Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 84 ... 440 441
Fanny

'@Kelderfan
Ik ken Grischa Nierman niet persoonlijk maar wat ik ervan gehoord, gezien en gelezen heb lijkt het mij een goede trainer/ploegleider.
Vooral voor de nog jonge renners en niet de gearriveerde renners/kopmannen.
Hij kent natuurlijk het metier als ex-profwielrenner waar hij vaak in dienst van de kopman reed.
Nmm een goede keuze van TLJ.

kelderfan

'@luckyloek
Met Vanmarcke was er toch iets aan de hand {ik had iets gelezen over gekneusde ribben}; maar die heeft wel inhoud.

horsm

Gaat Roglic eigenlijk de Ardense klassiekers rijden? Dat zou hij misschien best kunnen.

robertowilco

Rahimns, ze gaan dan wel met de sprinttrein naar de tour, maar met Rogliz, Bennett en Gesink heb je toch een sterk blok in de bergen.

S. Morgenstern

'@horsm; ik zou dat wel erg interessant vinden. Vandaag kwam hij ook nog beter uit de verf dan gisteren, dus dat soort klimmen lijken hem voorlopig het best te liggen. Vorige week sprak hij echter enkel over Sanremo, Baskenland en Romandie.

Mooie_Mario

Wat het optreden van Roglic nog specialer maakt is niet alleen zijn valpartij voor de start (kapotte vinger en last van knie), maar dat hij ziek is met maag/darm problemen.
Hij maakt zich dan ook terecht zorgen over de tijdrit. Niet om zijn prestaties, maar om zijn witte ITT pak!

horsm

'@vlek, ik zou het een goed idee vinden aks de ploeg het zou proberen met Roglic in de Ardennen. Ze hebben daar nu toch niet echt iemand voor.

tight

Ik vraag me echt af wat die Roglic had gekund zonder dat ongeluk op dag 1. Hier nog wat over die maagproblemen en meer: https://primozroglic.com/2017/03/12/bloody-sport/

Yeez

'@tight ik denk niet veel meer, ziet er naar uit dat op dit moment dit de max. Is.

horsm

'@tight & jesse, ik denk ook dat die derde plaats gisteren op die muur, na Sagan en Pinot wel echt zijn max is. Ik vond hem ook de hele dag alert voorin rijden. Als hij na de tijdrit zijn plek in het AK weet te behouden dan heeft hij het super gedaan. Dan heeft hij wat mij betreft wel een vrije rol in de Tour verdient.

Jotto-Lumbo

Ik hoop dat Roglic zijn plaats weet te behouden in het algemeen klassement, de punten zijn ook belangrijk voor TLJ. De tijdrit wordt in ieder geval wel heel spannend. Ik ben benieuwd of hij ook op dit niveau mee kan met de andere tijdrijders. Hoe schatten jullie zijn zijn kwaliteiten in t.o.v. Pinot, Dennis, Dumoulin, Thomas, Uran, Castroviejo, Mollema en Spilak? Allemaal binnen één minuut. Ik denk dat de lengte van de tijdrit wel in zijn voordeel werkt (10k), een proloog kan hij namelijk ook goed aan (Giro van vorig jaar).

Ik heb mijn mening over de Ardennenklassiekers en Roglic een tijdje eerder al gegeven. Ik zou blijven focussen op rondes van een week met een tijdritje. Hij ontwikkelt zich daar uitstekend in en ik denk dat er nog genoeg ruimte is om zich te verbeteren. Wat ik al eerder zei, TLJ moet zuinig zijn met zijn kwaliteiten omdat die schaars zijn in dit team. In de Ardennen andere mannen de kans geven dit jaar. Desalniettemin moet ik zeggen dat hij mij toch verrast heeft in de rit van gister en hij op een heuvelparcours ook heel goed uit de voeten komt. Daarom zou ik hem volgend jaar graag in die klassiekers willen zien.

We mogen in ieder geval wel heel blij zijn met deze groeibriljant, ik ben benieuwd tot welke hoogte hij kan groeien.

fransvanrooij

Wat vinden jullie van het rijden van Gesink in T/A ?

tight

Ik vind Gesink wat tegenvallen in T/A. Hij heeft zelfs moeite met het volgen van de subtoppers/mannen van de tweede lijn. Terwijl dit soort mannen ook vaak anticiperen door eerder weg te springen. Dat doet Gesink dan ook weer niet; de aanval op de Terminillo stelde weinig voor. Ik weet niet wat de invloed van de mechanische pech gisteren was.

Vorig jaar was zijn voorseizoen ook tegenvallend. Wellicht heeft hij een langere periode warm weer nodig qua training en koersen? Ik schrok ook van zijn gewicht van 75kg! Het lijkt nog niet te resulteren in extra explosiviteit. Ik neem aan dat hij dat doet met het oog op ontsnappingen in de TDF.

WT-punten voor de top 60 is dan wel weer een uitkomst voor Gesink. Maar wat vooral steekt is dat Gesink vroeger gewoon een topper was en nu bij lange na niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Roglic functioneert goed in 't Ronde werk met tijdritten. Zo ver ik 't kan inschatten lijkt hij de weg op te gaan van het Grote Ronde werk. TLJ zit toch al niet dik in renners, die kunnen meedoen om de prijzen. Dus hopelijk een goede TdF met voldoende steun.
Gesink kan zich kennelijk niet opladen voor 't kleine ronde werk; hij laat ook al de Pays Vasco lopen; bij hem moet je wachten tot hopelijk een goede ToC en daarna hopelijk een goede TdF {aanvallende rol}; het weer kan dan geen spelbreker zijn.

Netraam

Het lijkt alsof Gesink zich in tegenstelling tot vroeger (2011, 2012 en de Tour 2015, hoewel hij daar wel vanaf dag 1 bij de pinken was.) meer in de wedstrijd moet rijden. De eerste dagen niet top en dan langzaam verbeteren. Maar echt wedstrijdritme opdoen zorgt er dan weer voor dat hij snel vermoeid raakt. Aan de ene kant doodzonde van zijn talent, aan de andere kant heeft hij nog een half seizoen voor zich en is het met zijn waslijst aan blessures (en oefeningen ter voorkoming van nieuwe blessures ten gevolge van oude blessures) ergens ook wel logisch dat hij die laatste 2 procent naar de wereldtop nooit heeft kunnen doorgroeien.
Toch zie ik ook wel een Gesink die wil anticiperen en aanvallen, misschien niet meer zo gemakkelijk als ooit maar wel met de ijzeren discipline. En daarnaast rijdt hij ook echt niet slecht, zeker niet voor iemand die een soort van meesterknecht speelt deze ronde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan ik weet dat ik beter niet op je kan reageren maar ... dit slaat weer nergens op. Gesink laat Pays Vasco niet lopen want die heeft nooit op zijn programma gestaan. Hij rijdt Catalonie en daarna Romandie. Over de andere opmerking begin ik maar niet eens, want dat is al helemaal onzin.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ik kan ook beter niet op jouw reactie reageren, want die slaat ook nergens op. "Hij rijdt Catalonie en Romandie", dat is nieuws of zo.

S. Morgenstern

Niet voor mensen die hier regelmatig reacties van anderen lezen.

Netraam

'@Kelderfan
Dat is wat Rahimns bedoeld: Er wordt niets nieuws gemeld. Gesink zou Pais Vasco altijd al overslaan, en altijd al Catalunya en Romandië rijden.
De manier waarop je het opschrijft is alsof je hiermee je mening wil onderbouwen, namelijk dat Gesink zich niet kan opladen voor de kleine rondes. Echter is al begin dit seizoen gecommuniceerd dat Gesink geen Pais Vasco zou rijden (hij laat hem dus ook niet lopen, hij stond al niet op de planning) en rijdt hij wel degelijk Catalunya en Romandië (2 kleine rondes, die Gesink aan zijn programma toegevoegd had en nog niet heeft afgezegd. Bijna alsof hij wel nog mee wil doen in die kleine rondes? Maar volgens Kelderfan kon hij zich daar toch niet meer voor opladen?)

kelderfan

'@Netraam
Daar lijkt 't wel op, als je kijkt naar de T/A. Een toch aardig geblesseerde Roglic doet 't toch een stuk beter. En als ik zie dat Dumoulin en Bauke Mollema wel in de top-tien staan; dan denk ik Gesink als kopman TLJ mag zich toch ook wel laten zien. Het weer kan 't probleem niet zijn.

S. Morgenstern

Gesink valt zeker tegen. Daar zal hij zelf echter niet anders over denken, aangezien hij met hogere ambities dan zijn huidige positie naar deze koers kwam.

Netraam

'@kelderfan
Apart dat hij in de TDU wel met de beteren meedeed. En apart dat hij de kleinere rondes dan niet gewoon uit zijn schema haalt.

kelderfan

'@Netraam
In de TDU reed Gesink nog aardig mee. Dat zal met 't weer te maken hebben, schat ik zo in. Alhoewel ABU DHABI ook niet echt goed was te noemen.
Maar in de T/A is hij een plaatsje gestegen, doordat Roman Kreuziger is afgestapt. Hij staat na vandaag weer in de top twintig.
@vlek
Gesink valt tegen in de T/A.;)
Hij is gelukkig niet de enige renner, die met hogere verwachtingen naar de T/A is gekomen. Ook Bauke Mollema en Sep Vanmarcke hadden zich zelf hoger ingeschat.

kelderfan

Egan Arley Bernal  20jr staat nu 15e. in de T/A en rijdt Androni. Is die jongen geen optie.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En Nibali, Van Garderen, Majka, Kwiatkowski enz enz... je kan de hoogste verwachtingen hebben maar soms is die vorm er gewoon niet... het blijft wielrennen, je weet bijna nooit hoe je er echt voor staat. En het is altijd afwachten. Het is geen computerspel.

1 2 ... 84 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.