Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 46 ... 440 441
Yeez

De negen namen komen van de site van de omloop, of is pcs geloofwaardiger? @kelderfan

S. Morgenstern

PCS heeft de 'reserves' op de voorlopige startlijst niet overgenomen. Wynants staat op de voorlopige startlijst van de organisatie wel bij de negen ingeschreven renners.

kelderfan

'@jessevdalen
Die 8 renners komen ook van de site van de omloop; er is ook een lijst van toegevoegde renners en daarop zijn wel de renners genoemd, die ik heb vermeld.
Volgens mij heeft TLJ toch een goede band opgebouwd met PCS. Dus geloofwaardig? En Wynants wordt als reserve vermeld op de UCI-lijst.

Laatst gewijzigd
Yeez

Groenewegen ook niet op de lijst voor kuurne, Jansen voor zijn eigen kans?

Gregje

Roglic 0 ondersteuning in Algavre. Sneu

Klootje Kriekeljon

Nav lijst contractvrije renners: Roelandts Wallays, Hermans en de Bie ook alvast op de shortlist zetten.

kelderfan

'@Gregje
Dat heb ik al aangegeven. Het blijft een vreemde zaak, dat Roglic 't alleen mag uitzoeken. Hopelijk kunnen jongens als Roosen, Van Hoecke en Wynants voor de ondersteuning zorgen.
@jessevdalen
Dat lijkt mij niet verkeerd om Jansen te zien als snelle man in Kuurne-Bruxelles-Kuurne. Op de voorlopige lijst gaat Lars Boom ook van start met Castelijns, Van Hoecke, Van Emden, Leezer, Tankink en Wynants.
Zou 't kunnen zijn, dat Groenewegen met Roosen naar de Strada gaat.

Gregje

Ze hadden prima een Vermeulen oid kunnen toevoegen, Kelderfan. Temeer omdat Roglic niet bekend staat dat hij erg handig in het peloton manoeuvreert.

jvh93

'@gregje en dat doet vermeulen wel? op een klim hoef je niet supergoed door het peloton te mavoeuvreren. En voor de klim zijn er voldoende mensen die hem in de goede positie af kunnen zetten. Ik zie het probleem dus niet wat sommige mensen hier van maken. Accepteer gewoon dat de sprinttrein gaat naar koersen waar groenewegen zal rijden en dat in dit geval roglic meegaat voor het klassement is dan alleen maar een extraatje.

jvh93

hoe vaak hebben we bijvoorbeeld bij lotto soudal gezien dat er voldoende ondersteuning is voor bijvoorbeeld vd broeck vroeger in koersen waar ook greipel mee ging?

kelderfan

'@Gregje
De suggestie Vermeulen had volgens mij niet verkeerd geweest voor 't rondje Algarve. Maar ook Battaglin en Lindeman had ik in dit rondje opgesteld.
@Klootje Kriekeljon
Van de door jou genoemde renners lijkt mij alleen de Belg Hermans een prima kandidaat voor de klimtrein. shortlist#

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp die hele discussie niet rondom de Algarve. Er is door de ploeg toch duidelijk gecommuniceerd dat de focus daar op de sprinttrein ligt. Primoz weet dat hij in deze fase van het seizoen in bepaalde wedstrijden voor eigen succes mag gaan en dat is dan hier. Maar hij weet ook dat hij het dan bergop zoveel mogelijk zelf moet doen. Je kan niet nog een renner opofferen als je volop hier je sprinttrein gaat testen. En in de etappes waar Primoz het moet doen zijn er genoeg mannen in dit gezelschap die hem op het vlakkere en heuvelachtige deel door het peloton kunnen loodsen.

S. Morgenstern

Natuurlijk kun je wel een mannetje opofferen aan Roglic, of opstellen in Ruta om daar eventueel de kopman te spelen. Allemaal opties die ook interessant zouden zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Het is wat @vlek zegt. Natuurlijk had Roglic een ondersteunende renner erbij kunnen hebben. Want waarom moet er een sprinttrein naar de Algarve en dat is niet vanwege 't parcours; want bij 3 van de 5 ritten komt er geen sprinter aan te pas. Groenewegen krijgt 2 kansen, waarbij hij 't moet opnemen tegen Greipel in rit 1 en Gaviria, Wippert en Cavendish in rit 4.
Als Qatar niet was vervallen was deze discussie niet ontstaan.
Maar goed laat Groenewegen die 2 kansen aangrijpen, want als hij hier in de Algarve zijn 1e zege haalt, dan is hij voor mij een kanjer. {Sorry was hij al}

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan even wachten, deze ronde stond sowieso op zijn programma... dat heeft niets met Qatar te maken.

Natuurlijk had het gekund, maar men heeft besloten om het op deze manier te doen... en ik vind dat verkoopbaar. Gezien de aankomsten zou hij niet zoveel gehad hebben aan een pure klimknecht. Het zijn nou geen colls van buitencategorie waar ze overheen moeten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

De sprinttrein gaat mee, omdat Groenewegen als een van de belangrijkste renners van de ploeg aan de start staat en dit daarnaast een moment van het seizoen is om in koers te kijken welke renners rond hem de Tour de France gaan rijden. Daarom staan alle renners die daarvoor in aanmerking komen hier dus mede aan de start. De kalender geeft nu een geschikte gelegenheid.

Roglic kan daarnaast zijn eigen kans gaan, ook net als in de Tour de France, en dus ook kijken hoe de samenwerking is met degene die hem daar op sommige dagen de kopgroep in kunnen helpen.

Ook dat is allemaal interessant.

Laatst gewijzigd
xistnc

bij 3 van de 5 ritten komt er geen sprinter aan te pas

In 2 van die 3 kunnen enkele sprintwagons dus mooi Roglic (volgens kenners niet de meest stuurvaste in het peloton) in bescherming nemen tot aan de voet van de slotklim. Die beklimmingen zijn doorgaans lange sprints heuvelop, zowel op Monchique als Malhao. Klimknechten zijn daar van geen enkele waarde, voor zover je Vermeulen al als zodanig zou kunnen omschrijven.

Klootje Kriekeljon

Kelderfan wist niet dat de discussie daar over ging? Tlj en wielrennen is meer dan klimmen toch? Ik ben wel enthousiast over de ontwikkeling van talent bij Belgische lotto. Al zijn Roelandts en Wallays daar niet direct voorbeelden van. De Bie zeker wel.

112522

Het is van groot belang om de sprinttrein zo vaak mogelijk te testen. Deze rondjes zijn perfect om te trein te testen en zo nodig nog te verbeteren. Daarvoor moet ook steeds de voltallige trein aanwezig zijn.

Hengacity1

Ik denk dat Boom en Roosen die redelijk een heuvel over kunnen best Roglic af kunnen zetten in Algarve. De ploeg voor Ruta del Sol lijkt een wedstrijdje wie er meester knecht voor Kruijswijk in de Giro. Nieuwsgierig of Roglic echt het toptalent is wat ik denk dat het is. Ik denk dat TLJ allang weet dat Roglic een grote kans heeft om top 15 te rijden in de Tour dit jaar en dat hij daarom niet teveel word beschermd. Niet teveel verwachtingen creëren.

Loek de Rooij

Ik begrijp de voorlopige selecties van de Omloop en Kuurne niet helemaal. Ik zou ze juist omdraaien, maar dan wel Roosen mee nemen in de Omloop. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat Groenewegen niet in kbk start.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Groenewegen heeft in het persbericht voor de start van het seizoen Kuurne nog specifiek genoemd. Ik zou een voorselectie met Robert Wagner als ploegleider iets minder gewicht toekennen.

Gregje

Zeker Kelderfan. Ook die 2 hadden gekund. Nu moet Roglic het omhoog zelf maar uitzoeken. Zo ga je wmb niet met je grootste talent om. Zo zie je maar weer hoeveel Groenewegen nu al in de melk te brokkelen heeft. Is ergens ook wel mooi. Hij noemde recent een paar namen wie hij graag in de sprint erbij heeft. Wagner, Leezer, Roosen en Wynants. Nou, ze zijn er allemaal

Wielerfan1987

Roglic is natuurlijk een behoorlijk talent,

Maar laten we wel reeel blijven, wat heeft hij tot nu toe laten zien waardoor hij een ploeg voor zich op zou kunnen en mogen eisen??

Die rijdritten in de Giro zijn natuurlijk mooi geweest, maar dat maakt hem nog geen uitgesproken klassementsman.

En iets zegt mij dat Roglic zelf ook wel het besef heeft dat hij eerst kansen om voor zichzelf te rijden zonder extra ondersteuning zal moeten verzilveren voordat hij recht van spreken heeft om knechten speciaal voor hemzelf mee te krijgen.

Vorig jaar in Polen was hij de aangewezen klassementsman en liet hij het nog afweten.

Die knul komt ondanks zijn leeftijd pas net kijken tussen de profs en zal zich eerst moeten bewijzen als klassementsman.

Gregje

Niemand heeft het over een ploeg opeisen. 'we' vragen slechts een beetje hulp in de vorm van een klimmer.

In Polen liet hij het niet afweten. In een acopolistische (?) etappe waarin Djeezus tranen met tuiten huilde, reed hij zelfs in de kopgroep. Maar door de nattigheid bevangen en nagenoeg onderkoeld hield hij dit niet vol. Nee Polen eindigde een beetje in de lijn vd Tirreno. Door weersomstandigheden niet het maximale eruit kunnen halen.

1 2 ... 46 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.