een sportverslaggever van de limburger heeft een artikel geschreven over het trainingskamp. Bij een lacaattest tijdens de beklimming van de baraque michel (hoogste punten Ardennen) bleken met Olivier, De Tier en Tolhoek verrassend goed te scoren. Owen moest wat rustig aan doen, want die schijnt vorige week hard gevallen te zijn.
Op basis waarvan? Die jongen heeft anderhalf jaar geen koersritme gehad. bovendien zijn trainingsritjes helemaal niet te vergelijken met wedstrijden op hoog niveau. Mannen als Tolhoek, Bouwman, Vermeulen, de Tier zullen hierdoor een stapje voor hebben. Ik denk dat Olivier dit jaar nog nodig heeft om ritme op te doen en volgend jaar weer zijn talent kan tonen, want dat heeft hij zeker.
Op PSC staat trouwens dat hij deel gaat nemen aan de tour de Yorkshire
Het is nog zeer vroeg in het seizoen en dus niet helemaal fair om al vergaande conclusies te trekken. Maar vooralsnog moeten zeker Boom, maar ook Gesink en Martens het nog laten zien. Tankink zal er volgend jaar niet meer bij zijn. Het lijkt mij verstandig om tijdig( en m.i. is dat al vanaf nu) te bezien of het niet mogelijk is om eventueel voor de genoemde vier M. vdPoel, Ooms en Van Baarle te strikken.
'@veld
Ja, Sam Oomen heeft in 2015 een 3 jarig contract getekend nadat ook zijn trainer/coach naar Giant-Alpecin/Sunweb was overgestapt.
V.d. Poel zal niet willen overstappen naar TLJ daar hij nog wil veldrijden.
Van Baarle is een renner die TLJ wel eens over zou kunnen nemen (contract t/m 2017) daar er bij TLJ niet veel van deze type kasseienrenners rondrijden.
Daarnaast is hij nog jong. Goede aanvulling voor Boom.
Maar het probleem zal misschien het salaris zijn en het 2 jarig contract t/m 2019.
De contracten van TLJ lopen echter tot nu toe t/m 2018.
Volta Catalunya 2017 Stage 4
Bennett, Kruijswijk en Clement netjes gefinisht in peloton.
Maar wat is er met Gesink loos.
Of hij had een slechte dag en heeft het laten lopen OF
hij gaat morgen vol in de aanval voor een ritoverwinning.
Maar eigenlijk ik denk dat hij het in deze koers de goede benen niet heeft.
Misschien was het wederom te koud voor hem in het begin of hij was betrokken bij de valpartij.
Op basis waarvan dan? Hij komt gisteren als 22ste over de finish. Dat lijkt me onmogelijk zonder goede benen. Hij heeft duidelijk nog geen topvorm te pakken, zoveel is duidelijk, maar laten we niet doen alsof het rampzalig is om in zo'n veld op die positie binnen te komen.
Gesink heeft al eerder laten weten, dat hij alleen nog voor zichzelf fietst. Met andere woorden, dat hij doet waar hij zin in heeft. In een race waar Kruijswijk en Bennett mee kunnen doen, kan ik me dan voorstellen dat hij mikt op een ontsnapping.
Los daarvan kan het qua imago natuurlijk geen kwaad. Die Gesink? Och, laat maar rijden. Je weet nooit wanneer zich dat uitbetaalt.
Maar inderdaad, de reflex om altijd in alle hoeken van het scherm te zoeken naar het lange lijf van Gesink, die slijt maar moeizaam .
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.