'@vlek
Je hebt 't over Roglic, dat hij wisselvallig is na Valencia. Maar hoe reageer je dan, als Groenewegen in de Algarve weinig kan laten zien, behalve misschien in rit 4. Bij de vorige editie 31e. in rit 1 en 8e. in rit 4. Dus om op die basis de hele ploeg om Groenewegen heen te bouwen is toch vragen om brokken.
@jvh93
Bennett gaat hopelijk zijn rentree maken in Abu Dhabi. Maar het is net zo als met Olivier. Zij moeten weer op hun niveau komen.
Groenewegen in een koers zal bijna altijd leiden tot een ploeg die ze daar op hebben ingericht, misschien nog iets waar je aan moet wennen, maar ook iets wat ondertussen als bekend mag worden verondersteld. Boom is daar nu alvast onderdeel van, zoals dat in de Tour de France ook het geval zal zijn, maar inderdaad ook niet verkeerd dat hij op die manier samen moet werken met het grootste deel van de renners die hem in het voorjaar moeten ondersteunen. Roglic kan verder zonder enige druk zijn kans pakken in zijn ritten.
'@rahimns
Dat ik voor jou onnavolgbaar ben is mij inmiddels wel duidelijk. Maar als je 't had gevolgd, dan had je niet met je vraag gezeten.
Laat 't maar gewoon aan @vlek over.
@vlek
Dat bij deelname van Groenewegen in bijna alle gevallen voor 't treintje wordt gekozen is wel duidelijk. Maar daarom is 't niet altijd de juiste keuze.
In de Ronde van de Algarve heeft Groenewegen voor 1 rit de trein misschien nodig. Zelfs Cannondale met Wippert en Lotto Soudal nemen geen trein mee.
Ook Quick-Step heeft naast Gaviria ook Dan Martin opgesteld en die krijgt echt wel ondersteuning mee.
Maar ja, bij TLJ hebben de kopmannen geen steun nodig voorbeeld: Kelderman. Gelukkig heeft Kruijswijk wel bedongen, dat er steun komt. Die heeft gelukkig wel begrepen, dat je zonder goede steun geen rondje als de Algarve en zeker geen grote ronde als de Giro wint.
Zullen we ons bij de werkelijkheid houden? Begint een beetje hallucinant te worden.
Het rittenschema van Algarve kent: twee sprintritten, twee ritten met aankomst op een klim en een tijdrit.
Wippert is natuurlijk (nog) geen Groenewegen, maar ook daar een selectie die voor een heel groot deel uit voorjaarsmannen bestaat. Mannen die uitstekend tot hun recht kunnen komen in het voorbereiden van een sprint.
De selectie van Lotto Soudal heb ik nog niet voorbij zien komen, maar komen die werkelijk zonder ondersteuning van Greipel aan de start? Lijkt me erg vreemd en eerder iets waar ik een punt van zou maken, dan wanneer ze hun ploeg wel gewoon rond Greipel uitbouwen.
Dan Martin is misschien wel hun belangrijkste klimmer, dus zou ik inderdaad verwachten dat ze die wat mannen meegeven. Zeker met de mogelijkheden die ze bij zijn ploeg hebben, moet dat ook gewoon kunnen. Daarmee dus ook bij Dan Martin een heel ander verhaal, dan dat van een renner bij een kleinere ploeg, die zichzelf als kopman nog helemaal moet bewijzen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.