Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 412 ... 440 441
Tinkerbell

Ik weet ook eigenlijk niet of Leysen nou wel te laat van start ging.. het was zo kort en slecht in beeld op Eurosport dat het een beetje vaag blijft en ik heb Sporza er ook niks over horen zeggen toen ik daarna was overgeschakeld terwijl ik dat dan wel zou verwachten. In ieder geval nog steeds sterk gereden, 6e worden op het WK moet je toch maar even doen.

Fanny

'@Sepiroth
Quote: Ik ben vooral benieuwd naar wie ze nog gaan halen nu ze Vermeulen niet verlengen.

Ik denk dat de grootste reden is dat Vermeulen moet vertrekken omdat toptalent Powless onverwacht is binnen gehaald door TLJ.
En dat is een betere AK en ITT renner dan Alexey Vermeulen en dus ook waarschijnlijk ook een betere knecht.
Ik vind het overigens wel jammer dat hij vertrekt maar daar zal de TLJ ongetwijfeld wel een reden voor hebben gehad.
Bijvoorbeeld misschien weinig progressie geboekt in wedstrijden en trainingen.
We weten ook niet of bv Vermeulen zelf wilde vertrekken of dat Vermeulen veel meer salaris vroeg bij TLJ.
En misschien heeft hij allang naar andere ploeg gekeken en gehengeld en is er alleen nog niet getekend.

gardeyn

Campenaerts definitief naar Lotto-Soudal:

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.3068476

ti-raleigh

'@ tendam /maklukzat
Sunweb deed niet veel verkeerd mbt Kittel. Kittel had na 4 succesvolle jaren effe een wielrendipje en had geen zin om te trainen. Hij had meer zin in feesten met zijn kersverse vriendin. Het hele voorjaar van 2015 was hij niet te zien, zgn. geblesseerd. Toen de Tour in beeld kwam eiste hij wel een plek, maar Sunweb dacht daar, terecht, anders over. Eindresultaat een onlijmbare breuk.

maklukzat

'@tendam
Kan anders toch weinig terugvinden over conflicten tussen Kittel en de ploegleiding toen. Deze link zegt daar ook niet over

http://www.wielerflits.nl/nieuws/113147/marcel-kittel-naar-etixx-quick-step.html

Sterker nog. De reacties laten zien dat velen dit niet aan zagen komen.

En over Boom. Als de ploegleiding en Boom rollebollend over straat gaan dan kan het toch niet zo zijn dat de ploegleiding daar niets aan kan doen. Wuyts en De Cauwer noemden dat op Sporza ook al niet verstandig. Een sponsor kan daar onmogelijk gelukkig mee zijn. Dat had beter aangepakt kunnen worden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
De kogel is door de kerk. Campenaerts is nu definitief naar Lotto-Soudal; begrijpelijk maar toch jammer omdat hij toch een sterkhouder is bij TLJ.

Jotto-Lumbo

In dat artikel staat dat Campenaerts instaat is om wedstrijden van een week met een tijdrit te winnen. Zoals de BinckBank tour en de ronde van België. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat potentieel niet echt heb gezien bij TLJ. En aangezien de Belgische Lotto en stuk minder presteert op het gebied van tijdrijden lijkt mij dat dat nog een stuk lastiger gaat worden.

Tevens geeft hij aan dat hij heel graag voor een Belgische ploeg wilde rijden. Dat je dat zwaarder laat wegen dan sportieve groei snap ik totaal niet. Een ploeg die zo investeert in hetgeen wat zijn kwaliteit is en er ook resultaat plaatsvindt, verlaten voor een team die geen een resultaat in tijdritdiscipline heeft behaald. Dan ben je gewoon ongeloofwaardig. Het zal ook niet zo zijn dat de cultuur totaal anders in een Nederlandse ploeg in tegenstelling tot een Belgische ploeg. Dit zal dus meer te maken hebben met een geldkwestie. Doodzonde voor Campenaerts zelf, die volgens mij de verkeerde keuze maakt en voor TLJ.

tendam

'@maklukzat
Wat Wuyts en De Cauwer erover melden is niet zo relevant, op Sporza speelt altijd het feit mee dat het een Nederlandse ploeg betreft. Dat het voor een sponsor niet leuk is om zo in beeld te komen lijkt me evident, maar goed, als het Quickstep was geweest hadden ze er wel een leuk verhaaltje omheen verzonnen :) Boven je eigen reactie staat trouwens een verhaal 0ver Kittel...

@jotto-lumbo
In zijn discipline is het inderdaad zeker geen vooruitgang. Maar misschien krijgt hij bij Lotto-Soudal meer de mogelijkheid om voor zichzelf te rijden in die rondjes waar hij het over heeft.

kelderfan

'@Jotto_lumbo
Dat Campenaerts teruggaat naar Lotto-soudal is wel begrijpelijk toch; hij komt daar oude maatjes tegen en hij hoopt zijn kennis in het tijdrijden te kunnen overdragen.
Hij met o.a. Tiesj Benoot, Tim Wellens, Thomas de Gendt en Jasper de Buyst kunnen toch aardig voor de dag komen in die discipline.
Bovendien zegt hij toch duidelijk: "al ben ik heel dankbaar voor de tijd bij LottoNL – Jumbo."
Maar wat ik eigenlijk niet begrijp, dat hij niet naar zijn maatje is getrokken bij Quick-Step Floors.  

Yeez

'@kelderfan als etixx geen aanbod doet, houdt het op...

Loek de Rooij

Omdat Quickstep waarschijnlijk geen aanbod gedaan heeft en hij daar niet veel toevoegt.

Eerlijk gezegd heb ik het potentieel waar Sergeant het over heeft ook niet echt gezien. Ja, hij zal top10 kunnen rijden in dat soort rondjes (al denk ik het niet in de BBT), maar ik zie hem niet zo snel winnen in zo'n rondje. Zeker niet als je de TT fietsen van Ridley afzet tegenover de Bianchi en hij daarmee ietsje moet compenseren om even snel te blijven. Maar goed, hij kan natuurlijk altijd nog een stap maken heuvelop als hij zich meer daarop toelegt.

Begrijp me niet verkeerd. Het is absoluut een goede coureur en ik had hem graag nog bij LottoNL-Jumbo gezien, maar ik zie hem niet snel betere uitslagen rijden dan bij TLJ. Eerder andersom. Ook qua vrijheid vraag ik me af of hij in dat soort koersen niet gewoon moet knechten voor een Wellens, Gallopin of Benoot, waardoor hij er onder de streep op achteruit gaat sportief gezien.

Maar goed, de doorslaggevende factoren zijn waarschijnlijk salaris en misschien nog belangrijker het feit dat hij graag bij een Belgische ploeg wil rijden. Karl zal in zijn nopjes zijn. Bij Soudal zal hij in een grote ronde ten minste niet voor een kopman hoeven rijden. Dat is dan wel nog een sportief pluspunt voor Campenaerts.

Ik wens hem in ieder geval succes bij Lotto Soudal.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Hoe draag je godsnaam kennis in tijdrijden over aan je oude maatjes ?

Jotto-Lumbo

Dat vraag ik mezelf ook af RV. Mij lijkt het simpel; je hebt goede begeleiding en een goede fiets nodig. Beide heeft TLJ en Lotto bel niet. Nogmaals ik snap niet dat je als topsporter liever met je maatjes rijdt voor een 10de plek (denk ik met een Ridley) dan voor de eerste plekken bij een ploeg waar je jezelf al enorm hebt ontwikkeld.

In rondjes van een week heeft hij TLJ als niet kunnen overtuigen met goede tijdrit. Dan kan hij misschien meer kansen krijgen in rondjes van een week bij Lotto bel. Maar het is niet logisch dat hij het daar beter gaat doen. Wanneer hij naar Etixx of een ploeg als Sunweb was gegaan had ik het helemaal begrepen. Die zullen wel geen poging hebben gewaagd dus denk ik dat hij voor het geld van de Belgische Lotto heeft gekozen.

kelderfan

'@RV
Voor jou een vraag. Campenaerts zal 't wel weten.
@luckyloek
Ik weet natuurlijk ook niet of Quickstep Floors hem wil hebben.
Maar goed hij gaat naar Lotto-Soudal en ik wens hem ook veel geluk en voorspoed bij zijn nieuwe werkgever.

robertowilco

Lars Boom gaat toch van start in "omloop van het Houtland" morgen, is dat niet verrassend als hij zondag het WK moet rijden, kan misschien ook een goede voorbereiding zijn.

tdola

Wacht toch nog wat ongeduldig op tekenen van danny van poppel.
Stel dat ie zondag uit zijn slif schiet, is hij ineens niet meer te betalen, lol.

En door 7 renners in de races (behalve 8 in grote rondes), zou er nog een 27e renner bijkomen of zelfs een 28e (er dus vanuit gaande dat van poppel 26e is)?

Yeez

De ploeg zal op 27 renners uitkomen volgens wielerflits.

Overigens over morgen. Campenaerts vertelde dat hij in Roglic een grote kanshebber ziet morgen. Niet té lang parcours en heuvelachtig. Reed in de ttt snoeihard en nam de hele beklimming voor zijn rekening. Heeft hier ook echt na de tour zijn hoofddoel van gemaakt.

jerteg

Zou echt fantastisch zijn als Roglic vandaag weet te winnen.

achtpuntzes

ik ben in deze toch wat meer op de hand van Dumoulin. het wordt echt tijd dat die het WK tijdrijden eens wint.

ben alleen bang dat Froome enorm gaat uithalen.

UrbanSteel

'@achtpuntzes

Ik ben in deze helemaal totaal op de hand van Dumoulin en Kelderman, wat kunnen mij die buitenlandse renners die voor een Nederlandse ploeg rijden schelen, vandaag is het een individueel gebeuren en dan heb ik niets met een Sloveen of van waar dan ook. Nederland boven!!!

Bulcke

Maar de rest van het jaar is het toch leuk als de wwereldkampioen bij tlj rijdt :-)

achtpuntzes

'@ Bulcke:
ik vind het toch echt leuker om een Nederlander het jaar zijn tijdritten te zien af te werken in de regenboogtrui.

UrbanSteel

'@Buckle
Nope , ik zie liever een Nederlander in die trui rijden , heb niks met buitenlanders in de sport, verder heb ik niets tegen buitenlanders.

kelderfan

'@Buckle
Yep
Met uitzondering van Kelderman natuurlijk.

Chrys

Prima als Dumoulin kampioen wordt, als ie maar geen zielig regenboogstreepje krijgt op zijn Sunweb outfit ;)

1 2 ... 412 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.