Kruijswijk zegt zelf dat hij tevreden is.
“Ik kijk tevreden terug op mijn eerste rittenkoers. De ploegentijdrit was niet wat we ervan verwacht hadden, maar over de rest van de etappes ben ik tevreden. Met deze wedstrijd in mijn benen kan ik weer vooruit kijken.”
Verhoeven hanteert een andere woordenschat
Ploegleider Nico Verhoeven kijkt terug op een geslaagde week. “Het gevoel is goed, in zo’n eerste rittenkoers is het belangrijk dat de renners opnieuw, of voor het eerst, aan elkaar wennen. Nieuwe mannen zoals Jurgen Van den Broeck en Stef Clement zijn goed in de groep gekomen en we zijn klaar voor de komende wedstrijden.”
Artikel in Cycling Weekly: Quintana gaat vooral naar Abu Dhabi om rijden in winderige omstandigheden beter onder de knie te krijgen. Daarnaast heeft hij er ook een bergrit. Vind het aannemelijk als meerdere renners, ploegleiders zo denken. Je kunt op het vlakke ook een grote ronde verliezen of winnen.
Voor mijn gevoel heeft 8.6 gelijk. Als sporter en in dit geval Steven Kruijswijk kun je nooit tevreden zijn. Hij zal toch altijd meer willen.
Dus TLJ moet eigenlijk alle info laten checken door 8.6 of is 't delen door 8.6. Hij kan dan bij Poeksel navraag doen naar een alternatief woord voor bijvoorbeeld tevreden.;)
'@vlek
Ik zeg toch niet, dat je weg moet blijven van dit rondje. Maar het is m.i. te veel van het goede om zowel Gesink als Kruijswijk mee te nemen.
De favorieten van dit rondje zijn: Enger, Kittel, Cavendish, Viviani en Bennati. Dus Abu Dhabi is eigenlijk nog een rondje voor Groenewegen.
Kijkend naar het parcours in de Volta, Ruta en AbuDhabi hebben alle 3 de koersen niet echt veel etappes voor de klimmers. Kijkend dan naar de meest interessante aankomst is die dan toch in Abudhabi. Een beklimming van 11km met percentages boven de 10%. Verder is het de enige WT-koers van de 3.
Waarom dan? Het is het enige WT-rondje in deze weken, dus is het toch niet vreemd om daar meerdere belangrijke kopmannen op te stellen? Je ziet hetzelfde bijna jaarlijks, bij vele ploegen, in Catalunya en daar maakt ook niemand zich druk om.
Dat zijn dan favorieten voor de vlakke ritten, niet die voor het algemene klassement. Renners die blijkbaar het openingsweekend overslaan. Gelukkig is dat bij Groenewegen niet het geval.
'@ 8.6
In 2015, toen ze geen deuk in een pakje boter reden, gebruikten ze het woord ook regelmatig. Dat was pas erg. Waarschijnlijk komt daar de negatieve lading ook vandaan. Nu vind ik het nog wel meevallen. Het woord dekt aardig de lading wat mij betreft. Ze doen het naar behoren tot nu toe dit jaar, vind ik.
'@Kelderfan Het programma dat Groenewegen nu rijdt dat was toch al een tijdje geleden gemaakt, dan is dat een keuze die de ploegleiding samen met hem gemaakt heeft. Dan kijken ze toch niet wie waar rijdt. Blijkbaar is de afweging geweest om Kuurne te rijden, dus dan kan je niet naar Abu Dhabi. Ik heb daar inderdaad zeker begrip voor. Vorig jaar werd hij daar 4e, dus is hij daar serieus kanshebber.
'@rahimns
Eh ja, natuurlijk kan Groenewegen beter Kuurne en Le Samyn rijden. Hij was vorig seizoen daar echt goed bezig.
Anderzijds was hij wel goed bezig in Dubai met Kittel en Cavendish.
Maar waar ik meer over dub is dat TLJ in Abu Dhabi met 2 kopmannen start. Hopelijk komt Lobato erbij.
'@Kelderfan zullen we gewoon eens wachten totdat de volledige selecties bekend zijn gemaakt. Misschien dat het allemaal wel meevalt. En zoals ik al eerder zei, het parcours en dan vooral de konginnerit is in AbuDhabi gewoon het meest aansprekend in vergelijking met de Algarve en de Ruta del Sol
'@rahimns
Bij Abu Dhabi zijn 't allemaal vlakke ritten met als uitzondering rit 3; die eindigt met een klim. De Ruta en de Algarve hebben toch aardig wat hoogtemeters.
Bij de Ruta in rit 2 eindigt 't ook omhoog van 800m. naar 1300 m. en in beide koersen een ITT. Maar goed 't is even afwachten tot de volledige selectie voor die koersen bekend zijn en Lobato zal zich toch ook willen tonen. Maar is er dan nog plek voor een lead-out ...Wagner bijv...?
@tendam
Jij bent weer leuk. Maar goed Groenewegen mag 't gaan doen in de Algarve. Hij heeft 2 kansen in rit 1 {Kittel kon 't ook vorig seizoen!} en ik dacht in rit 4.
In rit 5 eindigt 't ook leuk bergop; misschien dat Roglic een uitschieter heeft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.