Sportpools Tour de France

1 2 ... 6 ... 12 13
Kingstown

'@ elrio:

Ik kan redelijk met je lijstje meegaan afgezien van Degenkolb. Ik weet dat hij niet in topvorm is, maar vind hen altijd nog betrouwbaarder dan Bouhanni. En zelfs Cavendish schaal ik onder hem in gezien alle ziekte perikelen. Overigens allemaal sprinters en die zou ik sowieso niet als kluns nemen. Zeker in deze Tour niet.

Chaves en Yates vind ik erg lastig te peilen. Heb ze beiden niet, maar kan zomaar zijn dat 1 van beiden ook een prima kluns gaat zijn.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Met de mogelijke 4 en 2 punt klunzen vind ik een 3 punt kluns sowieso absolute no go.
Chaves zie ik echt wel punten binnen halen, net zoals alle andere 3 punters.

Heeft er iemand informatie over de bedoelingen over mogelijke 0 pt sprinters:
Bevin (Cannondale)
Peteit , Boudat (Direct Energie)
Pasqualon, Smith (Wanty)

Of Colbrelli. Het enige wat ik daarvan gelezen heb is dat ie gaat voor de ritten die hem liggen.

Als 1 van deze expliciet aangegeven heeft zicht te gaan mengen in de sprints kegel ik Groenewegen er uit en besteed ik deze punt of punten aan klassement renners.

En Valverder..... pffff, breek mijn hoofd over Valverde...

elrio

'@Kingstown maar ik acht de kans dat Cavendish en/of Bouhanni uitvallen vele malen groter dan het uitvallen van Degenkolb en daardoor zijn ze slechtere klunzen. Maar ik ben het met je eens dat een 3 punts kluns niet de beste optie is, ze zijn allemaal wel enigzins risicovol, maar ik wilde mijn lijstje volledig laten zijn. Ik zou ook Kittel nooit als kluns opstellen in deze tour, maar als ik moest kiezen van de 5 punters zou ik hem kiezen.

Bergbeklimmer

Wat verwachten jullie van Aru? Top 5 AK? Zal hij bijvoorbeeld meer punten pakken dan een Bardet? Vorig jaar viel Aru enorm tegen in de Tour.

Ab Normaal

Ik denk dat Aru een uitstekende tour gaat draaien. Probleem is dat hij geen tijdrit heeft en ook niet ver van voren gaat zitten in de punch etappes.
Denk dat ie in die paar bergetappes er constant bij zal zitten en keurig 4e eindigt.

Maar ik denk ook dat ie daarmee niet voldoende punten haalt om 'm te nemen.
Zo'n Izagirre is 2 punten goedkoper, gaat ongetwijfeld ergens een slechte dag hebben, 12e worden in het AK maar in mijn optiek nauwelijks minder punten pakken. En is dan wel 2 punten goedkoper.

Het probleem is meer de combinatie. Neem jij Aru en een nuller tegen Majka en Izagirre. Het gaat om het totaal plaatje.

Bergbeklimmer

Hoeveel etappes zijn er eigenlijk voor de punchers?

Waarom zou Izagirre ineens veel punten pakken? Vanwege het aantal punchetappes en zijn goede vorm? Dat is normaal geen puntenpakker.

elrio

Als je naar het verleden kijkt naar de rondes waar Aru goed reed, dan pakte hij daar altijd veel punten (en dan bedoel ik natuurlijk niet vorig jaar). Dus als je van mening bent dat Aru en echt goede ronde gaat rijden, dan denk ik zeker dat ie het waard gaat zijn. Voorlopig zit ie in mijn opstelling, al zit ie wel op de wip, dus als er een verandering is, is de kans groot dan hij eruit vliegt.

Ab Normaal

Izagirre pakte normaal nooit veel punten omdat hij altijd mocht knechten.
Normaal gesproken zie ik hem punten halen in beide tijdritten plus in wat bergritten. Genoeg om dat ene punt waard te zijn.
Aru pakte inderdaad altijd veel punten omdat de Vuelta een ronde is voor de klimmers en in de Giro's die hij reed er én meer bergetappes waren én de klassement mannen daar vaker om de etappezege 9en dus meer etappepunten) streden.

in de Tour bepaalt Sky nu eenmaal wat er gebeurt en die laten aanvallers voor de bloemen strijden. Aanvallen staat gelijk aan zelfmoord. Dat in combinatie met de weinig bergetappes geeft mij de overtuiging dat vrijwel alle klimmers, hun punten niet waard gaan zijn. En al helemaal dus niet een renner die geen punch en geen tijdrit heeft. Aru.

Adelaar

Ik zit ook mega over Valverde te twijfelen. Ik denk dat hij echt wel een sterke Tour gaat rijden. In mijn verwachting komt hij in een stuk of 6 ritten bij de eerste 5 en wordt hij 5e ofzo in het eindklassement. Maar dan heeft hij met wat groene puntjes erbij hooguit 130 punten en dat lijkt me toch net te karig.

elrio

UIteindelijk staat en valt het heel erg bij hoe dominant Sky is. Stel dat Porte in het begin in de tijdrit en de eerste week Froome op een achterstand(je) zet. Misschien gaat Sky niet typisch rijden, maar meer zoals in de Dauphine... Dat zorgt ervoor dat de vluchters minder kans maken, dus klassementsrenners worden meer waard en de aanvallende klassementrenners (in tegenstelling tot de afwachtende klassementsrenners zoals Meintjes) scoren vooral veel meer: Bardet, Aru en Majka. Je zag het ook in de afgelopen Giro, het klassement bleef heel dicht bij elkaar en er waren veel meer ritten die door de klassementrenners beslist werden.
Overigens heeft Izagirre een behoorlijk sprintje dus ik denk zeker dat hij zijn zwarte punt waard is.

Rechter K

130 punten is voor een 4-punter helemaal niet verkeerd deze Tour denk ik.

Andere vraag: ik heb ergens gelezen (niet te verifiëren bron) dat Degenkolb totaal in dienst van Contador moet rijden op het vlakke en zich daarom niet in alle sprints gaat smijten. Het lijkt mij stug, maar wellicht heeft iemand hier meer info over? Dat zou hem een buitengewoon interessante kluns maken namelijk.

Adelaar

Die informatie heb ik voor je meneer de Rechter.

Koen de Kort heeft gisteren in wielerflits live verteld dat de eerste prioriteit voor de hele ploeg bij Contador ligt, dus ook in de vlakke ritten. En dat De Kort en Degenkolb de ideale mannen zijn om Contador te helpen op het vlakke. Als Contador veilig is mag De Kort nog even proberen om Degenkolb naar voren te rijden en dan mag Degenkolb nog sprinten.

Rechter K

Dank Adelaar, ik neem het in overweging. ;)

Betekent wel dat er weer een ander moet wijken in mijn sterrenensemble....

kevinraar

ik doe mee met de scorito tourpoule dit is mij team met de waarde erbij
froome 5 miljoen
porte 4.5 miljoen
valverde 4.5 miljoen
d.martin 2 miljoen
meintjes 2 miljoen
izagire 1.5 miljoen
gesink 1 miljoen
rolland 1 miljoen
buchmann 750000 duizend
roglic 2 miljoen
van emden 750000 duizend
van avermaet 2 miljoen
sagan 5 miljoen
kittel 4.5 miljoen
cavendish 3.5 miljoen
greipel 3.5 miljoen
matthews 3 miljoen
groenewegen 2 miljoen
petit 750000 duizend
vaspeybrouck 750000 duizend
heb nog 1 miljoen over wil heel graag bardet in me team hebben wat moet ik nu doen hij kost 3.5 miljoen?

waggie

'@kevin
daar is een ander topic voor

Adelaar

Maar nu je er toch bent: Cavendish eruit voor Bardet!

Maarten1113

'@kevin je scorito account deleten, teampje aanmaken op sportpools.net en Bardet er lekker ingooien. Dat zou ik doen.

shyguy

'@kevin Kittel eruit en Bardet erin heb je 2 miljoen over :-)

Ab Normaal

Kunnen we het hier verder over Sportpools hebben aub?

denise

Contador of Quintana als kluns? Eén van de 2 zal ik nemen met Froome als topfavoriet te kiezen.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Ik vind beide vergelijkbaar. De kans dat ze geen supertour rijden is best groot, maar er is ook wel een risicootje dat ze wel uit hun slof schieten en ineens 150 punten halen.

Contador is normaal gesproken iets minder sterk dan Quintana maar hij is wel een stuk aanvulslustiger. Lastige keus!

Bergbeklimmer

Wie zal er meer punten pakken? Ion Izagirre of Fuglsang?

En wat verwachten jullie van Swift?

Hoeveel etappes voor punchers zijn er eigenlijk?

denise

Ik heb alle vertrouwen in Fuglsang. Ik zie hem ook graag rijden.

ivo001

Hmm, als ik mijn kluns weer terug verander naar Quintana, kan ik Démare upgraden naar Peter Sagan. Denken jullie dat dat verstandig is?
Spelen zonder Sagan in mijn team klinkt gewoon raar, maar ik vind 5 punten wel erg veel.
Zo vindt ik 4 punten voor Porte ook erg veel, zit te denken om hem door Aru te vervangen, maar geen idee wat ik met 1 extra punt kan doen.

Of Chaves als kluns nemen, porte naar aru veranderen en dan demare naar sagan.

Laatst gewijzigd
Milanos Kateros

Porte naar Aru veranderen lijkt mij geen verstandige. Porte is in bloedvorm en heeft zijn tijdrit mee. Met Sagan ben ik het met je eens. Heb hem ook voor het eerst sinds tijden niet, voelt heel raar.

1 2 ... 6 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.