Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 88 ... 440 441
achtpuntzes

Lobato en Roglic zijn de speerpunten. Lobato werd ooit al eens 4de maar geen idee waarom Roglic het hier zou moeten doen. niet zijn parcours, en wellicht ook (nog) niet zijn afstand.

Humpty

Het is wel een hele lange rit als ik het goed op mijn netvlies heb staan. Bijna 300 kilometer topch Jotto-Lumbo? Ik ga er in ieder geval voor zitten morgen :)

Jotto-Lumbo

291 k om precies te zijn. Milaan-San Remo is niet echt mijn koers om naar te kijken. Een hele lange aanloop naar de Poggio, er springen een aantal mannen weg, worden terug gehaald door de teams van sprinters en dan wint de sprinter met de langste adem. Wat daar ook niet bij meehelpt is dat TLJ vaak geen finale rijdt. Maar goed, het landschap alleen al is het waard om de tv aan te zetten. Geniet ervan!

kelderfan

Kristoffer Halvorsen wint de Handzame; staat hij nog op 't lijstje van TLJ.

Poeksel

Net als op het lijstje van twaalf andere ploegen, waarschijnlijk?

S. Morgenstern

Welke reden kun je dan bedenken om hem daar niet meer op te hebben staan? Die interesse is toch duidelijk?

Niet dat ze hem op dit moment daadwerkelijk iets zouden kunnen bieden overigens, zonder sponsoren na 2018.

kelderfan

'@vlek
Is daar al duidelijkheid over. Ik hoop toch dat zij bezig zijn voor na 2018. Ik denk toch met Gesink en Kramer in je gelederen moet toch nog wat opleveren.

S. Morgenstern

Welke reden kun je bedenken om niet bezig te zijn met na 2018?

robertowilco

Kelderfan, het is nog helemaal niet zeker of Kramer door gaat de OS van 2018.

kelderfan

Dus jij weet zeker, dat zij duidelijke interesse hebben in Kristoffer Halvorsen. :@vlek;"Die interesse is toch duidelijk."
Omdat jij meent, dat zij hem op dit moment niets kunnen bieden: quote @vlek;"zonder sponsoren na 2018."

S. Morgenstern

De interesse uitte zich vorig jaar nog in een contract aanbod. Ik zie geen enkele reden om te veronderstellen dat die interesse nu verdwenen is.

Daarnaast (dus niet omdat) hebben ze momenteel enkel tot en met 2018 zekerheid over hun voortbestaan.

Daarmee vertel ik volgens mij niets nieuws..

Laatst gewijzigd
Borsje

Het lijkt er op dat Koen Bouwman in de eerste maanden van dit jaar spaarzaam wordt ingezet. Nou was zijn seizoen vorig jaar imo voor een neo lang en zwaar, misschien nu wat rustiger opbouw?

kelderfan

Misschien heeft Bouwman ook wel last van een zware verkoudheid; net als Van Hoecke, die een griepje had, terwijl hij op Strava zijn trainingsrondjes reed.

S. Morgenstern

Bouwman heeft nog niet kunnen overtuigen dit seizoen en zal ook enigszins het slachtoffer zijn van een aangedikte selectie qua mannen die redelijk kunnen klimmen. Ik ben benieuwd of hij wel de selectie van het Baskenland haalt, want ook dat zal niet vanzelfsprekend zijn.

Van Hoecke heeft na West Vlaandere een week niet gefietst als je zijn strava moet geloven. Dat lijkt me zijn griep dus niet tegen te spreken.

kelderfan

'@vlek
Ja, dat denk ik ook een beetje voor Bouwman; hopelijk haalt hij Vuelta al Pais Vasco wel, want vorig seizoen ging 't daar best wel goed.
Ik had hem eigenlijk ingeschat als klimknecht {type Marc Goos} en juist voor de grote rondes. Dat de selectie met wat redelijke klimmers is aangedikt, lijkt mij een goede zaak, maar of 't daar aan ligt, weet ik niet. Kan 't ook niet te maken hebben met de klimtrein, die gezien 't seizoen voorrang krijgen boven de renners van de klimtrein. Ik denk bijvoorbeeld aan Paris-Nice, die met de beroemde sprinttrein niet echt goed ging.
Trouwens ook in de kleine koersen zie je de treintjes steeds uit de rails lopen. Voorbeeld met de Handzame waar de trein niet werd gebruikt voor de finish, maar om voorafgaande de vaart erin te houden, zodat de vluchters geen kans kregen en Halvorsen dankbaar gebruik maakt van nog overgebleven treintjes. De Lotto-Soudal trein voor Hofland kwam er niet aan te pas.
Van Hoecke had 1 week niet getraind, maar op het moment, dat hij ziek werd gemeld, zat hij weer op de fiets volgens Strava#

S. Morgenstern

De sprinttrein rond Groenewegen heeft niets te zoeken in Catalunya en Baskenland, dus daar heeft een eventueel missen van die koersen niets mee te maken. Dat gaat qua WT-koersen in het voorjaar enkel op voor Parijs-Nice en Tirreno, waar je ieder jaar de belangrijkste voorjaarsrenners van de ploegen opgesteld ziet worden. Dat gaat dan inderdaad ten koste van de kansen van minder belangrijke renners binnen een selectie, zoals Bouwman. In het geval van de koersen die nu komen zal het volledig afhangen van zijn plaats binnen de groep met renners voor de lastigere koersen.

Trouwens ook in de kleine koersen zie je de treintjes steeds uit de rails lopen.

Ja, goed gezien dat de voorbereiding van een sprint geen makkelijke discipline is. Dat is nu eenmaal het effect van het gegeven dat minstens de helft van de ploegen hetzelfde wil bereiken. Hoe sterker het veld, hoe moeilijker het zal zijn om daarin goed stand te houden. Daarom zou ik, met wat zin voor realisme, twee mislukte en twee geslaagde pogingen in Parijs-Nice ook niet als volledig mislukt beschouwen.

Laatst gewijzigd
xistnc

Jos (22e) en Bram (26e) goed in orde vandaag. Bram steevast goed in de voorste groep. Beide gewerkt voor Lobato vooral, volgens mij, maar die kon dat werk uiteindelijk niet belonen.

Roglic ontweek de drukte in de staart van de groep, maar het was niet lastig genoeg en bovendien te explosief voor hem om in de finale op te schuiven.

jvh93

Lobato was op de eerste heuvel van de dag al gelost. Degene voor wie jos en bram nog leken te werken was battaglin. Lobato valt tot nu toe toch nog wat tegen dit seizoen na zijn redelijk goede start

Borsje

Bericht ingetrokken.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Die (redelijk) goede start verbaasde hem toen zelf nog, aangezien hij deze winter even had stilgestaan met een blessure (ik meen zijn knie). Aangezien hij daarna ziek is geweest en zich in de Tirreno buiten een aanval ook nog niet kon onderscheiden, verbaast het me niet dat hij voor vandaag niet de inhoud had om vooraan te zitten. Zeker niet omdat hij in het verleden ook niet altijd in de het eerste peloton is binnengekomen. Martens een beetje hetzelfde verhaal, na een Tirreno die in het teken stond van opkrabbelen. Behalve dan dat je hem in normale doen wel altijd (in de buurt van) de eerste groep verwacht.

Tankink en Van Emden wel in goede doen momenteel. Battaglin ook redelijk. Ik hoop vooral dat Van Emden deze vorm door kan trekken naar Roubaix.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Borsje
@ Kelderfan.
Het is inderdaad raar dat Bouwman dit seizoen niet de voorjaars WT koersen van 1 week rijdt (o.a. Catalunya en Vuelta Pais Vasco) maar wel de kasseienkoersen waar hij nmm als lichtgewicht niet thuishoort en waar hij veel lekke banden heeft gereden.
Vorig jaar werd hij als 1e jaars neo vaak ingezet als klimmer en tijdrijder in deze klimkoersen van Valencia, Catalonië en Baskenland.
Het zal er denk ik mee te maken hebben dat o.a. de grotere bekende klimmers Clement en Van den Broeck erbij zijn gekomen.
Ook Bennett is na zijn ziekte weer terug nadat hij niet zijn thuiskoers TDU heeft gereden en zal dus nu deze klimkoersen willen rijden.
Daarnaast zullen ze (TLJ) Tolhoek ,Vermeulen en tzt ook Olivier dit jaar ook een kans willen geven in deze koersen om ervaring op te doen.
Ik verwacht dat ze hem dit jaar in het begin wat voorzichtiger/rustiger brengen daar hij inderdaad vorig jaar best veel WT koersen heeft gereden en het seizoen voor hem erg lang was.
Overigens heeft hij dan wel dit jaar de voor hem zware TDU van wege het hete weer en de Cadel Evans Race gereden.
Hij zal ongetwijfeld wel weer enkele WT klimkoersen van 1 week krijgen want daar liggen nmm zijn sterkste punten als klimmer en tijdrijder.
Ik schat in dat hij weer in Zwitserland zal rijden waar hij vorig jaar als knecht, na eerst een hoogtestage gedaan te hebben, goed gereden heeft.
Ook verwacht ik hem wel in LBL of de Waalse Pijl of misschien beiden.
Zelf zal hij denk ik zijn pijlen vooral richten op het NK (vooral ITT) in zijn achtertuin Montferland waar hij vaak traint en trainde met Gesink.
Kortom ik zie het nog niet zo somber in voor hem (hij is nog jong).

@Vlek
Quote:Die (redelijk) goede start verbaasde hem toen zelf nog, aangezien hij deze winter even had stilgestaan met een blessure (ik meen zijn knie). Aangezien hij daarna ziek is geweest en zich in de Tirreno buiten een aanval ook nog niet kon onderscheiden, verbaast het me niet dat hij voor vandaag niet de inhoud had om vooraan te zitten. Zeker niet omdat hij in het verleden ook niet altijd in de het eerste peloton is binnengekomen.

Gezien je uiteenzetting wat betreft Lobato had ik hem hier dan niet laten starten.
Ik zou dan iemand anders mee hebben genomen. Wie? Misschien Groenewegen al erken ik dat dit lastig was geweest of iemand anders.
Lobato had zich dan misschien beter kunnen herstellen en zich kunnen voorbereiden op de komende koersen die hij zal rijden.
Overigens netjes gereden in MSR door Van Emden (man in vorm) en de taaie oude Tankink.
Van Battaglin had ik wel iets meer van verwacht (vlucht/sprint).
Maar kennelijk was hij op.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Lobato had zich dan misschien beter kunnen herstellen en zich kunnen voorbereiden op de komende koersen die hij zal rijden.

Herstellen? Waarvan? Hij moet weer stappen zetten richting (op zijn minst) het niveau van de start van het seizoen. Tirreno was daarin een eerste stap, maar blijkbaar nog niet genoeg om een goede Sanremo te rijden. Dat maakt het rijden van Sanremo op zichzelf echter nog geen verkeerde zaak; in het kader van dat 'voorbereiden op komende koersen' zou je het misschien zelfs een goede zaak kunnen noemen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Wat Lobato betreft, heb ik ook mijn twijfels, maar hij heeft nog tijd om zich te bewijzen. Ik zag Roglic goed mee doen op de Cipressa, maar daarna was opeens bij hem 't licht uit. Die had ook beter in Volta Ciclista a Catalunya kunnen acteren. Hij heeft in ieder geval zijn buik vol van al die spaghetti.;)
Maar Tankink en ook Van Emden hebben zich echt goed gehouden en zijn mooi in 't 1e. peloton binnengekomen. Die zijn klaar voor de E3 en RVV.
Bouman zal de volgende route wel volgen Romandie, Tour de Suisse, Tour de Pologne en de Vuelta a Espanje, denk ik dan.

tdola

Voor baskenland begin april voorlopige selectie op pcs, zou best kunnen kloppen zo ongeveer. Toch wel leuke selectie imo.

Roglic met ondersteuning bennett/de tier/tolhoek. Voor sprint (hopelijk beter in vorm) lobato met battaglin, martens en lindeman.
Weer geen bouwman hier dus voorlopig. En ook geen vdbroeck (die moet toch wel wat koersen voor giro?).
Maar blijft pcs, dus nog even afwachten.

In april zal de giroploeg (of denk iig kruiswijck, clement, vdbroeck en keizer) ook wel ergens op hoogtestage gaan.

Pm auteur: zege van emden mist nog in openingspost

Laatst gewijzigd
Sebas

Juan José 'Duveltje uit een doosje' Lobato is toch wel een renner die mij zeer interesseert. Hij is onvoorspelbaar en tegelijkertijd beschikt hij over een pak mogelijkheden. Is er meer over hem bekend zoals:

- Waar woont/traint hij? Wellicht met wat teamgenoten?
- Wat voor jongen is het? Einzelgänger of Groepie?
- Gaat hij zich binnen het klassiekerteam (zie site TLJ) roeren of juist richten op ritten
in rondes? PCS meldt Baskenland als eerstvolgende koers.

Als je zijn resultaten in het verleden bekijkt, valt op dat hij uit het niets ergens een rit kan pakken. Met dat soort renners krijg ik altijd het gevoel dat er meer in zit.

1 2 ... 88 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.