Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 86 ... 440 441
S. Morgenstern

Waarom zou je dan voor twee 'heuvelmannen' kiezen? Ik vraag me af waar die echt iets toe kunnen voegen aan de ambities die ze in de Tour de France hebben.

En aan welke renners denk je? Want dat deel van de TLJ selectie lijkt me nu ook niet hun interessantste renners te bevatten. Buiten het gegeven dat je in het meerendeel van de kansrijke ontsnappingen volgens mij veel meer hebt aan goede klimmers, kun je je ook afvragen of die heuvelmannen kwalitatief wel goed genoeg zijn om zich op het niveau van de Tour de France te onderscheiden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
De verwachte namen in de MSR ja en nee. Lobato, Battaglin, Castelijns, Van Emden, Martens ja. Maar Leezer en Tankink eigenlijk niet, omdat Leezer bij 't treintje is ingedeeld en je Tankink niet moet opbranden {zijn rug spreekt boekdelen}. Dan heb je nog Roglic {ronde- en tijdrijder}; dus die eigenlijk helemaal niet. Voor Groenewegen lijkt 't mij ook nog te vroeg. Maar ja, wie dan wel.
@sephiroth
In de Giro van 2016 had Kruijswijk de steun van Roglic en Battaglin; waarbij Roglic net kwam proeven aan 't WT-werk en Battaglin eigenlijk een heuvelrenner is. Dus hij zal dolblij zijn met Bennett, Van den Broeck en Clement in de editie van 2017.

S. Morgenstern

Leezer staat daar zo'n beetje ieder jaar aan het vertrek en Tankink vind ik ook geen vreemde renner voor zo'n koers. Roglic kun je inderdaad beperken tot rondjes, maar is intrinsiek naast Lobato wel de enige die daar een interessante koers kan rijden. Geeft ook weer wat hoop voor het opstellen van hem in de Waalse Pijl en Luik.

S. Morgenstern

Bennett heeft zelf gesproken over de Tour de France als grootste doel voor 2017, heeft er een tijd uitgelegen deze winter en heeft zijn beste prestaties geleverd in zomerse omstandigheden. Ik ben nog nergens iets tegengekomen over het ondersteunen van Kruijswijk in de Giro, wat je toch wel zou verwachten wanneer hij daar een voorname rol zou moeten gaan spelen, en zie dan ook weinig aanleiding om hem in de Giro (en niet in de Tour) te verwachten.

Laatst gewijzigd
tdola

Giro voor tlj wordt kruijswijk, clement, vdbroeck, battaglin, campenaerts, keizer, van emden, tankink en nog 1 (wrs castelijns).

Hier zal ik er echt niet ver naast zitten, bennett zal wel met gesink en roglic voor tour gaan. Roglic zal misschien stiekem kijken hoever hij in klassement kan komen?

Daar komen voor de tour dan groenewegen, wijnants, roosen, boom, wagner en leezer bij. Martens als reserve?

Vuelta blijft nog beetje gokken, nog ver weg. Maar reken maar op kruiswijck en gesink, mgl wat jonkies (de tier, olivier, vermeulen, bouwman), nog geen grote ronde gereden dit seizoen (lobato, lindeman, martens) of 2e ronde rijders met ervaring (bennett, keizer, van emden, clement, vdbroeck).

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik denk dat je de giro en de tour een heel eind goed hebt, of helemaal goed hebt. @tdola

wolfje

Is het al zeker dat van emden naar de giro gaat? De openingstijdrit van de tour is perfect voor hem.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Wolfje daar mag je wel vanuit gaan.

Vandaag toch prima prestaties in de tijdrit voor TLJ. 3 man bij de eerste 20 en ook Robert eindigt helemaal niet verkeerd. Jammer dat Dennis nog net onder de tijd van Jos duikt, die dit jaar echt heel goed is begonnen... lijkt in een blakende vorm te zijn.

Roglic heeft laten zien ook op WT-niveau een prima ronde te kunnen afleveren. Denk dat Tdola niet ver van de waarheid zal zitten... er kan nog hier en daar wat verschil zitten in de knechten maar hier zal het ongeveer wel op uitdraaien. Roglic zal in de tour zeker niet meteen zijn klassement laten lopen maar het zal ook geen doel zijn voor de ploeg. Laat hem lekker in een vrije rol kijken hoe ver hij kan komen.

kelderfan

'@wolfje
Je hebt gelijk, dat de TdF eigenlijk wel wat voor Jos van Emden zou moeten zijn. Met tijdritten in Düsseldorf en Marseille van 13 en 23 km moet Verhoeven zich toch hebben vergist of toch niet want hij staat bij PCS nog niet gemeld voor de Giro. Dat zal ook de reden zijn, dat Roglic op de lijst staat voor de TdF.
Voor de Giro zie ik nu Kruijswijk, Campenaerts, Clement, Van den Broeck en Keizer.

kelderfan

'@rahimns
Gesink zal toch niet zo blij zijn met zijn tijdrit. Normaal gesproken moet hij Martens toch duidelijk achter zich kunnen houden, maar dat is hem niet gelukt.
Jos Van Emden heeft 't prima gedaan en het is jammer, dat Dennis hem weer de voet dwars zet. Maar precies wat je zegt, dat bij de ondersteunende renners nog wel geschoven kan worden.

S. Morgenstern

Van Emden is een hele belangrijke knecht voor Kruijswijk; bijna geen renners die zijn rol even goed in kunnen vullen. Het is waarschijnlijk ook geen toeval dat hij erbij was in Valencia, toen ze daar met het grootste deel van de Giro-selectie hun seizoen begonnen. Zo'n proloog van de Tour de France is uiteraard heel aantrekkelijk, maar dat gaat waarschijnlijk niet opwegen tegen de belangen van Kruijswijk. Een volledige focus op een specifieke tijdrit is Van Emden vorig jaar daarnaast niet zo goed bevallen.

Gesink zal toch niet zo blij zijn met zijn tijdrit. Normaal gesproken moet hij Martens toch duidelijk achter zich kunnen houden, maar dat is hem niet gelukt.

34ste in zo'n tijdrit is voor Gesink gewoon een prima uitslag. Dat een andere renner een uitstekende uitslag rijdt veranderd daar natuurlijk geen zak aan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Vanmorgen losgereden int mooie Limburg want morgen @nokerekoerse! zegt Tolhoek; volgens PCS bevestigd rijden daar Bouwman, Castelijns, De Tier, Jansen, Keizer, Lindeman, Lammertink en Van Hoecke. Bij TLJ is daar geen melding van.

S. Morgenstern
Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan en op de Facebookpagina

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Ik zag het ook op de Twitter account van Tolhoek. Waarom zegt Tolhoek dan zelf wel te rijden? Op Twitter van de ploeg staat hij ook niet bij de selectie. Daar heeft Kelderfan wel een punt.

S. Morgenstern

Tolhoek zal dan dus op het laatste moment iemand uit de selectie vervangen. Van Hoecke misschien toch nog niet hersteld van hetgeen hem uit Drenthe hield.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van Hoecke heeft de griep....

kelderfan

'@rahimns
De UCI lijst is wel bijgewerkt. Jammer dat Van Hoecke is afgevallen door griep. Beterschap gewenst.
Tolhoek was goed bezig in Drenthe. Ik hoop, dat Amund Grondahl Jansen zich in beeld weet te rijden; zeker nu zijn maatje Kristoffer Halvorsen zal hij mee willen doen.
Maar als TLJ de opstellingen via Facebook gaat bekendmaken, vind ik dat erg jammer. Je hebt een eigen site. Gebruik die dan ook.
@vlek
Dat klopt toch niet wat je zegt. WT-koersen worden tot nu wel via de TLJ-site naar buiten gebracht.  

S. Morgenstern

Nokere is geen WT-koers.

Fanny

'@Kelderfan
Quote: Maar als TLJ de opstellingen via Facebook gaat bekendmaken, vind ik dat erg jammer. Je hebt een eigen site. Gebruik die dan ook.

Hier ben ik het volledig mee eens.
Alle opstellingen met vermeldingen van de ploegleider(s) en anderen medewerkers van de te rijden koers (met o.a. de mecaniciens) en met daarbij een korte omschrijving hoe men deze koers gaat rijden.
Bv aanvallend rijden of rijden voor een kopman of sprinter.
Daarnaast kan natuurlijk ook nog Facebook en Twitter gebruikt worden, maar dit is enkel voor diegene die er een via account toegang toe hebben.
En juist die heeft niet iedereen.
Dan verder met de morgen te verrijden koers Nokere Koerse.
Een koers dit jaar met maar liefst 6 WT-teams
Zal m.i. een mooie zware koers worden met gelukkig beter weer dan in Le Samyn en Dwars door W-Vlaanderen waar er vele lekke banden en ook valpartijen waren door dit slechte weer en het rijden op de natte kasseien.
Ik denk dat TLJ wederom aanvallend zal gaan rijden net als in de Ronde van Drenthe met een uitstekende Twan Castelijns.
Mocht het toch tot een sprint komen van het peloton dan zullen alle renners van TLJ (als ze nog in het peloton zitten) zich denk ik in dienst stellen voor de jonge Amund Grondahl Jansen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is een keuze die ze op dit moment gemaakt hebben om alleen bij WT wedstrijden een voorbeschouwing te schrijven en die op de site te zetten. Het zou kunnen dat dit in de toekomst anders wordt.

kelderfan

'@Fanny
De DS is Niermann. Dus er zal aanvallend worden gereden. Met Katusha, Lotto-Soudal en BMC zal het een aanvallende koers worden.
Hopelijk kan Lindeman mee met de aanvallers. Er zal wel wind staan; dus TLJ moet bedacht zijn op waaiers. . Ik denk, dat Jansen meer kans heeft op een zege in een kleine groep; want Halvorsen, Dupont en Bouhanni zijn een maatje te groot.
Hopelijk heeft TLJ Halvorsen nog steeds op hun lijstje staan.

Fanny

'@Rahimns
Quote: Het is een keuze die ze op dit moment gemaakt hebben om alleen bij WT wedstrijden een voorbeschouwing te schrijven en die op de site te zetten. Het zou kunnen dat dit in de toekomst anders wordt.

Ik hoop dat dit veranderd. Zou mooi zijn voor de fans. Misschien kun je dit aankaarten bij de PR/Sociaal Media Manager.

@kelderfan.
Ben benieuwd hoe de jonge/nieuwe garde van TLJ het morgen gaat doen.
Er staan inderdaad een paar goede sprinters aan de start en Bouhanni is natuurlijk de grootste.
Ik weet alleen niet of deze sprinter goed over de kasseien kan rijden.
Dupont en Halvorsen kunnen het in ieder geval, gezien de overwinning van Dupont en de 2e plaats van Halvorsen vorig jaar in Nokere Koerse net voor een te laat aanstormende en sprintende Groenewegen.

Komi

Met zijn huidige vorm had ik van Emden liever in dwars door vlaanderen gezien dan milaan san remo. Maar ja hij is toch al in italie ;)

Fanny

Ik zie nu dat TLJ wel een voorbeschouwing over MS levert met de opstelling en vermeldingen van de ploegleider(s) en anderen medewerkers van de te rijden koers (met o.a. de mecaniciens) en met daarbij een korte omschrijving hoe men deze koers gaat rijden met welke kopmannen.
Dat vind ik heel mooi als TLJ-fan.
Het gekke is dat die wedstrijd pas zaterdag is. En dus had het later deze week ook opgezet kunnen worden.
De Nokere Koerse is vandaag !
Hierover wordt echter helemaal niets op de TLJ site geschreven. Schijnbaar niet belangrijk voor hun. Komt vaker voor.
Kortom ik vind dat belachelijk als TLJ-fan.
Ik had gehoopt dat dit beter zou worden in 2017 maar tot nu toe niets van dat.
We wachten het nu maar weer af of dat ooit nog eens gebeurt.
Vraag aan Roelien en Rahimns.
Kunnen jullie hier als ambassadeurs iets aan doen.
Het zou leuk zijn dat er rondom de wedstrijden (alle) zowel ervoor als erna iets geschreven wordt op hun eigen site voor de TLJ fans (wel of geen fan-lid).
Alvast bedankt voor jullie medewerking.

1 2 ... 86 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.