Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 41 ... 440 441
Gregje

Ik snap niet dat je met 3 man, zonder Groenewegen, op kop gaat sleuren, met daarachter een blok van Quickstep. Vervolgens haken ze op kop 1 voor 1 af, en zie je Groenwegen en co rond 20ste positie spartelen. En dan nog gaat Wynants alleen door op kop, zonder achterom te kijken of te beseffen dat het nergens toe dient. Eenmaal aan de laatste km's begonnen lijken ze niet meer in staat te anticiperen.

S. Morgenstern

Dat gedeelde treintje met QS was nog geen verkeerde situatie. Die twee op kop hadden ook hun benen stil kunnen houden inderdaad, maar dan is de kans groot dat je niets meer aan ze hebt en zit Groenewegen nog niet in een betere positie. Nu was dit kopwerk een manier om de gedeelde trein op een goede positie aan de linker kant van de weg te houden. Ze kwamen uiteindelijk pas in de verdrukking toen ze weer richting het andere deel van het peloton waren gaan zitten en er vanaf links andere ploegen kwamen passeren (wat trouwens ook alleen maar meer toeneemt wanneer Wynants eerder stopt met rijden).

Laatst gewijzigd
Gregje

Te laat zakten ze juist terug in een poging nog wat kopwerk voor Dylan te kunnen doen. Maar te weinig jus in de poten meer over. Hadden ze eerder geanticipeerd dan had er wellicht een mooiere klassering ingezeten. Dus niet stoppen met rijden, maar je terug in je trein laten zakken en dan weer gas geven.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dus niet stoppen met rijden, maar je terug in je trein laten zakken en dan weer gas geven.

Ja, in theorie is dat de beste oplossing. Probeer dat op die snelheid, met ploegen die allemaal proberen op te schuiven maar eens voor elkaar te krijgen. Nu bleven ze rijden, met de wetenschap dat Groenewegen met zijn laatste mannen in het wiel van de QS zaten, vrij aan de linkerkant van de weg. Dat was een situatie die in zo'n sprint zeker niet bij de ongunstige hoort.

kelderfan

'@Gregje
Het verdedigen van een mislukte trein is aan @vlek wel toevertrouwd. Maar je hebt helemaal gelijk, dat bij km 3 't goed zat, maar bij km 1 niet meer, wan Groenewegen zat toen op plaats 40 en dacht shit "dat ga ik niet redden". Kittel gaf 't een keer aan. Dan moet je gewoon doorgaan en van wiel op wiel springen. Groenewegen had eigenlijk net als in de 1e. Rit zich aan 't wiel van Kittel moeten zetten, dan had hij veel dichter kunnen komen.

Loek de Rooij

Waardoor het volgens mij voornamelijk mis ging was de man van Willier die op een TLJ man bleef inbeuken waardoor ze er niet op tijd uit kwamen en steeds verder ingesloten raakte. Het was vandaag vroeg erg snel en ging er hard aan toe. Dan kunnen er dingen mis gaan. Ik baal eigenlijk harder van het afgelasten van de Hattem dam etappe.

S. Morgenstern

Het verdedigen van een mislukte trein is aan @vlek wel toevertrouwd.

Ik mag hopen dat er hier meer ruimte is om de mislukte trein van vandaag te analyseren, dan simpel janken om dat mislukken en iedereen die daar nuance op aan wil brengen niet serieus te nemen.

Maar je hebt helemaal gelijk, dat bij km 3 ’t goed zat, maar bij km 1 niet meer

Dit is bijvoorbeeld mijn mening. Gregje vond juist dat ze op drie kilometer al niet goed bezig waren.

Gregje

'Dat was een situatie die in zo’n sprint zeker niet bij de ongunstige hoort'. Ok, kan je die zin ook vertalen naar Nederlands?

S. Morgenstern

Dat er niets mis was met die situatie; toen zaten ze nog goed.

Laatst gewijzigd
Gregje

Let's agree to disagree.

Roglic klasbak. En Kruijswijk onverwacht goed voor de tijd vh jaar.

jvh93

beide prima inderdaad, zaten als ploeg ook goed tijdens de etappe. Beloofd wat voor de rest van het seizoen

LutsenkoFan

'@kelderfan,

wat lul jij nou weer over gisteren met die U-turn van een groepje dat verkeerd was gereden. Ik hoop dat je toch echt wel zag dat die groep met +/- 150 renners het peloton wel zou moeten zijn.

daarnaast waren ze niet verkeerd gereden.

kelderfan

Roglic is al goed bezig en hopelijk klaar voor de Algarve, al hoop ik dat hij ondersteuning krijgt in dat rondje.
Kruijswijk laat zien, dat de volgers, die niets van hem verwachten zo vroeg in 't seizoen, er wel eens naast zitten.
Hopelijk gaat hij nog de Ruta in zijn programma opnemen; dan kan hij ook zien, hoe die jonge gasten Tolhoek en De Tier 't doen in zo'n rondje.

flyellus42

zoals gewoonlijk zaten de mannen van LTJ te ver van achteren op het moment dat de slotklim begon. Echt een beginners fout die ze keer op keer maken. Zie ook Gesink in tour down under. De conditie is blijkbaar wel goed want tijdens de beklimming doen ze het wel prima. Nu nog leren positioneren, maar heb er een hard hoofd in of ze dat ooit zullen leren. In de sprinttrein van Groenewegen gaat het ook te vaak mis.

xistnc

Roglic is al goed bezig en hopelijk klaar voor de Algarve, al hoop ik dat hij ondersteuning krijgt in dat rondje.

Telt aanmoedigen ook? Dan komt het goed.

kelderfan

'@LutsenkoFan
Wat bedoel je? Toevallig heb ik die rit gevolgd. En ik heb nergens gezegd, dat 't om 't hele peloton ging. Ook de commentatoren hebben dat geconstateerd. Dus wie lult er nu Lutsie.;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Prima uitslag van TLJ in Valencia. Steven rijdt voor zijn doen eigenlijk een prima rondje in deze periode van het jaar. Eindigt zelfs nog in de top 10. Roglic gewoon prima, denk dat hij dit jaar nog een stapje gaat maken. Als je kijkt naar de 2 andere knechten die gehaald zijn voor Steven, dan haalt in ieder geval Clement een goede voldoende. Wordt vandaag 30e in de daguitslag en dat is gewoon goed te noemen. Van de Broeck blijft afwachten. Zat in de TTT wel bij de beste maar heeft vandaag het laten lopen en is zelfs niet gefinisht. Maar ja, hoeft hier natuurlijk ook nog niet goed te zijn. Wie mij dan misschien nog wel het meest verrast is Campenaerts. Eindigt vandaag als 51e en rijdt zeer degelijk. Een sterke motor en kan nog best aardig omhoog.

edit: Jurgen is ziek geworden, dat verklaart zijn uitvallen dan weer.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@xistnc
Telt aanmoedigen ook! Ja dat lijkt mij wel, maar is dat voldoende? Dan ga je zeker weer ter plekke aanmoedigen.

S. Morgenstern

Kruijswijk beter dan ooit zo vroeg in het jaar. Hopelijk een teken van een nog iets betere basis en iets waarmee hij straks in Parijs-Nice en Catalunya ook een mooie koers kan rijden. Roglic weer heel goed aan het seizoen begonnen (buiten die merkwaardige ploegentijdrit), maar of dat nu ook regelmatig gaat lukken in de koersen van een hoger niveau moet ik nog zien. Ik verwacht dat het nog wel even bij uitschieters zal blijven.

@rahimns; het is van Campenaerts inderdaad een positief signaal dat hij er nog bij zat in dat eerste peloton, maar dat was ook wel de rol die hij zou moeten gaan spelen. Hij is in een druk peloton van weinig toegevoegde waarde, dus zal hij zijn rol moeten spelen op het iets lastigere terrein. Door de klimmers te ontlasten tot het tempo echt omhoog gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@vlek dat bedoel ik ook... het is een renner met een prima tijdrit in de benen en kan op een lastiger terrein ook nog goed uit de voeten. Daarmee dus een zeer nuttige knecht in de klimtrein voor Steven lijkt mij. Was vorig jaar ook al zeer nuttig in de Vuelta voor [s]Steven[/s] Robert. Altijd prettig om zo'n knecht erbij te hebben.

Laatst gewijzigd
Gregje

Je bedoelt Gesink? @Rahimns

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gregje Steven of Robert... wat maakt het uit, als het beestje maar een naampje heeft ;) #foutje

Gregje

:D Campenaerts vond ik indrukwekkend. Hij hield in z'n eentje het hele peloton op achterstand, waardoor Gesink uiteindelijk de rit kon winnen. Of was dat een andere etappe?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Gregje
Inderdaad wat maakt het uit# Daar zullen de renners blij mee zijn;}
Maar Campenaerts en Clement zijn geen verkeerde aankopen van TLJ. Van Campenaerts zal 't team nog aardig wat plezier van beleven. Clement trouwens lijkt mij 't cement van deze ploeg in de komende Giro.;)
En wat Roglic betreft; die lijkt mij ook goede keuze voor Kruijswijk's klimtreintje. Hij is misschien niet altijd goed, maar hij wordt steeds beter. Met Roglic heb je een kopman erbij voor toekomst.

Laatst gewijzigd
Gregje

Clement is het cement. :) En als dat niet lukt graag enige clementie.

@Kelderfan. Roglic gaat toch de TDF rijden?

1 2 ... 41 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.