkeerde, om bij de scorebordjournalistiek te blijven. ;)

https://mobile.twitter.com/ProCyclingStats/status/908071727078494209

Laatst gewijzigd
Yeez

'@defietser die zal wel naar Orica gaan, dat is echt een supertalent op rondewerk gebied.

S. Morgenstern

Kuss? Dat lijkt ik nu echt een renner waarvoor het 'dan had je net zo goed Vermeulen kunnen houden' wel terecht zou zijn.

Dus is het belangrijk, dat er nog 1 sterke renner {2e. lijn} bijkomt.

Van Poppel lijkt toch te komen? Een renner die op het hoogste niveau een hele belangrijke schakel kan zijn voor een van de kopmannen (dat wat Plugge 'in mind' had met zijn uitspraak) en daarnaast ook zelf als kopman ingezet kan worden. Ik denk dat je er daarmee sowieso al op vooruit gaat, aangezien er qua kwalitatief interessante renners enkel het vertrek van Campenaerts tegenover staat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek dat zou kunnen als we precies zouden weten waarom de ploeg precies afscheid heeft genomen van Alexey. Wij kunnen alleen kijken naar zijn uitslagen. De ploeg heeft natuurlijk iets meer mogelijkheden met conclusies die zij kunnen trekken uit metingen die zij doen. Het is natuurlijk makkelijk om te gaan wijzen naar de TOC van dit jaar waar beide renners aan de start stonden, maar de rol die Alexey daar had was natuurlijk anders als die van Kuss. Maar dan nog betwijfel ik of Vermeulen in een vrije rol die uitslagen had gereden die Kuss rijdt dit jaar. Maar je hebt een punt.

Romāns Vainšteins

'We weten het niet precies maar straks wel meer dan nu'

Yeez

Kuss kun je door dit keer wel puur naar uitslagen te kijken al zien dat hij vele malen beter is dan Vermeulen: 2de, 6de en 9de in de eindklassementen van Alberta, Utah en de Colorado Classic. Ook 10 naar mt. Baldy achter Gesink. Dat lukt Vermeulen ook niet in een vrije rol.

jvh93

'@jesse wel alles buiten europa in Amerika, kijk naar uitslagen in Europa (algarve) en daar rijd hij geen deuk in een pakje boter, dus ik moet het nog zien of hij echt beter is

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 rijdt op dit moment in Italie anders 2 prima uitslagen in toch sterk bezette eendaagse wedstrijden. En die wedstrijd in de Algarve aan het begin van het seizoen zegt mij niet zoveel...

S. Morgenstern

Kuss heeft tot nu toe alleen op Amerikaanse bodem kunnen overtuigen, tegen leeftijdsgenoten op Europeese bodem kan hij zich niet onderscheiden. Ik weet daarom niet waarom hij voor een WT-ploeg een aantrekkelijker talent zou moeten zijn. Mount Baldy was sterk, maar dat is qua WT-potentie eigenlijk het enige echte wapenfeit. Bij de rest van zijn uitslagen denk ik vooral: hoeveel van dat soort jongens hebben datzelfde vervolgens op Europeese bodem kunnen herhalen? Hij doet me wat denken aan die sliert Amerikaanse talenten die bij Sunweb hebben gereden. Hij is tevens een paar maanden ouder dan Vermeulen.

Het aantrekken van zo'n renner door een inkrimpende ploeg die er kwalitatief op vooruit wil gaan, zou ik alleen begrijpen wanneer ze hem uitgebreid hebben getest en er daarnaast voldoende groeimarge bestaat door een late overstap naar het wielrennen. Ik zou op basis van zijn uitslagen in ieder geval niet denken dat het op dit moment een goede versterking zou zijn en op veel meer dan dat kunnen wij niet afgaan. Niklas Egg daarentegen..

Kuss kun je door dit keer wel puur naar uitslagen te kijken al zien dat hij vele malen beter is dan Vermeulen

Ik kan op basis van zijn uitslagen niet zien dat hij op WT-niveau kan wat Vermeulen dit seizoen heeft laten zien, laat staan dat hij het met zo'n programma en rol vele malen beter zou doen. Jij blijkbaar wel?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@vlek deze jongen is ook pas sinds 2016 als prof bezig. Reed gister en vandaag ook erg sterk in Italië.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Vlek daarentegen heeft dus Kuss wedstrijden op HC en WT niveau gereden en ook nog goed gepresteerd en komt Eg behalve nu in Denemarken niet verder dan .2 wedstrijden. En ja testen van beide mannen zal de ploeg meer inzicht geven dan wij ooit kunnen hebben. Al rijdt Kuss op dit moment ook in Italie niet onverdienstelijk.

Yeez

'@rahimns 3de in l'avenir is ook niet slecht ;)

1 2 ... 404 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.