Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 419 ... 440 441
ghostwriter

'@ti-raleigh
Quick-Step, BMC en Sky hebben de beste kopman(nen) en zijn ook in de breedte duidelijk het sterkst maar daarna komen er een paar ploegen (waaronder LottoNL) die in de breedte zeer aan elkaar gewaagd zijn. Ik denk dat LottoNL volgend jaar (mits Boom in vorm is) wel degelijk de klassiekers (tot en met Parijs-Roubaix) een hoofddoel zal maken. Trouwens is dat helemaal geen koerswijziging aangezien ze niet voor niets een jaar geleden Boom hebben aangetrokken als vervanger van Vanmarcke. Als ze de klassiekers geen doel vonden hadden ze geen relatief dure kopman daarvoor aangetrokken. De vele WorldTour punten die in de vele klassiekers kunnen worden verdient zijn ook veel te belangrijk om geen doel van te maken.

Boom is wel degelijk iemand die om een podiumplaats mee kan strijden en in de breedte hebben ze een sterke ploeg om hem te ondersteunen. Ik denk dat er maar drie/vier ploegen zijn die hun kopman in de kasseienklassiekers beter kunnen ondersteunen. Dit voorjaar hadden de knechten alleen geen kopman om het maximale uit zichzelf voor te halen. Als Boom volgend jaar wel in vorm is zullen de knechten waarschijnlijk (gemiddeld) ook een stuk beter presteren. Daarbij ontwikkelen jongens als Roosen (die dit voorjaar door ziekte weinig klassiekers reed) en Jansen zich goed en is Van Poppel een aanwinst voor de (semi)klassiekers.

Als LottoNL van plan is om de komende jaren Groenewegen en Van Poppel beide met een sterke sprinttrein te ondersteunen kan dat goed hand in hand gaan met een sterke ploeg voor de sprint- en kasseienklassiekers. Als je het programma van Boom en Groenewegen naast elkaar legt kan Boom best als wagon in de sprinttrein van Groenewegen fungeren. Laat ze samen de Tour Down Under, Dubai Tour en Volta ao Algarve rijden, laat Boom vervolgens als kopman (met Van Poppel in een vrije rol) het Omloop Het Nieuwsblad en Kuurne-Bruxelles-Kuurne rijden, laat Boom dan Parijs-Nice als knecht van Groenewegen rijden en daarna de belangrijke klassiekers weer als kopman fungeren.

Laatst gewijzigd
tendam

'@ghostwriter
Groenewegen kan steeds zwaardere parcoursen aan, dus die zou ik zeker ook eens in de klassiekers laten starten. Van Poppel is daar ook nog een onbeschreven blad.

@ti-raleigh
De kasseienkoersen zijn wel degelijk een speerpunt van die ploeg. De Ardennenklassiekers niet.

kelderfan

'@tendam
Is dat een zekerheid, dat de Ardennenklassiekers en de AGR geen speerpunt zullen zijn in 2018.
Met mannen als Olivier, Tolhoek, De Tier en Powerless heb je mannen, die dit werk wel aankunnen. Winst is misschien nog te veel gevraagd, maar dat geldt ook voor 't Vlaamse werk. Maar ik vind 't al heel wat als TLJ ook in die wedstrijden weer mee doen voor een top tien.

S. Morgenstern

Olivier, Tolhoek, De Tier en Powerless

Kun je lang slijpen wil je daar een speerpunt van maken.

ghostwriter

'@tendam
LottoNL zal Van Poppel in bepaalde wedstrijden kopman moeten maken en dan zie ik liever dat Groenewegen de sprintetappes in rondes als de Tour Down Under en Dubai Tour als doelstelling maakt en Van Poppel in de semiklassiekers als co-kopman van Boom wordt uitgepeeld. Ik denk dat Van Poppel van nature meer potentieel heeft als klassiekerrijder en Groenewegen meer als pure sprinter.

@kelderfan
LottoNL heeft geen kopman die mee kan strijden om de overwinning voor de heuvelklassiekers. Dat betekent natuurlijk niet dat ze niet hun best gaan doen maar het is voor de ploeg zeker geen speerpunt. Ik hoop dat LottoNL met mannen als Tankink, Martens, Lobato (Amstel Gold Race), Lindeman, Battaglin, De Tier, Olivier, Bouwman, Tolhoek en Powless lekker vrijuit gaat rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Eens met @Ghostwriter voorlopig heeft TLJ geen renner die je volgend jaar hoeft te verwachten in de top 10 van de heuvelklassiekers. Alleen een hele goede Gesink zou dat in theorie kunnen. Maar dan moet hij dat ten eerste weer als een doel willen zien en zich dus ook echt richten op die wedstrijden... maar voorlopig lijkt me niet het hoofddoel voor de ploeg.

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Als ze van de klassiekers een doel hadden gemaakt, hadden ze Sep wel gehouden, met hem had je garantie op podiumplekken. Er was geen ruimte meer voor Sep, het geld was op ivm verhogen van Kruiswijk. Boom zou dat gat enigszins moeten opvullen in het voorjaar, maar met hem heb je geen garanties, want simpelweg nog nooit podium gereden. Het voordeel van Boom tov Sep is, dat je Boom het hele jaar kunt opstellen.
En wat WT punten betreft. De renners die het dit jaar hebben gedaan, zullen het ook volgend jaar moeten doen. En daar zit nog behoorlijk wat groeimarge in. Kruiswijk en Bennett bij voorbeeld kunnen in grote rondes beter scoren dan ze dit jaar hebben gedaan. En ook Groenewegen zou nog een stapje kunnen groeien. Ik zou als ploeg daar meer tijd en energie in steken dan in de voorjaarsklassiekers met een onzekere factor Boom.

S. Morgenstern

Het aantrekken van Boom heeft in ieder geval getoond dat ze het Vlaamse voorjaar anders bekijken dan de week in de Ardennen.

veld

'@Ghostwriter Je hebt er echt kijk op; zeker een Belg! Ik ben het op alle punten met je eens, alleen is mijn vertrouwen in Boom niet zo groot. Voor het zelfde geld had ik veel liever Van Baarle gehad.

kelderfan

'@ti-Raleigh
Eens dat TLJ met Sep beter uit was, maar nu Amund Jansen grote stappen heeft gezet, lijkt mij toch, dat TLJ ruimer in zijn jasje is komen zitten, wat betreft de Vlaamse klassiekers. Met ondersteuning van Maarten Wynants, Amund Jansen, een fitte Timo Roosen, Gijs van Hoecke, Jos van Emden en een van de sprinters erbij moet een goede Lars Boom toch verder reiken in die Vlaamse klassiekers. Ik heb gezien 't WK best wel vertrouwen in Lars Boom en Amund Jansen gekregen. Lars Boom komt helaas wat te kort bij klimmen in 't parcours en dan kan zo'n Jansen en Timo Roosen hem keurig terugbrengen naar 't 1e. peloton.
Ik weet 't niet zeker maar Groenewegen heeft in Le Samyn en in de Tour of Britain laten zien, dat hij de heuvels aankan. Danny van Poppel kan zeker meekomen in Wallonie en derhalve ook in Tour de Pologne.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

ik denk dat er voor van Poppel nog een hoop werk te verrichten is in de winter want met deze vorm gaat hij echt niks toevoegen lijkt me.

kelderfan

Ja hij is er bij Sky niet op vooruit gegaan lijkt 't. Hopelijk komt hij bij TLJ weer goed voor de dag. Hij kan 't wel; net zoals bij Lars Boom.

tendam

'@ghostwriter
Ik vind Van Poppel een beetje 'licht', ik vraag me af of hij zware klassiekers aankan. Groenewegen is volgens mij een wat taaier mannetje, zeg maar een soort Kristoff. Van Poppel komt van nature vrij goed een heuvel over, maar zoals gezegd wordt Groenewegen daar ook steeds beter in.

S. Morgenstern

Van Poppel was vorig jaar volgens mij wel heel goed onderweg in Roubaix. Weet niet waar hij toen als knecht is gestrand en of hij een van die renners was die toen onderuit ging op de strook waar ze met de ploeg net een belangrijke forcing deden. Ik weet wel dat ik tijdens die koers vond dat dat er voor de toekomst veelbelovend uit zag.

kelderfan

Ik zou met Van Poppel starten in de TDU en vervolgens de Ruta/Oman en dan door {ipv Omloop + Vlaamse klassiekers, want dat was niet hoopgevend} naar Dwars door West-Vlaanderen, Drenthe en Nokere. Daarna kun je kijken of een deel van de klassiekers + Schelde of via Volta, BP, Frankfurt en de ToC.
Ik denk bij Van Poppel aan de heuvelritten van Wallonie. In een etappe heuvelop in de Tour de Wallonie was hij de sterkste in Stage 5  »  Chimay  ›  Thuin voor mannen als Philippe Gilbert en Matti Breschel.    

xistnc

Geen Yorkshire?

S. Morgenstern

Openingsweekend, Sanremo, Dwars door Vlaanderen, Wevelgem, Vlaanderen, Scheldeprijs, Roubaix en Amstel lijken me de interessantste koersen in het voorjaar voor Van Poppel. Daarvoor wat voorbereidingskoersen met kansen op sprints en ertussen wat kleinere koersen met degelijke winstkansen (genre Drenthe/Nokere).

Een alternatieve route zou nog kunnen zijn om Catalunya mee te nemen, aangezien er daar voor een sprinter van zijn type vaak een redelijk gunstige verhouding is tussen sprintkansen en de kwaliteit van de tegenstand. Daarnaast kan het een aardige voorbereiding zijn op de eendagskoersen die daarna nog volgen. Greipel deed het dit jaar bijvoorbeeld op die manier.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Van Poppel komt momenteel ongeveer evengoed als viviani de heuveltjes over, het word in 2018 nog niks met hem in de klassiekers denk ik.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

of Yorkshire en de Giro ;)

ghostwriter

'@tendam
Ik denk dan Van Poppel voor de (semi)klassiekers van onder de 210 kilometer mee kan strijden om een podiumplaats. Op termijn kan hij hopelijk ook in de monumenten als kopman worden uitgespeeld. Groenewegen kan de (semi)klassiekers ook rijden maar ik zou hem in korte rondes met sprintetappes gebruiken omdat hij daar meer kans maakt op overwinningen.

kelderfan

'@xistnc
Ja, waarschijnlijk ook Yorkshire, maar met Groenewegen dan.

ti-raleigh

'@ ghostwriter
De toekomst zal het uitwijzen, maar ik heb nu nog niet de indruk dat Van Poppel een (semi) klassieker kan winnen. Ik denk juist dat Dylan daar vaker uitgespeeld zal worden. Gent - Wevelgem, MSR, Hamburg etc... dat zou Dylan toch op termijn moeten aankunnen.

kelderfan

'@vlek
Heb je gekeken wat Danny van Poppel dit seizoen heeft gedaan in die Voorjaarsklassiekers Omloop 105e.; Kuurne DNF; M-SanRemo 175e.;E3 DNF; GW DNF;
Schelde DNF; AGR DNF; Yorkshire DNF.

S. Morgenstern

Ik zou een 24 jarig talent van zijn niveau niet vastpinnen op een mislukt voorjaar, door hem op basis van die DNF'jes meteen te 'verbanden' naar een voorjaar vol kleine (oninteressante) koersen. Ik zou een interessant en ambitieus plan uitstippelen, ook om zijn motivatie in de winter op niveau te houden. Daar horen veel van bovenstaande koersen gewoon weer in. Hij heeft tenslotte toch nog de selecties van SKY haalt in die koersen, terwijl hij sukkelde met een knieblessure. Heb je nagedacht over de reden daarachter? Ik zou denken dat er blijkbaar goede redenen zijn om Van Poppel geschikt te achten voor die koersen. Jij niet?

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@vlek vaak zeg je goede dingen maar nu doe je een foute constatering. De voorjaarsklassiekers hebben bij sky amper waarde en ze hebben er zeker geen 8 toppers voor. De selectie halen van een voorjaarsklassieker stelt niks voor. Je moet van Poppel ergens laten rijden ;p. Het afgelopen voorjaar is al uit mijn geheugen verdwenen maar bij bv clasica San Sebastian werd intxausti opgesteld terwijl hij geblesseerd was. Hij heeft volgens mij 4 km gereden voor op te geven.

1 2 ... 419 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.