De wijziging van het aantal renners in koers heeft alleen betrekking op WT wedstrijden, niet op de overige UCI wedstrijden. Maar daar wordt wel door veel organisatoren al geëxperimenteerd met kleinere teams. En verder moet ook het programma nog worden vastgesteld, dus daar kunnen ook altijd nog wijzigingen in optreden.
'@gardeyn
De Tour de L'Ain wordt nu in mei verreden van 18 - 20 mei 2018 en Utah van 6 - 12 augustus 2018.
@rahimns
Ik weet niet of TLJ nog plannen heeft maar ik zie dat SKY inmiddels 27 renners hebben voor 2018. Moscon en Puccio staan daar nog niet bij.
Ik denk dat Moscon wel wordt verlengd, maar wat met Salvatore Puccio toch een hele goede knecht voor o.a. de Giro en Vuelta.
Want SKY zal toch ook niet meer dan 28 renners contracteren.
'@rahimns
Wat mij betreft heeft TLJ met 27 renners 't goed voor elkaar en ik zie liever Vermeulen blijven voor Utah, de ToC en Alberta, maar die Puccio lijkt mij toch een hele goede knecht voor Kruijswijk voor de Giro en Puccio is ook nog een Italiaan {Bianchi}.
Gianni Moscon zou natuurlijk wel van toegevoegde waarde zijn. 't is maar een vraag.
Gesink en Roglic gesproken tijdens de fan-ride. Gesink TDU (inderdaad), geen Abu-dhabi, wel Giro in ondersteuning van Bennett en Roglic. Roglic wil 1 week WT-rondes winnen (maakt niet uit welke zei hij, maar Tirenno was de voornaamste), wil Giro voor GC en Tour voor etappes. Meest briljante was overigens zijn uitspraak dat hij zichzelf niet perse als een tijdrijder ziet... Beide zeiden wel dat de definitieve programma's nog gemaakt moeten worden.
Gesink zei daarover: "Steven zal dit jaar wel richting tour gaan, dat lijkt me wel een keer logisch." ... Clement heb ik niet gesproken, begon ook in mijn groep het toerritje, maar reed al na 1km lek.
Overigens gaf Roglic dus aan wel ook de Tour te rijden. Gesink zei daar niets over...
Bedankt Wouter! Toch wel een aantal gedachtes die nog niet echt besproken zijn hier op het forum, interessant. Gesink probeert dus fit te geraken voor de TDU, dat is goed nieuws. De giro volgens Roglic met hem en waarschijnlijk Bennett als kopmannen en Gesink in een ondersteunende rol. Voeg daar van Poppel aan toe en ik denk dat je dan een sterk team hebt voor de giro. Vooralsnog geen Kruijswijk in de giro. Daarnaast ziet het er naar uit dat Gesink de Tour links laat liggen. Kruijswijk wordt daar naar voor geschoven volgens de perikelen. Interessant is of het alle ballen op Steven wordt en wie hij daarvoor mee krijgt. Roglic geeft aan dat hij voor etapes wil gaan in de TDF. Mij lijkt daar geen ruimte voor als Kruijswijk en Groenewegen de Tour gaan doen. Dan krijgen ze waarschijnlijk allebei 3 man en als een daarvan voor etapes gaat houdt Kruijswijk er 2 over. Clement en Bouwman/Tolhoek/Olivier?, dat lijkt mij een beetje karig.
Ik vind het wel wat verrassend als Gesink de Tour links laat liggen (dat blijkt ook niet perse uit wat wouter zegt). Volgens mij wil hij erg graag een Touretappe op zijn palmares en hij heeft er afgelopen jaar natuurlijk al flink aan geroken.
Lijkt me dat het een van de volgende 2 plannetjes wordt voor Gesink dan:
- Zowel Giro als Tour voor ondersteuning en eventueel een etappezege
- Giro als ondersteuning en in de Vuelta nog een keer alle ballen op een topklassement
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.