Is bij jullie de last minute twijfel ook al begonnen?
Ik heb echt nog een paar twijfelgevallen waar ik waarschijnlijk tot morgenmiddag over blijf twijfelen.
Wat denken jullie bijvoorbeeld van Ulissi? Die heb ik er nu in staan omdat ik hij meer ruimte krijgt van zijn ploeg dan Van Avermaet en wat beter is in de bergetappes. Maar zou hij in de heuvelaankomsten wel top 5 kunnen eindigen? Wat ik eigenlijk wel verwacht als hij een beetje fatsoenlijke vorm heeft.
Ik twijfel, waarschijnlijk tot het laatste moment, of ik echt Contador als kluns durf te nemen... Wisselen voor een 2 puntkluns en dan een 2-punter uit mijn formatie halen voor een goede nulpunter is misschien verstandiger...
Ik heb geen fiducie in Ulissi
Zie meer in 1-punters als Roglic, Izagirre, Colbrelli en Fuglsang
'@Verbeek, dat lijkt mij een keuze tussen relatief 'veilige' tijdrit punten van Martin of potentieel (maar vrij onzeker) iets meer punten voor een Buchman die hoog in het klassement voor jongerentrui komt te staan en een paar keer komt bovendrijven in bergritten.
Mijn keuze zou tussen die 2 gaan.
Ook hier last minute twijfels, aantal teams weer gemaakt en de keuze moet gemaakt worden. Acht renners kunnen zeker zijn dat ik ze meeneem, de overige 5 worden bepaald door welke kluns ik zal nemen. Dat wordt nog een nadenk momentje voor de komende uren, waarbij ik momenteel neig naar voor het eerst een gelijke verdeling van sprint zwarte punten vs klassement zwarte punten. De zwarte punten verdeling was altijd in het voordeel van de klassementsrenners.
Hoe zit het precies met de reserves?
Stel: ik hem Matthew Hayman in mijn selectie. Hij doet echter niet mee i.v.m. ongeval voor de start van de eerste rit. En ik heb De Gendt(2 zwarte punten) als reserve, kan hij er dan gewoon in? Of wisselt het systeem alleen tegen renners van gelijke waarde of minder?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.