Ik had ook begrepen dat Primoz dit jaar de tour gaat rijden. Natuurlijk kan er nog van alles veranderen maar op dit moment ga ik er ook vanuit dat Clement en Van de Broeck de 2 klimknechten gaan worden voor Steven. En dan heb je Battaglin en Campenaerts aangevuld met mannen die hem op het vlakke deel gaan ondersteunen zoals Van Emden en Tankink.
Ik ben toch wel verbaasd dat Kruiswijk zich nu al op deze manier laat zien. Ik was er echt vanuit gegaan dat hij zich od dezelfde manier zou voorbereiden op de Giro zoals de laatste twee seizoenen. Tot aan de Giro onzichtbaar dus. Heeft het te maken met zijn verbeterde contract ? Meer geld = meer verplichtingen ? Ben benieuwd of hij voor de Giro nog vaker in een top tien te zien is
We kunnen tevreden zijn vind ik, vooral in de breedte, met 4 man in de kopgroep, en 2 man top tien, een sterke Clement die constant bij Kruijswijk blijft, jammer van de ploegentijdrit, ze zitten goed op schema, alleen JvdB is afwachten, maar als hij er niet door heen komt voor de Giro, dan zal rogliz wel meegaan, maar goed dat is afwachten. Weet iemand of Kruijswijk de Tirreno rijdt of P-N.
'@ti-
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Kruijswijk zelf heeft ingezien dat hij meer in zijn mars heeft en dat hij meer uit zijn carriere kan halen dan hij afgelopen seizoenen gedaan heeft.
En laten we eerlijk zijn, dat is ook zo,
Zoals hij in 2012? In Zwitserland die rit won zou hij dat ook in een wedstrijd als Valenciana of dat kaliber moeten kunnen.
De TTT in de ronde van Valencia was alles bepalend en terecht zegt Kruijswijk dat de ronde is geslaagd, maar de ploegentijdrit was niet wat hij en de ploeg ervan hadden verwacht en gehoopt.
Ik zie dat zijn volgende afspraak Abu Dhabi wordt. Dan gaat hij met Gesink en Bennett dit rondje doen. Dat is verrassend te noemen en allemaal voor rit 3.
Als 2/3 in de top 10 terechtkomen... Denk aan mijn berekening van vorig jaar, en nu mogen alle renners ipv alleen de 5 sterksten meetellen voor de WT. Voor een team als TLJ dat in de breedte sterker is dan in de diepte geen slechte ontwikkeling, hoewel de gaten wel groter zullen worden in de top.
'@tendam
Het plan was toch om Kruijswijk met zijn klimtrein op pad te sturen ter voorbereiding op de Giro en ook om aan elkaar te wennen. Het rondje Abu Dhabi is voor de sprinters met o.a. Kittel, Greipel, Cavendish en Ewan. Dus je loopt alleen maar kans, dat door de omstandigheden rit 3 uitvalt. Nairo Quintana gaat speciaal voor die 3e. rit daar naar toe. Dus 't wordt even afwachten of Kruijswijk aan de nodige WT-punten gaat komen. Aan de andere kant is 't wel leuk voor Kruijswijk, Gesink, Mollema, Dumoulin en Nibali om elkaar weer eens te zien.
ik wordt een beetje moe van de overdaad van het woord tevreden in de titels en nieuwsberichten over TLJ of WF. 'tevreden' in de 3 laatste titels over TLJ en dan ook nog 4 keer in een stukje van nog geen 4 regels. en alleen maar om discussie op gang te krijgen omdat ze weten dat dat woord in combinatie met TLJ nogal beladen is. ook zonder deze onzin krijg je discussies hoor.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.