Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 83 ... 440 441
Loek de Rooij

Volgende etappekoersen zijn Catalunya en Baskenland. Daar moet je ook nog mannen hebben. Ze kunnen niet allemaal alles rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Bauer als iemand ziek wordt dan kan je daar ook als ploeg toch weinig aan doen. En vooraf is het toch logisch dat je kijkend naar de profielen met een sprintersploeg naar deze koers gaat. Dat het dan door het weer en persoonlijke fouten anders uitpakt kan je de ploegleiding toch niet verwijten.

Bauer

'@Rahimns.
Kruijswijk was al niet lekker in de aanloop naar PN en het weer in Parijs Nice was bekend. Geef die beste man dan 3 dagen extra rust en reis af naar het zonnige Italië.
Groenewegen heeft het met z'n lead louts zeker nog niet waargemaakt, ik zie geen reden 5,6 man voor hem mee te nemen. En WT punten worden steeds belangrijker, vergeet dat ook niet. En die zijn vooral te behalen in het algemeen klassement. Bennet reed uitstekend in de zandbak, had hem ook meegenomen.

Netraam

Ik ben het een beetje zat dat mensen steeds klagen over de opstellingen van TLJ. De meeste renners zijn gewoon blij bij de ploeg, dat zal dan toch betekenen dat er voldoende rekening gehouden wordt met persoonlijke ambities?

En als je kijkt naar een ploeg die ik een beetje het polar opposite vindt van TLJ, Astana (groter budget, strenge manager die ook echt de leiding heeft over de ploeg, ploegleiders met bewezen tactische capaciteiten boven die van Zeeman en Niermann maar ook vergelijkbaar omdat allebei voornamelijk gefocust op het rijden van een klassement) dan doen ze het echt nog niet zo slecht.

Ik vindt echt niet dat ze volledig vrij staan van kritiek, sommige dingen vindt ik als volger ook apart. Soms geven ze achteraf ook toe dat een verkeerde keuze gemaakt is, dat vindt ik wel weer iets positiefs: Er wordt geleerd van fouten. Maar, rekening houdend met de persoonlijke ambities van de renners in de ploeg en de doelen later in het seizoen (Giro, Tour en de Vlaamse hoogmis), wat wijst er dan op dat ze daar niet gaan scoren?

Kruijswijk deed het begin dit jaar beter dan verwacht, tot hij nu ziek werd. Boom rijdt weer mee, en dat doet hij naar behoren. Castelijns reed gisteren een finale die hij niet verwacht had. Van Emden won een wedstrijd, zijn 3e ooit! (En de eerste keer niet de Münsterland Giro!) Gesink kwakkelt weer een beetje in het voorjaar, maar dat is al jaren zo. Roglic won een race waar hij vorig jaar goed reed en zit er in de Tirreno gewoon nog goed bij.

Het is een beetje een verhaal geworden, maar ik wil gewoon zeggen dat het allemaal niet bijzonder goed gaat, maar zeker niet zo slecht als had gekund.

(Oh, en voor iemand mijn commentaar over de mogelijkheden van Gesink en Roglic in de Tirreno: Roglic zit op schema, en over Gesink zei ik dat het was als het een afwachtende koers werd. Quintana reed gisteren slechts een halve minuut trager omhoog dan het record van Garzelli uit de hoogtijdagen van doping, dat is niet bepaald een afwachtende koers rijden)

S. Morgenstern

Bennett straks in Catalunya, een koers zonder individuele tijdrit, veel meer puur klimwerk en minder kans op gekke waaierritten en slecht weer. Hadden ze met hem voor Parijs-Nice gekozen, dan had nu de kritiek geweest waarom in godsnaam.

Bauer

Bennet kan toch beide koersen rijden, net als Kruijswijk.

S. Morgenstern

Dat zal toch ook afhankelijk zijn van het programma dat hij na deze weken gaat afwerken? Zoals Campenaerts nu een programma afwerkt richting topvorm in de Giro, waarbinnen een generale repetitie in Catalunya is opgenomen en De Tier er waarschijnlijk moet staan in de weken van het Baskenland en de klassiekers. Je kunt iedere week de selecties wegen en dan vaststellen dat het niet de sterks mogelijke zijn voor die week. Je kunt ook oog hebben voor alle koersen die nog die moeten komen en beseffen dat iedere week je best mogelijke selecties opstellen gewoon niet mogelijk is.

Bauer

Lekker bezig die Primoz.

Roelien

Robert had mechanische problemen en moeite met de steile beklimmingen (not my day) volgens zijn strava...

kelderfan

Die Gesink heeft toch steeds pech. Nog een paar procentjes erbij trainen.
Ik kom net binnen en ik had al 't idee, dat Roglic goed bezig is. Nu met z'n 3e. plaats in de rit en 4e. plaats in 't AK lijkt mij niet verkeerd. #chapeau Roglic.
TLJ heeft er een ronderenner bij.

Dekker

Rondes van een week lijkt me een zekerheid geworden inderdaad, maar dat zegt nog niet zoveel over de grote rondes.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij heeft natuurlijk pas 1 grote ronde gereden en dat was ook nog eens de eerste in het seizoen van zijn debuutjaar. Maar al bij al deed hij het daar met 3 valpartijen nog eens niet zo slecht met een overwinning en een prima 2e plek. Hij werd uiteindelijk 58e in het AK wat toch ook weer niet heel slecht is. Ik ben wel benieuwd naar zijn Tour debuut. Lekker in een vrije rol laten rijden en dan maar zien waar het schip strand. Ik denk dat hij wel eens de verrassing van die ronde zou kunnen worden.

kelderfan

'@rahimns
Uit 't verslag van TLJ lees ik, dat 't team Roglic goed heeft gesteund. Die steun hebben Gesink en Roglic ook nodig in de TdF. In P-N is toch wel gebleken, dat 1 ondersteunende renner onvoldoende is. Val en ziekte zijn nooit ver weg en zeker in de hectische TdF.
Natuurlijk moet hij zich nog bewijzen in een Grote Ronde; maar hij laat toch zien, dat hij dat zeker in de toekomst aankan. Goede zaak van TLJ om hem langer te binden.

S. Morgenstern

1 ondersteunende renner

Je houdt het fabeltje gewoon in stand. Zelfs na een verwijzing naar een verslag waarin 'die steun' van vergelijkbare mannen kwam, als er in Parijs-Nice aan het vertrek stonden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan zal ik je vast teleurstellen: Ze gaan met een sprinttrein naar de Tour... vul hem zelf maar alvast verder in

Fanny

Afwisselend positief als negatief weekend gezien van TLJ waarbij toch het positivisme bij mij overheerst.
Negatief omdat Kruijswijk in P-N wegens ziekte niet meer is gestart net als de al eerder wegens ziekte gestopte Clement.
Had ze graag tot het einde zien rijden om te zien waar ze nu staan voor de Giro.
Ook T-A had een negatief randje met de valpartij van J v.d. Broeck, de 2e secondant van Kruijswijk in de Giro.
Was benieuwd hoe goed hij in deze zware koers was geweest indien hij niet was gevallen.
Lobato valt mij tot nu toe tegen.
Maar zeer positief in T-A, de fantastische prestatie van vandaag van Primoz Roglic.
Dit had ik echt nog niet van hem verwacht. Ik had gedacht dat Gesink wel de sterkste in T-A zou zijn.
Als Roglic zo doorgaat wordt het m.i. een topper in koersen van 1 week.
Ben blij dat hij verlengd heeft.
Dan de Ronde van Drenthe die ik zaterdag live op TV Drenthe en twitter gevolgd heb.
TLJ liet zich hier heel goed van zijn kant zien met de zeer lange vlucht van Twan Castelijns die erg sterk reed na eerder een hele goede wedstrijd in Dwars door W-Vlaanderen te hebben gereden die heel mooi door J. van Emden gewonnen werd.
Castelijns lijkt mij een goede opvolger voor Tankink te worden.
Heel jammer dat hij het niet kon afmaken tegen sprinter en baanrenner JW van het Schip.
Ook de andere TLJ renners waren scherp in deze wedstrijd en zaten steeds van voren om het eventueel van Castelijns over te nemen mocht hij het niet tot het einde halen.
@Kelderfan
Quote: Het was De Tier die een chasse patat reed; hij probeerde de misser van TLJ recht te zetten na de VAM-berg. Helaas mislukte dat. Maar door pech van Lindeman was de organisatie even weg bij TLJ leek ’t wel
Maar Lammertink zat goed bij Jansen ook bij de afdaling van de VAM-berg. Misschien komt ’t toch nog goed met hem.
Bouwman weer een DNF.
Lammertink reed voor het eerst een goede wedstrijd. Hij doet het nu al beter dan vorig jaar.
Jansen was goed maar had nmm de sprint niet gewonnen mocht nog Castelijns teruggehaald zijn.
Hij komt nmm nog wat tekort bij een 200km plus wedstrijd.
Lindeman reed in de finale op en naar de VAM berg lek, maar werd door Bouwman later weer in het eerste peloton afgezet.
De DNF van Bouwman was denk ik omdat hij Lindeman hielp terug te komen en ook omdat hijzelf liefst 4x lek reed op de kasseien.
Dat zag ik tenminste staan op zijn Strava.
De kasseien en Bouwman zijn geen vrienden en dus geen gelukkige combinatie gebleken in de afgelopen wedstrijden op de kasseien in België en Nederland.
Hij lijkt mij meer een renner voor de rondes met heuvels/bergen en tijdritten gezien zijn gewicht en postuur.
Al met al een toch nog een goed en mooi weekend voor TLJ.
Kan niet wachten op de nog te verrijden ritten in de T-A met Roglic en Gesink.
Ik denk dat Gesink morgen ook nog wel wat gaat proberen mbt een ritzege.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat lijkt mij niet de goede invulling voor de TdF. De fout die steeds wordt gemaakt is mensen te snel te promoveren als kopman. Eerst was Hofland de man en nu zal Groenewegen de meubelen redden in de TdF. Heeft TLJ nog geen les geleerd van de met kopman Tankink afgelopen P-N en wordt er niet geluisterd naar Groenewegen in deze. Hij geeft toch zelf duidelijk aan dat 't treingebeuren aan revisie toe is. Met een lead-out en 2 treinbegeleiders heeft hij genoeg ondersteuning, als hij maar niet te vroeg wordt afgezet.
@Vlek
Welk fabeltje houd ik in stand? Ik dacht dat jij wel slimmer was. Kruijswijk had Clement mee voor de ondersteuning en die is ziek geworden of die was er al ziek van, dat hij met Kruijswijk de meubelen moest redden. Je moet 't verslag van de T/A maar eens lezen. Quote: TLJ/Jan Boven; "We hadden dit stiekem gehoopt, maar zeker niet verwacht van Roglic’’, vertelde ploegleider Jan Boven. "Groot compliment naar de ploeg {Gesink, Battaglin, Martens, Van Emden}die de hele dag super heeft gewerkt voor Roglic op een zwaar parcours." {Lars Boom en Lobato zijn hier om km's te maken voor andere wedstrijden}.

Yeez

Soms heb ik het gevoel dat je het eerste punt aan het typen bent, maar dat het in je hoofd zo snel gaat dat je al bij punt 3 zit. Zo iemand met adhd die zijn pillen is vergeten. Ik kan het mis hebben maar goed het is heel irritant @kelderfan

gardeyn

Echt genieten dit topic...... Je blijft jezelf maar overtreffen @Kelderfan

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik maakte eigenlijk een grapje... het was je toch al sinds de ploegenpresentatie bekend dat TLJ naar de Tour zou gaan met een sprinttrein? En waar heeft Dylan gezegd dat hij met minder man kan doen, hij heeft alleen gezegd dat ze iets langer moeten proberen te wachten. Hij was juist blij dat ze de volledige trein op de rails hebben weten te houden.

@Fanny Hoe kan iemand die door ziekte uitvalt gezien worden als negatief... het is niet leuk ja, maar daarom toch niet iets negatiefs. Ze doen het toch niet expres. Je zal het ook niet zo bedoelen, maar ik zou voor een andere benaming hebben gekozen. Teleurgesteld gevoel zou het kunnen zijn. Maar aan ziek zijn doe je niets, een hoop kopmannen zijn de afgelopen dagen ziek uitgevallen. Je ziet ook al veel renners deze periode zelfs overslaan. Froome en Chaves bijvoorbeeld koersen helemaal niet in deze periode.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Leuk weer je bijdrage.
Maar wat denk je van Niermann's bijdrage met een 1e.pl. voor Van Emden in Dwars door West-Vlaanderen en 2e.pl. voor Castelijns in de Ronde van Drente.
Wat Jansen betreft, denk ik, dat die jongen er aan komt. Goed in Belgie en nu ook in Drenthe niet verkeerd.
Laat Lammertink zich maar eens bewijzen in de Danilith - Nokere Koerse. {1 zwaluw ---}
Van Bouwman wist ik niet, dat hij Lindeman heeft teruggebracht in 't peloton. Dat is een goede zaak. Maar ik denk ook, dat hij geen renner is voor 't Vlaamse werk. {zie ook mijn insteek bij P-N met te veel trein en te weinig inhoud derhalve plaatsen vanaf 109.}
Wat Roglic betreft, ja dat is echt goed te noemen. Als je bedenkt, dat hij voor de start nog met een auto in aanraking kwam, is hij toch een voorbeeld voor zijn teamgenoten. Hij heeft 't harde werken van zijn team toch beloond met een goede klassering. Ik kijk uit naar de volgende dagen in de T/A en ik hoop ook, dat Gesink zich morgen laat zien. Maar ook Battaglin, Martens en Van Emden @vlek lijken mij prima in orde.

N.B. Eigenlijk verwacht ik Battaglin met Boom, Lindeman, Lobato, Martens, Wagner en Van Emden in de MSR.

Loek de Rooij

'@Kelrerfan, je haalt 2 dingen door elkaar. Geen klimmer zijn en geen inhoud hebben zijn heel verschillende dingen. Kijk naar de klassering van bijvoorbeeld Vanmarcke vandaag. Je kan moeilijk zeggen die hij geen inhoud heeft.

kelderfan

'@Jessevdalen
Dat 't allemaal te snel voor je gaat, begrijp ik wel, gezien je bijdrages. Maar jij kunt volgens mij wel pillentjes gebruiken.:)
@gardeyn
Je moet ook een beetje genieten in 't leven.

S. Morgenstern

Battaglin, Martens, Van Emden

Tankink, Roosen en Leezer hadden dat dus ook gekund.

Fanny

'@rahimns
Excuses. Ik bedoelde eigenlijk niet letterlijk het woord negatief.
Misschien is jouw benaming teleurstellend gevoel beter.
Dit komt omdat ik meer gehoopt had van P-N.
Ik ben het met Kelderfan eens dat er sowieso 1 klimmer minstens meer meegenomen had moeten worden en dus minder mensen voor de sprinttrein.
Wie was mij het om het even wie dat was of zijn.
Maar het is uiteindelijk de keus van de leiding van TLJ en het is soms best moeilijk om voor 29 renners een goed programma in elkaar te zetten en te laten rijden en dan ook nog eens rekening te houden met de te behalen UCI-WT punten.
Alleen begrijp ik als fan deze keuze af en toe niet door renners niet op hun sterkste onderdelen te laten rijden.
En Ja, soms kan het ook niet anders door o.a. blessures, vorm, ITT-trainingen, sprinttrainingen, trainingen op hoogte enz.
Ook zijn er soms meerdere wedstrijden tegelijk op grote afstand van elkaar.
Waar ik trouwens erg benieuwd naar ben is of TLJ ook na 2018 doorgaat met de huidige sponsors of dat er achter de schermen met nieuwe sponsoren gesproken wordt.
Dit is met name van belang om bestaande renners langer vast te leggen of zsm goede renners na 2018 te contracteren al lijkt dat laatste mij moeilijk.

1 2 ... 83 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.