Sportpools Tour de France

1 2 ... 7 ... 12 13
Milanos Kateros

Ik ben er zo langzamerhand wel uit denk ik. Geen 5punters en maar één 4punters, een unicum.

RiccoRicco

Wat een puzzel.. Pinot of Majka, boudat of petit, en wie wordt er de de Gendt van 2017? Vragen, vragen, vragen

Lamme Frans

Ik snap niet dat mensen Sagan niet nemen. Er wordt meer gesprint dan ooit. Sagan is gewoon in staat om ook in een massasprint te winnen / top 3 te eindigen.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Als Sagan 6 zwarte punten zou hebben, dan zou ik hem nog nemen.

ratjetoe

Het spel is zo moeilijk geworden, dat het bijna gewoon weer gokken wordt :p

Laatst gewijzigd
Scultura903

Ik twijfel nog welke 0-punt sprinter(s) ik wil meenemen (Boudat, Petit, Mclay, Bevin of nog iemand anders). Zelf kan ik de druk niet meer aan, en bij deze leg ik de verantwoordelijkheid dan ook bij een ieder die dit leest... dus wat vinden jullie? Ik wil 2 sprinters toevoegen en ben dus volledig platzak qua zwarte punten.

ratjetoe

Zelf heb ik Petit en McLay.

ratjetoe

Vooral de ontsnappers, die deze Sportpools gaan beslissen, zijn moeilijke afwegingen voor mij.

Zou Betancur een beetje zijn gang mogen gaan? Staat, zeker voor zijn doen, redelijk scherp.

Laatst gewijzigd
Adelaar

Scultura: ik zou geen nulpuntsprinters nemen. Ik verwacht dat er hooguit 1 nulpuntsprinter boven de 40 punten komt en zie die maar eens te vinden. Straks neem je Petit en offert die zijn kansen op voor Boudat en heb je er niks aan.

Logischer lijkt het mij om jongeren te nemen (Latour, Buchmann, Kung) of mannen als Benoot, Wellens of Brambilla die in ontsnappingen punten gaan pakken. Of een tijdrijder als Tony Martin.

ivo001

'@Lamme Frans

Dat Sagan veel punten staat buiten kijf, maar ik vraag me af of hij nu zoveel punten meer gaat halen als de andere sprinters. Groenewegen + Demare is bijvoorbeeld even duur, je zou denken dat die samen toch zeker evenveel punten halen? Stel Sagan wordt 2e, dan moeten Demare en Groenewegen 6e en 8e worden om evenveel op te leveren in een etappe.

Ik denk dat Kittel ook wel in de buurt van Sagan gaat blijven qua punten die hij behaald trouwens.

Ik overweeg nog wel om Valverde (4) naar Aru (3) te zetten, mijn kluns van 2 naar 3 te zetten, en dan toch demare te vervangen door Sagan.

Noud89

'@Ivo

Ten eerste, wie zegt dat ik Demare en Groenewegen al niet in mijn team heb. Ten tweede heeft Sagan winstkans in minimaal drie etappes waar ik Demare en zeker Groenewegen geen punten zie halen. Ten derde pakt Sagan waarschijnlijk nog flink wat punten voor de puntentrui.

Ik denk dat er maar weinig combinaties zijn van een 2 en 3 punten die samen evenveel kunnen scoren als Sagan.

Poeksel

En al halen ze dat wel, dan mis je nog de punten van de nulpunter die je kan opstellen door Sagan te nemen...

Owain

Sagan is altijd mijn eerste keus bij Sportpools. Daar bestaat gewoon geen twijfel over. Met de rest heb ik veel meer moeite. Ben voor de zesde keer opnieuw begonnen met het vullen van mijn lijstje...

luukrothkrantz

Ik wil graag meedoen met deze poule, maar begrijp ik het goed dat ik
1. Een kluns MOET selecteren
2. Deze renner eigenlijk geen punten moet halen voor je team, en niet moet uitvallen
??

ivo001

Ja.

luukrothkrantz

Ok thx.

Kingstown

Adam Hansen als je op zeker wilt gaan.

Als je een kluns met zwarte punten kiest, dan wordt het risico groter, maar dan kun je in je team ook meer zwarte punten uitgeven wat je (theoretisch) meer op zou moeten leveren.

ratjetoe

'@Adelaar; interessant, heb juist Küng eruit gegooid voor een 0-puntensprinter. Ik tel een sprintetappe of 9, dus er kan aardig wat gesprokkeld worden en in een vlakke sprint doen ze niet veel onder voor de Degenkolbs en Matthews van deze wereld. En dan bestaat er ook nog de kans dat er een paar topsprinters uitvallen / opgeven.

Daarnaast betwijfel ik of Küng boven de 40 komt.

ivo001

Het is lastig zeg, ik blijf maar aanpassen.
Vond toch dat ik te weinig sprinters had, dus met pijn in het hart Valverde eruit, Démare erin en kluns van Quintana naar Chaves gezet.

Bergbeklimmer

En how about Groenewegen? Zal hij de 100 punten pakken in totaal?

Adelaar

'@ratjetoe: Maar ja, wie neem je dan? McLay (minder in vorm dan vorig jaar), 1 van die 2 van Dimension Data (maar welke), Bevin (maar gaat die wel sprinten?) Of wie anders?

arviidd

Nou ik heb een account aangemaakt. Zo ook even team invullen. Welke subleague moet ik joinen? Wielerflits of Wielerflits Subleague ? En wat is dan het wachtwoord?

Milanos Kateros

Hoeveel sprinters hebben jullie?
Ik heb er op dit moment 5, maar twijfel of ik er nog één bij wil halen.
Normaal gesproken heb ik maar 3 sprinters namelijk.

Bergbeklimmer

Wie zal de minste punten pakken? Izagirre, Roglic of van Avermaet?

elrio

'@Bergbeklimmer: van Avermaet, persoonlijk denk ik dat hij een rit pakt in het "begin" van de Tour en vervolgens zich helemaal richt op het helpen van Porte, dat ligt in zijn karakter. Dus dan eindig je met max 30 punten. Roglic en Izagirre pakken al meer punten in de 2 tijdritten. En dan komen er nog eventuele andere ritten + klassement bij.

1 2 ... 7 ... 12 13

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.