Ik twijfel nog welke 0-punt sprinter(s) ik wil meenemen (Boudat, Petit, Mclay, Bevin of nog iemand anders). Zelf kan ik de druk niet meer aan, en bij deze leg ik de verantwoordelijkheid dan ook bij een ieder die dit leest... dus wat vinden jullie? Ik wil 2 sprinters toevoegen en ben dus volledig platzak qua zwarte punten.
Scultura: ik zou geen nulpuntsprinters nemen. Ik verwacht dat er hooguit 1 nulpuntsprinter boven de 40 punten komt en zie die maar eens te vinden. Straks neem je Petit en offert die zijn kansen op voor Boudat en heb je er niks aan.
Logischer lijkt het mij om jongeren te nemen (Latour, Buchmann, Kung) of mannen als Benoot, Wellens of Brambilla die in ontsnappingen punten gaan pakken. Of een tijdrijder als Tony Martin.
'@Lamme Frans
Dat Sagan veel punten staat buiten kijf, maar ik vraag me af of hij nu zoveel punten meer gaat halen als de andere sprinters. Groenewegen + Demare is bijvoorbeeld even duur, je zou denken dat die samen toch zeker evenveel punten halen? Stel Sagan wordt 2e, dan moeten Demare en Groenewegen 6e en 8e worden om evenveel op te leveren in een etappe.
Ik denk dat Kittel ook wel in de buurt van Sagan gaat blijven qua punten die hij behaald trouwens.
Ik overweeg nog wel om Valverde (4) naar Aru (3) te zetten, mijn kluns van 2 naar 3 te zetten, en dan toch demare te vervangen door Sagan.
'@Ivo
Ten eerste, wie zegt dat ik Demare en Groenewegen al niet in mijn team heb. Ten tweede heeft Sagan winstkans in minimaal drie etappes waar ik Demare en zeker Groenewegen geen punten zie halen. Ten derde pakt Sagan waarschijnlijk nog flink wat punten voor de puntentrui.
Ik denk dat er maar weinig combinaties zijn van een 2 en 3 punten die samen evenveel kunnen scoren als Sagan.
'@Adelaar; interessant, heb juist Küng eruit gegooid voor een 0-puntensprinter. Ik tel een sprintetappe of 9, dus er kan aardig wat gesprokkeld worden en in een vlakke sprint doen ze niet veel onder voor de Degenkolbs en Matthews van deze wereld. En dan bestaat er ook nog de kans dat er een paar topsprinters uitvallen / opgeven.
Daarnaast betwijfel ik of Küng boven de 40 komt.
'@Bergbeklimmer: van Avermaet, persoonlijk denk ik dat hij een rit pakt in het "begin" van de Tour en vervolgens zich helemaal richt op het helpen van Porte, dat ligt in zijn karakter. Dus dan eindig je met max 30 punten. Roglic en Izagirre pakken al meer punten in de 2 tijdritten. En dan komen er nog eventuele andere ritten + klassement bij.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.