Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 405 ... 440 441
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jesse dat zeg ik ook niet.... maar dat is natuurlijk wel weer tegen leeftijdsgenoten ;)

S. Morgenstern

deze jongen is ook pas sinds 2016 als prof bezig.

Daar zit mogelijk een positief punt, afhankelijk van zijn bezigheden in de jaren ervoor.

Reed gister en vandaag ook erg sterk in Italië.

Ik heb die koersen niet gezien. De uitslagen zijn aardig, maar op zichzelf nu ook weer niet van dien aard dat ze onhaalbaar lijken voor Vermeulen.

daarentegen heeft dus Kuss wedstrijden op HC en WT niveau gereden en ook nog goed gepresteerd en komt Eg behalve nu in Denemarken niet verder dan .2 wedstrijden.

Eg rijdt podium in de belangrijkste beloftekoers; wanneer je iemand van die leeftijd haalt geen onaardige graadmeter. Kijken naar de namen van de renners rond beide jongens bij hun belangrijkste uitslagen, geeft waarschijnlijk wel een aardig zicht op de mate waarin ze als talent aantrekkelijk zijn voor een WT-ploeg. Ik zou op basis van hun uitslagen in ieder geval geen seconden twijfelen.

Laatst gewijzigd
Noud89

Eg is natuurlijk een veel groter talent dan Kuss, dat mag absoluut geen twijfel leiden. Het deelsnemersveld in L'Avenir is sowieso ook van een veel hoger niveau dan dat van de meeste Amerikaanse koersen.

Nadeel bij zowel Amerikanen en Denen is dat ze zich vaak minder door ontwikkelen. Zeker Denen lijken toch al vroeg op hun max. Te zitten vanwege fysieke voordelen.

Rawolf

Vroeger op hun max wegens fysieke voordelen, huh? Leg uit

Fanny

Ik neem aan dat TLJ Adriaan Jansen (stagiair 21j) ook nog gaat testen en beoordelen in de komende resterende wedstrijden.
Ik weet niet of hij gezien vorenstaande berichten hier nog wel een kans heeft om opgenomen te worden bij de TLJ selectie 2018-2019.
Wat betreft Vermeulen.
Ik vind het net als Castelijns (28) jammer dat beide knechten moeten vertrekken.
Knechten als deze zijn gewoon nodig in ronden van 1 week of meer.
Je kunt dan wel weer andere renners binnenhalen met dezelfde kwaliteiten maar die moeten zich dan ook eerst weer acclimatiseren in de WT wedstrijden van 1 week of meer.
Ik denk dat er in het geval van Vermeulen nog wel rek in zat daar hij pas 22 jaar is.
Maar heb je maar 1 Amerikaan nodig van wege sponsorverplichtingen dan is natuurlijk Powless (21) veel verder dan Vermeulen.
Ook vraag ik mij af of TLJ nog interesse heeft in Robert Power (22) die ik eerder hier al vermelde net zoals Youri Ijnsen.
Benieuwd ben ik ook naar de vriend en ex-collega van TLJ'r Clement tw Denifl (bijna 30) die een zeer zware etappe naar Los Machucos in de Vuelta won.
Zou dat wat zijn als renner in de 2e lijn voor klassementsmannen in de bergen van de grote rondes.
Probleem is dat hij in 2018 nog een contract heeft bij Aqua Blue (PCT) die dan afgekocht moet worden.

Koosr1946

Het sprookje van Baarle is nog niet eens voorbij of het volgende sprookje is al weer geboren....
KUSS, wie kent hem niet
Hij waarschijnlijk deze ploeg ook niet

oscarito1908

Volgens mij kan je als WT ploeg zo een renner overnemen die voor een Pct ploeg koerst.

kelderfan

'@Fanny
Denifl had TLJ 1 maand geleden kunnen halen; maar ja, dat heb je met wachten. Door de problemen met Cannondale en nu ook Orica-Scott is 't een beetje onoverzichtelijk geworden. Maar die hier ook genoemde Simon Clarke zou ook in dat profiel passen.
Die Sepp Kuss heeft wel gezorgd, dat in de Tour of Utah Rob Brittain kon winnen en in de Tour of Alberta heeft hij Evan Huffman geholpen aan zijn overwinning; zoals ook Vermeulen er voor heeft gezorgd, dat Koen met de winst er vandoor kon gaan in de Dauphine. Derhalve had ik de verlenging van Vermeulen verwacht. Als zij voor die Kuss gaan, dan heb je een ondersteunende renner, die in Utah echt goed bezig was.
Maar daarnaast zou ik ook de voorkeur van @vlek nemen, die Niklas Eg van 6-1-1995; dus 2 jaar ouder en wel direct inzetbaar.
Die was goed in de Giro Ciclistico della Valle d'Aosta Mont Blanc {Koen Bouwman kent die koers wel}; Kreiz Breizh Elites; Tour de l'Avenir; dus genoeg om hem meteen binnen te halen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan Direct inzetbaar voor wat ?

Noud89

'@random

Zeker die Denen zijn vaak bij de beloftes en junioren in het voordeel tegen jeugdgenoten omdat ze gewoon een fysieke voorsprong hebben qua kracht. Met regelmaat lijken er gigantische talenten uit Denemarken te komen die vervolgens bij de profs nauwelijks doorontwikkelen.

Bij Amerikanen is dat laatste ook waar en dat komt dan volgens mij ook regelmatig omdat Amerikanen al vanaf de High School zeer gedisciplineerd met sport bezig zijn. Lijkt erop dat ze daardoor soms wat minder groeimarge hebben.

Maar goed zegt niet alles natuurlijk, maar de Deense en Amerikaanse talenten die bij de beloftes vaak tot de absolute top behoren worden nog regelmatig ingehaald bij de profs.

EmPeHa

Ik weet ook niet wat het met de amerikanen is. Ze hebben het zelf wel eens over de harde Europese wielerwereld. Toch een cultuur shock, blijkbaar. Nu stopt zo'n Talansky ook gewoon om iets anders te gaan doen.

Laatst gewijzigd
Charlie33

Kuss is toch helemaal niets. Zijn er geen goede Nederlandse talenten beschikbaar. De Jumbo verkoopt geen enkel brood meer als Kuss een etappe wint. Desinvestering dus.

Imbatido

Als ze de kans hebben om Eg binnen te halen zou ik niet twijfelen. Die jongen won als eerstejaars junior al de Vredeskoers voor oa Soren Kragh Andersen en Mads Pedersen. Mede door een goede tijdrit. Daarna is hij ziek geworden - ik meen dat het de ziekte van Lyme was - wat het enorme gat verklaard in zin uitslagen. Na die slepende ziekte is hij vorig jaar dan weer teruggekeerd bij een serieuze ploeg, maar ik had niet de verwachting dat het er nog in zou zitten/eruit zou komen. De uitslagen die hij de laatste maanden heeft laten zien zijn gewoon tussen de wereldtop van de beloften. Mooi om te zien.

Wat werd gezegd over fysieke voorsprong bij Denen is dat bij Eg niet aan de orde. Die jongen was altijd vrij klein en is echt een licht ventje (183 cm - 61 kg), hij heeft ook nog veel potentie denk ik. Waarop is zijn mogelijke komst naar TLJ gebaseerd?

Die Kuss lijkt me geen bijzondere coureur. Laat maar lekker prof worden bij Rally als ze PCT worden. Die wedstrijden waar hij uitslagen heeft gereden zijn dan wel 2.HC of 2.1 maar die Amerikaanse koersen hebben een behoorlijk matig startveld.

Wielerfan1987

'@Imbatido

Resultaten bij de junioren betekenen lang niet altijd succes.

Zo hadden we in Nederland bij de Junioren Derk Abel Beckeringh, die heeft het daarna bij de beloften nooit meer waar kunnen maken.
Hetzelfde kan gezegd worden over Pjotr Havik (bij de junioren een veelwinnaar in NL en Belgie)

Daarnaast wil het nog weleens zo zijn dat jongens die Lyme gehad hebben nooit meer het niveau halen dat hen wordt toegeschreven, goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld Coen Vermeltfoort.

Dat Eg nu dit jaar opeens boven komt drijven in de L'Avenir is dan ook echt geen garantie op een groot succes.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Wielerfan1987
Dat resultaten bij de junioren niet altijd lijden tot een goede WT-coureur is duidelijk.
Die Eg heeft niet alleen in de Tour de L'Avenir zich getoond, maar ook in de Giro Ciclistico della Valle d’Aosta Mont Blanc.
Dat zijn toch resultaten waar de grote teams naar kijken. Sky heeft toch een paar van die jongens opgepikt.

Charlie33

Jumbo kan wel n mooie campagne starten met Eg ;-)

Laatste man

Van Baarle naar Sky voor 2 jaar. Nu.nl

Yeez

'@laatsteman zelfde artikel als in De Telegraaf.

Chaba

Jelle Vandendert ben ik met regelmaat tegengekomen als 'vervanger' voor JVDB...Is daar ooit nog wat meer over naar buiten gekomen?
Zijn ze in gesprek geweest, nog steeds in gesprek of is het pure speculatie geweest?

Laatst gewijzigd
Spruch

Nathan Brown zou wel een duidelijke versterking zijn voor de tweede lijn. Zou mooi zijn als ze hem weten vast te leggen als laatste renner.

tricoloor

'@chaba, ik mag hopen dat dat speculatie is.

xistnc

Ga er maar vanuit dat Vanendert heus wel door zijn zaakwaarnemer aangeboden is bij TLJ, als hij weg moet bij Lotto-Soudal. Dat is immers de verantwoordelijkheid van zaakwaarnemers.

En geef eens ongelijk. Kevin de Weert heeft op die manier nog een jaartje zijn hypotheek kunnen betalen en JVDB idem dito. Je weet dus maar nooit. Inderdaad is het hopelijk niet verder gekomen dan dat stadium.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zo goed al alle namen die hier genoemd worden is op basis van speculatie en af toe blijkt het dan te kloppen 😉

Netraam

Als we de logica van vorig jaar volgen en na het afhaken van VDB er nog een ervaren knecht verlangd wordt, is Vanendert een logische keuze.
Daarbuiten is het een heel andere situatie met jonge talenten die allemaal een stap gezet hebben, en lijkt een ervaren knecht als Vanendert niet voldoende toe te voegen. Het zou me niet verbazen als Vanendert 1 van de 2 is waar ze mee onderhandelen, maar het zou me ook niet verbazen als dat hoofdstuk al een paar weken geleden is afgesloten.

Rawolf

Ik vind dat tlj genoeg jonge jongens heeft zo, haal liever bewezen mannen

1 2 ... 405 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.