Luik is denk ik net te zwaar voor hem, de nieuwe finish in de AGR is ook niet echt in zijn voordeel en vorig jaar schurkte hij al tegen de top 20 aan in de Waalse Pijl, maar ik vrees dat we hem niet in de top 10 zullen zien. Zou wel een hele goede knecht kunnen worden voor bijvoorbeeld Bataglin in de finales van de WP en de AGR.
'@rahimns
Als je kijkt naar de uitslagen van Battaglin in de Waalse klassiekers, dan denk ik, dat 't net zo wordt als in de Ruta met Clement. Clement heeft De Tier prima afgezet aan de voet van de laatste klim naar Alto Pena. Trouwens Clement is goed bezig met de begeleiding van die jonge talenten, want ook Tolhoek zat goed van voren.
De Tier moet het in al die koersen goed kunnen doen, maar echt een interessante uitslag rijden zie ik hem dit jaar nog niet doen.
Misschien met een hele goede dag een plek achterin de toptien in Strade of de Waalse Pijl? Ik had hem normaal in de Amstel Gold Race de meeste kans gegeven, voor dat parkoers op de schop ging. Lobato en Battaglin zullen daar nu eerder uitgespeeld worden in een sprint. De Waalse Pijl is op de klim ieder voor zich en knechten zal daar van hem niet worden verwacht. Afhankelijk van de deelname van Roglic, lijkt hij me daar zelfs de man die door de knechten vooraan naar de voet gereden moet worden.
Interview met De Tier vanuit Spanje
'@vlek
Nog bedankt voor de interviews.
Wat betreft Jurgen van den Broeck wordt 't wel wat duidelijker en voor de ontwikkeling van De Tier lijkt hij mij de ideale man.
Campenaerts heeft wel een erg mager programma gekregen.
Het wachten is nog op Daan Olivier. Moet hij echt wachten tot eind april of kan de ploeg nog iets bereiken bij de UCI.
Want als je hem volgt, dan is hij al lekker bezig met Vermeulen, Gesink en Nathan Brown in Catalonie.
'@vlek
Quote:"Victor Campenaerts werkt na de Spaanse vijfdaagse een eerder rustig programma af. Alleen Dwars door West-Vlaanderen prijkt op zijn programma waarna hij met de ploeg op stage trekt met het oog op de ronde van Catalonië; alleen de Scheldeprijs en de Brabantse Pijl; Via de ronde van Romandië bouw ik nadien op naar de Giro."
Volgens jouw link: West-Vlaanderen, Catalonie, Scheldeprijs, Brabantse Pijl, Romandie en dan de Giro. Dus na de Ruta eigenlijk alleen West-Vlaanderen en ik had hem ook in Par-Nice verwacht.
Hele mooie overwinning voor Campenaerts, vooral met de renners die hij achter zich weet te houden. Roglic en Boom ook sterke tijdritten neergezet. Wanneer je daar Van Emden en Clement bij zet en nog een sterke kracht die door deze mannen niet snel kapot gereden zal worden, dan zit die gewenste stap naar het podium op het WK er dit jaar misschien echt in.
Roglic hoeft morgen toch niet achter ontsnapte renners aan te gaan? Morgen is een rit voor de sprinters.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.