Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 82 ... 440 441
Loek de Rooij

Ook dat is elk jaar hetzelfde bij vrijwel alle teams. Heeft gewoon met de tijd van het jaar te maken.

Waar Lobato ineens was vraag ik me wel ook af. Die zat de hele tijd goed van voren tot zo'n 4-5km voor de finish. Wellicht lek gereden of iets dergelijks anders is het gewoon slecht. Dit was toch echt wel een aankomst voor hem. Moet wel zeggen dat hij het lekker alleen mocht uitzoeken. Ook geen Battaglin of van Emden te bekennen.

Rahim Vlasblom
admin

Lobato is opgehouden door de val... Van Emden beste van TLJ op een 22e plaats

Loek de Rooij

Dat is spijtig dan, maar Lobato zat voor die val ook al veel te ver om mee te doen voor de zege.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@luckyloek
Ik heb 't niet gezien; maar ik denk, dat hij door een valpartij is uitgeschakeld voor een goede klassering; want hij heeft wel dezelfde tijd als de winnaar.
Battaglin heeft de plaats van Jurgen van den Broeck overgenomen; gezien hij in de buurt van Roglic en Gesink is binnengekomen.
Maar wat te zeggen over Parijs-Nice. De 1e. man is nu Bram Tankink {@8.6 gestegen in 't klassement naar plaats 14.}; dus een toptien-plaats is nu binnen bereik. Ook Kruijswijk is toch nog 2 plaatsen opgeschoven met nu pl.18.
Dus Tankink heeft z'n plek in de Giro-trein wel veiliggesteld. Maar ja, ik vind 't nog steeds onbegrijpelijk, dat Kruijswijk met alleen Clement dit karwei moest opknappen.

robertowilco

IK wil het verhaal van Kruijswijk wel eens horen, misschien is hij ziek, want hij heeft het wel helemaal laten lopen als je gelijk met leezer binnenkomt. Maar de mannen die naar de Giro gaan is er nog veel te doen, ik hoop dat ze achter 2 maanden hun vorm hebben te pakken, want tot nu toe is het zeer matig allemaal. Vindt het jammer dat Bennett niet geselecteerd is geworden voor PN.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan begrijp je het nou gewoon niet of wil je het niet begrijpen. En wees blij nu, want zelfs 7 extra klimknechten hadden Steven nu niet kunnen helpen.

mooiman

P/N en T/A nog geen hoofdprijzen, op naar de Ronde van Drenthe!!

kelderfan

'@rahimns
Dat een hele peloton klimmers Kruijswijk vandaag niet konden helpen, begrijp ik ook wel. Dat heeft niets te maken met wel of niet willen begrijpen.
Maar probeer jij ook eens te begrijpen, dat een kopman als Kruijswijk ook maar een mens is. Hij heeft in de 1e. etappe door 't slapen van z'n team kostbare tijd verloren. Clement is ziek afgestapt. Nu moet hij 't doen met Tankink, die dankzij hulp van Sunweb op de fiets kon stappen en nu 14e. staat in 't klassement.
N.B.
Lobato was betrokken bij een val in de laatste kilometer. Geplukt uit z'n eigen blog.

Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan maar je begrijpt toch ook als je een sprinter hebt die ook mee wilt doen in dit soort koersen je dus keuzes moet maken met welke renner je wat mee stuurt. Dus de ene keer zal Robert of Bennett het zonder klimtrein moeten doen en de andere keer weer Steven. Het zijn afwegingen die je zal moeten maken als ploeg. Dat zie je toch bij meerdere ploegen. Kijk bijvoorbeeld naar Zakarin die het ook alleen moet opknappen omdat de rest in dienst rijdt van Kristoff. De volgende keer krijgt Steven weer een trein mee. Ik denk dat de ploeg het misschien zelfs wel inschatte dat Steven hier nog niet echt top zal zijn, is hij nog nooit geweest in het verleden. Daarnaast lagen hier de beste sprintkansen dus gewoon een logische afweging. Ik begrijp die keuze wel.

Timocycling

Hopelijk kan Roglic wat in T-A. Verder is het weer huilen met de pet op (as usual).

kelderfan

'@rahimns
Het is prima, dat je 't beleid van TLJ ondersteunt en uitdraagt. Maar ga mij niet verwijten, dat ik 't niet snap of wil snappen; dat snap jij toch ook wel.
Dat Groenewegen meer wil dan de Ronde van Drenthe winnen, begrijp ik ook wel. Dat is 't punt niet. En dat de teamleiding van te voren weet, dat Kruijswijk in P-N niet top is en dus geen steun nodig heeft, dat vind ik vreemd.
Het zou veel beter zijn geweest om Kruijswijk + 3 ondersteunende renners {2 klim +1 heuvelman =>Tankink}
en Groenewegen + 3 ondersteunende renners {1 lead-out + 2 trein}; want Groenewegen zegt heel duidelijk, dat de trein zo lang mogelijk moet wachten en niet wat Zeeman aangeeft bij km 5 voor 't einde vooraan moet zitten. Want als je goed oplet zie je, dat de treinen opgerookt zijn voor de sprint begint. Bij de laatste sprint in P-N had alleen Kristoff nog 2 man bij zich en kwam er niet aan te pas. Groenewegen had 't bijna voor elkaar, maar werd helaas net te vroeg in de wind gezet. De trein van Groenewegen met Tankink, Roosen en daarna Wagner met in z'n wiel.

kelderfan

Kopman Kruijswijk nu ook niet meer van start in P-N. Hopelijk staat hij er weer in Catalunya. Tankink de oude krijger moet 't nu doen voor de ploeg. Wauw.
Hulptroepen worden al ingezet. Tom-Jelte Slagter is volgend jaar ploeggenoot van Bram.;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic en ook een beetje Castelijns hebben zich laten zien in de T-A en de Ronde van Drenthe.
Vooral Roglic was toch goed bezig en staat nu in de toptien {7e}. Helaas kon Gesink zich niet handhaven.

xistnc

Gesink heeft geknecht voor Roglic. Ofzo.

kelderfan

'@xistnc
Ik dacht, dat Gesink bij Roglic in 't wiel zat; zoiets als Castelijns bij Jan-Willem. Hoe zat 't met Roglic, want hij was opeens weg uit 't groepje achtervolgers. Pech met de fiets en derhalve een fietswissel?

Mooie_Mario

Elke koers waar Niermann de leiding heeft, zorgt voor resultaat voor TLJ. In ieder geval spektakel. Ik hoop dat hij ook bij de grote klassieker het roer draait.

Loek de Rooij

Er wordt nergens iets over vermeld, maar Roglic ging goed mee en leek het niet heel moeilijk te hebben. Ineens was hij weg. Je zou zeggen dat er iets geweest is ja of hij heeft zich een beetje opgeblazen.

Jammer dat Gesink er niet langer bij kon blijven. Het was niet slecht, maar er zal nog wat bij moeten later in het seizoen. Hopen dat hij in Catalunya een paar procentjes beter is, zodat hij in ieder geval van top10 kan strijden. Met die lange ttt zal het sowieso al lastig worden daar.

Loek de Rooij

In de ronde van Drenthe was het eigenlijk gewoon goed, maar van 't Schip was gewoon sterker dan Castelijns. Ze konden ook niet zelf achter Twain aan gaan rijden. En... Lammertink reedt een hele sterke koers! Althans, het was toch Lammertink die de hele tijd mee sprong nadat het groepje van 6 was terug gehaald? Sommige renners herken ik nog niet zo goed, dus ik hou een slag om de arm. Maar sowieso is hij uiteindelijk ook nog aardig gefinisht. Vorig jaar was hij hier een stuk minder.

achtpuntzes

in ieder geval gezellig en beetje sightseeing gedaan en zo joh enneh blabla lullehlallah en zo joh. om in de woorden van schip te blijven en zo ennuh joh

kelderfan

'@luckyloek
Het was De Tier die een chasse patat reed; hij probeerde de misser van TLJ recht te zetten na de VAM-berg. Helaas mislukte dat. Maar door pech van Lindeman was de organisatie even weg bij TLJ leek 't wel
Maar Lammertink zat goed bij Jansen ook bij de afdaling van de VAM-berg. Misschien komt 't toch nog goed met hem.
Bouwman weer een DNF.
@8.6
Die Jan-Willem had toch even lak aan die WT/PCT Teams.
@M_M
Ik ben 't met je eens, dat Grischa Niermann een welkome verbetering is als ploegleider bij TLJ. Die mogen zij wel meer koersen in handen geven.

kelderfan

Quote: Bram Tankink; "Ondanks dat ik gefaald heb de top 10 in te komen. Ben ik erg tevreden met de progressie v m'n rugprobleem. Dit had ik gisteren niet verwacht."
Zonder ruggesteun kom je er niet, zal Bram Tankink nu ook beseffen. Maar dan doen ze 't toch wel goed bij Sunweb.;)

Loek de Rooij

'@Kelderfan, de achtervolging van de Tier bedoelde ik niet. Ik bedoelde degene die daarna een keer of 5 mee sprong als andere teams probeerde te ontsnappen. Kan best dat dit ook de Tier was, maar ik dacht dat het iemand anders was.

kelderfan

'@luckyloek
Ok De Tier is toen achter in 't peloton geraakt. Degenen, die steeds mee sprongen, als andere teams probeerde de achtervolging op gang te brengen waren Lammertink en Tolhoek, zover ik dat heb kunnen zien. Dus wellicht krijgt hij weer een kans in de Nokere koerse.

Bauer

Toch teleurstellend hoe TLJ z'n ploeg samenstelt. Parijs Nice met een bijna volledige sprintersploeg. Die weer fouten maken, en weer geen overwinning voor Groenewegen. Tel daarbij op dat Kruijswijk nooit in vorm is rond deze tijd, en je kan je hardop afvragen waarom ploegleiders na etappe 2 zeiden dat ze met Kruijswijk voor een ritoverwinning gaan. Kruijswijk dacht daar in ieder geval anders over. Het resultaat, helemaal niks. Bram Tankink de beste man van het stel. Tirreno bekoort me veel meer, met de fantastische Roglic. Jammer dat het niet op tv te zien is.

Wat me dan verrast is dat je mannen als Bennet, Campenarts en De Tier thuislaat.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

Bennett komt terug van de ziekte van Pfeiffer dus laten we daar nog maar even voorzichtig mee doen. en Campenaerts en de Tier reden in Strade Bianci en ook in Drenthe, je kan ze niet overal laten rijden natuurlijk.
zo slecht was het toch ook allemaal niet. Groenewegen heeft een paar keer goed meegesprint en Roglic voldoet toch ook. en ook Tankink heeft een goede week gehad. Gesink moet nog een beetje op stoom geraken, en verder was het pech (JVDB) en ziekte (Clement en ook Kruijswijk)

1 2 ... 82 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.