Wat betreft de DDV heb ik hele goede Groenewegen gezien, die zich steeds beter ontwikkelt in dit werk. Ook Wynants en Van Hoecke hebben 't goed gedaan. Die Jansen zat er goed bij tot 't licht uitging. Die was in ieder geval mee met de ontsnapping. Die komt er wel aan. Lars Boom valt wederom een beetje tegen. Nog steeds in spaarstand misschien.;)
Wat Catalunya betreft lijkt mij Bennett weer terug op zijn niveau en is met een 11e. plaats niet onverdienstelijk bezig; maar Kopman Gesink lijkt in eigen omgeving nog niet op zijn niveau en ook Kruijswijk is nog niet zover.
Het belooft zeker wat maar de groepssprint winnen in DDV is nog geen bewezen opmaat naar favoriet zijn in GW. Een mooie zonnige dag, met tegenwind in de finale, in de buik van het de sterke ontsnappers achtervolgende peloton heeft hij nodig. Kortom hoeft hij niet te winnen van mij.
Gesink valt inderdaad tegen. Bennett daarentegen bij de top vandaag, verloor alleen ietjes in de sprint op oa valverde. Dat is niet gek natuurlijk. Kruijswijk vind ik bemoedigend. Vorige week ziek afgestapt en nu al bij de besten, althans bijna. Die was vorig jaar in dit stadium minder ver dan nu, dus dat is positief voor de giro.
'@RV
Quote: Sterker nog > ‘Wie IS Mads Pedersen?’
Mads Pedersen
Date of birth: 18th December 1995 (21)
Nationality: Denmark
Weight: 70 kg Height: 1.79 m
Rijdt t/m 2018 voor Trek-Segafredo
Vandaag als 150e geëindigd in Dwars door Vlaanderen maar is een goede 1e jaars Neo.
Mads heeft in 2016 goede uitslagen gereden als jonge renner en heeft voor 2 jaar getekend bij Trek-Segrafedo na eerst bij Stölting Service Group gereden te hebben.
Deze neo heeft vooral in Scandinavië zijn overwinningen behaald, maar lijkt een talentvol tijdrijder en hardrijder en om in dit topic te besluiten zal zeker wel een wagon van een treinstel kunnen zijn bij Trek.
Ik verwacht vanaf deze winter aanbevelingen van de TLJ kenners om hem naar deze ploeg te halen. ;)
'@Fanny
Wat denk jij van de resultaten van vandaag bij de DDV en Catalunya?
Bij de DDV vielen op Groenewegen, die echt goed bezig was; maar ook Jansen, Wynants en Van Hoecke. De jongens die hard hebben gewerkt in 't 1e. uur heb ik niet gezien.
Bij Catalunya geeft Clement aan: "Good team-performance today"; mij leek 't een beetje magertjes, want Gesink is er nog niet {mist wedstrijdritme?} en Kruijswijk is na P-N nog bezig om weer op niveau te komen; maar komt er aan denk ik. Bennett is na zijn ziekte toch opvallend goed.
Als je de uitslagen vergelijkt met die van vorig jaar kan je alleen maar concluderen dat de ploeg er in beide wedstrijden beter voor staat. Zeker Dylan maakt weer een grote sprong. Ondanks hij dit jaar nog niet gewonnen heeft laat hij echt zien nog te groeien. Rijdt dit jaar zwaardere wedstrijden en behaalt ook prima uitslagen. Hij heeft net zoveel top 10 klasseringen als vorig jaar maar wel in grotere wedstrijden.
Ook in Catalonië staat de ploeg er na de etappe naar La Molina er beter voor dan vorig jaar. Ook toen met 3 klassementsmannen. Alleen was het toe Roglic ipv Bennett. Na deze etappe stond de best geklasseerde (Kruijswijk) toen 23e. Bennett is nu best geklasseerde op een 11e plek. En de 2 andere staan ook nog binnen de top 20. Dus in dat opzicht doen ze het helemaal niet verkeerd. Het verschil met de eerste plek is natuurlijk wel groter, maar dat komt dan weer door die belachelijk lange ploegentijdrit. Een verschil wat je nergens nooit meer goed gaat maken.
'@Turtlehead natuurlijk is het gevaarlijk om op basis van uitslagen conclusies te trekken, maar kijkend naar de prestaties van Dylan dit jaar over meerdere wedstrijden en het niveau van de koersen die hij rijdt tov vorig jaar en dus ook de sterkere tegenstand mag je toch wel de conclusie trekken dat hij stappen maakt.
Met een Bennett en Roglic erbij heeft TLJ stappen gemaakt in 't Rondewerk en ook Dylan Groenewegen maakt grote stappen voorwaarts en hij laat zien, dat hij niet niets beloften-kampioen geweest in 't Vlaamse werk. Met Sep had hij een geweldig duo kunnen vormen voor dit werk; maar helaas moet Lars Boom dat gat opvullen en dat valt niet mee.
Die jongens Olivier, Tolhoek, Steven Lammertink en De Tier zijn met trainingsweek in Hoog-Vaals en doen een recon van de WP/LBL met Jurgen van den Broeck, Hartthijs De Vries en Logan Owen. Die lijken mij ook goed bezig en worden hopelijk de nieuwe mannen voor de AGR/WP/LBL en BP.
Hoe zit dat Steven Lammertink, want Maurits kan dit werk goed aan. Kan Steven dit werk ook aan?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.