Het niveau bij lotto jumbo lijkt al goed te zijn, de overwinning zal er wel snel aankomen, daar ben ik van overtuigd. Groenewegen rijdt natuurlijk wel een zwaarder programma en zal dus normaal gesproken minder overwinningen behalen.
Vanaf volgende week volgen de koersen elkaar weer snel op! Heerlijk!
Acht renners, volgens mij is Tour Don Under de enige WT-koers met zeven renners per ploeg. Ploegen van zes hebben ze wel mee geëxperimenteerd enkele jaren terug (meen in Polen), maar daar heb ik rond Abu Dabhi niets over gehoord. Het feit dat de selectie die al bekend is uit acht renners bestaat, doet ook niets in de richting van kleinere ploegen vermoeden.
'@vlek
Ik vind acht renners eigenlijk wel prima. De vorige editie van Abu Dhabi was met 6 renners, maar ja toen nog geen WT-status. Maar heb jij al info over de deelnemers? Want PCS komt tot 4 op dit moment: Gesink, Bouwman, Bennett en Kruijswijk.
Roglic laat wel van zich horen; quote: "The next week already a new race, Tour of Algarve, again a lot of world class riders like here {Valencia}, I'm already looking forward to it."
Daar kijk ik ook naar uit; alhoewel ik de Ruta leuker vind om naar te kijken.
Lobato en Martens dus, en dan nog twee renners uit de groep die het openingsweekend niet rijden. De Tier heeft volgens mij bijvoorbeeld eerder ook deze koers op zijn programma genoemd. Koers is nog een week of twee wachten, dus voor een complete selectie zul je ook gewoon nog wat geduld moeten hebben.
Ga jij dat al die sprinters vertellen die jou favorieten waren voor Abu Dabhi? Rijden ook vrijwel allemaal nog een koers voor ze daar rijden. Beetje zoals De Tier vorig jaar Qatar en Oman vlak achter elkaar reed...
De Tier die zich op basis van vorig jaar trouwens verder wil ontwikkelen als klimmer en dus niet te verwachten valt in de Vlaamse klassiekers. Beetje zoals Campenaerts vorig jaar; niet iedere Vlaamse renner is gelijk een renner voor dat soort koersen.
ploeg voor andalucia is inmiddels gepresenteerd op de website van de vuelta andalucia:
van de broeck, clement, campenaert, keizer, de tier, tankink en tolhoek gaan daar de kleuren van tlj verdedigen, ik vindt het een interessante opstelling. Kan van de broeck iets moois laten zien? wat doen de jonkies? kan campenaerts in de tijdrit uitblinken? pakt clement zijn kans op een ritwinst en/of mooi klassement? ik ben benieuwd
Leuke vrijbuitersclub, dat zijn de wedstrijden waar de knechten van Kruijswijk voor eigen succes mogen rijden. Met de tijdrit en de niet al te lastige berg/heuvel ritten (1 aankomst bergop) kan Clement of Van de Broeck toch voor een verrassing zorgen misschien. Ligt er een beetje aan of mannen als Contador en Valverde hier al vrij scherp aan de start staan. Genoeg goede tijdrijders aan boord. Ben toch wel benieuwd wat ze kunnen, ze hebben in ieder geval hier niets te verliezen.
'@jvh93
Je bent goed bezig. Dit is een leuk ploegske met Clement en van den Broeck; alleen jammer dat Kruijswijk naar de zandbak moet om waaierrijden te oefenen. Ik ben benieuwd naar Tolhoek en De Tier. De Tier lijkt mij al een stuk verder in de ontwikkeling. De tijdrit lijkt mij wel leuk voor Van de Broeck en Campenaerts. Maar ja, @vlek heeft een punt met de herstelmodus van Jurgen.
Maar welke jongens gaan dan in de Algarve de kleuren van TLJ verdedigen; want Roglic met alleen Battaglin en Lindeman is een beetje mager, want de sprinters komen pas in rit 4 aan de beurt. Boom en Roglic kunnen hun krachten meten in de tijdrit, die met 18 km en redelijk vlak niet te moeilijk moet zijn.
Ja, een overwinning zou er best in kunnen zitten. Een hele week goed echt presteren is echter een groot vraagteken bij Roglic. Daarentegen heeft Groenewegen vorig jaar een heel seizoen meegedaan met de beteren. Roglic heeft wat dat betreft dus veel te weinig laten zien om een ploeg om zich heen te krijgen. Geef hem eerst maar even de tijd om aan rijden in het peloton te wennen en wat constanter te worden, voor hij de druk van allemaal mannen in dienst met zich mee moet nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.