Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 416 ... 440 441
xistnc

naar Yorkshire en de TdF

Hoe verzin je het toch altijd weer, die combi's en andere verbanden? :D

defietser

Nu nog Jasper Philipsen en Harm Vanhoucke contracteren en TLJ heeft een fantastische ploeg met veel klasse voor de toekomst.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@defietser vraag me nu af of je dit sarcastisch bedoelt of serieus bent....

tendam

'@ti-raleigh
Boom was vorig jaar erg goed in de klassiekers, alleen door pech/ziekte kwam het er niet uit. Ik denk dat hij toen in de Ronde een van de sterkste renners was. Daarom vind ik het zo bizar dat hij dit jaar op zo'n ontzettend laag niveau reed. Je kunt niet op hem bouwen, en ik zou dus ook niet durven zeggen dat het kwartje is gevallen bij hem.

Koosr1946

'@rahimns
Dat is wel een heel domme vraag......alles is hier toch sarcastisch bedoeld......
Ik las net dat iemand vroeg of de waalse klassiekers het zelfde zijn als die van de Ardennen
Kennis zit hier genoeg en ook dit is sarcastisch bedoeld
Was iemand die Sunweb vergeleek met jullie ploeg....dat is een verschil als professional tegen amateur
Alles is bij hun beter:
zoeken naar sponsors
zoeken naar goede renners
zoeken naar goed materiaal

defietser

'@rahimns: Dit zijn goede renners, toch?

Yeez

'@defietser het is heel makkelijk de beste beloftes vh peleton op te noemen, maar Vanhoucke wordt volgend jaar zomer prof bij Lotto-Soudal. philipsen is nog erg jong is denk ik moeilijk haalbaar (omdat waarschijnlijk meer ploegen hem willen).

horsm

Het team doet het al jaren goed op de transfermarkt. Hier en daar een miskoop (Jurgen), maar dat wordt meestal snel hersteld. En verder echt onverwachte inkoppers: Roglic, Groenewegen, Campenaerts. Het is alleen jammer dat ze Kelderman hebben moeten laten gaan. Ook zonder al te veel ondersteuning was dat de komende jaren een goede klassements-kopman geweest die geheid elk seizoen een keer top tien AK in een grote ronde had kunnen rijden. Maar ik denk serieus dat hij de druk van het onophoudelijke negatieve gezever in pers en sociale media over TLJ kwijt wou. Ik bedoel: ik kan me nog herinneren dat hij vorig jaar last had van een valpartij in de tour en daardoor minder presteerde. Hij werd toen hier elke dag tot op het bot afgekraakt. Dat is dit seizoen minder.

Ik had wel op Vd Hoorn gehoopt. Voor vd Hoorn is een jaartje voor eigen kans gaan bij Roompot prima maar hij krijgt niet dezelfde begeleiding als hij bij TLJ had gehad. En omdat hij relatief laat serieus is gaan fietsen had hij wellicht nog wat marge gehad.

Laatst gewijzigd
horsm

'@Koos, inclusief het budget. Dat ligt bij Sunweb aanzienlijk hoger dan bij TLJ.

Verder hebben ze andere ambities. Sunweb is een internationaal team (geleid door Nederlanders). Dumoulin is de eerste Nederlandse kopman sinds…. eeh…. Kenny van Hummel?? Verder waren het de Kittels, Degenkolbs, Matthews, en Barguils waar 'ondersteunende' Nederlandse renners als Timmer, Curvers & Sinkeldam zich voor uit de naad reden.

Dat betekent dat ze internationaal zoeken naar talent, internationaal kunnen zoeken naar sponsors etc. TLJ heeft een beperkter budget, een Nederlandse doelgroep, zoekt Nederlandse renners, en wil deze laten groeien naar het kopmanschap.

kelderfan

'@xistnc
Je bedoelt toch noodverbanden.
Serieus Boom reed een prima Tour of Britain samen met ja Groenewegen. In Yorkshire rijdt Groenewegen goed en ik denk, dat Boom dat ook goed aan kan.
Dus waarom is die combi niet goed.
In de TdF heeft Groenewegen een sterke lead-out nodig toch. Die sterke lead-out is in mijn ogen Lars Boom met Timo Roosen en ik denk ook aan Jansen.
@horsm
Groenewegen was toch geen verrassing; bij Roompot was hij al goed bezig.
En niet alleen JvdB2 was een miskoop, want wat dacht jij van Kevin de Weerdt.
Waarom hebben zij Castelijns gehaald. Die had gewoon bij Roompot moeten beginnen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@koos als je een beetje de recente geschiedenis van de ploeg hebt gevolgd ... Ik hoop tenminste niet dat ik alles wat gebeurd is nadat Rabo stopte als sponsor moet gaan uitleggen. Het enige wat je kan concluderen is dat Plugge een compliment verdiend als het gaat om het redden van de ploeg (tot tweemaal toe) en nu langzaam bouwt aan een ploeg die weer op een hoger niveau kan meedoen en als je dan het huidige budget wegzet tegen de prestaties doet hij en de ploeg dat prima. Die geschiedenis heeft Spekenbrink niet en dat maakt het voor die ploeg wat makkelijker. Verder is er niets mis met het materiaal van TLJ en ook zeker niet met de proffesionaliteit van de ploeg. De prestaties zijn gewoon prima verder.

@Defietser de verhouding talent en gearriveerde renners moet wel in verhouding blijven en verder gaan die 2 echt niet opeens het verschil maken volgend jaar. En wat moet een ploeg nu met zoveel renners nu je minder renners mag opstellen.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt toch aangegeven, dat met de komst van Sepp Kuss de ploeg vol zit. En met 27 renners lijkt mij dat ook prima.
Maar je liet ook vallen, dat er alleen in een uitzonderlijk geval {een Van Baarle} nog een renner bij kan komen.
Is 't dan zo, dat Adriaan Janssen alleen een stage heeft verdiend. Dus niet in aanmerking komt voor een plek bij 't team?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan kijk even naar de tijdstip van Yorkshire... de renners die daar meestal rijden (in voorbereiding op oa de Giro) en het programma wat Boom waarschijnlijk dan net achter zijn kiezen heeft. Niet erg waarschijnlijk dat Boom daar alweer aan het koersen is.

En nee... de komst van Jansen lijkt me niet waarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
jerteg

'@Kelderfan, je weet toch dat Rahimns op transfergebied net zoveel als ons weet? (correct me if I'm wrong) In het bericht van Lotto Jumbo stond dat er alleen nog een renner wordt gehaald in geval van een buitenkansje.

S.v.h.

'@Rahimns nu doe je Spekenbrink iets te kort naar mijn mening.
Die heeft toch ook meerdere malen moeten zoeken naar een nieuwe sponsor.
En als ik me niet vergist haakte er ook 1 vrij onverwachts af.

Ben het met je eens dat Plugge goed werk heeft verricht overigens en dat TLJ met hun budget prima presteert.
Koos is een azijn zeiker die waarschijnlijk ooit zelf heeft gefietst maar niet goed genoeg werd bevonden voor de top.
Zie je vaker hoor dan raken ze op leeftijd en gaan ze alles afzeiken omdat ze het zelf nooit gehaald hebben.
En nu is TLJ telkens de sjaak omdat de plaatselijke Jumbo waarschijnlijk zijn favoriete jenever niet meer verkoopt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@S.v.h. wat ik bedoel te zeggen dat Spekenbrink niet een ploeg heeft met die bagage die TLJ heeft. Sponsoren zullen dan toch eerder geneigd zijn om in een ploeg te stappen met een schone geschiedenis. Zeker in de periode van een paar jaar terug toen het door de kredietcrisis sowieso al moeilijk was om aan sponsoren te komen.

S.v.h.

'@Rahimns Ah op die manier ja daar heb je gelijk in

Laatste man

Waarom wordt Koos niet gebanned eigenlijk? Dit is al lang over de huisregels heen.

tendam

'@horsm
Wat je zegt over de onophoudelijke negatieve aandacht zou voor mij als Nederlands talent ook een reden zijn om niet bij LottoNL te willen rijden. Je ligt altijd onder een vergrootglas. Zo'n Sam Oomen kan zich een paar jaar relatief anoniem door het peloton bewegen, alleen z'n positieve resultaten vallen op en verder kraait er geen haan naar. Zelfs bij renners als Niki Terpstra of Wout Poels is er nooit aandacht als ze erdoorheen zakken (wat nogal vaak gebeurt). Ik kan me zo voorstellen dat Robert Gesink daar wel eens jaloers op was.

elrio

Vindt het wel opvallend dat na het incident in de BBT met Boom de ploegleiding van TLJ allerlei dingen werden aangerekend. Dat ze het niet goed gedaan hadden met Boom e.d. Maar daarna heeft Boom een heel slecht seizoen toch nog enige glans gegeven, dus op een bepaalde manier hebben ze hem er toch mee geprikkeld en dat lijkt hem op een hoger plan gebracht te hebben. Dus hoewel het misschien niet de elegantste manier was, lijkt het wel een effectieve manier geweest te zijn. Er wordt hier zelfs gesproken over het vallen van het kwartje!

Koosr1946

'@laatste man
Moet je hier iedereen in zijn reet kruipen om toegelaten te worden?
Mag je niet kritisch zijn op een bepaalde ploeg?

Over dat geluk van het zoeken naar sponsors dat TLJ pech had met de crisis.
Ik denk dat Spekenbrink daar ook last van had.
Het is maar net wie er binnen komt.

Boom en Gesink moeten zo snel mogelijk weg gaan bij deze ploeg.
Onder het juk weg van alle tactische onbenullen

tendam

'@koosr1946
Hoe vaak ga je nog vragen of je niet kritisch mag zijn op deze ploeg? Vrijwel iedereen hier is een kritische volger van LottoNL, maar je kunt ook overdrijven... zoals jij. Als je alles aan die ploeg waardeloos vindt, waarom volg je ze dan?

horsm

'@Kelderfan, Groenewegen won bij Roompot volgens mij maar een of twee koersen van .1 status. Twee jaar later juicht hij op de Champs Elysees. Als dat geen inkopper is dan weet ik het niet.

horsm

'@koos, het gaat om je toon. Velen vinden bijvoorbeeld de uitdrukking 'bij iedereen in zijn reet kruipen' al niet zo vriendelijk. Je komt daardoor niet over als iemand die het leuk vindt om over koers te praten, maar meer als knorrige oudere man die wil spuien.

kelderfan

'@jerteg
Dan weet ik wel een paar buitenkansjes.
Maar ik vroeg @rahimns over Adriaan Janssen, die stage rijdt. Ik ben 't overigens met hem eens, dat 27 renners mooi is, gezien de wijzigingen door de UCI & Co.
@rahimns
Ik heb gekeken naar tijdstip Yorkshire 27 - 29 april 2018? Lars Boom heeft dan Roubaix op 8 april achter de rug {eventueel dan nog de AGR op 15 april}
Dus waarom zou dat een probleem zijn; want in de jongste versie reden daar naast Kruijswijk en Clement jongens als Jansen, Van Hoecke, Groenewegen en Leezer, die toch geen Giro gingen rijden.

1 2 ... 416 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.