Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 75 ... 440 441
kelderfan

'@vlek
Leuk dat je 't een keer roept: "dat zal de mening van iedereen zijn." Behalve dan bij TLJ lijkt 't wel; want Vermeulen in de Strade; De Tier in Drenthe en Nokere; Tolhoek in Nokere; Lindeman in Nokere. Het is helemaal niet verkeerd om jongens een keer te laten invallen, maar bij TLJ komt 't wel erg vaak voor. Of gaat 't onder de noemer leerschool.
Quote: "Jansen is morgen de kopman voor een massasprint in een koers op zijn eigen terrein."
Ik dacht, dat je eerder al aangaf, dat Jos van Emden de man is.

@Fanny
Quote: "En dit jaar telt volgens mij voor TLJ elk behaalde UCI punt t/m plaats 60."
Truls Engen Korsaeth heeft volgens mij 20 punten gehaald voor zijn ploeg. TLJ heeft met 3 man in ttl 19 punten binnengesleept. Dus wat punten betreft heeft TLJ 't niet zo goed gedaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny er is gisteren ook inderdaad alleen gevraagd om de line-up en die hebben ze idd vandaag bekend gemaakt.

@Kelderfan ttl ??

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Leuk dat je ’t een keer roept: “dat zal de mening van iedereen zijn.”

Het zou vooral leuk zijn, wanneer ook jij eens zou snappen dat het niet altijd ideaal kan zijn. Hoe moeilijk kan het zijn om dat in te zien?

Vermeulen in de Strade

Wat is daar dan mis mee? Vermeulen heeft een prachtig programma gekregen voor de renner die hij is, met zo'n koers als vandaag erbij omdat het niet altijd feest kan zijn en je nu eenmaal met acht renners aan de start moet staan. Wanneer je werkelijk denkt dat TLJ een uitzondering is met het opstellen dat dit soort klimmertjes, dan moet je misschien toch de startlijst nog eens goed doornemen.

De Tier in Drenthe en Nokere

Ja, geen ideale koersen voor een klimmer. Het alternatief zou echter zijn dat hij richting Baskenland en de klassiekers enkel nog kan trainen. Enkele van zulke koersen rijden lijkt me dan geen ramp toch? Zeker niet wanneer je kijkt naar het verleden van De Tier in dit soort koersen. Aangezien jij hem twee weken geleden nog een belangrijke man voor Boom noemde ben je dat vast met me eens.

Lindeman in Nokere.

Wat is daar in vredesnaam mis mee? Lindeman is toch een renner die helemaal niet uit de toon valt in kleine koersen?

Het is helemaal niet verkeerd om jongens een keer te laten invallen, maar bij TLJ komt ’t wel erg vaak voor.

Het heeft helemaal niets met invallen te maken. Deze weken zijn er enkele belangrijke WT-koersen, waar de belangrijkste renners een klassement moeten rijden, de belangrijkste sprinters voor ritten moeten gaan en de Vlaamse renners cruciale koerskilometers maken. Dat is ieder jaar, bij iedere ploeg, hetzelfde verhaal. De kleine koersjes blijven voor ploegen dan over, om er te starten met de renners die over blijven na (!) het invullen van die WT-koersen. En ja, dat kunnen dus niet altijd renners zijn die daarmee ingezet worden in die koersen waarin hun sterkste punten (als ze die al hebben) worden benut.

Ik dacht, dat je eerder al aangaf, dat Jos van Emden de man is.

Wanneer het een wat zwaardere koers wordt, dan zal Van Emden waarschijnlijk beter tot zijn recht komen. Zoals jij ook zult weten sinds woensdag. Wanneer het echter een massasprint wordt, dan hebben ze daarvoor Jansen aangetrokken. Dat wist je waarschijnlijk ook wel toch? Anders weet je het vanaf nu..

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ze hadden vandaag moeten doen met Roglic en/of de Tier wat Pinot deed, als in deze koers geen echte kopman heb kun je beter eerder op pad. Slechte dag voor ze.

kelderfan

'@rahimns
Voor jou speciaal TTL = Totaal
@RV
De Tier en Roglic zaten volgens mij goed. Zij hadden met Battaglin en Lindeman toch 2 rasaanvallers. {kennelijk niet gelukt}

Romāns Vainšteins

Als je kopmannen duidelijk minder zijn dan die van de rest moet je 1 van hen tot aanvaller bombarderen.

kelderfan

'@vlek
Het is en kan zeker niet altijd ideaal zijn. Dat is ook niet wat ik zeg of bedoel.
Quote: "Ja, geen ideale koersen voor een klimmer. Het alternatief zou echter zijn dat hij richting Baskenland en de klassiekers enkel nog kan trainen. Enkele van zulke koersen rijden lijkt me dan geen ramp toch? Zeker niet wanneer je kijkt naar het verleden van De Tier in dit soort koersen. Aangezien jij hem twee weken geleden nog een belangrijke man voor Boom noemde ben je dat vast met me eens."
De Tier in de Omloop en Le Samyn was zeker een optie geweest; TLJ heeft hem in de Strade opgesteld en dat is niet verkeerd. Hij heeft nu 2 koersen gereden voor TLJ gereden en met een goed resultaat om verder te bouwen. Dus nu T/A was prima geweest in mijn ogen.

Quote:"Wanneer het een wat zwaardere koers wordt, dan zal Van Emden waarschijnlijk beter tot zijn recht komen. Wanneer het echter een massasprint wordt, dan hebben ze daarvoor Jansen aangetrokken.""
Jij had 't over kopman Jansen; zoals je nu zegt lijkt 't mij beter. {Van Emden heb je zeker weer onder mijn aandacht gebracht}

Quote: "Wat is daar dan mis mee? Vermeulen heeft een prachtig programma gekregen voor de renner die hij is, met zo’n koers als vandaag erbij omdat het niet altijd feest kan zijn en je nu eenmaal met acht renners aan de start moet staan. Wanneer je werkelijk denkt dat TLJ een uitzondering is met het opstellen dat dit soort klimmertjes, dan moet je misschien toch de startlijst nog eens goed doornemen."
Hij heeft zeker een prachtig programma; maar jij weet toch ook wel, dat Vermeulen op dit parcours niets zou klaarspelen; daar heb je klassieke renners of renners met inhoud en sterke punch voor nodig. Dit was bijv. een ideale wedstrijd voor Lars Boom geweest net als bijv. San Remo.

S. Morgenstern

De Tier in de Omloop en Le Samyn was zeker een optie geweest

Waarom dan moeilijk doen over Drenthe en Nokere?

Dus nu T/A was prima geweest in mijn ogen.

Ja, dat had gekund. Het is echter ook niet vreemd dat ze er met hem voor kiezen niet meteen teveel zware meerdaagse WT-koersen te rijden.

Jij had ’t over kopman Jansen

Wanneer het een massasprint wordt. Jansen is de sprinter voor dit soort koersjes.

maar jij weet toch ook wel, dat Vermeulen op dit parcours niets zou klaarspelen

Heb jij dan de illusie dat TLJ enkel renners op kan stellen die allemaal iets klaar kunnen spelen in zo'n koers?

een ideale wedstrijd voor Lars Boom

Nee, dit is geen ideale wedstrijd voor Boom.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als je kopmannen duidelijk minder zijn dan die van de rest moet je 1 van hen tot aanvaller bombarderen.

Hier ben ik het nu wel mee eens, in tegenstelling tot vorig weekend toen ze wel kansrijke kopmannen hadden voor die koersen. Het is achteraf misschien makkelijk praten, nu de kopgroep eens ver in de finale en daarmee de top van de uitslag is geraakt (mede door die grote valpartij), maar wanneer je geen mannen hebt voor zo'n koers, moet je het ook eens aandurven je beste mannen anders gebruiken dan ondertussen is ingeslepen. Vandaag hebben ze waarschijnlijk iemand als Lindeman de opdracht gegeven mee te springen, waar dat met De Tier en Roglic eerder waarschijnlijk kansrijker had geweest. Af en toe een beetje Moneyball spelen en vol inzetten op iets wat ondergewaardeerd wordt, kan absoluut geen kwaad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Quote:"Wanneer het een massasprint wordt. Jansen is de sprinter voor dit soort koersjes."
Je mist 't punt. Je zegt Jansen is kopman; maar je zult wel bedoelen, dat in een zware koers de kaart Van Emden wordt getrokken en bij een groepssprint de kaart Jansen.
Quote:"Nee, dit is geen ideale wedstrijd voor Boom."
Boom is toch net als Vanmarcke een man die in de RVV goed uit de verf komt; dus waarom zou hij dit werk niet aankunnen? Genoeg onverharde wegen en het weer speelde ook nog in zijn kaart.
Quote:"Waarom dan moeilijk doen over Drenthe en Nokere?"
Het gaat niet om moeilijk doen; maar Je stelt je sterkste renners op, daar waar zij 't beste uit de verf komen. Tenslotte gaat 't toch om zoveel mogelijk UCI-punten halen voor 't team.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
ik begeef me nu op glad ijs want ik weet het niet zeker, maar was er niet de regel dat de nieuwe wt-koersen geen UCI-punten opleveren dit jaar? dus geen UCI punten voor de strade.
edit;
of ze leveren minder punten op. ik weet het niet zeker in ieder geval.

Laatst gewijzigd
Romāns Vainšteins

Ik ook niet en dat voelt best prima.

achtpuntzes

mij interesseert het ook niets. of ze nu 8e of 14e worden, boeien. degraderen zullen ze echt niet. en als dat dreigt doen ze maar een Rodriguez-je.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Je mist ’t punt. Je zegt Jansen is kopman

Stond er niet nog wat meer in die zin? Volgens mij zei ik 'kopman voor een massasprint' en daarmee inderdaad wat je dacht dat ik bedoelde.

dus waarom zou hij dit werk niet aankunnen?

Boom zou misschien een aardige uitslag kunnen rijden, zeker in het weer van vandaag. Daarmee is dit echter zeker nog geen ideale koers voor Boom, die op die klimmen gewoon veel te veel tekort zou komen tegenover de mannen die vandaag (en andere jaren) vooraan voor de overwinning rijden.

Je stelt je sterkste renners op, daar waar zij ’t beste uit de verf komen.

Exact! Kruijswijk, Gesink, Roglic, Groenewegen, Boom en Lobato hebben wat dat betreft de komende weken voorrang waar het de WT-koersen betreft. Je kunt je ogen nu eenmaal niet sluiten voor alle andere (sterkere) renners die hun programma afwerken.

Tenslotte gaat ’t toch om zoveel mogelijk UCI-punten halen voor ’t team.

Daar zal het ook om gaan inderdaad, ondanks dat het zeker niet het enige is waar naar gekeken zal worden. Het zal in ieder geval een belangrijke reden zijn geweest van het opstellen van Kruijswijk en Gesink in Abu Dhabi. Waar je vast niets op tegen had.

Wat je uit het oog lijkt te verliezen is dat je over een heel seizoen goede prestaties neer wil zetten, waardoor je voor sommige renners (zeker degene die aan het niveau moeten wennen) dus ook periodes zult zien waarin ze even wat minder koersen, zodat ze op andere momenten zo optimaal mogelijk uit de verf kunnen komen in koersen waar er iets van ze wordt verwacht. Zoals iemand als De Tier er in april zal moeten staan. Tenslotte gaat het er straks ook in het Baskenland en de Waalse koersen om zoveel mogelijk goede prestaties neer te zetten (of om UCI-punten te halen).

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
@RV
Ik weet ook niet of 't van invloed kan zijn.;)

simplex

Ik ook niet en ga daar dadelijk ook niet van wakker liggen.
Ook hier doet het bekende gezegde opgeld. "Elk voordeel heeft zijn nadeel". (en in dit specifieke geval vermoedelijk niet andersom, denk ik)

Laatst gewijzigd
Gregje..

Gelukkig zijn er voor een plek 24 en lager tegenwoordig nog WT punten te verdelen. Maar het hield niet over voor TLJ. De Tier verrast me zeker in positieve zin, rijdt nu al met de subtop mee (omhoog). Hopelijk vandaag in Frankrijk een mooie zege of ereplaats.

Bauer

Het wielerjaar begin nu echt naar mijn mening! Grote, mooie, zware koersen waar vaal al vroeg toppers zich afscheiden van de rest vh veld. De laatste jaren lijkt wielrennen veel aanvallender en aantrekkelijk geworden te zijn. Met dank aan mannen als Sagan en Van Avermaet. Mooie ontwikkeling.

Hoe zien jullie de kansen van met name Kruijswijk? En Groenewegen? Zou zijn treintje nu niet meer ontsporen?

achtpuntzes

ik denk dat Groenewegen stappen heeft gemaakt en nu echt tegen de top aan zit qua sprinten. hij zat er al een paar keer heel dicht bij in ieder geval. over Kruijswijk moet ik nog maar zien of hij de vorm van zijn Giro van vorig jaar kan benaderen.

kelderfan

Waar draait 't op uit, als er te weinig wordt gescoord. Cruyff zegt ook je moet niet te laat en niet te vroeg op je afspraak zijn.;)
Voor Kruijswijk geldt nu, dat hij zich in P/N kan testen en kan werken aan zijn vorm.
Groenewegen is hard toe aan zijn 1e. zege; anders gaat 't knagen. Hij zal en moet nu scoren met of zonder hulp van 't treintje.

tdola

Parijs nice zeer slechte start tlj, volgens mij kruijswijk op laatst nog minuten verloren.

Behalve tankink geen tlj mannen in beeld gezien, zouden toch waaiers moeten kunnen rijden!. Teleurstellend helaas.

Yeez

In Vlaanderen oogt het dan wel weer goed

S. Morgenstern

Zeker geen sterke dag. Kruijswijk in principe redelijk voor zijn doen in zo'n koers, Tankink ook, maar van de andere had je toch minstens nog iemand in die tweede waaier mogen verwachten. Verhaal na de koers maar even afwachten.

tdola

Kruijswijk op 2.28.....misschien krijgt ie dan iets ruimte in een vlucht bij bergetappe.

Fanny

Yes hij is binnen voor Jos van Emden !!
Heel goed gereden vandaag door TLJ in Dwars door Vlaanderen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 75 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.