Wel een vervelende blessure zo, en wat een sukkel in die auto... weer iemand die niet goed uit zijn doppen kijkt. Hopelijk gaat hij er verder niet al te veel last van hebben. Prima TTT van de ploeg verder... hier kan je mee vooruit.
Steven is blijkbaar niet helemaal fit en beseft zelf maar al te goed dat het een magere tijdrit was. Zijn doel is nu om te proberen in de laatste etappes nog een goed resultaat neer te zetten en dan maar zien waar het schip strand.
We zijn nu enkele koersen onderweg en ik heb enkele dingen gezien zowel goed als slecht.
-Groenewegen doet het in de (semi) klassiekers tot nu toe beter dan ik gedacht had hoewel ik weet dat hij intrinsiek zeker de mogelijkheden heeft.
-Roosen blijft maar doorgroeien
-De trein laat het tot nog toe afweten, maar het kan alleen maar beter worden.
De nieuwe mannen moeten ingepast worden en hun plekje vinden, en de vaste krachten van vorig jaar moeten er misschien weer even in komen.
Mijn idee is dat ze met de trein niet meteen bij de eerste koersen de concurrentie met de toppers hadden moeten zoeken maar die jongens eerst op stoom laten komen in juist die koersen waar de top (kittel, Greipel, Cav) ontbrak.
Daarnaast lijkt Kruijswijk beter dan hij voorheen was in deze fase van het jaar.
Tot nu toe geen begin van het seizoen zonder smetje, maar aan de andere kant staan ze wel al op 3 zeges voor medio maart en zie ik genoeg goede tekenen om op beter te hopen.
'@rahimns
Uit 't verhaal van Steven en de tijdrit lees ik, dat 't voor hem ook geen doel meer is om een goed klassement in P-N te rijden. Dat is heel jammer voor hem, maar hopelijk past Catalunya beter bij hem. Daar heeft hij geen last van "de sprinttrein" en een redelijk sterk team met de volgende renners volgens PCS dan: Bennett, Gesink, Clement, Van den Broeck, Campenaerts, Keizer en Lindeman?
Bij de T/A ziet 't er beter uit met de 6e. plek kunnen Gesink en Roglic {als hij niet te veel last van die handblessure blijft houden} verder om voor een goed klassement te gaan omdat de rittenkoers eindigt met een ITT.
Maar weet jij wat er met Martens loos is, want die is er kennelijk snel afgereden in de TTT.
'@Kelderfan nee, als je 20e staat en al bijna een minuut achter de klimmer voor je dan is de kans klein dat je een goed klassement zal gaan rijden. Hij heeft trouwens geen last van de sprinttrein maar van zijn luchtwegen. Ook al had hij hier 6 klimknechten gehad, was het niet veel beter gegaan.
Nee, ik weet niet wat er met Martens is. Ik weet ook niet of hij er al vroeg is afgereden of dat hij pech had. Martens is ook niet de pur sang tijdrijder dus misschien ging het gewoon te hard voor hem.
'@kelderfan @rahimns
Stukje van de Facebook van Paul:
Tirreno Adriatico 1st day
I had an easy morning spin with Primocz before our team timetrail. Still i am not 100% healthy and therefore this ttt came a bit too early for me. After a long turn on the front i just exploded. Painful feeling not be able to support the boys any longer,but the next days i hopefully will get better and better. In the end we had a good 6th spot with the team.
Kruijswijk wil de laatste dagen goede ritten rijden ('meedoen om een korte notering' in zijn woorden). Stijgen in het klassement zal daar een logisch gevolg van zijn, maar sinds die eerste rit is het klassement dus niet meer doel op zich, aangezien hij daarin een beetje op een eiland staat (voor en achter zich grote verschillen naar de volgende klimmer). Ik begrijp niet waarom het de laatste dagen zo'n issue blijft of hij nu wel of niet voor het klassement gaat.
Ja, en dat wil hij dus bereiken door de laatste dagen in de ritten voor de eerste plaats mee te doen. Hopelijk met wat zin voor risico. Het klassement is toch al wat het is, daarin heeft hij niets meer te verliezen en buiten het wegzaken van de non-klimmers ook nog weinig te winnen; daar hoeft hij dus niet meer aan te denken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.