Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 78 ... 440 441
S. Morgenstern

Kruijswijk heeft de laatste seizoenen natuurlijk wel stappen gezet, dus dat komt er nu in (WT-)rondjes van een week ook vaker uit. Daarmee is hij echter nog altijd geen renner die bij aanvang van koersen als Parijs-Nice bij de grote favorieten zal zitten. Zijn echte kwaliteiten liggen nu eenmaal ergens anders.

Maar opvallend is, dat er maar een ondersteunende renner meegaat. Lijkt mij niet verkeerd, omdat ook Lars Boom en Paul Martens kunnen ondersteunen.

Kunstwerkje! Boom is er wel op vooruit gegaan, want die kon in Algarve nog niets betekenen als ondersteuning van zijn kopman.

Laatst gewijzigd
gardeyn

Vandenbroeck kopman?
In persbericht TLJ wordt er met geen woord over hem gesproken.
(zie nu bij PCS dat hij nummer.. 1 heeft. Dat is echt een argument om hem tot kopman te bombarderen)

kelderfan

Gardeyn
Ja hij heeft 't nr. 1. en normaal zou je zeggen, dat is de kopman of je hebt een team zonder kopman, maar ja, dan zou Battaglin 't nr 1. hebben.
Gesink wil kennelijk niet de 1e. man zijn; dus blijven over Roglic en van den Broeck.
@vlek
Ik denk ook, dat Lars Boom zich nog moet bevestigen, maar in de TdF zal hij ook moeten helpen. Ik had Campenaerts meegenomen.

S. Morgenstern

Ik denken dat de Algarve je in had doen zien dat ook mannen als Boom hun waarde kunnen hebben voor een klassementsrenner...

Komi

Ik denk dat je veel te veel waarde hecht aan de nummertjes. Gesink en Roglic zijn hier vermoed ik toch echt de kopmannen.
Benieuwd of Kruijswijk wat kan opschuiven. Ben niet helemaal op de hoogte maar ik vermoed dat een top 10 notering in het eindklassement best wat puntjes waard is.

Wheely

Ha! Als ze VdB nu opeens kopman maken zijn ze wel heel erg van hun gekozen padje af. Zou wel geniaal zijn als ze op een gegeven moment een soort Horner actie met hem uithalen. Potentieel is het nog steeds een goede ronderenner natuurlijk.

kelderfan

Ik had begrepen, dat Jurgen van den Broeck in bepaalde koersen het kopmanschap zou krijgen. Het was toch ook de bedoeling, dat Gesink Parijs -Nice zou gaan rijden. Wat mij betreft zou Gesink met Roglic 't moeten doen in de 52nd Tirreno-Adriatico.
Even afwachten dus hoe zij 't gaan invullen.

tdb

kelderfan, VdB gaf aan het begin van het seizoen in een interview aan dat hij heel bewust voor een knechtenrol heeft gekozen bij Lotto-Jumbo, hij ambieerde geen rol als kopman meer. Zie bijvoorbeeld: http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws/38508/is-jurgen-van-den-broeck-de-robert-gesink-van-belgie/

Laatst gewijzigd
tdb

Blijkbaar was gisteren LJ een van de aanstichters van de waaiers:
https://twitter.com/bramtankink/status/838784719869333505

robertowilco

Dit zou eigenlijk niet mogen gebeuren, met een voltallig peloton schijn t de sprinttrein het nog altijd moeilijk te hebben. En zo'n fout maken mag gewoon niet gebeuren, er wordt de avond te voren met foto's en beeldmateriaal de laatste kilometers bekeken, zelfs José de Cauwer gaf al aan dat deze rotonde eraan zat te komen. Als de man op kop een verkeerde keus maakt, volgen de anderen natuurlijk, het begint toch langzamerhand wat te knagen aan Groenewegen, hopenlijk Donderdag zijn laatste kans.

kelderfan

'@robertowilco
Het was niet de 1e. man die in de fout ging, maar de man vlak voor Groenewegen {zijn lead-out Wagner volgens @xistnc}; die reageert te laat en gaat met Groenewegen in zijn wiel linksom; daarbij raakte volgens de beelden Groenewegen een renner van een andere ploeg en viel daardoor.
Er moet een betere lead-out komen, want het gaat te vaak mis. Of Groenewegen moet zich gewoon laten afzetten in de laatste 1 tot 2 km. Ik heb al eens gezegd: 1 of 2 man er voor en 1 man achter Groenewegen om over te kunnen nemen, als de 1e. man stilvalt.

Romāns Vainšteins

Tuurlijk kan zo'n fout wel gebeuren, het gebeurt elke trein wel eens. Ze rijden toch niet in gelid bij Aeupou LeBlanc de huiskamer in maar nemen gewoon een rotonde verkeerd.

kelderfan

'@RV
De trein is nog steeds niet op de rails. Met Wagner als lead-out gaat 't kennelijk niet goed. Jansen is goed bezig en waarom niet de trein in een andere samenstelling laten oefenen. Na donderdag heeft 't toch weinig zin om met de hele trein in Parijs-Nice door te gaan.
Zaterdag 11 maart heb je de Ronde van Drente en woensdag 15 maart Danilith - Nokere

LutsenkoFan

Ze gaan allemaal de fout in. Ze weten allemaal dondersgoed dat ze daar niet moeten zitten en als ze zien dat de voorste de verkeerde kant op wil moeten de anderen mannen hier op reageren, desnoods had Groenewegen in zijn eentje naar de goede kant moeten gaan.

Yeez

'@kelderfan niet zo dramatisch met de trein is niet op de rails. Wij als fan richten ons elke race weer op de trein van tlj. Kijk eens naar andere treinen. Het gaat bijna nooit perfect of helemaal goed, Geef het tijd. Het heeft al genoeg overwinningen gebracht ;)

AndriesW

Zoals ik het zie is de uiteindelijke val van Groenewegen het gevolg van een te hoge snelheid in die bocht en daardoor een te hard remmen om controle te houden (blokkerend voorwiel).

Netraam

Hey, over hyperfixatie op de trein van LottoNL gesproken: Hoe vaak is Greipel dit seizoen goed afgezet? Want dat is toch een trein met enkele jaren meer ervaring en een bewezen topsprinter.
Als LottoNL over enkele maanden ook regelmatig Groenewegen van voren afzet, wijst iedereen naar het voorseizoen als een leerproces. Zodra het ook maar een enkele keer fout gaat zullen er mensen zijn die zeggen dat de verkeerde renners in de trein rijden en de hele selectieprocedure bekritiseren, om vervolgens enkele namen van Topsport Vlaanderen aan te dragen als mogelijke versterkingen.

robertowilco

AndriesW ben het met je eens, hij gaat veel te snel de bocht in en onderschat die bocht die 90 graden is, je ziet het voorwiel blokkeren en wegschuiven, dan is het over. Wel balen voor Groenewegen, ik hoop dat hij morgen top drie rijdt, dan gaat hij met een beter gevoel deze PN afsluiten, als hij eens wint dan zal veel spanning van hem afvallen, ik ken zijn programma niet naar PN, wellicht Nokere Koerse volgende week.

AZH

Naar PN?

Wheely

Gaan ze bowlen in MSR?

Romāns Vainšteins

MSR is ieder jaar bowlen en kraken. Het lijkt me logisch dat Groenewegen daar iig start om de koers te ervaren, aan de sprint oekomen kun je nog niet per se verwachten.

jvh93

Ik denk dat Lobato een stuk meer kans heeft in MSR dan Groenewegen. Komt de Poggio denk ik beter over

Yeez

Verwachten we nog iets van tlj in de tirreno? Ikzelf denk subtop, dus rond plek 5-8. In p-n ben ik benieuwd naar Clement en natuurlijk Kruijswijk.

Netraam

Gesink probeert meer explosief te worden, dat geeft kansen (Als mannen als Sagan niet meer kunnen volgen).
Roglic kan goed uit de hoek komen, en ook VDB kan een tijdrit rijden als hij bergop lang meegaat. Maar als het net verkeerd valt is Gesink op plek 23 de eerste TLJ renner.

kelderfan

'@Netraam
Quote: "Hey, over hyperfixatie op de trein van LottoNL gesproken."
Ben je vergeten, dat er 2 nieuwe renners bij zijn gekomen, die ook in de trein kunnen functioneren. Nu rijden zij in P-N met Wagner als lead-out met in de trein verder nog Wynants, Leezer en Roosen. Gisteren is Leezer met een lekke bad weggevallen en dat heeft de voorbereiding van de trein ontregeld.
Ik denk, dat 't bij Groenewegen gaat knagen, als hij niet snel zijn 1e. zege voor dit seizoen binnenhaalt.
@AndriesW
Groenewegen raakt met zijn voorwiel een andere renner {maar niet Wagner}, daardoor komt hij ten val met die hoge snelheid.
@jvh93
Ik had Groenewegen ook wel willen zien in de MSR, maar je hebt gelijk, dat Lobato hiervoor een betere optie is; maar ja wie gaan er mee om Lobato te ondersteunen. Roglic wordt gemeld door PCS. Ik dacht aan Boom, Battaglin, Lindeman, Lobato, Martens, Roglic, Wagner en Castelijns/Van Emden.

1 2 ... 78 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.