Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 76 ... 440 441
xistnc

Van Emden vandaag toch goed bezig ook.

Laatste man

Ploegoverwinning. Van Emden sterk. Castelijn veel gewerkt en afgestopt. Nog 2 man in de grotere erachter.

Parijs-Nice was matig. Kruijswijk mwah, Tankink voldoende. De rest onbekend of matig.

ditisdavid

2 waaierritten, 1 flater en 1 zege. Kan een heel stuk slechter, zo'n zondag.

jvh93

Goed teamwerk ook dit hoor. Castelijns deed erg goed afstoppend werk in de achtervolgende groep

kelderfan

Van Emden heeft als tijdrijder de zege binnengehaald. Jammer voor Dillier. Maar chapeau voor Castelijns. Die was heel sterk vandaag.

kelderfan

In Parijs-Nice heeft de sprinttrein zich gespaard zo te zien. Morgen nog een kans voor Groenewegen.

ditisdavid

Inderdaad, Groenewegen zal ietsje frisser aan de start staan dan mannen die vandaag kapot gingen als Greipel, Kittel en Coquard. Wat dat betreft een voordeel dat hij niet meezat, want na zo'n koers had hij de finale nooit overleefd.

tdola

Altijd mooi als een knecht als van emden (wat ie vaak is), zelf ook eens kan winnen. Geeft wellicht ook weer motivatie om op ander moment voor je kopmannen extra hard door te trappen.

Vandaag tlj in breedte ook sterk, hele dag mee.

1e, 9e? 13e? (Jansen) en 19e? (Van hoecke).

robertowilco

Volgens mij zat Kruijswijk helemaal niet vooraan, alleen Tankink zat erbij, volgens mij heeft hij op Kruijswijk gewacht, en dan heeft Kruijswijk niet veel verloren omdat hij op het laatst alleen zat. LTJ moet zorgen dat Kruijswijk mee zit, ik neem aan dat ze op de hoogte waren van de wind, en altijd weer QS die het zaakje op de kant gooit, en toch laat TLJ zich verrassen. Of ze zijn doodgewoon niet sterk genoeg, dat kan ook.

S. Morgenstern

Volgens mij zat Kruijswijk helemaal niet vooraan, alleen Tankink zat erbij, volgens mij heeft hij op Kruijswijk gewacht, en dan heeft Kruijswijk niet veel verloren omdat hij op het laatst alleen zat.

Kruijswijk en Tankink zaten er sinds het begin van de uitzending bij. Tankink lag er heel even af op die ene klim onderweg, maar kwam vrij snel weer aansluiten. Tankink lag er vervolgens als eerst af op dat waaierstuk waar Bardet onderuit ging. Kruijswijk zat in eerste instantie nog op zijn tandvlees mee, maar was na die val van Bardet ook verdwenen. Op een helikopterbeeld waren ze vervolgens even samen te zien achter de auto van TLJ, waarna Kruijswijk als eerst weer de aansluiting maakte. Tankink was nog even tussen de auto's te zien toen Bardet werd gevolgd. Tankink kwam uiteindelijk ook nog terug, maar lag er vervolgens ook weer eerder af toen het op een kilometer of vijf van de aankomst weer op de kant ging.

Fanny

Vandaag weer een fantastische koers gezien in Vlaanderen na woensdag in de wederom door weerelementen geteisterde GP Le Samyn.
Ook nu waren de weerelementen volop aanwezig met buien, tegenwind in eerste uren en daarnaast vele lekke banden en valpartijen.
Heb de laatste 2 uur genoten van een spannende koers met steeds weer andere renners in verschillende vluchtgroepen.
De Nederlandse formaties hebben uiteindelijk de sterke Belgen eronder gekregen.
Ik moet zeggen dat vandaag TLJ als team heel goed opereerde door telkens bij een kopgroep te zitten.
Ook werd er dan door de anderen TLJ renners (vooral Castelijns) goed afgestopt.
Uiteindelijk heel goed en tactisch door kopman Van Emden afgemaakt door de laatste 1,5 km niet meer op kop te komen en Dillier zenuwachtig te maken omdat Hansen op komst was.
Ik heb genoten. Op naar de andere Vlaamse koersen van de Napoleon Cycling Games Cup.
Heb helaas Paris-Nice niet kunnen zien, maar gezien de reacties weet ik nog niet of ik hem ga terugkijken omdat geloof ik TLJ daar niet echt in goede doen was.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wat ik heb begrepen heeft Kruijswijk last gehad van de val van Bardet en verloor hij de aansluiting met de groep. Dan is het lastig om in je eentje terug te komen in die groep. Maar het hele verhaal horen we straks wel. Hij is zeker nog niet kansloos voor een top10 notering of misschien wel een dagzege.

edit:

https://twitter.com/s_kruijswijk/status/838440781321023488

zelf gevallen ??

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Moet Kruijswijk nu ook aanvaller worden. Maar Kruijswijk ontbeerde wederom de nodige steun en nu in een vlakke etappe. Wel apart dat de hele trein bij elkaar zat.
@Fanny
Zeker een hele leuke wedstrijd Dwars door West-Vlaanderen met steeds TLJ-man bij de 1e. groep. Dat hebben zij prima gedaan en Jos van Emden heeft 't harde werk van zijn ploeg prima beloond en heeft de zege zeker verdiend. Ik heb een hele goede Campenaerts en Castelijns gezien. Jansen en Van Hoecke zaten er ook goed bij. Die arme Lammertink was bij de 1e. waaier betrokken en kon 't helaas niet meer bijbenen. Ook Roompot heeft 't prima gedaan. Die Jesper Asselman zat er ook weer goed bij.
Maar de nwe. teamleider Niermann heeft met zijn strategie ook wel een pluim verdiend.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja, waarom niet... als er voor Steven niets meer te halen valt. Verder geldt dat toch voor veel ploegen. Er waren ploegen die het er nog veel slechter vanaf hebben gebracht. Dat kan gebeuren in dit soort etappes met deze weersomstandigheden.

S. Morgenstern

Kruijswijk kan daarmee ook verwijzen naar de valpartij van Bardet. Dat hij zich daarna helemaal leeg moest rijden om terug te keren.

Wel apart dat de hele trein bij elkaar zat.

Vind je dat apart? Hoeveel man zit er in die groep? Ik zou het aparter vinden degene die de slag verliezen, na zo'n koers allemaal in andere groepen binnen waren gekomen.

Laatst gewijzigd
Il Cavaliere

Volgend jaar lekker afscheid nemen van VDBroeck en Antunes ervoor terughalen. Ik zie een soort tweede Roglic in hem

ti-raleigh

'@Il cavaliere
Vd Broeck is gehaald als klimknecht voor de grote rondes. En er is nog geen grote ronde geweest dit jaar.

xistnc

Wel apart dat de hele trein bij elkaar zat.

100 man in die groep. Meer dan de helft van het peloton. Ja, heel apart.

10 ploegen doen nog minder dan TLJ. Echt een slagveld.

Kruijswijk nu ongeveer de 15e klassementsrenner in het AK. Met wat vrijheid om aan te vallen kan daar nog best een leuke top-10 klassering uitrollen.

kelderfan

'@xistnc
Jij weet toch wel beter. Met dit weer/deze wind weet je dat Quickstep de debatten gaat openen. Dit is niet de 1e. keer.
Kruijswijk heeft alle reden om vanavond met de collega's om de tafel te gaan zitten. Onderstaande quotes zeggen toch alles.
Quote: TLJ; Kruijswijk/Verhoeven “Ik viel en kwam met veel moeite terug en merkte dat ik kapot zat”, vertelde Kruijswijk na de finish. “Maar we moeten naar ons zelf kijken. We waren als ploeg niet bij de les." "We gaan nu eerste met elkaar praten en de neuzen de juiste kant opzetten”, vervolgde Verhoeven. “We gaan voor ritzeges met Kruijswijk en Groenewegen.”
Maar ja, Kruijswijk zal zich op de laatste 3 ritten moeten richten.

S. Morgenstern

We waren als ploeg niet bij de les.

Dit is in principe inderdaad de bondige samenvatting van het hele verhaal. Het is daarmee echter niet het hetzelfde als 'het hele verhaal'. Wanneer het gaat om het mee zitten in de voorste waaiers met enkel Kruijswijk en Tankink, dan is dat een duidelijke onvoldoende voor de hele ploeg.

Weet jij echter hoe Kruijswijk in die tweede waaier terecht is gekomen? Of hij daarbij cruciale hulp heeft gehad van mannen die jij afserveert op het missen van de slag? Of dat hij het helemaal in zijn eentje heeft gedaan? Zonder dat te weten is het veel te makkelijk om enkel met een beschuldigende vinger naar die renners in het grote peloton te wijzen. Misschien zitten er tenslotte wel mannen bij die het klassement van Kruijswijk nog enigszins dragelijk hebben gemaakt, door zich bij het ontstaan van de waaiers volledig leeg te rijden nadat ze hem hebben opgevist.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Ik heb de race van Jos van Emden gekeken, maar gezien de reactie van Kruijswijk ging 't niet goed zo. Verhoeven zegt toch niet voor niets, dat de neuzen de juiste kant opgezet moeten worden. Dat betekent in mijn beleving, dat afspraken niet zijn nagekomen.
Maar ja, jij hebt 't kennelijk wel gevolgd, vanaf 't begin.

S. Morgenstern

Mijn stelling is nu net dat wij te weinig weten om te kunnen zeggen waarom (enkel) Kruijswijk en Tankink mee zaten. Waardoor het voor ons onmogelijk is om wel naar die renners in het grote peloton en niet naar Kruijswijk te wijzen. We kunnen enkel een onvoldoende geven voor het geheel.

Wheely

Laat het Vlaamse openingsweekend en de rit in Parijs-Nice en maar een wijze les voor ze zijn, nu mogen ze nog aankloten. Ondertussen toch alweer drie mooie overwinningen binnen en met een sterke ploeg richting de Tirreno.

robertowilco

Opmerkelijke reactie van Nico Verhoeven, nou moet alles gericht zijn op het winnen van etappes door Groenewegen en Kruijswijk, dus niet meer kijken naar het AK, als ik zie welke renners voor Kruijswijk staan kun je er zo al minimaal 20 wegstrepen, met de drie laatste zware etappes in het vooruitzicht is zelfs nog een top 10 notering te halen, ik zie Kruijswijk niet snel een etappe winnen. Ben benieuwd hoe de ploeg zich herpakt, ik neem aan dat er harde woorden zijn gevallen, opvallend is voor mij dat Clement niet bij voorste 2 groepen zat, hij wist toch zeker wat ging gebeuren.

achtpuntzes

ik snap de teleurstelling, maar die plotselinge omschakeling van de taktiek? hoe moet Kruijswijk een etappe winnen als hij op anderhalve minuut van wat andere kanshebbers staat? die laten ze echt niet rijden hoor.

1 2 ... 76 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.