Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 420 ... 440 441
StonedCamel

Ah de scorebordjournalistiek viert hoogtij. Van Poppel raakte rond de Herald Sun Tour geblesseerd aan ik meen zijn knie, dat kostte het gros van zijn voorbereiding, en we hebben met bijv Boom gezien wat er gebeurt als je niet met voldoende inhoud aan de start staat in de klassiekers.

Van Poppel is altijd een sprinter geweest die goed is op wat lastiger terrein. Dus in potentie ook de voorjaarsklassiekers, als hij zich daarin wil uitproberen zou ik hem zeker die kans geven.

S. Morgenstern

Het is misschien in vergelijking met de focus op klassementen een ondergeschoven kindje, maar volgens mij heeft Sky alsnog een hele behoorlijke ploeg voor het Vlaamse voorjaar. Een betere (en duurdere) dan TLJ. Opgenomen worden in die selecties wil dan toch iets zeggen lijkt me.

jvh93

Danny van Poppel was dit seizoen geblesseerd zo rond de klassiekers waardoor enigszins roet in zijn voorjaar gegooid werd. Neemt niet weg dat hij ook goed uit de voeten kan in dat soort wedstrijden en dat we hem best in de opstelling mogen verwachten van wedstrijden als Kuurne en Gent-Wevelgem etc.

kelderfan

'@StonedCamel
Over scorebord... gesproken; in 't WK en ook Bretagne was 't ook DNF met Danny van Poppel; nog steeds last van z'n knie?

xistnc

Van Poppel zal opnieuw aan een goede basis moeten werken om goed uit de voeten te kunnen in de koersen waarin hij goed uit de voeten zou moeten kunnen.

Ook als dat maar ten dele lukt, kun je hem opschrijven voor een etappetje hier en een etappetje daar, zelfs op WT-niveau. Of als leadout voor de intrinsiek snellere Groenewegen.

Mocht het TLJ lukken om Van Poppel (weer) helemaal op de rit te krijgen, dan kan hij een flinke bijdrage leveren aan overwinningen en andere prestaties, zowel kwantitatief als kwalitatief.

ghostwriter

Van Poppel heeft het hele jaar achter de feiten aangelopen doordat hij door zijn knie niet genoeg kilometers kon maken. Het wordt volgend jaar vooral erg belangrijk dat Van Poppel fit blijft. Als dat hem lukt zullen de goede uitslagen in sprintetappes en semi-klassiekers vast en zeker komen.

simplex

Het lijkt me netter deze al weken durende wel/niet komende Danny van Poppel discussie op basis o.a. versterking 2e lijn, tegenvallende scores met name afgelopen jaar en zelfs zondag dnf, nu gewoon af te ronden, door te vertrouwen op zijn grote talent en dan in combinatie met goede voorbereiding los van slepende blessure.
Alle juiste informatie is gewoon terug te vinden in de complete bijdrage van vlek 20:55 uur.

Laatst gewijzigd
robertowilco

Donderdag avond op Ziggo Sport, De Vuelta van TLJ, om 20.30 uur. Kijken dus.

Laatste man

Thnx!

Chaba

de Weert of JVDB geloof ik nooit. Daar heeft TLJ echt bijna niks aan gehad. Dat niet ieder seizoen een top seizoen gaat worden kan natuurlijk maar van Poppel is nog dusdanig jong dat hij zeker wel wat gaat laten zien. Maar ik heb wel vertrouwen in hem, zeker voor de wat kleinere koersen. sinds 2014 toch ieder jaar goed voor twee of meer overwinningen.

horsm

Misschien is Boom eerder een goede analogie voor Van Poppel dan JvdB of KdW. Je hebt een toptalent in huis, maar lukt het ook om hem voldoende te motiveren?

S.v.h.

Ondanks zijn blessure heeft Danny van Poppel 2 koersen gewonnen dit jaar.
Een proloog en een world tour koers waar hij Sagan verslaat.

Dus zelfs in een door blessure vergooid jaar wint hij nog.

kelderfan

Met Danny van Poppel erbij is het team wel sterker geworden in de breedte voor de Vlaamse klassiekers en de Waalse heuvelkoersen.
Omdat hij achter de feiten heeft aangefietst dit seizoen bij SKY, lijkt 't mij beter om hem weer in de TDU te laten beginnen; juist om de goede vibe te krijgen.
Vorig jaar was hij daar goed bezig.

kelderfan

Kruijswijk en Roglic naar Milano-Torino 5 October 2017 in voorbereiding op Il Lombardia 7 October 2017 bron cyclingnews.
Volgens PCS gaat ook Daan Olivier mee.

S. Morgenstern

Kruijswijk moet er in het laatste uur van Lombardije nog wel bij kunnen zijn, voor wat dat waard is. Ik ben daar zelf eigenlijk vooral benieuwd of Tolhoek nog wat over heeft zo aan het eind van het seizoen en er dan ook nog bij kan zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja, wat mij betreft ook Tolhoek en Floris De Tier in deze Italiaanse klassiekers. Ik denk, dat die jongens er nog wel voor willen gaan.

Koosr1946

me too

arviidd

https://twitter.com/thijszonneveld/status/913295972448514048

Yeez

Dat ging over Clement... oeps

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook al zal er wel weer bakken van kritiek komen, ik vind het gewoon mooi dat de ploeg die openheid geeft en hieruit blijkt in ieder geval dat de ploeg geen invloed heeft gehad op wat er wel of niet in mocht komen.

tendam

Als er maar nergens 'hop hop hop' werd geroepen, want daar hebben mensen het jaren later nog over.

S. Morgenstern

'Bam, Bam, Bam..'

kelderfan

'@rahimns
Waarom nu weer bakken met kritiek over wat er wel of niet in mocht komen?
Het is toch juist leuk om eens te horen, hoe zo'n Vuelta wordt beleefd door de ploeg en ploegleiding.
Er zijn jongens als Clement, die 't gewoon zegt, wat er mis is. Dat is juist leuk om eens te horen.
Ik heb geen Ziggo; dus moet 't juist van de bakken kritiek {positief en negatief] komen, wat mij betreft.
Die Vuelta is toch aardig positief ontvangen bij de volgers; er gaan nu eenmaal dingen verkeerd zoals met de tijdrit.

FritsvanHoefelen

Tak tak tak

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Bij de vorige docu (die van de Giro) was er kritiek van sommige die dachten dat de ploeg wel weer invloed zou hebben op wat er wel of niet in mocht. Nu zie je door het stukje hierboven juist dat dit dus niet zo is. Verder zal er juist nu wel weer kritiek komen op het bovenstaande stukje van de bekende criticasters. Ik voorspel alleen wat er gaat komen. Ik vind het juist prima en waardeer juist die inkijk zonder dat er gekeken wordt naar politieke correctheid of wat eventueel niet in het straatje van de ploeg zou passen. Als ploeg zou je natuurlijk kunnen vrezen voor eventuele imagoschade, dat ze dat niet uit de weg gaan is ze alleen maar te prijzen.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 420 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.