Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 93 ... 440 441
jvh93

Dit was Gesink zijn insteek toch voor dit seizoen, dus ik vin t niet zo gek. Hij kwam ook lachend over de finish, lijkt me niet dat hij heeft afgezien vandaag ofso. En daarnaast hebben ze met Bennett en Kruijswijk 2 mannen die prima staan in het klassement (Bennett lijkt sterker) dus waarom nog een 3e man voor het klassement laten rijden dan? dan rijd je elkaar ook alleen maar in de weg voor de ereplaatsen

S. Morgenstern

Blijkbaar was die insteek niet zo dogmatisch, dat er ook aan vastgehouden moest worden wanneer hij zelf afstevent op een klassement rond plek twintig en twee ploeggenoten er beter voor staan en tevens in betere vorm steken. Prima toch?

Jotto-Lumbo

Ik zie het probleem ook niet, als hij komende dagen nog maar even vorm laat zien. Maar wat kunnen er veel mensen provoceren op die nieuwsberichten op wielerflits zeg..

ti-raleigh

'@ kelderfan
Precies, de ToC. We zitten nu in Catalonië.

kelderfan

'@ti-raleigh
Ik zeg ook bijvoorbeeld. Daarom heet deze race ook Volta Ciclista a Catalunya.

ti-raleigh

'@ kelderfan
Maar je zegt het alsof je vebaasd en teleurgesteld bent dat hij hier niet presteert.

kelderfan

'@ti-Raleigh
Ja, ik ben wel teleurgesteld. Na de tijdrit en de 2e. heuveletappe zat kopman Gesink er nog keurig bij.
Dat Gesink bij de TdF aanvallend wil rijden, sloot volgens hem niet uit, dat hij bij andere rondes wel voor 't klassement zou gaan.
Dus het is een vrijbrief om zelf in te vullen ja dan nee. Ik dacht dat enige uitleg wel van toepassing zou zijn.
Maar Gesink wil ook in de begeleiding van jonge talenten. Hij kan Tusveld op sleeptouw nemen, die staat vlak achter hem.

Laatst gewijzigd
Loek de Rooij

Wat heb je er als ploeg aan dat als je 3 kopmannen hebt en je uiteindelijk van de 3 één een magere of net niet top 10 plek (lees eigenlijk niets) haalt in een ronde als deze?

Gesink was de laatste van de drie in het klassement en wil dit ook gaan doen in de Tour. Dan lijkt deze beslissing me meer dan logisch. Als je er als ploeg dan nog een etappe er uit kan slepen, dan heb je gewoon een goed resultaat behaald. Anders is het toch wat magertjes. Lukt dat niet, dan mis je die 17e plek niet hoor.

Ook ik (als Gesink fan) zie hem liever in een rol als klassementsman, maar deze keuze behoeft van mij geen verdere uitleg.

S. Morgenstern

Na de tijdrit en de 2e. heuveletappe zat kopman Gesink er nog keurig bij.

Klopt inderdaad. Hij was keurig op weg naar een klassement rond plek twintig. Ik ben echter wel erg verbaasd dat je het teleurstellend vind dat ze dat nu loslaten en met hem nu voor andere kansen in de komende dagen gaan. Het staat me bijvoorbeeld nog wel bij hoe je oordeelde over zijn klassering in Tirreno of over zijn uitslag in Strade van vorig jaar. Dat vond je niets om over naar huis te schrijven. Waarom dan nu opeens zo gehecht zijn aan het vasthouden van zijn klassementsambities in deze koers? Wanneer het nu duidelijk is dat hij dan op zo'n zelfde soort uitslag af gaat, vind je het dan werkelijk een gemis dat hij dat laat lopen? Eerlijk?

Ook ik (als Gesink fan) zie hem liever in een rol als klassementsman, maar deze keuze behoeft van mij geen verdere uitleg.

Exact! Onze eigen voorkeur voor een manier van koersen, die we ook van hem gewend zijn, zou het niet onmogelijk moeten maken in te zien dat er ook legitieme andere keuzes gemaakt kunnen worden. Het is soms nog even wennen, dat geef ik toe, maar begrijpelijk is het verder zonder meer.

Laatst gewijzigd
jvh93

Prima prestaties weer in Catalonië van kruijswijk en Bennett. Laten we maar niets over de E3 zeggen

Yeez

Kruijswijk zijn basis is in iedergeval een stuk hoger dan vorig jaar rond deze tijd. Bennett is zelfs verrassend hoe goed hij is na zijn ziekte. E3 zullen we maar niks over zeggen...

S. Morgenstern

Kruijswijk en Bennett inderdaad goed gereden. Kruijswijk haalt hier een heel behoorlijk niveau en Bennett trekt zijn stap van vorig seizoen (ondanks de pfeiffer) ook verrassend goed door. Gesink in de kopgroep was ook prima, ondanks dat morgen eigenlijk een kansrijker profiel heeft voor een kopgroep.

Waarom zwijgen over E3? De kopman voor die koersen is misschien geen echte favoriet, maar het niveau dat hij nu laat zien is gewoon ver onder de maat. Je kunt op de Taaienberg de slag missen, dat gebeurd mannen van dat niveau genoeg en de actie samen met o.a. Vanmarcke zag er daarna even zelfs nog hoopvol uit. Tot hij plots weg was in dat groepje. En daarna? Vooral het feit dat hij na zijn wielwissel gewoon laat lopen in het groepje dat op het punt stond aan te sluiten bij het peloton vond ik tamelijk veelzeggend. Daar moet echt nog veel bij wil hij in Roubaix kans maken op de winst. De knechten hebben het verder aardig gedaan door mee te zitten (Van Hoecke zal tenslotte niet de enige zijn die is meegesprongen in het eerste uur) en zaten er na de Taaienberg nog met twee bij Boom (Tankink en nog iemand). Dat laatste is er misschien eentje te weinig (Tankink, Wynants en Van Emden moeten daar kunnen zitten), maar dat is geen halszaak. Uiteindelijk kunnen ze namelijk alleen een relevante koers rijden wanneer Boom de benen heeft. Of je moet meezitten in de vroege vlucht echt belangrijk vinden natuurlijk, maar dat is het gewoonlijk alleen wanneer ze daar niet in zitten..

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik baal vooral van de mentaliteit van boom, niet goed genoeg om te winnen prima. Maar na een lekke band dan maar volledig laten lopen? Strijden voor wat je waard bent en goede wedstrijdkilometers maken als training.

xistnc

Was dat zeker het groepje achter het peloton? Het lijkt mij logischer dat hij bijgehaald werd door een groepje daar weer achter. Daar heb ik hem ook zien zitten.

Los van Boom vallen ook Roosen, Van Emden, Wynants en Tankink me niet mee.

jvh93

Enige die vandaag een voldoende scoorde was van hoecke, hoop dat ze zondag revanche kunnen nemen. Wat ik me van boom afvraag is of de veldrijden deze winter hem wel goed gedaan hebben.

S. Morgenstern

Ja, het was het groepje achter het peloton. Even later was er een helikopter shot van dat groepjes met Boom er ondertussen vlak achter.

Wynants en Van Emden vallen inderdaad niet mee, al zal een van beide waarschijnlijk wel die renner in het peloton zijn geweest. Tankink was wat mij betreft gewoon op niveau; had een goede Boom tot de Patersberg bij kunnen staan. Roosen deed niet mee vandaag, woensdag wel en toen in de achtergrond binnen. Het zou me daarom niets verbazen wanneer hij ziek is.

Laatst gewijzigd
Yeez

Van emden en tankink waren dat, geen wynants dus.

kelderfan

'@xistnc
Ja, waar zaten Van Emden, Leezer en Tankink. Wynants zat nog mee in de 1e. grote groep, maar technisch malheur viel ver terug. Tankink kan je niets verwijten, daar zit toch een beetje de sleet op. Maar Van Emden was in vorm. Gijs Van Hoecke heeft 't toch prima gedaan, want ook Per kon 't niet meer bijbenen, toen Van Avermaet en Gilbert langs kwamen stomen.
Maar hopelijk komt in de GW Groenewegen erbij; ik heb de E3 het laatste stuk gevolgd, maar ik heb niets van Volta Ciclista a Catalunya meegekregen.
Maar zo te zien is Kruijswijk op de weg terug; want na de pijn van P-N doet hij nu toch weer mee en ook Bennett is na zijn ziekte toch ook goed bezig om weer zijn niveau te halen. Gesink jammer, maar hij had 't kunnen weten, dat de grote jongens op oorlogspad waren. BMC had 't nakijken dus.
E3 zullen we maar niks over zeggen...; arme Lars Boom, dat moet pijn doen, want als regenrijder kun je alleen maar balen van 't mooie weer.;)

Laatst gewijzigd
mooiman

Ik ben wel weer toe aan een TLJ overwinning , of ben ik te ongeduldig?

S. Morgenstern

Wynants zat nog mee in de 1e. grote groep, maar technisch malheur viel ver terug.

Dat was Boom (rugnummer 141). Wuyts is niet meer de scherpste van het stel en zag hem voor Wynants aan. Wynants had naar eigen zeggen een jours sans en is afgestapt.

Tankink kan je niets verwijten, daar zit toch een beetje de sleet op. Maar Van Emden was in vorm

Beide zaten na het samenlopen van de groepen na de Taaienberg nog in wat je de eerste groep noemde. Volgens mij is dat voor beide wat je van ze mag verwachten. Het is de kopman die het laat afweten.

en Roosen heeft ’t vorig seizoen toch beter gedaan.

Roosen was er niet bij vandaag.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Kelderfan
Quote: Tankink kan je niets verwijten, daar zit toch een beetje de sleet op.
Dat valt mee.
Bram Tankink had nogal wat maleur vandaag.
Grrr. Mijn koers. Eerst breekt remhendel af. Dan vallen, dan eindelijk vooraan, dan lekke band. Wiel v neutrale wagen die kats scheef staat😡

robertowilco

Kruijswijk is goed bezig, hij moest eerder lossen dan Bennett, maar herstelde zich in de laatste kilometers van de klim en heeft toen meerdere renners voor zich ingehaald, ik maak me over hem geen zorgen, wel over degen die hem moeten steunen in de Giro.

jvh93

Hoezo? Kijk even naar de ploeg vandaag. Er werden waaiers gevormd, maar aan het begin aan de klim zaten d'r nog 6 man van tlj in de groep. Clement begint goed te herstellen en ook campenaerts doet het prima. En ze moeten hem toch afzetten voor de laatste klim en dat lukt ze tot nu toe prima

kelderfan

'@vlek
Roosen heeft ’t vorig seizoen toch beter gedaan. Sorry, dat nam ik zonder te checken over uit de post van @xistnc; maar een tel later aangepast. Dus jij kan snel reageren. wauw.
Quote:"Beide zaten na het samenlopen van de groepen na de Taaienberg nog in wat je de eerste groep noemde. Volgens mij is dat voor beide wat je van ze mag verwachten. Het is de kopman die het laat afweten."
Dat is jouw inschatting dan, maar Van Emden was in vorm toch, maar kon ook niet meekomem. Ook Tankink is helaas niet meer de oude tank. Dat Lars Boom het niet meer heeft, heb ik volgens mij al eerder aangegeven.

Maar leuk, dat je wel Lars Boom met pech hebt gezien, maar ja die reed ook achterin 't groepje. Maar dat je Wynants hebt gemist, want die stond ook langs de weg is wel weer apart. Want dat gebeurde na de pech van Lars Boom.

kelderfan

'@Fanny
Je hebt gelijk, dat Tankink veel pech had vandaag. Zondag mag hij 't nog eens proberen, maar gelukkig wel met Groenewegen. De ploeg heeft dan twee ijzers in 't vuur.

1 2 ... 93 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.