Team LottoNL-Jumbo 2017

1 2 ... 96 ... 440 441
S. Morgenstern

I'm guessing it's going to be Boom, Van Emden, Wynants*, Tankink, Roosen*, Van Hoecke, Castelijns en Wagner. Groenewegen (and Jansen) will probably aim for the win in the Scheldeprijs. Wynants en Roosen will depend on there health, given they have missed the last race(s).

S. Morgenstern

Ja, de een heeft wat langer nodig om aan de hoogte te wennen dan de ander

Jetse Bol woont daar sinds 2013. Beetje vreemd dus om zijn redelijke rijden van dit moment te koppelen aan zijn woonplaats.

I think, that the Team for the R.V.V. will be as follows: Van Emden, Tankink, Van Hoecke, Roosen, Castelijns, Wynants, Boom & Wagner.

Wat is dit nu? A glitch in the matrix? Ga ik onbewust toch een beetje aan mezelf twijfelen.

gesink3101

I think that dylan should ride rvv and PR to learn for the future and maybe he would do a good result

kelderfan

'@vlek
Quote:"Jetse Bol woont daar sinds 2013. Beetje vreemd dus om zijn redelijke rijden van dit moment te koppelen aan zijn woonplaats."
Dat week ik ook wel, maar 't heeft dus te maken met zijn overgang naar Manzana Postobon. Het is niet, dat hij weer terug moet komen hoor; want dan is Nick van der Lijke een betere optie. Die is weer op de weg terug. Zijn overstap naar Roompot heeft hem goed gedaan.
Trouwens Tusveld, van der Lijke en ook Jeroen Meijers hebben 't geweld toch mooi overleefd.

S. Morgenstern

Van der Lijke vind ik nog altijd een hele aardige renner, maar een echte stap vooruit heb ik in vergelijking met zijn eerste jaar eerlijk gezegd nog niet gezien. Ik denk dat hij met zijn huidige rijden prima op zijn plek is bij Roompot.

Groenewegen zou ik sowieso niet in Vlaanderen verwachten. Hij zit namelijk niet bij de elf renners op de nieuwste versie van de startlijst: Boom, Castelijns, Jansen, Tankink, Van Hoecke, Van Emden, Lammertink, Wynants, Roosen, Vermeulen (!?) en Wagner.

Scheldeprijs lijkt me op dit moment ook veel meer bij zijn kwaliteit passen. Hij heeft geweldig gereden in Dwars door Vlaanderen, maar voor het zwaardere werk met veel hellingen, komt hij nog veel te veel tekort om serieus mee te doen. Zo'n Nelissen die in hem een toekomstig winnaar van Vlaanderen ziet begrijp ik dan ook helemaal niet. Roubaix lijkt me wel een must inderdaad.

Laatst gewijzigd
tendam

Ik vind Van der Lijke ook niet echt bijzonder. Wel een aardige renner hoor, maar 7e worden in sprints kunnen verschillende LottoNL-renners ook wel.

kelderfan

'@tendam
7e. in sprints? Volgens mij is hij dit jaar 2 x 6e. geworden tussen de grote mannen. Stage 5 Ruta en stage 6 Catalunya in toch een zware etappe.

S. Morgenstern

In zulke ritten als die van afgelopen week zou Van der Lijke bij TLJ met grote regelmaat een knecht zijn voor iemand die voor een klassement rijdt. Martens en Battaglin, renners met vergelijkbare kwaliteiten, vinden zichzelf tenslotte ook voornamelijk terug in zo'n rol. Het verschil met de vrijheid die hij nu bij Roompot heeft, was een van de redenen om voor die ploeg te kiezen. Aangezien hij (nog) geen stap heeft gezet die daar iets aan zal veranderen, kun je volgens mij zeggen dat hij prima op zijn plek is bij Roompot.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@Vlek
Quote: Groenewegen zou ik sowieso niet in Vlaanderen verwachten. Hij zit namelijk niet bij de elf renners op de nieuwste versie van de startlijst: Boom, Castelijns, Jansen, Tankink, Van Hoecke, Van Emden, Lammertink, Wynants, Roosen, Vermeulen (!?) en Wagner.

Groenewegen start as zaterdag 1 april in de Volta Limburg Classic.
Dit volgens de nieuwste bijgevoegde start lijst van de Volta.

http://www.voltalimburgclassic.nl/wedstrijd/heren/startlijst

Op PCS staat Groenewegen nog niet vermeldt.

Dus met Van den Broeck, Bouwman, Campenaerts, Groenewegen, Roosen, Keizer, Wagner, Martens.
Benieuwd of ze Groenewegen goed over de Limburgse heuvels kunnen krijgen zodat hij dan kan gaan sprinten voor zijn 1e de eindoverwinning van dit jaar.
Verder verwacht ik dat er ook wel enkele TLJ renners vanaf het begin hier vol in de aanval gaan en proberen om in een juiste vluchtgroep te komen in deze bijna 200km wedstrijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Hoe zit 't dan met de RVV waar Roosen en Wagner ook op de rol staan. Het is prima voor Groenewegen om de Volta Limburg Classic te rijden om te kijken hoever hij mee kan doen en komen. Want in de toekomst zie ik hem wel mee gaan doen voor de Vlaamse klassiekers.

S. Morgenstern

Boom, Van Emden, Tankink, Wynants, Van Hoecke, Castelijns, Jansen en Lammertink voor Vlaanderen.

Balen voor Roosen, hopelijk haalt hij Roubaix wel. Hele mooie kans nu voor Lammertink.

kelderfan

'@Fanny
Jouw opstelling voor de Volta Limburg Classic wordt 't wel; al zou ik Wagner inruilen voor Tolhoek.
11 GROENEWEGEN, Dylan
12 BOUWMAN, Koen
13 CAMPENAERTS, Victor
14 VAN DEN BROECK, Jurgen
15 ROOSEN, Timo
16 KEIZER, Martijn
17 WAGNER, Robert
18 MARTENS, Paul
Want de opstelling voor de RVV is ook bekend:Line up @RondeVlaanderen
@lars_boom
@gijsvanhoecke
@bramtankink
@Twan_Castelijns
@GroendahlJansen
@wynants82
@josvanemden
@SLammertink
Wat ik verrassend vind, is dat Lammertink de RVV mag gaan rijden. Dan heeft hij 't de afgelopen week in Limburg goed gedaan.

gardeyn

Of ze hadden nog een 8e mannetje nodig en sturen vawege betere winstkansen een sterkere afvaardiging naar Limburg.
Maar idd leuk voor Lammertink

Yeez

Jammer van roosen en leezer! Vooral roosen leek dit jaar een grote stap gemaakt te hebben getuige ohn en parijs-nice.

S. Morgenstern

Boom heeft niets getoond om een paar echte knechten te rechtvaardigen, dus dan vind ik het niet zo vreemd om Wagner komende week aan Groenewegen te koppelen en in Vlaanderen andere renners de kans te geven. Lammertink is niet te min een verrassende naam, ondanks dat hij redelijk op dreef was in de koersen die hij heeft gereden.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Downhill rider Oscar Saiz taught them in his descending methods. They previewed the Amstel Gold Race and Liege-Bastogne-Liege courses.
In the summer, a part of the team travels to an altitude training in Küthei, Innsbruck. The Austrian state Tirol will host the 2018 UCI Road World Championships."
Dan was mijn idee om hoogte-stages te doen in Girona toch niet zo verkeerd.
Dat Roosen mee gaat naar de Volta Limburg Classic lijkt mij ook prima, want ik zie in Roosen meer een renner voor 't rondewerk. Kan hij zich mooi eens tonen om met Campenaerts in de aanval te gaan. Ook had ik Tolhoek hier laten starten, na zijn harde trainingsarbeid in Hoog-Vaals.

kelderfan

Wat betreft de "Parelvissers"; Gijs van Hoecke heeft een rondje gereden met Van Avermaet en Olivier Naesen. wauw; hij had Dylan Groenenwegen kunnen meenemen. Dat is wat anders dan grenspalen zoeken. Volgens mij gaat er geen training boven een rondje met de parelvissers.

S. Morgenstern

Dat Roosen mee gaat naar de Volta Limburg Classic lijkt mij ook prima, want ik zie in Roosen meer een renner voor ’t rondewerk.

...

Chrys

Volta, ronde
Ik zie het wel @vlek ;)

xistnc

Precies. Finalerondjes, toch?

Fanny

'@kelderfan
Wat betreft de hoogtestage Kuhtei in Oostenrijk.
Deze bergen rondom Kuhtei zijn natuurlijk veel hoger dan rondom Girona waar jij het over hebt.
Kuhtei ligt namelijk op ruim 2000m hoogte.

https://nl.wikipedia.org/wiki/K%C3%BChtaisattel

Men zal waarschijnlijk dan ook op deze hoogte 1 ä 2 weken slapen en hoogtetraining doen om de hematocrietwaarde (rode bloedcellen) te verhogen.

Hieronder de volledige Nederlandse vertaling van jouw Quote mbt het trainingskamp van de jongeren van TLJ afgelopen week in Vaals Limburg.

Floris De Tier, Daan Olivier, Antwan Tolhoek, Steven Lammertink en Koen Bouwman hebben zich vorige week in Limburg op het vervolg van het seizoen voorbereid. Hartthijs de Vries van SEG Cycling en de Amerikaan Logan Owen van Aexon Hagens Berman trainden ook mee.

De renners kregen techniek- en daaltraining van downhiller Oscar Saiz en verkenden het parcours van Luik-Bastenaken-Luik en Amstel Gold Race. Daarnaast bezocht de groep foodpartner Daily Fresh Food en bakkerij De Bisschopsmolen.

Head of Performance Mathieu Heijboer vindt het trainingskamp heel geslaagd. “Alles wat op de planning stond, hebben we gedaan. De trainingen van Oscar waren erg nuttig. Op de laatste dag hebben we een oefentijdrit georganiseerd. Doordat ze tegen elkaar reden, zagen de renners het als een wedstrijd. Ze brachten elkaar naar een hoger niveau.”

Ook de renners waren te spreken over het trainingskamp, dat onder mooie weersomstandigheden gehouden werd. Antwan Tolhoek: “Ik heb me klaargestoomd voor mijn eerstvolgende wedstrijd, de Ronde van het Baskenland. Ik heb hier een goede basis gelegd.”

Het team verbleef in drie huisjes op Landal-park Hoog Vaals. Heijboer: “De locatie was ideaal. Dichtbij de Ardennen en veel klimmetjes in de buurt. We maakten zelf het ontbijt en liepen makkelijk bij elkaar naar binnen. Dat versterkt het groepsgevoel. Daarnaast zijn we een avond op het park gaan bowlen, waardoor we ook wat konden ontspannen.”

In de zomer verblijft een groot gedeelte van het team op hoogte in Küthei, Innsbruck. Daar worden in 2018 de Wereldkampioenschappen Wielrennen gehouden.

kelderfan

'@Fanny
Küthei hoort bij een fietsroute Obergurgel via de Küthaisattel naar Küthai. Maar een hoogte-stage is 't natuurlijk niet.
Ik vind 't wel een mooi gebied met leuke stijgingen om te oefenen en er worden in 2018 wel de Wereldkampioenschappen gehouden.
De Tier, Olivier, Tolhoek, Bouwman en Vermeulen kunnen lekker aan de bak.

kelderfan


Ja, ik zie in Roosen meer een jongen, die de Giro enz. goed kan verteren. Want zijn 1e. keer in de TDU had hij een goed herstelvermogen. Dus ik vind 't jammer, dat hij in die trein is terechtgekomen.

Dutch Cycling Fan

Was Logan Owen uiteindelijk wel mee? Zag hem nergens op foto's terug komen terwijl Harthijs de Vries wel zichtbaar was....

S. Morgenstern

Wat is er voor zo'n jongen als Roosen nu interessanter: jezelf naast je werk in de sprints ontwikkelen tot een subtopper in het (Vlaamse) eendagswerk of iemand worden die met zijn herstelvermogen een grote ronde steeds beter kan verteren? Ik kan me moeilijk voorstellen dat er naast jou nog meer mensen zijn die balen dat Roosen niet de kant op is gegaan van het worden van een verbeterde versie van Keizer.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 96 ... 440 441

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.