Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 77 ... 440 441
Netraam

Of Kruijswijk heeft aangegeven dat hij zich niet goed genoeg voelt om de komende dagen zich in het vlakke waaiergeweld te storten, maar dan weet ik niet of hij sterk genoeg is om te winnen. Zeker iemand als Kruijswijk die de explosiviteit heeft van een natte pannenkoek, so to speak.

Stiekem hoop ik op een lange aanval richting Nice a la Contador vorig jaar, maar dat is niet echt realistisch.

kelderfan

'@robertowilco
Clement is de man {de enige} om Kruijswijk te steunen in de laatste drie ritten en eventueel de heuvelritten. Dus 't was niet aan hem om Kruijswijk in de vlakke etappes bij te staan. Hopelijk heeft TLJ nu wel duidelijk, wie Kruijswijk bij moeten staan in de rit van vandaag.

achtpuntzes

'@ kelderfan:
ze gaan nu voor ritoverwinningen dus dan hoeft niemand Kruijswijk bij te staan. Kruissie zou zich vandaag dus moeten sparen en het liefst ook nog op een minuut of 10 laten rijden zodat hij kan en mag aanvallen in de zwaardere etappes.
in ieder geval, dat is het beste als TLJ het meent dat ze puur voor ritzeges gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6
Dat heeft Verhoeven voor de nabespreking toch laten weten. Dus wat er uit de nabespreking is gekomen, moet vandaag toch duidelijk worden.
Misschien heb je gelijk, maar het kan zomaar zijn, dat Kruijswijk andere plannen heeft.

achtpuntzes

'@ Kelderfan:
ik zou het toejuichen hoor, toch nog een klassement proberen te rijden voor Kruijswijk. tweeenhalve minuut is niet eens zo heel veel en hij staat nog een stuk korter op zijn concurenten ook nog.
en wie weet worden er vandaag weer waaiers getrokken en zitten ze er nu wel bij. alles is nog mogelijk.

Netraam

Mogelijke klassementsmannen die voor Kruijswijk staan: Alaphilippe, D. Martin, Gallopin, Henao, G. Izaggire, Porte, Zakarin, Barguil, Contador, Formolo, I. Izaggire, S. Yates, T. Martin.
Dat zijn er 13, ik heb de duidelijke knechten (Roche, Knees) eruitgelaten. Zelfs als T. Martin, Ala en Formolo eruitzakken is top 10 nog maar net binnen bereik.
Anderszijds ben ik het wel met 8.6 eens, gewoon proberen alsnog mee te zitten met de waaiers. Je weet hoe een Talansky de Dauphiné won.

kelderfan

'@8.6
Dus vandaag is 't "weer" voor waaiers en nu wel met Roosen en Wynants in de 1e. groep.

S. Morgenstern

Waar maken jullie uit op dat Kruijswijk het klassement laat vallen en puur voor ritten gaat? Het hoofddoel worden nu de ritten, maar dat kan toch hand in hand gaan met opschuiven richting toptien? Ik zou zelfs denk dat dat juist zo is. Kruijswijk zal nu alleen eerder moeten openen, met wat meer risico. Minuten weggeven en gokken op een vroege vlucht slaat met deze kant nergens op, kan me moeilijk voorstellen dat dat bedoelt werd.

Yeez

Goede trein vandaag van tlj. Dylan goed afgezet, aangezien niemand een trein tot 200 meter voor de meet had. Leek niet echt de power te hebben zoals Colbrelli van kop af aan en koos het wiel van Degenkolb. 4de is een nette uitslag. Misschien een keer meer lef tonen en zelf als eerste aangaan?

jvh93

Na zo'n zware koers zat het hele eerste peloton kapot. Dylan had ook de kracht niet meer die hij normaal gesproken wel heeft. Kijk even naar greipel en kristoff. Die kwamen d'r ook niet aan te pas. Tlj gewoon heel sterk gereden vandaag, jammer dat Dylan het net niet af kan maken

Yeez

Overigens clement de enige die niet in de voorste waaier zat, voor wat het waard is.

kelderfan

'@jessevdalen
Dit had toch niets meer met een trein te maken. Roosen ging te vroeg aan en Groenewegen had de jus niet meer in de benen. Na zo'n zware etappe is dat ook niet te verwijten. Maar keurig dat TLJ wel bijna allemaal in 't peloton zijn binnengekomen. Jammer dat Wynants niet met Gilbert mee kon, want dan had de finale er misschien anders uitgezien.

S. Morgenstern

Groenewegen werd op zo'n 300 meter toch prima afgezet bij de overige sprinter vlak achter Demare? Volgens mij is dat waar deze sprinttrein voor bedoeld is, om daar de sprint te kunnen rijden zonder daarvoor onnodig energie te verspillen.

kelderfan

'@vlek
Sorry, want een sprinttrein is met lead-out. Wagner had 't moeten doen, maar gelukkig kon Roosen wel wat doen, maar was te vroeg. Gelukkig kan Groenewegen het ook zonder trein en alleen vandaag had hij de benen niet. Dat is hem niet te verwijten of iets dergelijks. Het weer en de wedstrijd zorgde net als gisteren met Van Emden dat de renners zwaar getekend over de streep kwamen. Met bijna alle mannen in 't 1e. peloton kan TLJ spreken van een redelijk goede dag. Verhoeven mag 't niet zeggen, maar ik wel. De ploeg mag tevreden zijn met deze dag, want Kruijswijk zat er keurig bij en is weer gestegen in de rangschikking.
Gisteren was er nog de discussie over klassement of om voor dag-winst te gaan. Nu lijkt mij 't klassement weer prioriteit te hebben.

S. Morgenstern

Sorry, want een sprinttrein is met lead-out.

De ideale sprint voorbereiding bevat inderdaad ook een perfecte lead-out. Een goede voorbereiding van de sprint kan echter uitstekend zonder, en kan er o.a. uit zien zoals die van vandaag. Dat treintje heeft het wat dat betreft vandaag gewoon goed gedaan.

Laatst gewijzigd
Yeez

Waar was de lead-out van Colbrelli? Onder deze omstandigheden nagenoeg perfect gedaan vandaag door tlj.

kelderfan

'@jessevdalen
Ja, want Colbrelli heeft geen sprinttrein nodig en ook Groenewegen kan 't zonder die TGV, als hij goede benen heeft in de finale.
Want waar is de lead-out van Kittel en Kristoff om er een paar te noemen.

robertowilco

Vlek, Nico Verhoeven gaf dat gisteren in een interview aan, dat ze het plan omgooien en voor etappe overwinningen moeten gaan, ben het daar helemaal niet mee eens, ben benieuwd wat Kruijswijk in de klimtijdrit laat zien. misschien was Verhoeven gisteren wat voorbarig door de teleurstelling dat ook het klassement was weggegooid.

Romāns Vainšteins

Niet elke sprinter is gebaat bij een trein, Groenwegen is hier gewoon geklopt door 3 jongens die al wat gelooider en meer klassiek renner zijn (2 winnaars MSR!), weinig schande ...

S. Morgenstern

We gaan voor ritzeges met Kruijswijk en Groenewegen.

Deze uitspraak sluit toch helemaal niet uit dat hij ook nog gewoon voor een klassement gaat? Ik lees namelijk nergens dat ze het klassement opgeven. Het verlies van gisteren geeft ruimte om met iets meer risico die laatste ritten aan te vangen. Of, met andere woorden; om voor een rit te gaan. Kruijswijk heeft nu tenslotte minder te verliezen, dan wanneer hij nog in dezelfde tijd zou staan als de andere klimmers.

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik denk dat men blij moet zijn met de huidige vorm van Kruijswijk (als je deze vergelijkt met voorgaande jaren in deze periode).

mus van de maasstad

en ik vraag me af of we ons daar geen zorgen over moeten maken. hopelijk komt hij dan straks niet te kort in de laatste week aangezien zijn vormcurve nu zoveel verschilt met de laatste 2 jaar.

Wielerfan1987

'@Mus,

Misschien heeft Kruijswijk juist wel fysiek een extra stap gezet en is zijn basisniveau hoger waardoor zijn relatief goede prestaties nu meer opvallen.

Of misschien is het wel meer zijn instelling in de wedstrijden zelf, het strijden dat hij in Abu Dhabi al toonde zagen wij de afgelopen jaren pas in de tour of Yorkshire vlak voor de Giro.

Who knows, ik denk dat alleen Steven en zijn trainer deze vragen kunnen beantwoorden, if any...

kelderfan

Dat is ook mijn idee. Steven Kruijswijk en Gesink zijn nu de kopmannen voor de Grote en Kleine Rondes. Roglic komt er zoals er nu uitziet aan.
Maar nu Kelderman is overgestapt naar Sunweb mag er ook een onsje meer van Kruijswijk worden verwacht. Hij heeft gewoon wat meer steun nodig, dan bijv. Kelderman. Dat zag je in de rit van gisteren. Hij had met een helper meer niet in die situatie hoeven te geraken. Tankink is een kanjer maar niet meer de renner van enkele seizoenen terug.

kelderfan

Wat betreft de Tirreno-Adriatico zie ik, dat in deze koers Jurgen van den Broeck de kopman is. Zijn 1e. kopmanschap voor TLJ. Kijken hoe ver hij kan komen. Ik ben ook benieuwd naar Primož Roglič. Deze koers met TTT en ITT lijkt mij toch ook iets voor hem. Maar opvallend is, dat er maar een ondersteunende renner meegaat. Lijkt mij niet verkeerd, omdat ook Lars Boom en Paul Martens kunnen ondersteunen.

1 2 ... 77 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.