'@xistnc
Wat denk jij, dat Sky en Movistar wachten tot de laatste dag om er iets aan te doen. Jij denkt, dat de sprinterploegen TLJ uit de brand gaan helpen, wat @vlek aangeeft. Er staan aardig wat renners binnen 1 minuut. Dus een vluchtersgroep kan een probleem gaan worden en moet je als ploeg toch wat. Als Roglic morgen de dag goed doorkomt, heeft hij een goede kans om de buit binnen te halen. Quote: Wagner;"we'll have a job to do here valgarve2017."
@Gregje
Dat zou eigenlijk 't antwoord moeten zijn.;)
Zou wel eens de nieuwe Menchov kunnen zijn, sterke tijdrit meer dan redelijke klimmer... nu nog kijken of hij het ook in een grote ronde kan. Krijgt waarschijnlijk dit jaar zijn kans in de tour. Hij is nog jong genoeg om een stap te maken. Er zit in ieder geval heel veel talent in dat lijf van hem.
'@kelderfan ik zie het probleem niet. Er staat een behoorlijk aantal renners binnen een minuut? Sanchez, de nummer vijf staat al op een minuut. Daarnaast is dit de laatste kans op een sprint en zijn naast Groenewegen ook Cavendish, Bouhanni, Demare, Greipel, Gaviria, Degenkolb enz naartoe gekomen voor een sprint. Ik denk iig dat als Sky en Movistar nog wat gaan doen dat op de laatste dag is, dan is het parcours ook iets beter om verschil te maken. Maar goed, dat is mijn kijk erop.
Hij is een van de weinige renners die het in zich heeft om een rit in de Tour de France te winnen, waardoor het mij, vanaf de eerste keer dat het hier geopperd werd hem daar op te stellen, een interessante optie leek. Hij heeft echter nog zo veel te ontdekken, dat het nog wat voorbarig is om in hem een 'nieuwe Menchov' te zien. Hij heeft nu reeds laten zien dat hij op een goede dag in een grote ronde kan winnen, maar voor het rijden van een klassement zijn er eerst nog heel wat andere horden te nemen. Het winnen van zo'n voorbereidingskoers zou een hele mooie stap zijn, hetzelfde tonen in een zwaarbevochten WT-rondje zou eenbelangrijke volgende zijn, dan nog een goede prestatie ergens in het hooggebergte en dan kan het interessant worden om hem met klassementsambities richting Giro of Vuelta te laten vertrekken.
Ben helaas net thuis en zag tot mijn verbazing dat Campenaerts de TT heeft gewonnen voor een aantal klasbakken.
Zéér mooie 1e overwinning voor hem, TLJ en natuurlijk de TT trainer Heijboer.
Daarnaast goed gereden door Roglic. Hij heeft zijn TT goed ingedeeld en is beloond met een 1e plaats in het AK.
Kan dus een erg mooi weekend worden voor TLJ.
Het wordt spannend om te zien of TLJ de 1e plaats van Roglic goed kan verdedigen.
Roglic zelf zal zich constant voor in het peloton moeten zien op te houden en daarbij steeds in de buurt van Kwiatkowsky (Sky) moeten zijn.
Hopelijk gaat het sturen in de buik van peloton hem beter af dan vorig jaar.
Indien dit lukt dan zie ik de 1e overwinning in het AK van TLJ in 2017 wel zitten.
Hopelijk kan Groenewegen ook nog een overwinning pakken.
Zal dan goed zijn voor zijn eigen zelfvertrouwen en zijn sprinttrein voor komende sprintkoersen.
Kan weleens een mooi seizoen 2017 worden voor de fans, staf en sponsors van TLJ.
Ik heb er in ieder geval veel zin in om TLJ dit jaar overal te volgen.
Ze hebben nmm goed ingekocht (direct niet al te dure inzetbare renners) en ook voor de toekomst de juiste jongeren (behalve Oomen) in hun team die nog steeds groeien en of zullen groeien.
Zie het komende jaren positief in en hopelijk ook door de (nieuwe) sponsoren voor na 2018.
Benieuwd van welke renners ze zsm hun contract gaan verlengen voor 2018 en verder.
'@koekoek
De angel is juist, dat de verwachting is, dat Movistar en Sky gaan wachten tot de laatste dag, maar er kan een situatie ontstaan dat een vluchtgroep moet worden teruggehaald, dan zal TLJ toch mannen moeten inzetten om de vlucht terug te halen en dat is precies wat Wagner aangeeft. Zij zullen morgen aan de bak moeten.
'@Fanny
Op 't lijstje om te verlengen zullen zeker wel Roglic en Campenaerts staan.
Je hebt wat gemist met Campenaerts, want die had over kick some ass => lees: "Yves Lampaert";
maar ook Roglic was heel goed bezig; hij heeft zich ook een beetje ingehouden om niet te vallen en daar weet Campenaerts alles van.
Het zou het gunstigste zijn dat mannen wegrijden die geen bedreiging zijn voor het AK, dat de sprinters ploegen het dan maar dichtrijden, kan Groenewegen misschien ook nog van profiteren, de dag van morgen wordt gevaarlijker als Roglic alleen komt te zitten en hij moet reageren op aanvallen van renners die dicht in het AK staan. Ik verwacht wel dat Boom van grote waarde kan zijn.
Fuente Dé was een rare bergrit, en hoewel Contador won was het vanwege Rodriquez' instorting toen Valverde aanging en een combine met Scarponi. Valverde reed toen in heel korte tijd heel veel tijd dicht.
Punt blijft: zolang er ondersteuning is zullen ze Roglic niet zomaar uit de leiderstrui rijden.
Keizer is in de aanval getrokken tijdens de 4e.Rit in de Ruta del Sol. Er moeten wel wat bergjes worden beklommen. De Tier hoop ik vandaag ook van voren te zien.
@Netraam
Dat is precies 't punt. Zolang er geen concurrenten vandoor gaan, zit Roglic op Roosen;) oh sorry op rozen. Hopelijk kan Roosen laten zien, dat hij wat meer kan, dan in de trein zitten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.